Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 aug 2025 07:53

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 38 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: K-hole
Hey smokies (;
Jeg har taget en del stoffer efterhånden, men har aldrig rigtig undersøgt ting omkring stofferne, jeg tager, før her for nylig. Så på det videnskabelige plan er jeg ganske grøn :D
- Ryger hash et par gange eller tre i måneden, ikke mere, fordi jeg har læst alt dette med nedsat indlæring efter en skævert. Er det nogen af jer gæve gutter, der har erfaringer med dette? Personligt kan jeg ikke mærke de store symptomer mandag efter en ryger-weekend (endnu?)

Jeg kan give et konkret eksempel:
Jeg, Simon, ligger syg i dag en onsdag aften og er fristet til at ryge en lille pibe og så summe lidt på den. Jeg ved bare ikke rigtig, om det vil påvirke min skole i morgen (hvis jeg altså bliver rask) i en negativ retning, eller om det kun er ved ekstremt forbrug.. :?:

På forhånd, tak :life:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Altså jeg tror ikke du ville få det største udbytte men du skal nok kunne lære noget. Det kommer self også an på hvem du er og hvor du ryger. En af mine venner har nogle gange røget dagen før skole og han virker altid total dum dagen efter. Men på min efterskole var der mange der røg og de kunne da godt følge med i undervisningen dagen efter.

Junior medlem

Jeg tror den energy din krop bruger på at sunde sig dagen, har langt større effekt på din indlæring end en lille pibe hash.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Between a rock and a hard place
SimonSkunk skrev:
Jeg kan give et konkret eksempel:
Jeg, Simon, ligger syg i dag en onsdag aften

Den er allerede helt gal med dig! Du skal stoppe dit forbrug med det samme! Det er tirsdag idag, min ven. Åh gud, bare det ikke er for sent at redde dig fra hashens grumme kløer.

Spøg til side.
Jeg har prøvet nogle få gange, at jeg har haft lidt svært ved at koncentrere mig dagen efter en hæftig koger. Vi snakker blunts, bong og masser af gallar. Hvis det er en almindelig skoledag og jeg dagen forinden har røget moderat som jeg gør oftest, har jeg ingen problemer.
En ting, som dog gav mig lidt et chok er, at jeg har mistet lidt af min tidsfornemmelse mht. at huske hvornår ting er sket. Jeg kan huske alt jeg har lavet, men nogle gange kan jeg komme i tvivl om, om det skete for to måneder siden, eller i sidste uge. Det er selvfølgelig sat lidt på spidsen, når jeg bruger et sådant eksempel - overdrivelse fremmer forståelsen.
Jeg har lært at leve med det nu, og det tror jeg er fordi jeg er blevet opmærksom på det, og har også indset, at det egentlig er skide ligemeget om jeg kan huske, om f.eks. en telefonsamtale var i sidste uge eller ugen før. Fuck it, man! :-)

Håber du kan bruge svaret til noget.

Medlem

Ja onsdag???

Jeg synes at det kan du kun finde ud af ved at prøve.
Jeg kan, men jeg ved kun at jeg kan, fordi jeg engang har prøvet det.
Min egen erfaring her + hvorpå jeg lidt om hvad jeg har oplevet når folk har røget kontra ikke røget.

Jeg er 30 idag og har, arbejdet med - arbejdet FOR - gået i skole - kørt i passagersædet med folk der har været skæve på stort set alle plan.
Min erfaring er at når folk er vant til at ryge, og situationen er intressant for dem at der intet som helst er at komme efter, folk virker som om de ikke har røget overhoved.
Være er det når folk ikke er så vant til det, og får lidt for meget røg end beregnet.
Jeg har lagt mærke til at når det røde i øjnene mere eller mindre forsvinder selv om folk har røget, det vil sige de er pænt immune overfor selve rusen, men kan godt lide bare det "at være skæv" og bare lave det der er sjovt for dem, der kan folk stadig trives, arbejde, studere og hvad ved jeg.
Men når det røde viser sig, puha jeg kan jeg endda huske mine egne tanker:
Nøøøøøøøøøøj-------------- jeg er skæv - - hihi - - - - - !!!!!!!!!!!!!! - - - - - Også kom man væk fra spejlet....
Jeg var 33 gange så langsom i opfattelsen, helt uden tanker, og selv om jeg kan huske jeg havde dansk på skemaet, jeg kan huske jeg var "til stede", er det et stort sort hul det læreren sagde??????
Anderledes var de i matematik, det et fag jeg synes er sjovt, og her følte jeg ingen probs i at følge med.
Folk er det stadie også imponerene langsomme i alt de foretager sig, har en gang set en der brugte over et halvt min. på at binde snørrebånd???
De gange jeg har røget nok til at være så at sige immun overfor rusen, og ikke fik røde øjne har jeg også kunnet huske hvad der skulle huskes til f.eks en eksamen.

Du siger du ikke er vant til at ryge, eller du ryger "kun" et par gange om ugen(i mine øjne ryger du faktisk slet ikke i forhold til hvad en morgenjokker indhalerer kl 8. 2 km fra O3 motorvejen i kbh.)
Så mit råder ikke at ryge..
Også igen, du skriver du du ikke kan mærke noget efter en rygerweek????
Så som sagt kan du kun finde ud af dit spørgsmål ved at prøve.

:life:????? Tænk lige over hvor mange der tænker: buhauaua jeg har ingenting.

vi andre har så meget vi ikke kan komme af med det.. :cheers:

Medlem
Brugeravatar

Jeg ryger personligt selv tjald cirka en gang om ugen. Dette syntes jeg passer fint til mig.
Men har nogen venner der ryger næsten hver dag, og man kan tydeligt mærke på dem, at de er blevet dummere.
De har ingen interesse i skole, eller noget som helst andet for den sags skyld.
Jeg siger ikke at dette udelukkene skyldes hampen, men kendte dem også før deres (mis)brug, og der var problemet ikke nær hvad det er nu.

Tror det er meget forskelligt fra person til person.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langt derude et sted.. der er jeg.. lige nu
Jeg ryger hash vær dag- det har jeg gjort siden jeg var 13 - 14 ( med et års pause )
Og ..... medmindre det ikke interessere mig husker jeg og lærer jeg ikke en skid : )

Men når jeg ikke har røget er det som om, at jeg husker ting jeg ikke engang vil huske :D

Medlem
Brugeravatar

Har du lyst til at fortælle din alder?
Det siger ikke så meget at du har røget siden du var 13-14 år, hvis du nu fyldt 14 igår? :b

;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Der vil formentligt ikke ske noget ved bare at gøre det en enkelt gang. Eller for den sags skyld hvis du begynder at ryge hver dag i et par uger. Men pas på med det, for lige pludselig så kommer det snigende, og så kan du slet ikke fokusere i skolen og har svært ved at komme op om morgenen osv. Bare fordi du kan gøre det 1 gang betyder det ikke du kan begynde på et hverdagsforbrug.

Junior medlem

Geografisk sted: Syd for Århus
Simon.. du skriver, at du har "experimenteret" en del med stoffer. Det har du vel mærket på din skolegang?

Jeg har selv taget en Stx-eksamen på trods af at jeg røg meget, især i 3.g med lidt for mange joints hverdag. Det kan lade sig gøre selvom man er skæv hele tiden! Jeg har dog ikke været så flittig som jeg burde, og det skyldes til dels min heftige omgang med cannabis. Jeg havde svært ved at koncentrerer mig, og derved mistede jeg lysten til at læse lektier og lave afleveringer, men det var ved et heftigt hash-forbrug vel at mærke.

For at vende tilbage til din nuværende situation, så handler det om at få en god nats søvn, så skulle det være muligt at være klar til at lære i morgen :).

På baggrund af mine egne erfaringer vil jeg anbefale dig til ikke at ryge mere end du gør nu mens du går i skole. Husk at man også kan blive skæv af en svag joint !, ryg med stil :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langt derude et sted.. der er jeg.. lige nu
Pill skrev:
Har du lyst til at fortælle din alder?
Det siger ikke så meget at du har røget siden du var 13-14 år, hvis du nu fyldt 14 igår? :b

;)

Jeg bliver 21 lige om lidt : - )

Medlem

Tak for svarene, buddies!(:
- jeg kan fortælle, at jeg er ambitiøs med min skolegang, og derfor vælge jeg at holde det på samme plan, som jeg gør ny..
Og JA, jeg røg en lille pibe i går (det skulle jo prøves). Utrolig lækker rus selv med en lille mix, og 1-2-3 forsvandt hovedpinen :D. Dog skal det siges, at jeg kunne godt lære i dag, men nogen gange misforstod jeg bare situationen. Man skal koncentrere sig en del mere for ikke at ende helt galt i byen.

af ziiiiim skrevet 18 nov 2009 01:24
Simon.. du skriver, at du har "experimenteret" en del med stoffer. Det har du vel mærket på din skolegang?

- Nej, det har jeg faktisk ikke. Når jeg er skudt af hele fredag eller lørdag nat på diverse ting og sager, kan jeg stadig tage mig sammen til at læse søndag.
Sidste lørdag var jeg fx på skunk, alk. og speed hele natten. Jeg kom hjem søndag kl. 11 og gik straks i gang med en fysikrapport, mens jeg stadig var hæftigt påvirket af Amfus. Det kan lade sig gøre!:P

Dedikeret medlem
Brugeravatar

SimonSkunk skrev:
mens jeg stadig var hæftigt påvirket af Amfus.

Det er jo nok derfor, du kunne lave en rapport efter fest...

Medlem

Det er jeg udemærket klar over. Men spørgsmålet gik på, om mit dopeforbrug påvirkede skolegangen negativ, svaret er som sagt nej. Ikke indtil videre...

Medlem
Brugeravatar

Det påvirker dig negativt at bruge stoffer/weed/alkohol hvad angår indlæring. Du siger at du er ambitiøs - hvis du er det ambitiøs skal det hele nok gå.

Vil hove den påstand at din weekend speed brænder din hjerne mere af end en onsdag joint ;) Jeg læser selv på uni og har røget dagen før, og for mig handlede det sådan set bare om at få nok søvn - 9+ timer i mit tilfælde. Tror også det er meget forskelligt fra person til person.

Hvis du vil vide mere om Cannabis og dets effekter ift. alkohol (hvilket er et godt stof at sammenligne med) så køb dig "Marijuana is safer: So why are we driving people to drink". Den er på engelsk men let læselig. I bogen står der følgende:
Citat:
Statistically, most [weed] users are also succesful academically (overall academic performce is generally unaffected by cannabis use^13) and finan....

^13 http://archpedi.ama-assn.org/cgi/conten ... 61/11/1042 < læs

Medlem

Nof skrev:

Vil hove den påstand at din weekend speed brænder din hjerne mere af end en onsdag joint ;) Jeg læser selv på uni og har røget dagen før

Brænder af? Med min ydmyge baggrundsviden, vil jeg gå på dybt vand og påstå, at man ikke mister eller bedøver hjernecellerne efter amfusturen. Hårdt for kroppen er det uden tvivl, men det er jo en anden sag.

- Nof, dit svar varmer mit narkohjerte! :oops: . Personligt har jeg selv planer om en akademisk uddannelse - jeg vil læse jura, da dette interesserer mig meget. (Pudsigt, at jeg vil læse jura, når jeg gang på gang bryder loven om opbevaring af stoffer.) 8)

Så konklusionen må jo være, at mine bekymringer om at et moderat og kontrolleret narkoforbrug gør, at man ikke kan gennemføre en lang videregående uddannelse nu er trampet i jorden. Det handler bare om, at lade det blive ved moderat og kontrolleret og ikke mere end det. Samtidig med at man selvfølgelig bliver nødt at vedligeholde entusiasmen og engagementet

Tak for alle svarene :peace:

Medlem
Brugeravatar

SimonSkunk skrev:
Nof skrev:

Vil hove den påstand at din weekend speed brænder din hjerne mere af end en onsdag joint ;) Jeg læser selv på uni og har røget dagen før

Brænder af? Med min ydmyge baggrundsviden, vil jeg gå på dybt vand og påstå, at man ikke mister eller bedøver hjernecellerne efter amfusturen. Hårdt for kroppen er det uden tvivl, men det er jo en anden sag.

- Nof, dit svar varmer mit narkohjerte! :oops: . Personligt har jeg selv planer om en akademisk uddannelse - jeg vil læse jura, da dette interesserer mig meget. (Pudsigt, at jeg vil læse jura, når jeg gang på gang bryder loven om opbevaring af stoffer.) 8)

Så konklusionen må jo være, at mine bekymringer om at et moderat og kontrolleret narkoforbrug gør, at man ikke kan gennemføre en lang videregående uddannelse nu er trampet i jorden. Det handler bare om, at lade det blive ved moderat og kontrolleret og ikke mere end det. Samtidig med at man selvfølgelig bliver nødt at vedligeholde entusiasmen og engagementet

Tak for alle svarene :peace:

Det kan jo være der er noget i vejen med loven siden du bliver ved med at bryde den ;)?

Mere info om speed: http://www.erowid.org/chemicals/ampheta ... ines.shtml

Nu ved jeg ikke om du også benytter dig af coke. Hvis du gør, så lig det på hylden. Nu taler jeg kun ud fra egne erfaringer og coke fører aldrig godt med sig.

Medlem

Jeg tager en gang i mellem en butyr på coke. Elsker den smooth rus man får i forhold til Amf. Bruger det så ikke så tit, kun til store begivenheder, fordi jeg synes, at det er for kedeligt til prisen. Der er ikke grænser for alle de stoffer, man kan få for 1g af den gode. :roll:

- Dog er jeg interesseret i at høre: Hvorfor skal jeg ligge på hylden, og hvilke erfaringer har du med cola, der gør, at det ikke er det værd? :?: :wink:

Medlem

SimonSkunk skrev:
Jeg tager en gang i mellem en butyr på coke. Elsker den smooth rus man får i forhold til Amf. Bruger det så ikke så tit, kun til store begivenheder, fordi jeg synes, at det er for kedeligt til prisen. Der er ikke grænser for alle de stoffer, man kan få for 1g af den gode. :roll:

- Dog er jeg interesseret i at høre: Hvorfor skal jeg ligge på hylden, og hvilke erfaringer har du med cola, der gør, at det ikke er det værd? :?: :wink:

Du skal ligge det på hylden fordi jeg tog en tur til prag på colaraller:
Jeg var 23 på firmatur, (et temmelig sammetømret et) kort sagt, vi var lige ankommet i bussen til prags bymidte om morgen efter en køretur den halve nat, så blev jeg væk (og meldt savnet af de andre).
Aftenen og den anden halve nat i forvejen var vi samlet omkring bordet med snitterne og 6 bajere til 30 mennesker, coke var der rigeligt af og der blev gået godt til den, vi måtte jo ikke have noget med og vi skulle køre kl 2 om natten for at være i prag ca kl 9.
Nå, vi fik instrukser om hvornår vi igen skulle mødes på pladsen, og at vi kunne frit rende rundt i byen indtil da.
Men, ikke 2 min efter kunne jeg genkalde de infos vi havde fået, og jeg var selvfølgelig gået på togt efter tønden, for jeg skulle af med noget fra dagen før.. (dårlig mave)
Møgcoke tænke jeg, og hvad være var, at min mobil dengang ikke kunne ikke komme på nået net i prag. Da jeg endelig har fundet prags værste lokum, og er blevet færdig, kommer jeg op igen og finder ud af også min orientering var væk.
Der stod jeg med cokeraller, en mob der ikke virkede i finregnen og jeg vidste ikke andet, end at jeg var i prag, men hvor??.
Jeg blev fundet af en bus med 29 andre over 3 km fra hvor de slap os af, og den dag idag kan jeg ikke huske turen rundt i byen prag, jeg kan i det store kun huske det jeg har skrevet på få linjer også en stor gul bygning.
For mig var den oplevelse det der gjorde at jeg stort set ikke har ikke rørt det stads siden. Havde taget coke siden jeg var 19. Jeg er 30+ idag.

Stort set dækker over at det er et fremragende middel mod tandsmerter...
Lige til sidst jeg formaner dig ikke til at du SKAL gøre hvad jeg siger.
Bare tag imod et godt råd og en historie om hvorfor. :peace:

Medlem

Tak for rådet, kammi :)..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 38 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]