Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 aug 2025 09:50

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 38 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Dedikeret medlem

Det år af mit liv hvor jeg røg klart mest (første år på gymnasiet), røg jeg i lange perioder dagligt, og jeg fik gode karakterer og endte da også med et rigtig godt eksamensgennemsnit. Dette er selvfølgelig ikke noget bevis på, at cannabis ikke kan føre til indlæringsproblemer, men jeg vil mene, at så længe du er ambitiøs, så skal det nok gå godt :) .
I øvrigt, så holdt jeg en lang pause på andet år, og det gik hverken værre eller bedre af den grund :-D

(et lille staldtip; husk at få masser af søvn :D , så føler man sig noget mere klar i hovedet dagen efter)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Køb En Havn
har røget hverdag, i 1 år - 1,5 år. Jeg klare mig fint nok i skolen. Men da jeg røg bong hverdag gik det dårligere i skolen. Er dog stoppet med bong, og klare mig stadig fint i skolen :D

Som culpepers siger, få masser af søvn.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Astralt plan
Da jeg var barn lukkede de voksne en masse lort ud, når de ville udelukke en fra rusmidlernes forunderlige verden. En af de ting der blev sagt var dog trods alt spot on, nemlig: "Du bliver dum i hovedet af hash og kan ikke følge med i skolen".

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Albuquerque, New Mexico
Jeg har røget hver dag (1-3 joints/dag) i snart 2 år, og jeg kan ikke mærke synderlig forskel i forbindelse med min indlæringsevne. Jeg kom ud af 3.g med et gennemsnit på 3,2, men det ville jeg nok have gjort uden at ryge; gymnasiet sagde mig ikke en skid, men jeg var involveret i fællesskabet og var formand for et par elevorganisationer og spillede i bands. I dag læser jeg til multimediedesigner, og jeg har ingen problemer med at følge med, og det er som regel mig der hjælper andre folk med deres programmeringsopgaver.
Hvis man vil ryge hash tit og have en succesfuld uddannelse, synes jeg man skal gøre følgende, det gør i hvert fald at jeg kan nyde min hash og stadig deltage i min uddannelse.

• Ryg joints i stedet for bong. Jeg kan ikke helt sætte finger på, hvad det er der gør bongen så ødelæggene for ens liv, men alle dem jeg kender der sidder og suger bong hver dag er sgu sløve. Jeg tror det har noget at gøre med, at det er hurtigere lige at lave en bong end at rulle en joint og der er vel større chance for at ryge for meget. On the flipside er der dog mange, der siger, at det er mere økonomisk, det er jo en god ting når man er på SU...
  • Hav en vægt når du laver mix, så du ikke ryger for meget. Der skal f.eks. kun 0.1-0.2 gram gennemsnitshash for at gøre mig skæv i den grad jeg kan lide.
  • Hvis du ikke kan være gå i skole og lære noget når du er skæv skal du selvfølgelig lade være :)
  • Lad være med at ryge når du laver lektier, med mindre du selvfølelig læser det igennem når du ikke er skæv ;)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langt derude et sted.. der er jeg.. lige nu
Hurtigere lave en bong en at ryge en joint ?

damn... jeg laver da normalt 4 smøg bongmix med 3 g 90er normalt, og på den tid det tar at lavet det, kunne jeg sku nok ha rullet 3 -4 joints i mellem tiden ... og pæne :D

Medlem

Geografisk sted: K-hole
Igen, tak for alle svarene.
Dog vil jeg sige, at når jeg endelig skal være skæv, vil jeg gerne være det ordentligt. Og det bliver jeg ikke af 0.1-0.2 g middelgod hash. Så skal jeg op i det tunge skyts, for at blive skæv af så lidt. Der dur middelgod hash ikke.
- jeg har heldigvis ikke bekymringen: "Hvad er hurtigst? Joint eller Bong", fordi jeg bruger stort set kun færdigrullede cones, så tid er ikke problemet for mig. Rulle gør jeg kun en gang i mellem for hyggen :D

Medlem

Geografisk sted: Bornholm
Jeg vil sige at hverdagsrygning er noget nogle kan tolererer, andre ikke. Det er som udgangspunkt noget man ska holde sig fra, fordi det gavner dig ikke, tværtimod. At nogle mennesker, såsom mig selv f.eks. kan komme skidegodt ud af det, på trods af daglig hashrygning, er ikke nogen garanti for at du kan.

Jeg er igang med at tage en HF uddannelse, og jeg har røget dagligt hash, eller pot siden midten af niende, så over 2 år ihvertfald. Jeg var altid blevet fyldt med en masse antinarko propaganda af min kære mor, og jeg mistede totalt respekten for rusmidler da jeg fandt ud af at man sagtens kan score top karakterer på trods af hverdagshash. Jeg oplevede så godt som ingen bivirkninger dagen efter, og det har resulteret i at jeg blev hverdagsryger.

Jeg har stort set altid holdt den til en enkelt aftenjoint, hvilket jeg tror har en masse at sige. Jeg ryger normalt enten en rizzla joint med 0,2 gram hash, eller en stor fed bønne med pot. Jeg har altid haft enormt svært ved at sove, og hvis det ikke var for hashen så ved jeg ikke hvor jeg havde været idag. Jeg var håbløst træt, udmattet og smadret hver dag inden jeg begyndte min hverdagsrygning, idag er det ikke tilfældet. Jeg har haft en elendig skolegang og er flyttet fra skole til skole hele livet, hvor jeg altid har haft enorme problemer med mine lærerer. Jeg brugte hash som en sovemedicin og samtidig som en slags belønning, efter en dårlig dag, - som der var mange af. Bare det at jeg vidste at jeg skulle ryge min aftenbønne gjorde at jeg kunne sige fuck om det hele er imod mig, jeg har det fint. Jeg fik pludselig et redskab til at sove og få mine 10 timers søvn hver dag, og derfor valgte jeg også at tilrettelægge mit forbrug, sådan at det med sikkerhed ikke ville blive enormt destruktivt. Jeg røg en joint ved 9 tiden, sad foran computeren og chillede lidt, lagde mig og så en film, og så sov jeg faktisk allerede ved 11 tiden. Jeg har sovet fantastisk godt hver dag, og tilmed til tiden siden jeg begyndte min rygning. Jeg har kun udviklet mig i positiv retning og jeg gik ud af niende med 12 i dansk, engelsk og kristendom. Jeg opretholdt de samme karakterer ved 10 klasses eksamen. Nu går jeg på HF og har allerede fået mange 12 taller i skriftlige opgaver, med undtagelse af naturfag og alt andet matematisk. Jeg ved så godt som intet om de matematiske fag, kemi, fysik, matematik, you name it. Tilgengæld er jeg fantastisk god rent sprogligt.

Jeg er ked af at jeg har røget ud i et, kun med få pauser på omkring 7 dage ad gangen. Jeg gad godt vide om jeg stadig har dette kraftige søvnbesvær jeg altid døjede med inden hashen. Dette ville give mig et klart svar på om det er hensigtsmæssigt at fortsætte min selvmedicinering/misbrug. Det er også svært at se det som et medicinsk forhold jeg har til cannabis, da jeg ryger meget mere i weekenderne, hvilket i dette tilfælde gør det til et rekreativt forbrug/misbrug.

Jeg er ikke stolt over at ryge hver dag, og min kæreste ved det f.eks. ikke, selvom vi har været sammen i 1,5 år. Vi ryger tit sammen, men hun ved ikke jeg ryger alene. Det er helt klart ikke nogen god idé at ryge til daglig, hold dig fra det! Til gengæld kan man heller ikke sige at det er det værste der kan ske, eller at cannabis er et altødelæggende killerdrug, for dette ville også være usandt. Cannabis er et af de relativt sikre stoffer der findes, men det er stadig et stof. Derfor bør man omgås det med forsigtighed, på trods af cannabissens relative uskadelighed.

Jeg vil som det tidligere er pointeret, gøre mig enig i påstanden om at en heftig weekend på amf, er langt mere skadeligt end en lille onsdagspibe. Jeg vil sådan set påstå at det er mindre ødelæggende at ryge sig i søvn alle ugens dage, end det er at brænde hjernen af på en eller anden speed/alkohol/skunk combo i weekenderne. Jeg mener forøvrigt at et aggresivt weekendforbrug af hash, kan være ligeså skadeligt som et moderat hverdagsforbrug af hash. Dette er blot påstande fra min side af, baseret på egne og andres erfaringer, og du skal ikke tage det som den endegyldige sandhed overhovedet.

Jeg håber du kunne bruge det til noget! Det var ihvertfald rart lige at læsse nogle tanker af. Held og lykke med dit liv og dine studier, og behold overblikket. Det vlle være synd at smide alt sit potentiale ud af vinduet, bare fordi det er sjovt at rende blæst rundt.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

The-Lizardman skrev:
Hurtigere lave en bong en at ryge en joint ?

damn... jeg laver da normalt 4 smøg bongmix med 3 g 90er normalt, og på den tid det tar at lavet det, kunne jeg sku nok ha rullet 3 -4 joints i mellem tiden ... og pæne :D

Det er så fordi du ryger hash og gør det med tobak.
Ved mig går det hurtigere at lave et bonghoved, selvom jeg absolut ikke er langsom til at lave en joint. Jeg bruger helst ikke tobak og ryger stort set kun grønt. Hvis jeg endelig ryger hash, så er det fordi en ven pænt tilbyder og man ikke vil afslå, eller fordi jeg laver en troldman med rent grønt + hash.

Og der er sgu ikke meget der er hurtigere end at ta' et fint skud, proppe det i sit bonghoved, tænde og ryge :)

Medlem

Det glæder mig med dine idyl karakterer og samtidig hverdagsforbrug. Jeg ryger bestemt ikke hver weekend, og jeg har stadig tænkt mig at holde det moderat.
.- Men dette har virkelig givet mig et håb. Min før kroniske bekymring er nu reduceret kraftigt og blevet erstattet med håb.

Tak for, guys :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Universet
Jeg er ekstremt elendig til tal (Efter brug af hashens glæder"
- Ikke fordi jeg var en Einstein førhen, men der var jeg da noget bedre!

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Universet

Medlem

Det kan man (måske) takke hverdagsforbruget for. Men omvendt, hvis du ikke vil noget natur-videnskabeligt ehvervsmæssigt, og du interesserer dig for de humanelle fag, betyder det jo ikke så meget..
- Men lige et supleringsspørgsmål til ALLE, der ryger dagligt: "Mister man den psykedeliske effekt ved hash, når man ryger hver dag?" Når jeg ryger den fede, bliver alt fuldstændig tegnefilm-agtigt. Tingene er meget pænere og ligner et godt computerspil. Udover det opfatter jeg menneskers udseende som fuldstændig anderledes. Hash er min fortrukne til milde psykedeliske oplevelser eller som et supplement til et hårdere psykedelikum

Medlem

Geografisk sted: Bornholm
SimonSkunk skrev:
Det kan man (måske) takke hverdagsforbruget for. Men omvendt, hvis du ikke vil noget natur-videnskabeligt ehvervsmæssigt, og du interesserer dig for de humanelle fag, betyder det jo ikke så meget..
- Men lige et supleringsspørgsmål til ALLE, der ryger dagligt: "Mister man den psykedeliske effekt ved hash, når man ryger hver dag?" Når jeg ryger den fede, bliver alt fuldstændig tegnefilm-agtigt. Tingene er meget pænere og ligner et godt computerspil. Udover det opfatter jeg menneskers udseende som fuldstændig anderledes. Hash er min fortrukne til milde psykedeliske oplevelser eller som et supplement til et hårdere psykedelikum

Hvis du gerne vil beholde denne rus ved hashrygning, så skal du holde det meget moderat. Jeg har røget 1 joint om dagen i over to år, og rusen er kun blevet kedeligere med tiden, selvom det ikke mærkes så kraftigt da jeg har 200 gram super potent pot, og måske 300 gram knapt så potent liggende. alt sammen hjemmedyrk.

Jeg synes bestemt ikke rusen er så psykedelisk
længere. Med tiden der bliver rusen mindre psykedelisk, og til sidst får man næsten kun den mere narkotiske effekt af at ryge. Altså tørhed i munden, lidt kraftigere hjertebanken, en summen i kroppen. Grineflip, æder og den slags kan du godt glemme alt om hvis du vil være hverdagsryger. Det eneste man kan gøre for at få den sjove rus igen, er at tage en måneds pause af og til når man virkelig føler at der skal meget til. Jeg vil vove at påstå at jeg kan holde til en 5-8 gange så meget cannabis idag, som for to år siden. Da jeg startede med hverdagshash røg jeg en skolejoint med pot og tobak i, og blev sendt direkte til månen indtil jeg sov. Idag ryger jeg gerne hvad jer københavnere vil kalde en to smøgs joint, bare med sticky pot istedet, og 1/4 af en smøg ca. bare for at det brænder. Jeg bliver da godt skæv af det, jeg kan også mærke det efter 5-6 hvæs allerede, men rusen er så godt som væk efter en time til halvanden, hvor jeg så bare bliver efterladt kun med en lidt sløvende effekt i kroppen stadig. Hvis jeg ryger hash er rusen anderledes, men effekten den samme som ovenstående joint. Forskellen er så bare at når det er hash, ryger der kun 0,2 gram i jointen.

Jeg skal holde pause nu her i tre uger, for at nulstille min tolerance. Så skal jeg en tur til københavn, hvor der nok ryger en 50-100 gram med tilbage i tasken, af god hash. så har jeg et enormt stash, som så skal holde til næste høst ca.

hvis du holder af den psykedeliske virkning, er mit råd til dig at holde det til max 3-4 gange om måneden for optimal udnyttelse af cannabissen. Du bør kun ryge sativa domineret skunk, da dette vil give dig den ønskede opløftende high. Du finder ikke særlig meget hash, der er særlig psykedelisk, men det tætteste du kommer er nok ved at ryge pollen. altså koldpresset tjald, der ikke har fået degeneret en stor procentdel af thc'en til cbn og cbd, som er de sløvende stoffer i hashen. specielt sort hash bør du holde dig fra, da det altid vil give en couch-lock effekt.

Hverdagsrygning skal du ikke lade dig friste til at begynde på, bare fordi at det er gået så godt for mig. Det er aldrig problemfrit, og sjældent en god ting. Det har sikkert kun virket så godt for mig, fordi jeg overvejende har brugt det som selvmedicinering imod søvnbesvær.

Jeg håber du kunne bruge det til noget :) Jeg ævler bare derud af, fordi tjald er dejligt at snakke om, når man ikke kan ryge det.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Der er forskel på folk. Nogen føler sig meget påvirket dagen efter at have røget, andre gør ikke. Det kommer også an på dosis. Og så kommer det i høj grad an på ens forventninger, som former placebo ganske meget. Når vi stakkels hashrygere ryger en bønne - og og er påvirket af al det hash-had - så kigger vi MEGET aktivt efter de påståede negative virkninger. For eksempel kan vi jo alle føle os baldrede en tidlig morgen, det skal ske selv for afholdsmænd. Men har vi røget hash, så lurer den uhyggelige tanke at det jo er hashens skyld, at vi simpelthen ikke kan komme op i omdrejninger.

Videnskaben har ikke formået at påvise noget særligt spændende angående hashens virkning på akademisk performance.

Der er to overordende grunde hertil:

1. For det første taler de fleste studier om, hvor godt din indlæring er MENS du er skraldhamrede høj. Statens center for propaganda glemmer at fortælle denne lille detalje, og så tror læserne at enhver hashryger i en hvilken som helst situation må lide af indlæringsvanskeligheder.

2. For det andet er alle de tests, der er lavet, og som har fundet lavere performance på f.eks. hukommelse, af en meget klinisk type. Eksempelvis den klassiske med at huske et antal ord på en 15-ords liste. Her har visse TUNGE hashrygere misset et ord eller to sammenlignet med de pinligt ædru. Der er to underpointer: A) Forskellene, der er observeret, er ofte meget små og i den næsten ubetydelige størrelsesorden, og B) disse kliniske tests siger utroligt lidt om, hvordan det påvirker os ude i det komplekse, virkelige liv.

Anekdoter vil også blive trukket frem: "jamen, jeg kender sgu en hashryger fra klassen, og han sidder bare apatisk til timerne og virker bare så lamme". INGEN af disse fortællere har nogensinde gjort sig den ulejlighed at finde ud af, om denne unge mange faktisk røg det største bong-hovedet til morgenmad eller ikke. Altså er mange af dagligdagens observationer gjort på folk, der var vinde og skæve.

Flere studier viser, at når man korrigerer for alle mulige sociale faktorer og præ-eksisterende psykisk sygdom, så performer hashrygerne fuldt ud på linje med alle andre.

Du hører ALDRIG dine drikfældige klassekammerater tude over at deres tor-fre-lør druk smadrer deres indlærings evne indtil næste onsdag-torsdag. Men det ved vi udmærket at sådan en gang umådeholden dansker-druk har disse effekter.

Jeg vil provokerende påstå følgende: at den person, der går til en fest og drikker moderat og ryger hash for resten allerede om søndagen er noget bedre i stand til at skrive deres danske stil end de rene alkoholbrugere.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tjekker gulvtæppet efter rester.
SimonSkunk skrev:

Hvis jeg tager på en fem dages hash tur med gutterne, mister jeg allerede de psykedeliske oplevelser på fjerde dagen. Men der bliver altså også røget rimeligt meget hash på sådan en tur. Normalt ryger jeg kun ca. engang i ugen, og har stadig de lækre oplevelser, og ingen problemer i skolen.

Men som de andre også påpeger, kan du overhovedet ikke regne med hvordan vi andre har det efter vi har røget hash, du kan kun prøve dig frem. vi er alle sammen forskellige det kan ikke siges nok, nogle bliver forfærdetlig sløve af at ryge andre gør ikke.... Prøv dig frem.

Go' Ryger ;)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The final frontier
Marcusdee skrev:

det er da ingenting :D jeg kan sq dårligt nok lægge to og to sammen mens jeg er godt skæv.

Selv ryger jeg kun en gang imellem, når jeg nu kan få fat på en god klump. (typisk når jeg smutter forbi min kammi i Odense), og det har indtil videre ikke givet problemer dagen efter et par eller to joints.

I forvejen er jeg sindssyg til at suge viden til mig, og dagen efter en god ryger kan jeg koncentrere mig noget bedre, så vil sådan set vove at sige at min indlæring bliver bedre :D

når jeg endelig har noget liggende, så ryger jeg typisk hver dag, hvis ikke hveranden.

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hvor duften af balloner er
Det afhænger udelukkende af din anatomi - Hvor mange gener du oplever dagen efter
og vilje (motivation til at stå op, gå på arbejde, osv.).

Medlem

TheRagingPussy skrev:

SimonSkunk skrev:
- Men lige et supleringsspørgsmål til ALLE, der ryger dagligt: "Mister man den psykedeliske effekt ved hash, når man ryger hver dag?" Når jeg ryger den fede, bliver alt fuldstændig tegnefilm-agtigt. Tingene er meget pænere og ligner et godt computerspil. Udover det opfatter jeg menneskers udseende som fuldstændig anderledes. Hash er min foretrukne til milde psykedeliske oplevelser eller som et supplement til et hårdere psykedelikum

hvis du holder af den psykedeliske virkning, er mit råd til dig at holde det til max 3-4 gange om måneden for optimal udnyttelse af cannabissen. Du bør kun ryge sativa domineret skunk, da dette vil give dig den ønskede opløftende high. Du finder ikke særlig meget hash, der er særlig psykedelisk, men det tætteste du kommer er nok ved at ryge pollen. altså koldpresset tjald, der ikke har fået degeneret en stor procentdel af thc'en til cbn og cbd, som er de sløvende stoffer i hashen. specielt sort hash bør du holde dig fra, da det altid vil give en couch-lock effekt.

Jeg ryger både indica og sativa, og det giver mig samme psykedeliske grundeffekt. Så jeg synes bestemt også indica er psykedelisk. Men, det skal så siges, at egentlige hallucinationer får jeg kun på sativa, og det er mega cool. Det er sådan nogle drømmeagtige (med åbne øjne, self) hallus, ligesom man får på svampe. Mens på indica er man generelt bare couch-locked + "de psykedeliske grundeffekter", men derimod giver indica en super summen, krildren og bølgende fornemmelse i kroppen. Begge typer elsker jeg og har altid begge dele i huset.
- Denne beskrivelse af effekten er den måde, jeg føler det. Andre kan sagtens føle en helt anden effekt, og derfor er der ingen grund til at modargumentere effekten, hvis der er nogen, der er uenige.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 38 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]