-haaning- skrev:
jeg er igang med at skrive en email til dem, bare for at høre hvordan de vil forsvare alt det bullshit de skriver. jeg har bare ige nogle spørgsmål jeg vil være sikkr op inden jeg skriver, det ville sku være træls hvis eg sender en mail og ender med at lyde ligeså dumme som dem

1. kan det passe at tjald er et hallucinogen ?
Ja, et mildt et af slagsen. Mange rapporterer om CEV's. Og i store doser, især oralt kan virkningen bestemt betegnes som psykedelisk/hallucinogen(isk!?).
Citat:
2.på side fem står der at en joint svarer til 5 ciggaretter hvad angår kræftfremkaldene kemikalier, paser det?
Som i alt andet der ryges, så udvikles der også kræftfremkaldende stoffer ved afbrænding af cannabis.
Citat:
og er der overhovedet nogle kemikalier i fed?
Hvad mener du? ALT er kemi.
Citat:
3.de påstår også at thc niveuet i skunk er op til 70 %, jeg mener da at den stærkeste strain er på onkring 25-30 %?
Det tror jeg du har ret i.
Citat:
4. er der overhovedet nogle giftstoffer i cannabis?
Alt er gift, det kommer kun an på dosis. THC er dog et utroligt ugiftigt rusmiddel.
Citat:
5.skader thc immunsystemet?
Fra
wikipedia.:"The CB1 receptor is found primarily in the brain and mediates the psychological effects of THC. The CB2 receptor is most abundantly found on cells of the immune system. Cannabinoids act as immunomodulators at CB2 receptors, meaning they increase some immune responses and decrease others. For example, nonpsychotropic cannabinoids can be used as a very effective anti-inflammatory." Så cannabis påvirker ihvertfald immunsystemet.
Citat:
og gør alkohol?
Dunno. Sikkert, men gider ikke lede efter kilder.
Citat:
8. skader marijuana luftvejene mere end tobak? hvis du vel og mærke ryger det rent.
Så vidt jeg husker, så sker der ved afbrænding af cannabis en større udvikling af bl.a. tjære og CO, end ved afbrænding af tobak. Til gengæld ryger en gennemsnitlig tobaksryger en større mængde tobak, end den gennemsnitlige cannabisryger ryger cannabis.
Citat:
10.kan cannabis foresage unormal celledeling, som kan føre til arvelige defekter?
Det mener jeg bestemt ikke. Faktisk mener jeg at have læst, at visse forsøg tyder på at cannabis kan hæmme kræftcellers (som er celler med unormal celledeling) udvikling. Men igen, jeg har ikke lige nogen kilder på hånden.
Citat:
11.kan cannabis foresage:færre mandlige kønshormoner?,permente skader på hjernen?nedsat seksuel formåen?
http://cannabismyter.dk/cm/cannabismyter.php#xtocid3825092Læs eventuelt hele Malkavians fantastiske skrift
Cannabismyter.