Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 16:48

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Jeg skal snart prøve psilocybin svampe for første gang, og jeg er lidt i tvivl om bad trips.
Jeg har læst en guide eller to om hvordan man undgår et bad trip, men jeg har ikke fået særlig klart information.
Hvis man er i et bad trip, hvordan kommer man så ud af det? Og hvordan kan man undgå et bad trip?
Håber Psychedelia kan hjælpe mig.. Haha

EDIT: Hvor lang tid kan tørrede psilocybinholdige svampe være 'potente'? Kan det ske at de mister deres psilocybin effekt hvis de ligger for længe, hvis ja, hvor længe skal de så ligge? :)

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Meget langt væk
Prøv at læse den her tråd
brugbare råd til den første psykoaktive oplevelse.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Sørg for at vær sammen med nogen som har erfaring med at trippe :)
Det ikke altid nemt at undgå et badtrip.
Men medmindre at du vælger at spise 10 gram svampe mens du pulser løs på joints samtidig med at du er i tivoli, så burde du overleve, pas meget på dosen og sørg for at vær sammen med nogle mennesker som du stoler 100 procent på og i nogle trygge omgivelser.

Held og lykke med dit første trip ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt væk
Set & setting er vigtigt http://psychedelia.dk/wiki/Set_og_setting

Hold dig i lave doser og hav eventuelt noget angstdæmpende medicin liggende såsom diazepam (valium).

Medlem

Jeg har haft tørrede psilocybin svampe liggende over et halv år, og det var stadig meget potente. det skal siges at svampene var godt opbevaret, tørt og mørkt.

Hvis man ender i et bad trip synes jeg egentlig ikke man kan gøre så meget, just go with the flow... og det sker jo desværre engang i mellem, men prøv at lade være med at tænk på det i stedet, og sørg for at være oplagt og godt forberedt..

Hilsen Tihi

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Forrest på de dyre rækker...
tænk positivt og hav det sjovt.. :)

Medlem

Jeg låner lige denne tråd til et spørgsmål.

Vi havde været ude for første gang og plukke en masse SN. Vi skulle så prøve svampene for første gang i weekenden. Vi Spiste ca 40-50 styk hver. Vi vejede alle svampene sammen, der var ca 4g tørret. Efter en tre kvarter var min kammeret godt skudt af. Jeg kunne godt mærke jeg var blevet lidt ramt men slet ikke noget særligt. Havde ingen hallucinationer, Levede mig bare mere ind i tingene og stenede lidt meget.
Klokken blev omkring 1. ( vi startede ved 10 tiden ) Og jeg kunne virkelig ikke forstå hvordan min kammeret kunne flyve så meget, uden jeg gjorder ? Og jeg gad ikke til at redosere da det var blevet lige sent nok. Og havde også læst herinde de kan snyde noget så grusomt.

Nogle der har en forklaring ? der var vel ca 1 gram tilbage da vi var færdige. Så vi har da hvertfal fået 1g hver.

Er det naturlig tolerance eller hvad skete der lige ?

Håber i kan hjælpe mig, det var jo lidt skuffende.

Medlem

basssher skrev:

Vi havde været ude for første gang og plukke en masse SN. Vi skulle så prøve svampene for første gang i weekenden. Vi Spiste ca 40-50 styk hver. Vi vejede alle svampene sammen, der var ca 4g tørret. Efter en tre kvarter var min kammeret godt skudt af. Jeg kunne godt mærke jeg var blevet lidt ramt men slet ikke noget særligt. Havde ingen hallucinationer, Levede mig bare mere ind i tingene og stenede lidt meget. Synes dog Når jeg virkelig Forkuserede på nogle ting, kunne de godt trække sig lidt sammen. Men om det var placebo skal jeg self ikke kunne sige :)

Klokken blev omkring 1. ( vi startede ved 10 tiden ) Og jeg kunne virkelig ikke forstå hvordan min kammeret kunne flyve så meget, uden jeg gjorder ? Og jeg gad ikke til at redosere da det var blevet lige sent nok. Og havde også læst herinde de kan snyde noget så grusomt.

Nogle der har en forklaring ? der var vel ca 1 gram tilbage da vi var færdige. Så vi har da hvertfal fået 1g hver.

Skal lige siges at jeg delte 2 joints med sittern.

Mods i kan bare slette det første af indlæggende hehe.

Medlem
Brugeravatar

Hej.
Jeg skal igang med et grow, og har stadig mit første trip til gode.
En kammerat fortæller mig, at han tænder en lighter og fokuserer på flammen, og intet andet. Det får ham til at falde til ro. Så det er måske en idé at finde noget simpelt at koncentrere sig om, hvis man ellers kan holde fokus :)
Om ikke andet, så må en erfaren sitter være den bedste løsning!

Medlem
Brugeravatar

@bassher: Du er ikke på medicin af en art? Selv små doser SSRI'er ved jeg, kan give enorm tolerance.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
basssher skrev:

Vi havde været ude for første gang og plukke en masse SN. Vi skulle så prøve svampene for første gang i weekenden. Vi Spiste ca 40-50 styk hver. Vi vejede alle svampene sammen, der var ca 4g tørret. Efter en tre kvarter var min kammeret godt skudt af. Jeg kunne godt mærke jeg var blevet lidt ramt men slet ikke noget særligt. Havde ingen hallucinationer, Levede mig bare mere ind i tingene og stenede lidt meget.

Der er mange ting som kan spille ind og nogen mennesker reagere bare anderledes end andre. Jeg selv bliver utrolig ramt af næsten ingenting, blev selv blæst godt ud i svampeland i fredags på 0,7 gram sn =) .

Medlem
Brugeravatar

Når det nu er dit første trip, så hold dosen i den lave til moderate ende.
Nu ved jeg ikke om du vil trippe alene eller sammen med andre. Men jeg ville klart anbefale at gøre det med nogle/en rigtigt god(e) ven(ner), da hvis man er selv, hurtigt kan komme langt ud med nogle rigtigt dybe og spacey tanker. Ligesom når du sidder for dig selv inden du skal sove, kan tankerne og de lidt dybere og filosofiske tanker nemmere komme til, da der ikke er nogle til at få dig "back-to-reality" så at sige. På samme måde gælder det også svampe, og trippet bliver også en del mere fjollet og sjovt når man er sammen med nogle gode venner end hvis man er selv. Der kan det nemt blive en del mere filosofisk og mystisk. (Selvom det bestemt ikke er en dårlig ting når man først har prøvet at være i en psychedelisk tilstand et par gange :D)

Men hvis du nu beslutter dig for at trippe selv, så er det en god idé at have aftalt med en ven før trippet, at du kan ringe til ham hvis nu trippet begynder at blive ubehageligt. Så kan du eventuelt snakke med ham i telefonen eller bede ham komme over til dig.

Nu kender vi så heller ikke dine settings, men hav gerne noget godt musik med.
Har haft gode erfaringer med at høre musik når trippet tager en lidt ubehagelig drejning, eller at det hele bliver lidt for underligt. For mig fungerer Bob Marley og andet reggae musik rigtigt godt i den sammenhæng, da det er noget happy og chilleren musik. (Selvom jeg 1 gang fik nogle ubehagelige tanker da jeg hørte Bob Marley, fordi sangen havde været brugt i filmen "I Am Legend")

Har aldrig selv været i et decideret bad-trip, selvom nogle af mine trips har haft nogle ubehagelige faser. Specielt i mit andet trip, som der også findes en trip-rapport om herinde, var der et tidspunkt hvor både mig og min makker var på vej ud i et bad-trip.
Men mens vi var inde i den ubehagelige fase, snakkede vi med hinanden om oplevelsen og hvad vi tænkte osv. Og da vi havde snakket i et stykke tid lysnede det sig op, og har aldrig følt en større velvære end der. Derefter var trippet bare rent lykke. :D
De andre gange hvor trippet har taget en lidt ubehagelig drejning, har det været de mest simple ting som kunne få mit humør til tops igen. For eksempel ved at sætte musik på, skifte en sang, eller gå lidt udenfor. Ja selv bare ved at skifte stol eller siddeposition har hjulpet. :)

Ved mine trips er det for det meste altid kun come-up som er det værste, og der kan være en del nervøsitet. Men det er nok lidt selvforskyldt, da vi ikke har en vægt og derved bare spiser dem efter antal, så vi aner ikke dosen. (DÅRLIG HR!!!)
Men bare slap af når i har spist svampene, og så bare flyd med trippet. Hvis bare man holder dosen fornuftigt, og har en god set og setting, skal det hele nok gå :D

Med hensyn til tørring, så kan svampene hvis de er tørrede og opbevaret ordenligt, holde i flere år uden at miste potens. Ihvertfald ikke noget der kan mærkes.

Pyha... Det blev ellers en lang smøre. Sorry for that :D

Trip godt mester :peace:

EDIT:
Suk... Sekundet man trykker på Udfør finder man selvfølgeligt en stavefejl.... :D

Medlem
Brugeravatar

Tusind tak for alle de gode og hurtige svar! :)
Jeg skal trippe sammen med to af mine gode venner, men vi er dog alle first-timers.
Den ene af dem har erfaring med weed, og mig og den anden har også prøvet en lille smule af det, så vi er ikke helt nye til stoffer.
Vi har tænkt os at trippe ude ved en sø i et omklædningsrum (frit, så man kan kigge op til himlen) hvor der er tag og bænke man kan sidde på.
Jeg har netop downloadet Bob Marley, Jimi Hendrix, Beatles, Vivaldi, Stereophonics, Harry Potter 1 Soundtracket (nogen der har erfaring med det? :D), Pink Floyd, Shpongle, Boards of Canada, Liquid Tension Experiment, Tenacious D, A Perfect Circle, Beethoven, Ringenes Herrer soundtracket (jeg tror at soundtracks er grinern, fordi man forbinder dem med film :P), Led Zeppelin, tidligt Incubus (funk), Ah Nee Mah (et new-age 'indianer' band der bruger native sounds i deres musik, det er rimelig fedt), 1200 Micrograms, og en masse, masse bunke klassisk musik. Nårh ja, og så har jeg også tænkt mig at høre Lateralus af Tool, altså albummet.
Jeg hører dødsmetal, klassisk og specielt Tool i hverdagen, men dødsmetal er nok ikke ideelt for det første trip.. Hvis overhovedet nogle trips, haha.

Men det at vi skal trippe udenfor, har det nogen indflydelse? Det er i en skov, men den er ikke aflukket ligesom andre. Vi er der tit, specielt om sommeren når vi bader der, så vi kender området godt.
Men når vi skal derfra og efter vi har trippet, og det er overstået, så er det vel ikke for creepy eller sygt at gå igennem en skov ved 22-tiden, er det? :P

Nå, det fyldt godt nok meget.. Tak for svarene, igen! :)

EDIT: Specielt tak for tippet om en lighter, og det med at skifte 'omgivelser'. Det lyder som nogle gode tips ;).
EDIT 2: Hvis jeg ikke har nævnt det, så tager vi 1 gram hver. Vi faster før vi tager svampene, og vi spiser svampene på en pizza. Altså, vi går sådan at vi er sikre på at vi kun får 1 gram hver.

Medlem

Hvis det er dit første trip på svampe synes jeg helt klart i skulle holde jer inden døre, specielt når det er så koldt som det er for tiden.
når du samtidig snakker om badtrip, så kunne jeg ikke forestille mig at det var så fandens fedt at ligge i en mørk kold skov, og have ubehagelige tanker?.. nu tænker jeg godt nok worst case, men det skal jo også overvejes...

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Bare husk ikke at stritte i mod, det kan tit godt have modsatte virkning at sige til sig selv at man skal tænke positivt og gøre alt for ikke at ryge ind i "farlige tanker". Se på hvad der kommer op, sørg for der er mulighed og frihed til at trække sig hen for sig selv lidt hvis tankerne bliver voldsomme. Det lyder ellers til du er et sundt menneske og har god musiksmag osv. :P God tur! Hvis det er spids nøgenhat, så hold jer under 1 gram tørrede.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: helt der ude hvor køerne har nummerplade på.
nu hvor det ikke er sommer ville jeg også gøre det inden for eller i hver fald have nem adgang for at komme inden for, fordi tror ikke det er behageligt når det er så koldt.

Medlem
Brugeravatar

Der er bare desværre ingen steder vi kan være indenfor..
I kunne ikke komme med nogle forslag til steder der kunne være varmere end skoven? Haha.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vårhus
I lyder til at være velforberedte, og godt tænkt med det blandede musikudvalg - det kan både sparke til trippet og i høj grad også være med til at modvirke badtrip alt efter, hvad der sættes på. Jeg synes stadigt at Ænima, Lateralus og 10.000 Days er de bedste album, jeg nogensinde har trippet til - der er dybde i. Når den der summende baslyd kommer på i begyndelsen af Forty Six & 2, åbner jorden sig jo under én; den siger jo det hele.

I er jo tre store drenge, der kan passe på hinanden, så I skal nok slippe levende igennem skoven, men hvis man har sans for uhygge, er der da helt sikkert grobund for nogle gode indbildninger ude i en mørk skov om natten. Personligt ville jeg nok spise svampene først og så vente en halv times tid med pizzaen, så kombinationen giver jer alvorlig kvalme under come-up. Det er rarere, at få svampene hurtigt fordøjet - så slår psilocinen for det første hurtigere, og for det andet kan man som nævnt godt få det lidt skidt i mavsen, dersom man spiser svampene med tung mad (som fed pizza). Følelsen af at blive mættet, når man først tripper er i øvrigt uforlignelig, selvom det kan være mere end svært at overskue et helt måltid. Medbring frugt og vand.

Måske I lige skulle overveje det der med at trippe sent ude en novemberaften. Det kan godt blive temmeligt koldt, som din mor nok også ville fortælle dig. En hage ved det er, at vedvarende kropsligt ubehag har det med at være en god betingelse for en dårlig oplevelse. Man kan let komme til at glemme, at man rent faktisk fryser eller er ved at få solstik, men havner i stedet i et eller andet sort hul, hvor man bare ikke kan forstå, hvorfor man pludselig har det så dårligt. I skal være godt pakket ind og bål er også godt for både trip og varme, men det ville være optimalt, hvis I har et sted, I kan gå indenfor, hvis det bliver for koldet. så I ikke føler jer fanget ude i novembernatten.

Jeg håber, det kunne bruges til noget.
Happy Trails.

Medlem
Brugeravatar

Tak for dit svar, Swedenborgs :).
Har du en email eller en msn adresse? Jeg kunne godt tænke mig at tale med dig om musikvalg, da du lyder meget erfaren, især med Tool :D.
Vi har tænkt os at prøve at starte et bål. Men hvordan er det med shrooms og bål/ild sammen? Man tror ikke at man kan modstå ilden, og så man sætter sin hånd derind i, vel? :P
Jeg har ihvertfald tænkt mig at tage rigtig godt med tøj på.. to par vanter, tre par sokker, vinterunderbukser, to par bukser muligvis, og et par trøjer og tshirts :P og hue, selvfølgelig!!!
Jeg er lidt uklar i forhold til pizzaen. Skal vi spise svampene, og derefter vente en halv time med at spise pizzaen? Du skrev at så får man kvalme, men er det noget man vil have, eller har jeg misforstået det? :)

Mail - SLETTET!

Senest rettet af Nikolaj214 10 nov 2009 23:08, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Meget langt væk
Hey Nikolaj, slet lige din email. Du kan sende den til Swedenborg på en "PM" (private message!)
Ikke en god idé at poste i et åbent forum af den her slags. ;-)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]