SimonSkunk skrev:
Det kan man (måske) takke hverdagsforbruget for. Men omvendt, hvis du ikke vil noget natur-videnskabeligt ehvervsmæssigt, og du interesserer dig for de humanelle fag, betyder det jo ikke så meget..
- Men lige et supleringsspørgsmål til ALLE, der ryger dagligt: "Mister man den psykedeliske effekt ved hash, når man ryger hver dag?" Når jeg ryger den fede, bliver alt fuldstændig tegnefilm-agtigt. Tingene er meget pænere og ligner et godt computerspil. Udover det opfatter jeg menneskers udseende som fuldstændig anderledes. Hash er min fortrukne til milde psykedeliske oplevelser eller som et supplement til et hårdere psykedelikum
Hvis du gerne vil beholde denne rus ved hashrygning, så skal du holde det meget moderat. Jeg har røget 1 joint om dagen i over to år, og rusen er kun blevet kedeligere med tiden, selvom det ikke mærkes så kraftigt da jeg har 200 gram super potent pot, og måske 300 gram knapt så potent liggende. alt sammen hjemmedyrk.
Jeg synes bestemt ikke rusen er så psykedelisk
længere. Med tiden der bliver rusen mindre psykedelisk, og til sidst får man næsten kun den mere narkotiske effekt af at ryge. Altså tørhed i munden, lidt kraftigere hjertebanken, en summen i kroppen. Grineflip, æder og den slags kan du godt glemme alt om hvis du vil være hverdagsryger. Det eneste man kan gøre for at få den sjove rus igen, er at tage en måneds pause af og til når man virkelig føler at der skal meget til. Jeg vil vove at påstå at jeg kan holde til en 5-8 gange så meget cannabis idag, som for to år siden. Da jeg startede med hverdagshash røg jeg en skolejoint med pot og tobak i, og blev sendt direkte til månen indtil jeg sov. Idag ryger jeg gerne hvad jer københavnere vil kalde en to smøgs joint, bare med sticky pot istedet, og 1/4 af en smøg ca. bare for at det brænder. Jeg bliver da godt skæv af det, jeg kan også mærke det efter 5-6 hvæs allerede, men rusen er så godt som væk efter en time til halvanden, hvor jeg så bare bliver efterladt kun med en lidt sløvende effekt i kroppen stadig. Hvis jeg ryger hash er rusen anderledes, men effekten den samme som ovenstående joint. Forskellen er så bare at når det er hash, ryger der kun 0,2 gram i jointen.
Jeg skal holde pause nu her i tre uger, for at nulstille min tolerance. Så skal jeg en tur til københavn, hvor der nok ryger en 50-100 gram med tilbage i tasken, af god hash. så har jeg et enormt stash, som så skal holde til næste høst ca.
hvis du holder af den psykedeliske virkning, er mit råd til dig at holde det til max 3-4 gange om måneden for optimal udnyttelse af cannabissen. Du bør kun ryge sativa domineret skunk, da dette vil give dig den ønskede opløftende high. Du finder ikke særlig meget hash, der er særlig psykedelisk, men det tætteste du kommer er nok ved at ryge pollen. altså koldpresset tjald, der ikke har fået degeneret en stor procentdel af thc'en til cbn og cbd, som er de sløvende stoffer i hashen. specielt sort hash bør du holde dig fra, da det altid vil give en couch-lock effekt.
Hverdagsrygning skal du ikke lade dig friste til at begynde på, bare fordi at det er gået så godt for mig. Det er aldrig problemfrit, og sjældent en god ting. Det har sikkert kun virket så godt for mig, fordi jeg overvejende har brugt det som selvmedicinering imod søvnbesvær.
Jeg håber du kunne bruge det til noget

Jeg ævler bare derud af, fordi tjald er dejligt at snakke om, når man ikke kan ryge det.