MasterKush skrev:
Det rigtig flot Ari, hvis i (selv) havde læst lidt bedre i den så ville i være klar over at der (IKKE) stod dyt en om natte-lys.. I dcfonline..
Kun noget med høste om natten...
Kære MasterKush,
Først vil jeg bede dig passe på din tone. Vi er her ikke for at irritere dig, men derimod hjælpe dig.
Hvis du fortsætter med at skrive på denne meget arrogante måde, om ting du åbenbart ikke har forstand på, så skal du i hvert fald ikke regne med vi fortsat gider hjælpe dig.
For det andet vil jeg bede dig læse hvad jeg skrev en gang til:
Når de skal i blomst, så SKAL de have mindst
12 timers KOMPLET mørke.
Din idé med natlys giver slet ingen mening. Kan du ikke selv se det? Det er jo ganske åbenlyst, at hvis du giver planterne lys i løbet af natten, så er det jo præcis det samme som bare at give dem flere lystimer.
Hvis du eksempelvis har nogle planter du kører med 18/6 i væksten, men så vælger at bruge din idé og smide natlys på i hele mørkeperioden, så er det jo ikke længere 18/6, så er det pludselig 24/0. Og hvorfor så bruge noget svagt natlys, i stedet for sin normale vækstpære?
Så her virker din idé ikke.
Når planterne skal i blomst, så ryger din idé helt fløjten. De må ikke få lys i de 12 timers mørke! Hvor svært er det at forstå?
Når man gror indenfor prøver man jo at simulere naturen ved at efterligne miljøet, samt efterligne sæsonens lystimer.
Hvis de får mindre end de 12 timers mørke, så bliver de stresset. Det er jo ikke naturligt at en sæson går fra mange lystimer, til få lystimer og pludselig har mange lystimer igen! Det forstår planterne ikke og begynder enten at gro underligt, stopper med at vokse, dør eller begynder at blive hermafroditter.
Så igen giver din idé med nattelys ingen mening. Om muligt giver den endnu mindre mening når vi snakker blomstring.
Jo, der har været snak om at lys i det grønne spektrum ikke umiddelbart skulle påvirke planterne.
Men hvorfor i alverden sætte grønt lys op i planternes mørkeperiode hvis det alligevel ikke påvirker planterne?
Kan du ikke godt selv se filmen er knækket for længe siden?
Og så for lige at holde svaret i en stil du må kunne relatere til:
Det rigtig flot Kushi, hvis du (selv) havde læst lidt bedre i den så ville du være klar over at der (IKKE) stod dyt en om natte-lys.. I dcfonline..
Kun noget med høste om natten...
Fordi det ikke giver mening at give dem lys om natten!
Der står da heller ikke i guiden at man skal lade være med at ryge en joint foran en politimand imens man siger "ja, det er noget jeg selv har dyrket" - for det er da rimelig åbenlyst for enhver at det er en dum idé.
Så ja, jeg er udmærket klar over der ikke står noget i CF-guiden om nattelys. For det er der ikke behov for at skrive noget om!
MVH og de bedste intentioner
- Ariaji