Citat:
Hvad si'r du så her?:
Lorten skrev:
Det er energidrikke vi snakker om der kunne forbydes, ikke engang stoffet i sig selv, altså dog bare koffein. Tvivler på at farlige og ulovlige koffein holdige alternativer ville dukke op, eller om nogen at børnene ville ty til alternativer.
I stedet kunne de vælge en traditionel sodavand, hvilket da heller ikke er sundt, men bedre.
Ligeledes kunne ting som Barcadi breezer og smirnoff ice og andre sodavand med alkohol også tænkes et forbud.
Du snakker da om forbud?
Ja jeg snakker om forbud, som er emnet, det er bestemt ikke ensbetydende med, at jeg er for et forbud. Jeg pointerer det simpelthen bare, hvad som foreslås forbudt, en positiv side ved et forbud og hvad som ellers kunne tænkes et forbud.
Citat:
Lorten skrev:
Jeg har heller ikke på noget tidspunkt skrevet, at der skulle være coca cola forbud, jeg skrev forbud imod sodavand med alkohol.
Hvad si'r du så her?:
Lorten skrev:
Det er energidrikke vi snakker om der kunne forbydes, ikke engang stoffet i sig selv, altså dog bare koffein. Tvivler på at farlige og ulovlige koffein holdige alternativer ville dukke op, eller om nogen at børnene ville ty til alternativer.
I stedet kunne de vælge en traditionel sodavand, hvilket da heller ikke er sundt, men bedre.
Ligeledes kunne ting som Barcadi breezer og smirnoff ice og andre sodavand med alkohol også tænkes et forbud.
Du snakker da om forbud BÅDE mod almindelig energi-drik, uden alkohol, og alkohol-sodavand.
Ja jeg snakker om forbud på både energi-drik (uden alkohol ja) og alkohol-sodavand. Da slet ikke om Coca-cola i den her sammenhæng.
Citat:
Og tidligere har du endda sagt at cocacola er en lige så stor synder som energi-drik:
Lorten skrev:
Loven i Danmark siger at energidrikke højest må indholde 150 mg/l koffein. Hvilket der er i Cult Cola.
I Coca Cola er der 120 mg/l.
Så kan i selv regne ud hvor meget rus man kan få. Jeg forstår slet ikke folk køber energidrik, da mængden af koffein er ret lav i Danmark og da slet ikke at folk får ondt i røven over det, cola er en lige så stor synder.
Find nu lige ud af hvad du egentlig mener. Det er bare en venlig opfordring.
Coca-cola er næsten en lige så stor synder, ja. Du tager dette ud af en hel anden sammenhæng, jeg taler slet ikke om et forbud her.
Og skal jeg finde ud af hvad jeg mener? Jeg beskriver meget klar hvad jeg mener, men du misforstår det helhjertet og prøver derefter at pålægge mig forskellige meninger. Jeg behøves ikke nødvendigvis tale for en mening, det er der da ingen regler for. Jeg skal imodsætning til dig ikke forsvare én bestemt holdning.
Citat:
Lorten skrev:
Udover det er det faktisk ret irriterende, at se på små drenge gå og drikke den ene energidrik efter den anden.
Men hvorfor er det din hovedpine? Ka' du ikke bare kigge den anden vej? Hvis de børn's forældre ikke har noget problem med det, så er det vel ikke noget der vedrører dig? Og eftersom energi-drikke er vanvittig dyre, så må det vel være godt for økonomien at de bli'r købt og drukket. Vi har en regering der si'r "sving dankortet", så de børn er jo nærmest helte når de bruger så mange penge på de energi-drikke der er minimalt ekstra pumpede i forhold til almindelig cocacola og pepsi (30 mg (pr liter) er jo latterligt lidt. I 1 almindelig kop senseo-kaffe er der mellem 70 og 90 mg. Så den ekstra koffein der er i en energi-drik svarer til omkring 1 tår kaffe, ikke engang 1 hel kop kaffe, men kun 1 tår, 1 slurk. Og det hidser du dig op over og snakker om forbud pga???) Kapitalisme er da vidunderlig, når man ka' tjene så mange ekstra kroner på så lidt ekstra indhold!
Måske børnene bare får for meget i lomme-penge, siden de har råd til at tylle så mange at du ligefrem bli'r irriteret over det? (men igen; det rager ikke andre end forældrene, det er deres børn så det er dem der bestemmer over dem. Ikke dig og ikke mig)
Jeg har lov til at lufte min mening om det, jeg siger ikke der skal handles, dermed er det vel ikke min hovedpine? Du er ikke selv meget bedre, da du også kommer med subjektive meninger om børnene.
Og jeg har stadig ikke snakket om forbud på Cola, som faktisk indeholder 100-120 mg/l. Og desuden er det ikke kun koffeinen Cola bliver solgt for, men som læskedrik/sodavand i helhed, dit argument holder ikke helt.
Citat:
Hvorfor ska' jeg feks ikke måtte købe energi-drik bare fordi du ikke ka' passe din snothvalp af en møgunge?
Og igen, har jeg ikke talt for et forbud, men snothvalpen er vist også din hovedpine.
Citat:
Det skader altså mig at jeg ikke selv må vælge hvilke produkter jeg vil købe og drikke.
Det skader virksomhederne at de ikke må fabrikere og sælge de produkter folk efterspør'.
I tyskland må man feks godt sælge energi-drikke med større indhold af koffein, så istedet for at købe danske produkter, som tjener danske arbejds-pladser, går nogen af os til udlandet efter det vi vil ha', til Ulempe for danske arbejds-pladser (pånær i told-væsenet måske, men det er jo det offentlige, så det er ikke til meget gavn for privat-økonomien)
Yderligere så fører det til en tilstand i samfundet hvor folk mister selv-bestemmelse og frihed og ansvar. Det næste bli'r så at slik ska' forbydes for alle, eller kun må sælges i 'system-bolaget' til godkendte personer, for det køber børn jo også og æder i tonsvis som samfundet er i dag.
Forbuds-mentaliteten kender ingen grænser hvis den får lov at hærge os.
Det næste bli'r fedt-produkter. Så ska' sød-mælk forbydes. Så ska' ost forbydes. Så ska' smør forbydes. Så ska' bernaise-sovs forbydes. Så ska' T-bone steak forbydes. Så ska' medister-pølse forbydes. Så ska' stege-olie forbydes. Så ska' vanille-is forbydes. Så ska' kaffe-fløde forbydes.
Til sidst er der 1 hylde hos købmanden hvor der KUN står de teknokratisk udvalgte føde-vare produkter der alle er optimeret, og tilsat vitaminer, til at skabe det mest arbejds-produktive menneske. Alt 'snold' vil være forbudt da det ta'r energi fra mennesket til den frygteligt farlige RUS.
Så vil Tivoli blive erklæret sundheds-farlig og lukket, fordi rutshe-bane rusen bli'r anset for skadelig og gør folk så afhængige at de rent faktisk køber TUR-PAS istedet for enkelt-billetter. Tænk over det; det er da udtryk for afhængighed at folk køber TUR-PAS!! Man køber jo kun et tur-pas hvis man virkelig er efter suset i forlystelserne i tivoli, ikke sandt? Og det er jo kun dårlige Utilpassede mennesker der synes det er sjovt at blive rundtosset i radio-bilerne i tivoli, ikke sandt (det er faktisk farligt at køre i radio-biler, man ka' få whiplash af det, eller det der er værre. Ska' vi ikke også se at få dét gjort forbudt hurtigst muligt? For folk ka' jo ikke selv sige nej til radio-bilerne. Folk er jo for svage og dumme til at tænke selv. Det er vi simpelthen nødt til at ha' myndigheder der gør for os. FRI OS FRA SELV-BESTEMMELSE NU, FOR VI KA' IKKE HÅNDTERE DET. MANNICHE, OG V-K REGERING, KOM NU OG RED OS FRA OS SELV OG VORES UMORALSKE LYSTER)
Ok, det ka' godt være der ikke opstår energi-drik pushere på hvert gade-hjørne hvis cult bli'r forbudt, og at folk ikke ligger i rendestenen med hjemme-lavede cult-sodavand. Den slags skader har du formentlig ret i at et forbud ikke vil skabe.
Men børnehave-samfundet er altså en endnu større skade, og den mentalitet skubber alle forbud til, også dem der virker helt harmløse.
Forbyd det for dig selv hvis du vil, men bland venligst ikke andre ind i det (med mindre de selv be'r om det)
Du kan have ret i det kan skade virksomhederne, men det er jo prisen for at beskytte børn i dette tilfælde.
kan du pålægge børn selv-bestemmelse og ansvar, når de frit kan vælge produkter med højt indhold af koffein, hvis vi f.eks snakker ved forbuddet af energi-drik med over 150 mg/l. I Red Bull som der blev solgt var der 320 mg/l.
Resten af din politiske smørre kan jeg ikke give dig ret i, udover at man selvfølgelig ikke skal forhaste sig med forbud. Resten af den tilstand du snakker om er et urealistisk scenarie, som Danmark ser ud idag. Dog ikke hvis vi snakker om forbudsmentaliteten, nej, se bare kommunistiske Rusland.
Det kan godt være jeg i denne besked har talt for forbud, men det betyder ikke, at jeg personlig går ind for forbud.
Desuden er sådanne her produkter allerede forbudt.
Citat:
teknokratisk udvalgte føde-vare produkter der alle er optimeret, og tilsat vitaminer, til at skabe det mest arbejds-produktive menneske.
Så bare rolig

ps.
Citat:
Lorten skrev:
JEL skrev:
Ta' dig dog sammen dit fjols.
Det kan du sgu selv gøre og prøv lige at hold en ordenlig tone herinde, tak.
Overfor en lort som dig? Det tror jeg ikke.