Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 aug 2025 06:32

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 35 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
så det du foreslår JEL, er at man mødes med told og skat en gang om måneden, medbringende sine kvitteringer for mælk og cykelpumper, og så trækker skattefar resten af ens løn? YES!

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langt derude et sted.. der er jeg.. lige nu
Halugenlampe skrev:
så det du foreslår JEL, er at man mødes med told og skat en gang om måneden, medbringende sine kvitteringer for mælk og cykelpumper, og så trækker skattefar resten af ens løn? YES!

JA og det fandme mange penge !
jeg tør slet ikke at tænke på hvor mange cykkelpumper jeg køber ind om dagen !
:whogives:

Relativistisk båthorn

Nej, det er ikke hvad jeg foreslår. Jeg forstår bare ikke hvorfor folk er så paranoide omkring om de nu betaler lidt flere penge i skat end andre. Det er en klam barnlig misundelighed. Det er som når børn i børnehaven sidder og tuder fordi det ene barn har 3 klodser mens et andet kun har 2. Kom dog over det i tudeunger og lær lidt om socialt ansvar for jeres med-mennesker!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
øøøhhh... JEL. Du modargumentere dig selv?

Højere skatter er jo netop et eksempel på at dem med 2 klodser, tuder over dem med 3 klodser? Det er da mere barnligt at kræve, at de andre skal yde mere end en selv?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
spiffeh skrev:

Højere skatter er jo netop et eksempel på at dem med 2 klodser, tuder over dem med 3 klodser? Det er da mere barnligt at kræve, at de andre skal yde mere end en selv?

Præcis. Samt hele din, JEL, ranting om at have nok. Det er da ligegyldigt om man har nok og bare ønsker mere, eller bare simpelthen ikke har nok. Skal vi indsætte Moralpolitiet i skatteopkrævningen? Det fede ved flad skat er netop, at dem der tjener 100k om måneden alligevel betaler mere end dem der tjener 300kr., da det netop er procenter. Derfor er procenter så utroligt brugbare indenfor skattepolitik. Bare fordi man kan bo rigtig lækkert og køre Maserati samtidigt med at man betaler 90% i skat, så er det da ikke nødvendigvis fair?

Og jeg taler naturligvis ikke om et fuldkomment minimalstats-system hvor det næsten er en darwinistisk kunst at overleve, men jeg synes at dansk skattepolitik er godt og grundigt præget af tidligere tiders klassekamp og deraf misundelse.

En tredje ting:
JEL, vil du ikke godt lære at fatte dig i korthed? Jeg tror det er de allerfæreste der har tålmodighed til at læse dine næsten endeløse ramblings, personligt synes jeg næsten det ødelægger diskussionen.

Relativistisk båthorn

spiffeh skrev:

Hvor gør jeg det?

spiffeh skrev:

Det var And der startede med at tude over at skatten er for høj, ikke mig.

Men godt forsøg spiffeh.

And skrev:
Samt hele din, JEL, ranting om at have nok. Det er da ligegyldigt om man har nok og bare ønsker mere, eller bare simpelthen ikke har nok. Skal vi indsætte Moralpolitiet i skatteopkrævningen?

Eftersom skat er forbundet med tvang, så synes jeg bestemt vi alle har noget at sku' ha' sagt omkring det. Moral er kun Unødvendig i forbindelse med dine private personlige valg, ikke omkring samfunds-anliggender der ka' betyde fængsels-straf hvis man ikke følger.

Hvis jeg sku' følge dit argument, så måtte jeg heller ikke brokke mig over narko-krigen, fordi det også er et moralsk opstød.

Brug nu din intelligens bare en lille smule and.

And skrev:
Det fede ved flad skat er netop, at dem der tjener 100k om måneden alligevel betaler mere end dem der tjener 300kr., da det netop er procenter. Derfor er procenter så utroligt brugbare indenfor skattepolitik. Bare fordi man kan bo rigtig lækkert og køre Maserati samtidigt med at man betaler 90% i skat, så er det da ikke nødvendigvis fair?

Og jeg taler naturligvis ikke om et fuldkomment minimalstats-system hvor det næsten er en darwinistisk kunst at overleve, men jeg synes at dansk skattepolitik er godt og grundigt præget af tidligere tiders klassekamp og deraf misundelse.

Der er en debat om skat ovre i 'politik', hvor dette emne bli'r berørt.

And skrev:
En tredje ting:
JEL, vil du ikke godt lære at fatte dig i korthed? Jeg tror det er de allerfæreste der har tålmodighed til at læse dine næsten endeløse ramblings, personligt synes jeg næsten det ødelægger diskussionen.

Måske du istedet sku' lære at koncentrere dig? Jeg synes det ødelægger debatterne at vi altid ska' holde dem på et plat overskrift-niveau for at 'short attention-span tabere' også ka' følge med. At du har for travlt til at ta' debatten seriøst er din svaghed.

Der var tidligere en debat om hvorvidt engelsk måtte blive brugt her på psy, eller om alle SKULLE tale dansk fordi nogen ikke ku' tale engelsk. Konklusionen var at folk bare måtte ta' sig sammen og lære sprog, så jeg synes du sku' ta' dig sammen og lære at holde fokus i mere end 5 minutter ad gangen.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

JEL skrev:

Er du holdt op med at være anarkist???? ;)

Bestemt ikke, men jeg støtter ethvert tiltag der afslører inkompetencen, løgnene og karrieremageriet i parlamentarisk politik. Jeg stillede op for at støtte NFP, vel vidende at jeg ikke kunne blive valgt. Skulle jeg ind på partistemmer skulle NFP nemligt have vel over 30% af stemmerne i Københavns kommune da jeg var kandidat nr. 15, så jeg vidste at jeg havde "helle" for rent faktisk at skulle i borgerrepræsentationen :)

Relativistisk båthorn

:lol: ja politik er noget underligt noget :)
Anarkisme tiltrækker bestemt også mig på mange måder.
Jeg stemte feks ikke ved valget. Jeg ka' simpelthen ikke se pointen.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Reformisme, vel. Selvom det virker som om at der kun er én kandidat, så har det afgørende betydning for ting vi alle har brug for, som f.eks. børnepasning, sundhedsvæsen og skatter, hvem vi stemmer på. Jeg plejer at sige at man skal stemme på valgdagen, og gøre en rigtig forskel alle andre dage.

Relativistisk båthorn

Ved du hvor mange stemmer du fik ved valget? Er det blevet talt op?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fælledparken :P
JEL mand.. Tag dig sammen! For ikke så længe siden, der tudede du over tonen i dette forum og foreslog at man gjorde dig til moderator... FNYS!!
Prøv lige at vær LIDT mere hyklerisk dawg... Læg mærke til hvordan du selv agerer overfor f.eks. AND, som tilfældigvis har en anden holdning end dig.. Dit sprogbrug er provokerende på et personligt plan, lavmålt men alligevel arrogant.. Specielt når du kommenterer på hans intelligens, hva sker der for dig??

Og angående ANDs kritik af dine laaaange indlæg, så fat lige at det ikke har noget at gøre med "short attention span" men derimod noget at gøre med, at det faktisk er muligt at sige det man vil, med færre ord end du formår... Det er jo forhelvede ikke første gang at den specifikke kritik falder, vel?

Moral er godt men dobbeltmoral er DOBBELT så godt, ikke sandt JEL ? :D

Relativistisk båthorn

Jeg synes du er meget provokerende at høre på Cubensis. Prøv lige at læse tråden, og eventuelt andre tråde, igen. Ka' man ikke ta' det svineri man selv gi'r, så ska' man lukke røven.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

JEL skrev:
Jeg synes du er meget provokerende at høre på Cubensis. Prøv lige at læse tråden, og eventuelt andre tråde, igen. Ka' man ikke ta' det svineri man selv gi'r, så ska' man lukke røven.

Kender du udtrykket "ad hominem" ? Det er ilde set i en debat og du bør afholde dig fra det... Ellers får du en advarsel af undertegnede!

Relativistisk båthorn

Hvor er dine advarsler mod de ad hominem angreb jeg bli'r udsat for? Dig som taler om dobbelt-moral... Du sku' måske lige checke den tråd om skat jeg lavede for nylig i politik. Er der nogle ad hominem ting dér du måske ka' få øje på, eller er du blind når det er mig der angribes?
Check eventuelt også tråden om LHC i videnskab, hvor jeg i den grad bli'r svinet personligt.

En god moderator modererer ikke kun den ene side's angreb.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

JEL skrev:
Hvor er dine advarsler mod de ad hominem angreb jeg bli'r udsat for? Dig som taler om dobbelt-moral... Du sku' måske lige checke den tråd om skat jeg lavede for nylig i politik. Er der nogle ad hominem ting dér du måske ka' få øje på, eller er du blind når det er mig der angribes?
Check eventuelt også tråden om LHC i videnskab, hvor jeg i den grad bli'r svinet personligt.

En god moderator modererer ikke kun den ene side's angreb.

Den må du tage med den pågældende moderator i politisk, her i medieforummet er mit ord lov og du bør for din egen skyld lytte øren. Ret ind og du vil slippe gennem nåleøjet. I mellemtiden kan du spørge dig selv hvorfor du konsekvent altid har så mange modstandere og hvorfor tonen i de debatter du ytrer dig i, er som den er. Jeg gider ikke irettesætte 10 brugere når jeg kan nøjes med en, og bryder du dig ikke om den politik, kan du bare lade være med at være den ene.. Såre simpelt!

Nok om den sag. Har folk indvendinger kan de tage den i PM og ser jeg at debatten om JELs regelbrug fortsætter i denne tråd vil folk blive honoreret, med advarsler i flæng - BASTA!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 35 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]