Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 12:51

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Medlem

dengaleremote skrev:
@bassher: Du er ikke på medicin af en art? Selv små doser SSRI'er ved jeg, kan give enorm tolerance.

Nej ingen form for medicin. Undre mig bare meget. Spiste det samme. plus jeg røg 2 joints.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vårhus
Hej Nikolaj. Jeg har aldrig lige fået geninstalleret messenger og er så småt ved at stå midt i en flytning, så jeg har desværre ikke tid til at være behjælpelig live i disse dage. Da jeg går ud fra, at jeres planer omhandler weekenden, får du lige et hurtigt svar, der vist godt kan tåle at blive luftet i plenum.
Jeg er bestemt smigret over, at du ha' min mening om musik, men når sandheden skal frem, ved jeg forbløffende lidt om musik i forhold til de mennesker, jeg kender, hvis musiksmag jeg respekterer. Mit bedste råd er at prøve jer frem og se, hvilken musik I synes er bedst i trippet - musik som Tool og andre storladne kompositioner finder jeg selv godt til nå nye dybder i trippet -oplevelsen af et stort kunstværk på psykedelika giver mig en grundlæggende fornemmelse af åndens skønhed og verdens sammenhængskraft, omvendt kan man godt opleve, at musikken bliver for intens - her er det godt at have noget klassisk, du nævnte eksempelvis Vivaldi, der ikke nødvendigvis tilfredsstiller trippet, men som i sin lyse og ubekymrede lallen kan være rigtigt godt til at afværge dårlige vibes. Du kan godt se trance og chill-out som elektroniske paraleller, hvor trance netop tilfører trippet dybde og giver tankerne fart, men også gør det svært at holde fast i en enkelt tankestrøm eller erkendelse, mens chill-out kan være kedeligt og uinspirerende, men altså skaber jordforbindelse. Men prøv jer frem. Jeg husker det som fællesnævnende for mine første mange trips, at jeg simpelthen var så dybt betaget af sansningens intensitet . bare det at hallucinere eller et høre et godt stykke musik med nye "briller". Jeg har svært ved at forestille mig, at jeres trip ikke i høj grad kommer til at kredse om, hvor spændende I synes, musikken pludselig lyder.
De andre har helt ret i, at I ikke skal spise et helt gram tørrede, hvis det er tørrede Spids Nøgenhat, det drejer sig om.
Jeg var hvis lidt uklar med pizzaen, men ja, spis svampene, vent en halv time og spis så pizzaen - det er for at mindske eller undgå kvalme, som kan være mere end irriterende at skulle forholde sig til under trippet.
Sidst, men ikke mindst, er det selvfølgelig ikke optimalt, at I ikke har et sted at gå indenfor, men hvis I ligefrem har så meget tøj på, at I sveder, kan det nok gå. Det er godt, at I indhenter råd og tager jeres forbehold, inden I kaster jer ud i sådant et eventyr, men jeg tror godt, I kan være rolige. Svampe har det generelt med først at vise deres nådesløse side, efter man har leget med dem en del - de første trips er ofte mere legesyge og knapt så dybe.
Medmindre I også normalt hardet med at opføre jer utilregneligt, skal I ikke være bange for det der med at stikke hånden i ilden eller få den slags indfald. Psilocybin er heldigvis ikke et deliriant og det er meget ualmindeligt at folks grundlæggende forståelser af virkelighed, årsagssammenhænge, farer og risici forandrer sig mærkbart. Altså, du bilver ikke kørt ned på LSD, fordi du tror bilen er en stor hund, men nærmere fordi, du i trippet 'glemte' at se dig for over vejen, du brænder dig ikke på svampe, fordi du pludselig ikke kunne modstå bålet, nærmere fordi du 'glemte', det var der, og kom til at jokke i det. Hold øje med hinanden, så sker den slags ikke. Jeg ved ikke, hvad jeres muligheder for at lave bål er, men jeg vil generelt sige, det er et must at have lys under de første trips. Lys har, som I instinktivt ved, evnen til at låse tinge fast i former og gøre dem forståelige, et mildt trip kan pludseligt blive meget intenst, hvis der ikke er en belyst virkelighed at holde fast i. At trippe i mørke er selvfølgelig en god teknik til at få så meget ud af trippet som muligt (Mckennas 'Five grams in silent darkness'), men hvis man er nybegynder, tror jeg det vil være et ret ublid og dramatisk indføring i svampenes verden. Bål er i øvrigt den geniale middelvej, da lysets flakkende, organiske og pulserende lys både skaber god stemning og er ideelt til at fodre hallucinationerne.

Medlem
Brugeravatar

Tusind tak for svaret, Swedenborg :).
Desværre kunne dealeren ikke skaffe nogle svampe.. Æv..
Er der nogen af jer der har erfaring med at bestille over nettet? Vi har kigget på en side, og vi kan bestille trøfler derinde fra.
Men vi ved ikke hvordan vi skal få dem her til Danmark. Vi kan ikke bestille dem direkte hjem til en af os, for vores forældre tjekker dem helt sikkert, haha.
Er der nogle der har et forslag eller to?

Senest rettet af Nikolaj214 12 nov 2009 21:47, rettet i alt 1 gang.

Medlem
Brugeravatar

Slet du hellere det link hurtigts muligt, med mindre du har lyst til en skideballe.

Medlem
Brugeravatar

Nikolaj214 skrev:
Er der nogen af jer der har erfaring med at bestille over nettet? Vi har kigget på en side (dinmor.com), og vi kan bestille trøfler derinde fra.
Men vi ved ikke hvordan vi skal få dem her til Danmark. Vi kan ikke bestille dem direkte hjem til en af os, for vores forældre tjekker dem helt sikkert, haha.

Du kan bare ud i den danske natur på nogle kreaturmarker, og lede efter den danske Psilocybin holdige svamp Psilocybe Semilanceata (på dansk: Spids Nøgenhat).
Der er masser af info om dem og hvor man skal lede rundt omkring på forummet. Søg og du skal finde :D
De findes stadig derude, for vi var ude og lede igår og fandt en 70stk på ca. 1 times leden.

Bare led på marker hvor der har gået kreaturer i mange år. Men de er små, så de kan være lidt svære at spotte lige med det samme.
Der er masser af gode billeder af dem herinde, og de er rimeligt nemme at identificere når man først har spottet dem.

Men hvis i skal ud og lede efter dem, skal i nok gøre det nu før der begynder at komme frost om natten.

God jagt Nikolaj214 :peace:

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: helt der ude hvor køerne har nummerplade på.
nikolaj214 husk ikke at skrive forhandler links og bare så du ved det, så skriver de ikke noget på parken, så man kan ikke se hvad det er hvis man åbner den.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Få en døgnpost-boks, eller bestik en af dine venner/veninder til at tage imod pakken.

Medlem
Brugeravatar

unb skrev:
Nikolaj214 skrev:
Er der nogen af jer der har erfaring med at bestille over nettet? Vi har kigget på en side (Elephantos.com), og vi kan bestille trøfler derinde fra.

Du kan bare ud i den danske natur på nogle kreaturmarker, og lede efter den danske Psilocybin holdige svamp Psilocybe Semilanceata (på dansk: Spids Nøgenhat).
Der er masser af info om dem og hvor man skal lede rundt omkring på forummet. Søg og du skal finde :D
De findes stadig derude, for vi var ude og lede igår og fandt en 70stk på ca. 1 times leden.

Bare led på marker hvor der har gået kreaturer i mange år. Men de er små, så de kan være lidt svære at spotte lige med det samme.
Der er masser af gode billeder af dem herinde, og de er rimeligt nemme at identificere når man først har spottet dem.

Men hvis i skal ud og lede efter dem, skal i nok gøre det nu før der begynder at komme frost om natten.

God jagt Nikolaj214 :peace:

Jeg har været ude og jage 2 gange. Vi fandt intet, kun nogle der lignede SN.
Vi har spurgt nogle om de ikke kunne modtage pakken i stedet for os, men det vil de sgu ikke ;).
Men jeg skal prøve at spørge nogle flere.. Eller bruge døgnpost.

Medlem
Brugeravatar

And skrev:
Få en døgnpost-boks, eller bestik en af dine venner/veninder til at tage imod pakken.

Jeg er netop nu inde på Post Danmarks hjemmeside.
Er det ikke meget risikabelt, hvis den så bliver taget i Tolden? Det virker som en rigtig god idé at oprette en døgnboks, men hvad nu hvis? :)

Medlem
Brugeravatar

Bump for enlightenment!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Få den tilsendt og lad vær at åbn pakken hjemme, i tilfælde at du skulle blive forfulgt :P
Der er flere tråde om omgang med stoffer med posten - var det her indlæg på kanten af regelsættet? I så fald så slet,.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Synes badtrip er overvurderet - altså man bryder jo ikke lige pludselig sammen af skræk og fortvivelse? - jeg gør i hvertfald ikke. Synes tydeligt man kan mærke når man laver noget der kunne gå hen og blive ubehageligt, og tricket er så at bryde handlingen.. Man kan jo så selvfølgelig også selv fremprovokere det, personligt fremprovokere jeg ubehagligt tankespind hvis jeg suger en masse joints samtidig - men det kan man jo så bare lade vær med :D Udover det, så synes jeg faktisk, at måske ikke badtrips som jeg tror at et slemt badtrip virkeligt er, men mere disse ubehaglige tankespind er de mest lærerige, og dem man styrker psyken mest med. At kunne håndtere sine tanker på svampe og joints kombinationen når det hele går hen og bliver en trykket/ubehaglig situation er en træningssag, synes næsten man SKAL have været igennem nogle ubehaglige ture, fordi til sidst bliver man bedere og bedere til at håndtere dem - og på den måde kan man gøre sig selv mere klar til stærkere og stærkere doser / psykedelikaer.
- Det er i hvertfald den mening jeg har, ud fra de erfaringer jeg har fået.. Ved selvfølgelig ikke hvordan det fungere for andre :)

Mvh.

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Medlem

Synes bestemt ikke at badtrip er overvurderet, jeg har da været enormt fortvivlet og bange under badtrip. men har dog været nogenlunde tilpas dagen efter, og får bestemt mere ud af et "badtrip" sammenlignet med et almindeligt trip.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
10hi-f9z : Jeg mener heller ikke at de er overvurderet når de endelig er der, det kan være pisse skræmmende.. Jeg mener bare at, folk har en tendens til at være meget bange for at badtrippe når de skal prøve noget nyt, hvilket jeg sagtens kan forstå. Men altså det er jo ikke sådan at stoffet er ondt. f.eks. så vil svampe jo ikke force dig ud i et badtrip, hvis de ville det så var folk nok holdt op med at bruge dem - min pointe er at badtrips ikke forkommer så ofte som mange folk går og tror. Hvis man har hovedet med sig, (set and sitting) vejret er godt og det hele spiller, så får man altså ikke ligepludse et sammenbrud under et trip, hvor alt bare bliver ondt, og man bliver skræmt og fortvivlet - så skulle det da lige være på de stærke natskygger.
- Det er jo bare min mening, den individueller reaktion på psykedeliske er jo meget kompleks, så derfor kan jeg jo ikke sige at sådan og sådan er det, det er bare min opfattelse efter alle de trips jeg efterhånden har udlevet.. :)

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]