okay listen up

Normalt når man køber pottemuld fra købmanden og planter et frø, kan kimplanten/frøplanten sagtens klare sig med almindeligt vand i de første 4-6 uger (jeg har forsøgt at give gødning efter 4 uger, og det var STADIG for tidligt.. endte med at brænde spidserne på bladene og fik nogle af bladene til at krølle sig sammen) ERGO kan jeg godt sige til dig at du hvertfal ikk skal gøde lige nu!
men nu er dine planter jo ikk en kimplante, så jeg vil da skyde på at de helt sikkert opbruger de mineraler der i jorden en hel del hurtigere end en lille plante, så derfor kan jeg ikke komme nærmere ind på hvornår du så skal begynde at gøde den igen..
men som alle ved, skal man jo ikke give den gødning de sidste 14 dage, og hvis du siger at de allerede er begyndt at danne blomster vil jeg antage at den nok er ca. 2-4 uger inde i blomstringen.. ergo er der nok kun 4-6 uger tilbage af blomstringen, og hvis vi så siger at den jord du har brugt holder gødning de næste 4 uger.. så bør du jo i realiteten slet ikke have behøv for at gøde den mere, am i rigth?

øh.. kan vist kun tilføje at jeg stort set selv altid ender med at skyde mig selv i foden med det gødning der.. ender altid med at give for meget, eller dvs.. mine planter reagere hvertfal mega kraftigt på det, og syntes faktisk selv at det går bedre i de perioder hvor den faktisk kun får vand.... om det er fordi jeg bruger det der forgødet pottemuld ved jeg ikke, men jeg har helt klart tænkt mig at lave et forsøg når jeg sætter næste hold planter igang, om den blir større eller mindre ved og uden gødning.. så må vi se hvad tiden siger, men indtil da..
så ser dine planter da fine ud, og tror ikk du skal spekulere så meget over gødningen mere, men istedet sku du tage nogle forholdsregler til den snart kommende nattefrost.. lav et læ-skur.. hæng noget "loft" op med sort plastik eller lign, for at afskærme for efterårs-regnen osv.. .. en måned eller 1½ mere, så har du noget god røg

husk på hvad de siger ude i zoo! .. det farligste dyr på jorden, er et menneske! .. og lige nu er det værste der kan ske, at du bliver så ivrig at du fucker det op for dig selv

.. men god fornøjelse.