Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 17:42

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 69 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Xtreme skrev:
Så et godt råd ville være at have et viskestykke og en bøtte vinduesrens med i baglommen

Det ville ikke se dumt ud overhovedet .. "Ejnej nu må vi liii få vasket den rude inden vi køre flinke togmand...."
:lol:

Medlem
Brugeravatar

Også jeg synes, at det er en fuldkommen latterlig, og ikke mindst skide egoistisk, ide.

Xtreme skrev:
Men omkring de sugekopper der, så lad være at bruge nogen billige skod kopper, det er trodsalt dit liv det handler om.
Og de 120kg den er opgivet til at kunne holde er højest sansyneligt max belastningen, dvs hvor den er fastsat under de optimale omstændigheder. Tvivler på en kurvet og støvet togrude er det optimale sted at sætte sådan en sugekop fast. Så et godt råd ville være at have et viskestykke og en bøtte vinduesrens med i baglommen og husk ruden skal være TØR før du sætter den på.

Jo, de 120 kg er sandsynligvis under de helt rette betingelser (flad, tør rude). Og som det også nævnes andetsted, så øges ens vægt under øget acceleration.
JEG ville ihvertfald ikke stole at den kunne holde til 120 kg på et tog.

Men whatever - det ser ikke ud til at noget af det der siges her tages alvorligt.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: NørrebronX
And skrev:
Edit: fjernede en god del af indlæget. Visse ting bør ikke være offentligt tilgængelige, såsom HR til trainsurfing.

Hvorfor skal HR til trainsurfing ikke være tilgængeligt? Kan ikke se den store forskel på narkotika HR og trainsurfing HR, ud over at trainsurfing har muligheden for at skade andre psykisk. Dette gør ikke den store forskel da HR tager udgangpunkt i at folk gør sådan nogen ting selv om de ved det er farligt, der for vil HR inden for trainsurfing også mindske risikoen for at fremmede personer lider psykisk overlast.

dengaleremote skrev:
Også jeg synes, at det er en fuldkommen latterlig, og ikke mindst skide egoistisk, ide.

Xtreme skrev:
Men omkring de sugekopper der, så lad være at bruge nogen billige skod kopper, det er trodsalt dit liv det handler om.
Og de 120kg den er opgivet til at kunne holde er højest sansyneligt max belastningen, dvs hvor den er fastsat under de optimale omstændigheder. Tvivler på en kurvet og støvet togrude er det optimale sted at sætte sådan en sugekop fast. Så et godt råd ville være at have et viskestykke og en bøtte vinduesrens med i baglommen og husk ruden skal være TØR før du sætter den på.

Jo, de 120 kg er sandsynligvis under de helt rette betingelser (flad, tør rude). Og som det også nævnes andetsted, så øges ens vægt under øget acceleration.
JEG ville ihvertfald ikke stole at den kunne holde til 120 kg på et tog.

Men whatever - det ser ikke ud til at noget af det der siges her tages alvorligt.

Efter min overbevisning er 120 kg minimum belastning, sugekopperne bliver brugt i byggebranchen og er der for testet til 120 kg. Lad os sige at en tømrer løfter et vindue på 100 kg og sugekopperne failer hvilket resultere at vinduet går i stykker, så ville han strengt taget kunne rejse et erstatningskrav til den pågældende producent.
Efter min menning burde 120 kg være mere end rigeligt, jeg ved ikke hvor mange G man bliver udsat når et tog accellerer, men tvilvler på det er mere end 1,2-1,3 stykker. Jeg vil se om jeg kan finde nogen fakta om hvor hurtigt et tog accelerer og så kan en matematisk kyndig bruger jo nok regne det ud.

Desuden vil jeg mene at sugekopperne er mere effektive i vådt fører, hvert fald hvis vægten hiver vinkelret ud fra vinduet.

Det var lige hvad jeg kunne overskue at kommentere på nu.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Alt Ædende Ateist skrev:

Kan ikke se den store forskel på narkotika HR og trainsurfing HR, ud over at trainsurfing har muligheden for at skade andre psykisk. Dette gør ikke den store forskel da HR tager udgangpunkt i at folk gør sådan nogen ting selv om de ved det er farligt, der for vil HR inden for trainsurfing også mindske risikoen for at fremmede personer lider psykisk overlast.
.

Det er sgu da også en kæmpe forskel. At skade dig selv er dit eget valg, men det kan ikke være rigtigt at en togfører evt. bliver psykisk syg i lang tid fordi DU vil have et adrenalin rush. Hvis du falder af toget dør du højst sandsynligt, det kan være du er ligeglad med at miste dit liv så den del af det er ligegyldigt, bortset fra at din familie højst sandsynligt bliver pisse kede af det. Den anden følge er at togføreren højst sandsynligt har det skidt med sig selv og i mange tilfælde vil få en psykisk skade af det. Togføreren har ingen chance for at redde dig.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Netop derfor vil trainsurfing HR være på sin plads, da det vil mindske risikoen for at belaste andre psykisk (hvilket jeg også nævner i min post).

Det var dumt af mig at kommentere and´s indlæg, da jeg sådan set ikke gider at gå ind i en debat om det her emne og jeg vil derfor ikke prøve at forsvare mig yderligere.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Citat:
Den maksimale hastighed er 120 km/t, og togene kan accelerere op til 1,3 m/s².

Er der en matematik nørd der kan regne den maksimale G påvirkning ud?

Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Lad nu bare manden surfe på de fucking tog. Det er også bedre at han slår sig ihjel på den måde, end med narko. Narko har et dårligt nok ry i forvejen.

Men for god ordens skyld vil jeg anbefale Dæmonen i tivoli som en HR-variant af trainsurfing. Men det er måske nok for sikkert til at give det ønskede kick?

PS: Denne post er ironisk, og jeg synes ikke nogen skal dø.

Site Webmaster
Brugeravatar

Alt Ædende Ateist skrev:
Citat:

Ja, for toget bevæger sig jo i en lige linje hele turen. Der er jo ingen sving der kan ændre omstændighederne og fuldstændig kaste dig af toget.

[AbE] Modsat Drupe, er jeg fuldstændig ligeglad med om du dør. Men for helvede, hvor er du dog et svin over for dine nærmeste, og dem der kommer til at vidne din død, hvis du begiver dig ud i trainsurfing med en fucking sugekop som sidste livline.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Lige rundt om hjørnet
Syns du skulle den her side igennem: http://www.trainsurfing.dk/

Insane psychedelia user!

rbp skrev:
Men for helvede, hvor er du dog et svin

SURPRISE!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

hey guys, må jeg få æren af at oprette "teh R.I.P AA tråden" når han nu bliver smidt af det første tog?

Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Dr. Phibes skrev:
rbp skrev:
Men for helvede, hvor er du dog et svin

SURPRISE!

Ja det kan vist ikke komme bag på nogen herinde at AÆA, i hvert fald dømt på det han skriver herinde, fremstår som en ualmindelig usympatisk person. :(

AÆA, jeg håber at livets lærdom med tiden vil gøre dig til et mere kærligt og empatisk menneske. Hvis du da ikke når at slå dig selv ihjel inden.

Relativistisk båthorn

Alt Ædende Ateist skrev:
Citat:

1.34 m/s² = 0.1366419725390423845043924275874 G

Hvis du står på noget, så suge-koppene udelukkende ska' holde din horisontale vægt, og IKKE din vertikale vægt, må du maximum veje 878 kg når toget accelererer (det gi'r 120 kg i horisontal retning ved 1.34 m/s²)

Alt dette gælder KUN hvis du hænger BAG på toget. Hvis du hænger FORAN, ka' du risikere at blive udsat for op til 0.30591486389337847277102782295687 G (3 m/s²) når toget bremser.

I så fald må du max veje 392 kg (det gi'r 120 kg i horisontal retning ved 3 m/s²)

Hvis du derimod hænger frit i suge-koppene, så suge-koppene både ska' holde din horisontale vægt OG din vertikale vægt, så må du ikke veje over 91 kg under de mest optimale betingelser, og ca 60-77 kg under de værst tænkelige betingelser (hvis toget feks bremser hårdt igennem en hård kurve på bumbede skinner)

Og sidst, men ikke mindst; en TØR og REN og PLAN overflade er den bedst tænkelig. Er den støvet, våd, eller Ujævn, øges risikoen for at luft ka' trænge ind i suge-koppen's vakuum og dermed nedsætte den's suge-evne.

PS: Jeg ta'r naturligvis alle tænkelige forbehold for eventuelle regne-fejl, OG for eventuelle variationer i danske tog's evner omkring acceleration og opbremsning der gør mine tal irrelevante for danske forhold (mine tal er baseret på canadiske tog), OG for eventuel nedsat suge-evne i diverse suge-kopper.
Med andre ord; det er HELT på eget ansvar hvis du bruger den info jeg her har givet. Jeg garanterer IKKE at den er korrekt, selvom jeg har bestræbt mig på at den sku' være det.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Grunden til at jeg ikke synes trainsurfing-HR skal være offentligt tilgængeligt er, at:
1) det vil få det til at se "sikkert nok" ud, således at fladpandede mennesker ikke tænker på at det faktisk skal være ret dyrt for at være sikkert (kvalitetsmaterialer koster knapper), samt at der er utroligt mange facetter, såsom de meterologiske forhold, der også skal under overvejelse.

2) det vil sætte dette forum i et endnu dårligere lys, det kan, af Ekstrabladet o.l., ses som en opfordring eller "how to" til at trainsurfe.
Men jeg går klart ind for HR i alle aktiviteter, ligesom at det er HR at kigge sig for inden man går over vejen.

MEGATRON

Alt Ædende Ateist har du overvejet det helt nye "Extreeeme Diving"?? Det er som almindelig dykning men det eneste udstyr du må bruge er blybælter, gerne så tungt som muligt.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt væk
Dopamin skrev:
Alt Ædende Ateist har du overvejet det helt nye "Extreeeme Diving"?? Det er som almindelig dykning men det eneste udstyr du må bruge er blybælter, gerne så tungt som muligt.

Et yndet sted til den slags sport er det gule rev ud for hanstholms kyst.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Milano
Jeg har ikke kunnet lide AÆA siden dengang han ville filme en vens kæreste under sex. Jeg har endnu mindre respekt for ham nu.
Undskyld AÆA, men jeg håber kraftedderperkeme at du ikke vil begive dig ud i det her!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
And skrev:
Grunden til at jeg ikke synes trainsurfing-HR skal være offentligt tilgængeligt er, at:
1) det vil få det til at se "sikkert nok" ud, således at fladpandede mennesker ikke tænker på at det faktisk skal være ret dyrt for at være sikkert (kvalitetsmaterialer koster knapper), samt at der er utroligt mange facetter, såsom de meterologiske forhold, der også skal under overvejelse.

2) det vil sætte dette forum i et endnu dårligere lys, det kan, af Ekstrabladet o.l., ses som en opfordring eller "how to" til at trainsurfe.
Men jeg går klart ind for HR i alle aktiviteter, ligesom at det er HR at kigge sig for inden man går over vejen.

Det er den præcis samme argumentation, der bliver brugt imod denne side. Trainsurfing HR bør da være tilgængeligt ligesom HR til narko. At det ikke er psychedelias område er så noget andet.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
And skrev:

det samme kunne du jo i teorien, hvis man skal være lidt grov, overføre til HR iht. stoffer.

jeg tror, som tidligere skrevet, at AÆA har en dysfunktion i sit dopaminsystem. i det tilfælde er det ikke rigtig noget man kan gøre for.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Jeg tror at AÆA er en usikker teenager der finder glæde i negativ opmærksomhed. Jeg kan virkelig ikke se anden grund til hans evindelige, tåbelige posts herinde.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 69 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]