Hey boys
Nu har jeg igennem en længere periode gået med en rigtig træls sag over hovedet. Blev ringet op af de søde politibetjente for en 3 måneders tid siden, han ringede så egentlig bare for at spørge mig om jeg vil erkende at have stjålet en bil i en lille flække hvor jeg aldrig har været. Svarede jo selvfølgelig nej, da jeg ikke havde stjålet denne skide bil.
Det mystiske kommer så herefter... Efter jeg havde benægtet al kendskab til at have stjålet eller kørt i den bil, siger han så at de har fundet mit DNA i den pågældende bil. Dette bliver jeg self noget chokket over, da jeg virkelig ikke har noget som helst at gøre med den bil. Ham betjenten fortæller mig så at han så egentlig bare vil oplyse mig om at jeg er blevet sigtet i sagen og kunne vente at høre fra dem igen i den nærmeste fremtid. Jeg bliver self irriteret over at blive beskyldt for at have stjålet en bil som jeg ikke har noget med at gøre, og ringer derfor ind på politigården flere gange for at høre hvor langt min sag er kommet. Spørger dem også om de kan oplyse mig hvilken form for DNA det er at de havde fundet i bilen osv, men får bare at vide at de ikke vil oplyse sådanne ting til mig, da det vil kunne give mig en fordel til en egentlig afhøring.
Nå, men her for en 3 ugers tid siden var jeg så inde til møde med kriminalforsorgen. Ham gutten jeg skulle snakke med var helt nede på jorden og egentlig en ganske fin person, han kiggede godtnok også lidt da jeg forklarede min situation med politiet. Han sagde så at han egentlig også var spændt på at se hvad dommeren vil sige i den her sag, nu hvor jeg ikke havde gjort noget.
Nå, men fik så brev her for en halvanden uges til siden med at jeg skulle i retten i slutningen af November og at jeg skulle til møde med min advokat og alt det inden selve dagen i retten. Havde lige så langsomt begyndt at forberede mig på at jeg skulle dømmes for noget jeg ikke havde gjort, lige indtil at jeg fik et brev for en håndfuld dage siden, fra politiadvokaten. Hun havde besluttet at droppe sagen mod mig, da hun ikke mente at der var tilstrækkelige beviser på at det var mig.
Mit spørgsmål lyder så nu, hvis de virkelig havde fundet mit DNA i bilen, burde det så ikke være mere end rigeligt til at få mig dømt?
Og burde jeg ikke ha været til afhøring inden at jeg skulle i retten?