spiffeh skrev:
øøøhhh... JEL. Du modargumentere dig selv?
Hvor gør jeg det?
spiffeh skrev:
Højere skatter er jo netop et eksempel på at dem med 2 klodser, tuder over dem med 3 klodser? Det er da mere barnligt at kræve, at de andre skal yde mere end en selv?
Det var And der startede med at tude over at skatten er for høj, ikke mig.
Men godt forsøg spiffeh.
And skrev:
Samt hele din, JEL, ranting om at have nok. Det er da ligegyldigt om man har nok og bare ønsker mere, eller bare simpelthen ikke har nok. Skal vi indsætte Moralpolitiet i skatteopkrævningen?
Eftersom skat er forbundet med tvang, så synes jeg bestemt vi alle har noget at sku' ha' sagt omkring det. Moral er kun Unødvendig i forbindelse med dine private personlige valg, ikke omkring samfunds-anliggender der ka' betyde fængsels-straf hvis man ikke følger.
Hvis jeg sku' følge dit argument, så måtte jeg heller ikke brokke mig over narko-krigen, fordi det også er et moralsk opstød.
Brug nu din intelligens bare en lille smule and.
And skrev:
Det fede ved flad skat er netop, at dem der tjener 100k om måneden alligevel betaler mere end dem der tjener 300kr., da det netop er procenter. Derfor er procenter så utroligt brugbare indenfor skattepolitik. Bare fordi man kan bo rigtig lækkert og køre Maserati samtidigt med at man betaler 90% i skat, så er det da ikke nødvendigvis fair?
Og jeg taler naturligvis ikke om et fuldkomment minimalstats-system hvor det næsten er en darwinistisk kunst at overleve, men jeg synes at dansk skattepolitik er godt og grundigt præget af tidligere tiders klassekamp og deraf misundelse.
Der er en debat om skat ovre i 'politik', hvor dette emne bli'r berørt.
And skrev:
En tredje ting:
JEL, vil du ikke godt lære at fatte dig i korthed? Jeg tror det er de allerfæreste der har tålmodighed til at læse dine næsten endeløse ramblings, personligt synes jeg næsten det ødelægger diskussionen.
Måske du istedet sku' lære at koncentrere dig? Jeg synes det ødelægger debatterne at vi altid ska' holde dem på et plat overskrift-niveau for at 'short attention-span tabere' også ka' følge med. At du har for travlt til at ta' debatten seriøst er din svaghed.
Der var tidligere en debat om hvorvidt engelsk måtte blive brugt her på psy, eller om alle SKULLE tale dansk fordi nogen ikke ku' tale engelsk. Konklusionen var at folk bare måtte ta' sig sammen og lære sprog, så jeg synes du sku' ta' dig sammen og lære at holde fokus i mere end 5 minutter ad gangen.