Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 aug 2025 18:09

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Al den snak om man ikke skal blande GHB og alkohol!!!!

Lige da jeg hørte om det for første gang for 2-3 år siden, der fik jeg hele tiden af vide at man ikke måtte blande det. Altså, du nærmest DØR hvis du blander det!!! (sagt af pushere, 'informerede' venner og andet HR). Og du skal ikke have den mindste smule alkohol i blodet og bla bla bla... En af mine venner, for lang tid siden, drak en del GHB, og en aften da han havde tyret en lille smule for meget i sig i løbet af dagen (dog uden at gå kold på nogen som helst måde), drak han så en lille tår af en alkohol-indholdende drik (4-5%) og han gik i gulvet nærmest med det samme der. Så noget må der vel være om snakken?

Men læser og hører hele tiden om folk der bruger det dagen efter druk, eller drikker det samtidig med en aften på alkohol, og til morgenfesterne!

Såeh, hva sker der egentlig med det når vi får 'stimuleret' de gaba-receptorer med 2 substanser?

Jeg har dog aldrig selv prøvet GHB overhovedet, og har heller ikke lyst til det pga. min kærlighed til 'lad os lige få en bajer'-situationen. Men er nysgerrig omkring hvad der nu blir sagt om det stads her.

:)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Google - så kigger du først på ethanol derefter på ghb.. så sammeligner du og ser temmelig sikkert en synergisk effekt - man kan dø af alkohol alene - man kan dø af ghb alene - stofferne er synergiske og forstærker hinanden...

PLUR

Medlem
Brugeravatar

Det burde vist fremstå ret fint i mit indlæg at jeg godt ved at det er farligt og man ikke må blande og de forstærker hinanden. Men hvorfor puster alle der tager det så groft op? Selv herinde... "Det skal være god HR"! Hvorfor brokker folk sig så ikke mere over at der er nogle der bruger GHB mod tømmermænd? Jeg ved ikke med jer, men jeg er satme ikke færdig med at forbrænde alkohol når jeg vågner søndag morgen efter en heftig druktur. Vil faktisk mene at min promille stadig er utrolig høj, så tror næppe det er særlig godt at indtage GHB. Men hvorfor kan i det så, når det ifølge god HR er virkelig farligt?

Det er det som jeg blir så forvirret over :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ok hør så her - når du har sovet der indtil søndag morgen - der har du brændt så meget alkohol af at det ikke har det vilde at sige + at der ikke er kommet nyt alkohol ind i kroppen i lang tid + det der er der, er ved at være brændt af.... det ligesom når man rykker ketamin inden 24 timer efter benzoer - ketaen virker meget mere rundtosset..... Så alkoholen er altså nok ude af kroppen til at man kan bruge ghb imod tømmermænd + at ghb har synergisk effekt med alkohol.. Tømmermænd=Abstinenser efter alkohol - GHB=alkohol-synergist - Alkohol synergist udløser samme kemikalier i hjernen og dæmper derfor tømmermænd....

Som jeg sagde - google....

PLUR

Medlem
Brugeravatar

Alkoholen er nok ude af kroppen søndag morgen til at det kan bruges? Hmm... Tror vi nedbryder alkohol anderledes, mig og alle andre. For jeg er stadig jævnt stiv når jeg vågner søndag morgen (det er hver gang). Vi snakker ædruhed omkring kl 15 om eftermiddagen, så kl 9-10 om morgenen har jeg stadig adskillige promiller i blodet. Jeg kan se lidt af logikken med at man ikke har indtaget alkohol i adskillige timer, men det lammer da stadig lige heftigt?

Ved ikke hvor meget google ville hjælpe i denne situation da jeg både har læst og hørt at man ikke skal blande de to ting :) så har forstået ideen med synergi... Problemet er jeg ikke kan se logikken i at indtage GHB når man ikke må have alkohol i kroppen? Ikke bare en enkelt genstand må man have i sig, igennem alt det jeg har hørt. Af hvad jeg har læst siger det bare at det er utrolig dumt-agtigt. Jeg spørger her istedet, for at få en mere præcis forklaring - måske mere personlig forklaring end facts (selvom jeg foretrækker facts mest, men jeg ser bare nogle huller her)?

Men ærlig talt vil jeg nu nok mene at de fleste tømmermænd kommer fra dehydrering og den høje forgiftning, og ikke abstinenser. Men det er også en debat der efterhånden er baseret på personlige meninger virker det som om :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Puttegøj skrev:
Alkoholen er nok ude af kroppen søndag morgen til at det kan bruges? Hmm... Tror vi nedbryder alkohol anderledes, mig og alle andre. For jeg er stadig jævnt stiv når jeg vågner søndag morgen (det er hver gang). Vi snakker ædruhed omkring kl 15 om eftermiddagen, så kl 9-10 om morgenen har jeg stadig adskillige promiller i blodet. Jeg kan se lidt af logikken med at man ikke har indtaget alkohol i adskillige timer, men det lammer da stadig lige heftigt?

Ved ikke hvor meget google ville hjælpe i denne situation da jeg både har læst og hørt at man ikke skal blande de to ting :) så har forstået ideen med synergi... Problemet er jeg ikke kan se logikken i at indtage GHB når man ikke må have alkohol i kroppen? Ikke bare en enkelt genstand må man have i sig, igennem alt det jeg har hørt. Af hvad jeg har læst siger det bare at det er utrolig dumt-agtigt. Jeg spørger her istedet, for at få en mere præcis forklaring - måske mere personlig forklaring end facts (selvom jeg foretrækker facts mest, men jeg ser bare nogle huller her)?

Men ærlig talt vil jeg nu nok mene at de fleste tømmermænd kommer fra dehydrering og den høje forgiftning, og ikke abstinenser. Men det er også en debat der efterhånden er baseret på personlige meninger virker det som om :)

Nej vi er mennesker, vi metaboliserer alkohol ret ens - ellers vil det være ret svært at forske i vores krop - hvis alles var forskellige fra hinandens - damn.

Den høje forgiftning - hvad snakker du om - acetaldehyd er hvad alkohol bliver til når det bliver nedbrudt - det er det som giver ubehaget... ondt i hovedet osv - det bliver til acetat til sidst hvor det ikke længere har bivirkninger og en masse andre ting - bottom of the line væk fra alle undersøgelser - så ved alle at en dosis alkohol oveni tømmermænd fjerner dem - ergo er det abstinenssymptomer basta.... kroppen har det ringe pga noget gift - man tager mere af giften og får det godt.... ergo abstinenser..... ikke mere diskussion der. Fat det dog.

Men du er så glad for facts og hader huller - så læs dig frem til det makker - du lyder så smart - men var ikke smart nok til at google det.

http://www.erowid.org/chemicals/ghb/ghb ... ogy1.shtml

Værsgo - der er dine facts, nu når du er så klog kan du jo bare finde den for alkohol og sammenligne - hvilket du siger du havde gjort eller noget, men det jo pisseløgn - fordi så havde du jo ikke spurgt om det samme på en anden måde...

PLUR

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: NørrebronX
Hvorfor skal du skrive på den bedre vidende og irriterende måde COA?

Hvis jeg vågner klokken 10.00 efter en druk-tur har jeg ikke tømmermænd, så er jeg bagstiv, jeg er smadret men har det ikke dårligt. Tømmermændene kommer først ved 13.00-14.00 tiden (alt efter hvor sent det er blevet selvfølgelig) og her kan jeg med fordel tage en dosis GHB.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Sjovt nok, når jeg er "bagstiv" som du kalder det - så kan jeg drikke 1 kold øl - faktisk bunder jeg lortet fordi det skal bare virke ret hurtigt.... så er jeg ikke "bagstiv" længere og får ingen tømmermænd iløbet af dagen...... så nok med dig og dit "bagstivhed" - nu ved jeg heldigvis at det er RET mange der har det som jeg - derfor kan jeg faktisk basere noget ud fra det - hvis du vågner og er stiv og en øl fjerner din stivhed - så har du jo ikke været stiv - fordi så vil den ene øl gøre dig mere stiv igen - men det gjorde den ikke - den gjorde dig fresh.... så hvor vil du hen med at en deppressant kan gøre dig frisk.

Hvorfor jeg skriver bedrevidende - fordi trådstarter lyder nok så smart og fattede ikke min første google hentydning, men kom bare med flere latterlige argumenter - skal lige siges at jeg vidste intet om det her emne da jeg svarede, men googlede 2 gange og kunne derefter svare på det - så det var ikke for at lyde bedrevidende - i det her tilfælde var det for at bevise at google svarer på alt og medmindre det er et eller andet indviklet så skal man holde sig til google eller hvis det er for at få bekræftet noget man har læst - kan jo være man har misforstået det - i det her tilfælde har vi en person der spørger om en urbanmyth omhandlende ghb og alkohol, hvor nogle af tingene er korrekte og resten overdrevne facts baseret på rigtige facts.

Men hey altædende - altså bare fordi jeg ved mere end dig - behøver du så være pussie.... hold nu kæft din pussie, hvis du ikke kan klare lidt bedrevidenhed kan du jo smutte et andet sted hen ikke - pussie.... hold kæft du tager det så nært - sikke en pussie du er....

PLUR

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Citat:
Nej vi er mennesker, vi metaboliserer alkohol ret ens - ellers vil det være ret svært at forske i vores krop - hvis alles var forskellige fra hinandens - damn.

Der kan være endog temmelig stor variation i alkoholmetabolismen blandt mennesker rundt om i verden - google er din ven, pussy!

Den helt nye æra inden for medicin, er at skræddersy medicin til den individuelle organisme, da praktisk taget hvert individ reagerer forskelligt på et givent lægemiddel...google er din ven, pussy!

Nicklas, Kasper eller hvad du nu kalder dig - i dag...
Du er snart en stor dreng, 29 år om 10 dages tid.
Er det ikke på tide at opføre sig en smule efter alderen, så?

La vær med at ramble mundlort af, når du ikke kan videreformidle, hvad du tror du ved. Først var jeg lidt harm på ER for år tilbage, nu krøller jeg dagligt tæer på vegne af psychedelia´s anstændighed, når det tilsyneladende rambler for en mand i din alder - I pity the fool, pussy!

PLUR og undskyld forstyrrelsen, psychedelia :oops:

Medlem
Brugeravatar

Enig, med Altædende. Du kunne jo tale pænt? :) desuden, med forgiftning snakker jeg om at når man drikker alkohol indtager vi jo ret mange gram i forhold til så meget andet, og derfor er det ikke skide sundt (som intet jo sjovt nok er). Desuden nedbryder vi alkohol forskelligt fra person til person. Antallet af det enzym vi har i leveren er forskelligt fra person til person, og derfor blir nedbrydelsestiden også anderledes... En af mine venner har været ret grov overfor sin lever, og han blir absolut ikke særlig hurtigt ædru.

CoA, vi har åbenbart forskellige slags venner. For mine venner blir ikke ædru når de drikker en øl dagen efter. Men en øl dagen efter virker jo på tømmermændende, først og fremmest fordi du jo trods alt får noget væske i kroppen (som du jo pisser ud senere), og fordi der kommer mere nervelammelse fra alkohollen.
Jeg har det faktisk nogenlunde som Altædende mht tømmermænd og sådan.

Desuden prøver jeg ikke på at lyde smart, synes nu selv jeg har forklaret mig stille og rimelig sympatisk? Kan da godt gå igang med at være en flabet idiot, men det ødelægger bare tonen på forummet, og det er da ikke det vi går efter? :)

Det kan da godt være det er en urbanmyth, men har nu hørt og set forskellige situationer, så ville have et fredeligt svar. Men det er vist ikke her man skal lede efter det... :S

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

ramte citer istedet for PM til cannachem sorry

men idet at man pludselig må bruge folks rigtige navn her på psy - eller kun mit som det er blevet bevist mange gange...

CannaChem skrev:
Citat:

Der kan være endog temmelig stor variation i alkoholmetabolismen blandt mennesker rundt om i verden - google er din ven, pussy!

Den helt nye æra inden for medicin, er at skræddersy medicin til den individuelle organisme, da praktisk taget hvert individ reagerer forskelligt på et givent lægemiddel...google er din ven, pussy!

Nicklas, Kasper eller hvad du nu kalder dig - i dag...
Du er snart en stor dreng, 29 år om 10 dages tid.
Er det ikke på tide at opføre sig en smule efter alderen, så?

La vær med at ramble mundlort af, når du ikke kan videreformidle, hvad du tror du ved. Først var jeg lidt harm på ER for år tilbage, nu krøller jeg dagligt tæer på vegne af psychedelia´s anstændighed, når det tilsyneladende rambler for en mand i din alder - I pity the fool, pussy!

PLUR og undskyld forstyrrelsen, psychedelia :oops:

Sig det der pussylort til mit ansigt, eller hold op med at sige det!

Hadsund er byen.

....min pm til cannachem.... den er på ingen måde ment truende - men vil godt se om han tør sige det til mit ansigt, eller i det hele taget bare sende mig et fucking blik hvis han vidste hvem jeg var når han så mig på gaden... ikke at jeg er nogen speciel - men jeg snakker ikke sådan der til folk uden at de har snakket sådan til mig først og cannachem jeg har da vist ikke snakket sådan til dig... men vi kan jo tage den face to face og se hvem der så snakker pænest...

PLUR

Edit

Ps. grunden til at jeg kalder altædende en pussie - er fordi han sviner cloud9 og alle andre dyreelskere til i et andet topic - så hurra for du har læst mine topics for nyligt.... men nu når ER var oppe og vende - skal du så ikke også have mig med dengang jeg hed EGO og var endnu mere skudt i roen - eller er det nok du kan dømme på fortiden - fedt at hænge sig i fortiden - du da en svækling - men nok om det. Cannachem du fandme slem din lille snotunge.

Senest rettet af Freakaling 31 aug 2009 23:54, rettet i alt 1 gang.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
CoA > Kan du ikke bare lukke røven? Jeg synes at alle posts jeg ser fra dig er nedladende og provokerende overfor folk der bare stiller et ærligt spørgsmål, som du i øvrigt sjældent er i stand til at hjælpe dem med. Hvis du skal afstive dit ego ved at hakke på folk der ved mindre end dig, så find et andet sted at gøre det.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

jim fear skrev:
CoA > Kan du ikke bare lukke røven? Jeg synes at alle posts jeg ser fra dig er nedladende og provokerende overfor folk der bare stiller et ærligt spørgsmål, som du i øvrigt sjældent er i stand til at hjælpe dem med. Hvis du skal afstive dit ego ved at hakke på folk der ved mindre end dig, så find et andet sted at gøre det.

Narj endelig en der kan se det - jeg holder bare samme stil som alle andre der har brugt boardet i 5+ år - det er de få der snakker pænt - hvis de må - må jeg vel også så lang tid jeg ikke bliver personlig er det jo ok - det sgu da jeres eget bageri - jeg er bare med til at syntes om lugten.

På et eller andet tidspunkt fatter folk vel at så snart de skriver pænt så skriver jeg også pænt - det kan man se alle stedet hvor folk skriver pænt til mig - og hvis folk spørger dumt så overdriver jeg bare min måde at være "åndsvag" på sådan at resten af "de gamle" kan se at de er galt på den - det bare synd man skal vise folk det på den måde og det er selvfølgelig heldigvis ikke størstedelen "af de gamle" der er på den måde - men den lille flok der er, er åbenbart nok til at "nye" brokker sig over tonen - jeg tog den bare op på næste niveau sådan at dem der var svinske kunne se noget endnu mere svinsk og se hvor træls det er at se på.....

Fight fire with fire....

PLUR

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg kan ikke umiddelbart komme i tanke om nogen på det her board, der opfører sig så nedladende og agressivt overfor andre, som du gør. Jeg ved ikke hvorfor du tror at du kan tillade dig at snakke sådan til folk bare fordi du har været her længere end dem, det er altså IKKE sådan omgangstonen på Psychedelia er, hvis du ikke kan snakke pænt til folk så find et site hvor folk gider høre på dig.

Medlem
Brugeravatar

Det er vist blevet en rigtig hater-tråd det her.

Sidder og læser din tråd Continued, CoA. Har svært ved at finde ud af hva jeg skal synes om dig. Men et simpelt spørgsmål burde man vel godt ku svare flinkt på, og ikke kaste en hel tråd ud til at være en 'fuck dig'-smøre. Ellers, ku jo være der var nogle andre der bare havde lyst til at give et lille stille svar? Jeg søger jo ikke engang noget fordi jeg vil udsætte mig selv for noget, vil bare stille et lille spørgsmål pga. ren nysgerrighed. For det har jeg lært er en dyd. Kan da godt være du normalt er et rart menneske, men det er jeg også, så er det ikke mærkeligt at vade rundt i at bitche over hinanden når der egentlig ikke er sket nogen form for vild harm mod nogen? Du overreagerer lidt, IMO. Måske har du misforstået tonen i mit post foroven, men kan godt lave flere smiley'er hvis det hjælper dig med at kunne læse min attitude i forummet?

:)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

nej jim fear - nemlig jeg har gjort alt for at være så ekstem som det kunne være muligt - med frygt for at få den sidste advarsel og ryge på porten...... Men har gjort det fordi hvis man overdriver noget ekstremt - så bliver folk opmærksomme på det - nu skal jeg nok begynde at snakke pænt - men hvad så når den næste "gamle bruger" sviner en noob der virkelig fatter minus.... er det så iorden - jeg har indtil videre beskyldt alle for at fatte minus - pånær nogle enkelte fordi helt idiot gad jeg ikke fremstå som, selvom det sikkert har virket sådan anyway.

Synes bare at alle skulle se hvordan det var nogle blev behandlet og jeg sviner på en sådan underholdende måde at folk enten læser det for at hade mig, grine af mig eller bare læser det fordi de ikke har andet at lave - men pointen er - de læser den post hvor der stå Child of Aum... Ser svineriet - men kig nu blot på alle de noobs der er blevet svinet til af alle mulige gamle bruger - under påstande at de sagde forkerte ting......

Fej for egen dør først....

Nu har jeg ikke lige noget på dig speciel jim fear..... ikke jeg lige kan huske... måske har du også været ond i kæften overfor noobs - jeg kan ikke lige huske det, men der er rigtig mange andre der er det - nu gider jeg ikke mere - men vil virkelig gerne se om det her har ændret noget..

Når en person kan komme ind i et topic og kalde en der savner sin hund for en pussie - og jeg så ikke kan lave det her som ikke sårer nogen uden at skulle høre for det - så er det lige jeg spørger hvor værdierne de er henne - jeg ser det at gøre grin med folk i sorg som værende meget værre end det jeg gør her... men man skal være ren for at kaste den første sten... og det nok den enste gang i hører mig citere jesus kristus aka jens kristensen.

PLUR

EDIT

Puttegøj - den der med ansigt til ansigt er til cannachem der er ikke noget i den post der er svar til dig - du sidder ikke og sviner mig til - har intet imod dig smileys eller ej - bliver bedre hele tiden til ikke at lægge for meget følelse i det jeg læser selvom det svært.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

For at besvare dit spørgsmål, så forstærker alkohol og GHB hinandens virkning. Dette betyder ikke nødvendigvis at man overdoserer, men det øger risikoen markant, især hvis man er fuld og derefter tager GHB. Det er mindre risikabelt at tage GHB først og så langsomt drikke lidt alkohol. Hvis det meste af alkoholen i ens krop er nedbrudt, som dagen efter en druktur eller til en morgenfest, så vil effekten på GHB'ens virkning være mindre markant. Dem jeg kender der har drukket det samtidig har startet med en dosis GHB og så suppleret med et par øl langsomt i løbet af aftenen, aldrig omvendt.

Stadig vil det bedste råd nok være at undgå kombinationen fuldstændig.

CoA > Jeg tror de fleste der læser boardet her er klar over at Alt Ædende Ateist er en opmærksomhedssøgende teenager, men jeg synes ikke der er nogen grund til at lade din irritation over ham spamme hele siden til?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

jim fear skrev:
For at besvare dit spørgsmål, så forstærker alkohol og GHB hinandens virkning. Dette betyder ikke nødvendigvis at man overdoserer, men det øger risikoen markant, især hvis man er fuld og derefter tager GHB. Det er mindre risikabelt at tage GHB først og så langsomt drikke lidt alkohol. Hvis det meste af alkoholen i ens krop er nedbrudt, som dagen efter en druktur eller til en morgenfest, så vil effekten på GHB'ens virkning være mindre markant. Dem jeg kender der har drukket det samtidig har startet med en dosis GHB og så suppleret med et par øl langsomt i løbet af aftenen, aldrig omvendt.

Stadig vil det bedste råd nok være at undgå kombinationen fuldstændig.

CoA > Jeg tror de fleste der læser boardet her er klar over at Alt Ædende Ateist er en opmærksomhedssøgende teenager, men jeg synes ikke der er nogen grund til at lade din irritation over ham spamme hele siden til?

Altædende skal bare lade være med at tiltrække sig opmærksomhed - folk jeg kender havde søndersmadret ham for mindre - heldigvis er jeg ikke sådan - men det da bedre han får det at vide på et board end han går ud og jokker i rockerspinaten og ender i babublæseren....

PLUR

Medlem
Brugeravatar

Okay, så det er bare ikke så aggressivt som folk siger. Nok det svar jeg ville have :) har dog stadig ingen intentioner om nogensinde at prøve GHB, som sagt i første del 'lad os lige få en bajer'-situationen, på den måde passer jeg på min krop (at jeg så ikke er særlig god på andre måder er ligemeget, men vi er ikke på psy.dk for ingenting).

CoA, nu mente jeg heller ikke den pm. Men mere din generelle tone. Den er lidt heftig. Både mod mig og de andre. Hvis du virkelig begyndte at skrive med en rarere tone ville du for det første ikke sku bruge så lang tid på at høre på folk brokke sig over dig. For det andet ville folk også komme med meget bedre feedback på hvad du end svarer, hvor du end svarer. For det tredje vil du ikke skræmme ligeså mange væk fra forummet, som så ikke vil bruge det og dermed gøre HR til en mere sjælden del i deres valg af narkoindtagelse.
Håber da at du også er medlem her på siden for at sørge for mindre dødsfald, hjerneskader, psykoser, badtrips og tømmermænd?!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Nej puttegøj har du ikke hørt rygtet - jeg er ham der den farlige superpsykopat der går ind for dødsfald - hjernerskader psykoser elsker badtrips og vågner op med tømmermænd hverdag.... nåeh nej - det jo løgn..

Kan godt se hvad du mener - men jeg er bare ikke lige sådan - jeg prøver at være mere rar i min tone - prøver jeg også IRL - men jeg kommer fra et sted hvor jeg først slog først og spurgte bagefter - så mødte jeg nogle rigtig flippede mennesker som viste mig noget andet - så røg jeg væk fra dem igen og lige tilbage i voldskarusellen og idet at jeg er ekstrem dårlig til at holde kontakt men nærmest bare lever i det flow der er omkring i nuet - så kan det være svært nogle gange at flytte sig - det har lige været sket igen - sidste år var jeg 100% afsted til alt der hed tramp og var væk hjemmefra næsten mere end jeg var hjemme - så skete der en masse lort og det fede blev pludselig til en masse had - så nu sidder jeg så der hvor jeg kommer fra og altid ender engang imellem i voldskarusellen, dog på vej ud af den igen - har bare ikke lige helt fundet ud af hvordan endnu.

PLUR

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]