Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 aug 2025 10:13

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 55 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
Booty-Lone skrev:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=KJkoBH68njQ&fmt=18[/youtube]

...

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=hfTAv8htci8&feature=related&fmt=18[/youtube]

Du gør mig sjask-våd!

Men... jeg er faktisk (skræmmende nok - måske begynder helvede at fryse lige nu) også enig med JEL omkring Medina-nummeret. Det er for vildt. Fuck alle jer haters!

the-red-pill skrev:
Jeg ved ikke hvad arveste betyder

Det betyder "værste" eller "slemmeste" eller sådan noget.

Insane psychedelia user!

JEL skrev:
Jeg synes den slår alt andet nutidig 'poptechno' med flere kilometer fordi den er meget mere stil-ren og ikke rodet som typisk pop og dance ofte er i mine ører.

Calvin Harris, La Roux >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> ludermedina

Insane psychedelia user!

Dr. Phibes skrev:
JEL skrev:
Jeg synes den slår alt andet nutidig 'poptechno' med flere kilometer fordi den er meget mere stil-ren og ikke rodet som typisk pop og dance ofte er i mine ører.

Calvin Harris, La Roux >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> ludermedina

Jeg synes det er æbler og pærer. Usammenligneligt. Medina er noget HELT specielt :D :gud: :rocking:

Relativistisk båthorn

Zarathustra skrev:
måske begynder helvede at fryse lige nu

Så ka' jeg bedre forstå det er blevet så koldt her på det sidste :peace:

Junior medlem
Brugeravatar

det er ikke lige mig haha
men den er da meget sjov på en luder agtig måde

Insane psychedelia user!

Medina: "Velkommen til Medina (Massimo & Domz remix)":

Medlem
Brugeravatar

marginalt bedre, men stadig zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz. og medina lyder stadig som en klam Albertslund-luder.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: skive
hvis jeg kunne finde ud af at bruge nogle musik programmer havde jeg straks gået igang med at få den ført ud i en progressive udgave den ligger så dejllig tæt op af med tempo og vokal, den skulle bare lige twistes lidt :D

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg bliver møg liderlig når jeg hører hende synge... Men rent musikalsk siger hun mig intet

Relativistisk båthorn

Så var hun i morgen-tv igen :D (Takker tv2 for dét, og glæder mig over at licens-midlerne bli'r brugt til andet end at vise reklamer for bøger om fascister der absolut ikke er velkomne på min skærm. Når man ikke må reklamere for cigaretter og sprut burde man heller ikke måtte reklamere for bøger om stats-forbrydere. Hvor er det dog godt med remote-control så man ka' zappe væk fra den slags kriminalitets-forherligelse)

Anyway, hun har åbenbart ramt en bredere nerve end kun en rent dansk musikalsk, siden hun ku' vinde mtv's european music award for best danish act.

Endnu engang; respekt til Medina! :D
Uanset om man er til mozart eller medina, så har hun altså fat i noget kvalitet når hun ka' det. Godt gået.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
det siger vel mere om den danske musikscene generelt end om medina.

du er sgu en spøjs en JEL. Det ene øjeblik harcelerer du over populisme og leflen for laveste fællesnævner i danske medier, og næste øjeblik hylder du Medina, der om nogen går målrettet efter pikken. og det er ikke engang fordi det er nogen super mundguffer hun disker op med. det lader ikke til at du er klar over hvornår du tænker med det lille og det store hovede.

jeg vil i hvert fald begræde den dag Søren Ryge må vige pladsen for letbenet ungdomsmusik.

Medlem

Geografisk sted: 2400 Kbh NV
Godt nogen gir den op for Medina her inde. Hun styrer sgu. På sin egen måde. Lowbrow art

Relativistisk båthorn

Halugenlampe skrev:
det siger vel mere om den danske musikscene generelt end om medina.

Arh, det er nok at gå lidt for bredt til værks vil jeg tro. MTV er jo ikke synonym med alle typer musik, men kun med populær-musik. Hver genre har jo sine egne helte.

Halugenlampe skrev:
du er sgu en spøjs en JEL. Det ene øjeblik harcelerer du over populisme og leflen for laveste fællesnævner i danske medier

Gør jeg? Det var jeg ikke klar over. Hvad er det jeg har sagt du tolker i den retning, for det vil jeg da gerne lige rette op på så?

Jeg har rigtigt nok kritiseret en del af de propaganda-serier der forherliger brug af tortur og vold, som feks "24", og hvad de nu ellers hedder alle sammen.
Men det er kun pga deres budskab, som jeg mener er dybt amoralsk.
Det er det samme med regeringen's politik, jeg kritiserer den ikke fordi den tilsyneladende har vælger-flertal, men fordi den er ond-sindet og led.

Halugenlampe skrev:
og næste øjeblik hylder du Medina, der om nogen går målrettet efter pikken. og det er ikke engang fordi det er nogen super mundguffer hun disker op med. det lader ikke til at du er klar over hvornår du tænker med det lille og det store hovede.

Jeg håber ikke jeg har givet indtryk af at være kunst-'arrogantiker', hvis det ord findes, for det er jeg ikke.

Jeg har ikke noget imod at nogen går efter pikken, tværtimod, det er da kun skønt :)
(Kom ikke og sig du er Uenig)

Men jeg mener dog alligevel du skyder forbi målet (pun intended). Klart at der er seksuelle toner tilstede, alene et ord som 'stripper' viser jo dette. Men, der er tonsvis af andre populære sange der ikke rører mig overhovedet, selvom de har video'er af langt mere seksuel karakter end medina-video'en (den hvor hun er i tv-studiet)

Så at sige at det kun er sex der driver interessen i medina-sangen mener jeg ikke holder. Men det er da klart at det heller ikke hæmmer interessen.

Halugenlampe skrev:
jeg vil i hvert fald begræde den dag Søren Ryge må vige pladsen for letbenet ungdomsmusik.

Jeg ser også søren ryge's programmer når jeg ser dem. De er hyggelige og afslappende (åh-åh, det burde jeg nok ikke ha' sagt, nu bli'r de nok snart gjort forbudt, for hash er jo også hyggeligt og afslappende, og den slags ER jo forbudt i VKDF's puritaner-vælde, selvom du i en anden tråd har sagt man er paranoid hvis man tror de rent faktisk håndhæver denne forbuds-lov (mener du stadig det? Og var dit tilbud om hjælp kun tom snak? (som vi jo i forvejen har så Ulideligt meget af i feks diverse nyheds-programmer når politikerne åbner munden) Undskyld hvis min prikken til dig virker lidt provokerende, men du faldt jo fra i den anden tråd.))

Men det ene behøver vel ikke udelukke det andet?
Det er vel ikke sådan at vi ska' vælge mellem KUN at se enten have-programmer, eller techno-pop?

Jeg synes ihvertfald ikke det er noget problem at være interesseret i begge ting.

Medlem

Geografisk sted: Op i dig... HÆHÆHÆ
Gu er det kunst, men er det god kunst? Fandeme nej!

JEL skrev:
Du ka' nok høre jeg ikke er ret glad for den form for kultur-snobberi jeg synes du lægger frem. Klassisk musik er på ingen måder bedre eller finere end så meget andet musik. Det er bare anderledes, men hverken bedre eller finere.
Og hvis det var, så ka' man jo kun undre sig over at pop-musik er så meget mere populært og høres af et meget bredere publikum. Det må jo så betyde af folk er for dumme generelt til at værdsætte den klassisk vidunderlighed og fantastiskhed og dannethed, er det en vej du vil ned ad?

Det er jo tydeligt at høre at klassisk musik er af en meget højere kvalitet end Medina, i klassisk musik bliver der brugt SÅ mange flere elementer end i Medina. 'Velkommer til Medina' varierer næsten kun i sangen (dvs. hvor der bliver sunget).

Grunden til at pop-musik er meget mere populært end så meget andet musik er meget simpel og måske en smule stødende: Det er let, overfladisk, man behøver ikke lytte særlig intenst (bare sangen kører i baggrunden har man hørt det hele), det er ørehængende(det er nok ikke et rigtigt ord men fuck det) og så er der ikke særlig meget nyt at forholde sig til.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langt derude et sted.. der er jeg.. lige nu
Få jer noget fisse og en musiksmag : )

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 55 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]