Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 jul 2025 18:06

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Da min veninde lider meget af migræne, overvejer jeg at dyrke lidt naturmedicin til hende, er der nogle der har erfaringer med cannabis mod migræne? Evt. nogle der har eksperimenteret med div. strains ?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
ikke fordi jeg ved det - men er også ret hooked på at vide det - har selv migræne til tider (sjovt nok ikke efter alt det syre jeg åd sidste år) men det vil nu være rart i tilfælde af skidtet bare holder pause... Fordi intet af det der migræne medicins lort virker på mig - indtil videre er det eneste som har kunne stoppe det været stilhed/syre(½mærke)/benzoer indtil søvnen kommer.

PLUR

Moderator
Brugeravatar

Jeg kiggede lige rundt på nettet efter det, eftersom jeg også har bekendte og selv til tider har migræne, var jeg også ret interesseret i det. Der er en del, som har erfarring med at det at det mindsker migræne anfaldenes hyppighed, men dagligdags medicinering er nok ikke at foretrække. Mht. at dulme smerterne under migrænen, var de fleste enige om at noget indica-domineret var at foretrække, hvilket virker rigtigt nok.

Fandt en liste med sorter, og hvad de kan bruges til. http://forum.grasscity.com/stash-jar/45 ... train.html Ofte er det kryds, men i nogen tilfælde vil en af forældrene også kunne bruges, imod f.eks. migræne. Hvis du er meget opsat på at lave noget der hjælper til hende, skal du nok have fat i flere forskellige af sorterne, selvom sorten hjælper på en person, er det ikke nødvendigt betinget at det også hjælper imod en anden. Selv blandt den enkelte sort, kan der være nogle pheno-typer, der virker, og andre der ikke gør.

Disse sorter skulle ifølge listen hjælpe imod migræne (Desværre står der ikke frø-producent ved de fleste):
Bonzo Bud, Burmaberry, Green Spirit x Timewarp x Herijuana, Ice princess x Bubblegum, Magic Crystal, Mountainberry, Lemon Chemo, Lollipop, Purple Kush, Sensi Star (Paradise Seed), Shiskaberry x Dutch Treat

Junior medlem

Jeg har ledt efter sådan en side i laaang tid :) Takker for hjælpen ;)

Junior medlem

Men Purple Kush dur ikke til det:

Purple Kush

appetite stimulation, good sleep
"not good for headache and migraine"

Moderator
Brugeravatar

Arh ja, my bad, gik lige lidt hurtigt da jeg skimmede listen igennem. Det var så lidt ellers.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]