Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 07:44

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 70 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tja, jeg prøvede først at ryge tjald lige inden min 19-års fødselsdag.
Så det har aldrig været et problem mht. mine forældre.
Da jeg endelig begyndte at ryge det, var det så moderat at det begrænsede sig til en fest eller to, i ny og næ. Måske 5-6 gange på et år. Så det var jo ikke noget man tænkte over at snakke med forældrene om.

Et stykke tid senere flyttede jeg så sammen med kæresten. Så man kan sige jeg havde en dialog med hende, i stedet for mine forældre. Hun vidste ikke jeg røg, men jeg ville meget gerne have hun vidste det.
Efter jeg forklarede alt muligt om det og bad hende se nogle dokumentarer med mig, har hun fuldstændig accepteret det. Hun var komplet imod det i starten, men nu kan jeg sagtens sidde og ryge en joint alene, når jeg er sammen med hende.

Min mor er en meget konservativ type der lever sit eget lille liv. Hun havde en dårlig erfaring da hun var lille, med en ven hun var lidt småforelsket i, som røg hash. Han endte med en psykose og begik, så vidt jeg husker, selvmord. Så hun har aldrig haft det godt med hash.
Jeg har ikke lyst til at fortælle hende det, da jeg ved det vil knuse hende fuldstændig lige når hun får det at vide. Men jeg har lovet mig selv, at hvis det nogensinde bliver lovligt, så tager jeg dialogen med hende lige med det samme.
Men selvfølgelig, hvis hun en gang fatter mistanke og spørger mig direkte, vil jeg uden tvivl svare hende helt ærligt.

Jeg har en idé om at min far selv har røget tjald da han var yngre, så ærligt talt tror jeg han er meget afslappet om det. Men han ved heller intet.

I øvrigt har jeg overvejet at tage en snak med dem om cannabis, når jeg er færdig med mit studie. Jeg har en idé om, at hvis jeg kan klare et studie som svagstrømsingeniør, få mig et solidt job og have ført et normalt liv, så kan de meget bedre acceptere at jeg ryger så meget som jeg gør. For det vil uden tvivl komme som et chok for dem, hvis de fandt ud af, hvor meget jeg ryger i øjeblikket.

Pointen er vel, at hvis du ikke kan såre nogen af dem ved det, så ser jeg ingen grund til at holde det hemmeligt. Det er jo ikke at lyve, medmindre de spørger direkte; hvor det i de fleste tilfælde er bedst at fortælle sandheden og så være forberedt på en dialog omkring det.

Junior medlem
Brugeravatar

Culpepers skrev:
Både og.. Hvis du føler, at du fører et godt liv og lever op til dit ansvar, og hvis dine forældre er enige i dette, så vil de have svært ved at argumentere for at man bliver et lallende, sløvt fæ af at ryge hash :wink: .

Det er rigtigt nok. Dog er jeg nok et sløvt fæ på en del punkter, men det bunder ikke i hashen da jeg max. ryger en gang om ugen..

Medlem
Brugeravatar

Begge min forældre påstår hårdnakket at de aldrig har prøvet at ryge det. Min far siger han legede med tanken engang, men kom aldrig videre.

Min mor er fuldt ud ramt af den propaganda der findes om emnet, hun kunne være Anslinger himself >_> De er begge overbevist om at det fører til hårdere stoffer, og det er ret svært at føre en diskussion med dem om emnet.

Jeg har dyrket hamp i deres køkkenhave, og prøver at føre argumentet med at det er langt sikrere, og sundere, end at skulle købe det på gaden. Og det accepterer de. Jeg startede så heller ikke med at ryge før jeg var 21, ved ikke om det er lykkedes dem at farve min opfattelse så meget, men det er hvad jeg selv mener er en passende alder.

Tror det handler om at lure dem af når emnet kommer op, fx nyheder i fjernsynet, bandekrigen er et oplagt emne at diskuttere for tiden. Og så kom med argumentet om at uddannelse er langt bedre end forbud, vi har jo eksemplet lige nu.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Between a rock and a hard place
Alle mine forældre ved det. De spørger ikke ind til det, men det er de meget velkomne til.
Som med alt andet, mener jeg at tabu kan være med til at øge fornemmelsen af misbrug hos den enkelte bruger.
Jeg er helt sikkert cannabisbruger, men jeg synes bestemt ikke jeg er ude i et misbrug, og det ved mine forældre godt.

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Stor København
Min far har mange gange spurgt om jeg ryger tjald, men har bare ikke kommet frem med sandheden, da jeg ikke helt ve hvilken reaktion han vil give mig. Han er selv 100% igennem christianit og ryger dagligt. Han har sagt at han hellere vil have at jeg ryger tjald end smøger, og hellere vil have jeg ryger tjald end drikker alkohol. Jeg ved virkelig ikke hvorfor jeg ikke bare siger det til ham, men det ligger ikke til mig at fortælle min far sådan noget. :?:

Medlem
Brugeravatar

TheJayMan skrev:
Min far har mange gange spurgt om jeg ryger tjald, men har bare ikke kommet frem med sandheden, da jeg ikke helt ve hvilken reaktion han vil give mig. Han er selv 100% igennem christianit og ryger dagligt. Han har sagt at han hellere vil have at jeg ryger tjald end smøger, og hellere vil have jeg ryger tjald end drikker alkohol. Jeg ved virkelig ikke hvorfor jeg ikke bare siger det til ham, men det ligger ikke til mig at fortælle min far sådan noget. :?:

En grund til at du ikke stoler på din far, tror du?

Junior medlem
Brugeravatar

Det kunne godt være en mulighed, har ikke den bedste kontakt med ham for tiden :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Mine forældre ved godt at jeg ryger. De fandt ud af det, da jeg bestilte et par kilo damiania osv. hjem. De spurgte hvad fuck det var, og det endte med at jeg sagde at jeg røg hash og sådan. De tog det overraskende pænt... de er slet ikke glade for det, men der er ikke så meget de kan gøre og de vil mig jo kun det bedste. Så længe jeg ikke ryger derhjemme er de sgu egentlig okay cool.

Junior medlem

TheJayMan skrev:
Det kunne godt være en mulighed, har ikke den bedste kontakt med ham for tiden :)

Bare sig the Jayman.
Hvis han siger det som han nu engang siger kan der vel ikke være noget galt i det?
alle teenager drikker jo....

Junior medlem
Brugeravatar

Alle teenagere ryger hash* :D

Junior medlem

TheJayMan skrev:
Alle teenagere ryger hash* :D

Haha. good one.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
DanielR skrev:
TheJayMan skrev:

En grund til at du ikke stoler på din far, tror du?

Jeg synes mere det lugter af at han ikke er så gammel? Men hvad ved jeg. :P

Junior medlem
Brugeravatar

Alderen er vel ligemeget da han siger jeg hellere skal ryge tjald end smøger? :) Og hellere smoke weed end drikke sprut?
Men jeg er heller ikke særlig gammel, 15 stærke år ^^

Junior medlem
Brugeravatar

Jeg er en klassiker.. Jeg begyndte på efterskole.. Mine forældre ved det ikke, og kommer nok heller aldrig til at vide det..

Eller ved nærmere eftertanke, så må min far næsten have en idé om at der foregår noget skummelt.. Men han ignorerer det og siger ingenting.. Han fandt engang en pose LSA frø på mit værelse, og troede det var hash. Jeg sagde bare noget i retning af "Nej, det er det da ikke, det er sgu heller ikke mit", og "smed det ud".

Dengang jeg begyndte havde jeg osse travlt med at blive god til at rulle, så der lå filtertips overalt :P

Jeg tror mine forældre har det meget forskelligt med det.. De er begge efterskolelærere. De er begge slaver af samfundet og dens "videnskabelig-undersøgelse-siger-at-vi-skal-leve-sådan-så-det-gør-vi" mentalitet.

Min far nævnte engang, sjovt nok efter at en undersøgelse viste at hash var mindre skadeligt end alkohol, at hvis det ikke var for "bivirkningerne" og ulovligheden, så ville han hellere have at jeg røg hash end at jeg drak.

Min mor har et helt andet syn på det. Hun ser på hashrygere som nazister ser på jøder eller sorte. Hun har også sagt at jeg ville blive smidt ud hjemmefra hvis jeg begyndte på den slags..

Hvis de engang finder ud af det, bør det egentlig ikke være den store overraskelse.. Jeg har ALTID, og jeg mener sgu ALTID interesseret mig for rusmidler. Massere af skoleopgaver om slagsen, massere af frivillig læsning om emnet.. Og dengang jeg legede med lego var hovedpersonerne i mine små historier næsten altid narkomaner.
Og sjovt nok har de set mit band live, spille en sang hvor vi synger (råber) om brugen af urter som substitut for fed.

Stadig er jeg 100% sikker på at min mor ikke ved noget..

Medlem
Brugeravatar

kemal skrev:
Jeg synes mere det lugter af at han ikke er så gammel? Men hvad ved jeg. :P

Det er vel ret ligegyldigt, uanset alderen må ens forældre vel altid ville ens eget bedste, med mindre de selvfølgelig ikke falder i grupperne, alkoholikere(ikke stonere), pædofile etc :P

Junior medlem
Brugeravatar

Jeg har aldrig fortalt mine forældre at jeg ryger. dog er jeg ret sikker på at de ved det, da de begge har fundet bonghoveder, filtertips osv. på mit værelse. min mor fandt da også engang en lille pibe der faldt ud af min lomme mens jeg stod og snakkede med hende.
Begge mine forældre har ikke et ret positivt syn på rusmidler, men ser mig som ansvarlig nok til at træffe mine egne valg. Hvilket jeg egentlig syntes de har ret i :D

Medlem
Brugeravatar

Min far ved godt jeg ryger :). Min mor har derimod ingen anelse om hvad fanden jeg går rundt og foretager mig.

Medlem

jeg dyrker hamp ved min far så han ved godt at jeg ryger lidt pot men ikke at jeg har haft et hverdagsforbrug af hash..

Men min mor ved det. Hun spurgte mig for nogle mdr. siden om jeg var på stoffer, fordi der åbenbart er nogle af mine venner/bekendte der har sagt det til hende i byen. Jeg sagde nej og holdt fast på det, men hun vidste det jo så hun begyndte at ævle om at det var det dumeste jeg kunne gøre, for MAN BLIVER DYBT AFHÆNGIG ERFTER 2-3 GANGE... Hvorefter jeg måtte le af hende..

Junior medlem

Eftersom min mor døde da jeg var meget ung, og min far er gammel hippie der elsker at fortælle om hans venner der smuglede hash da han var ung, så var det ret nemt. Da jeg var omkring 15-16 år spurgte han ind til det nogle gange, og jeg fortalte ærligt at jeg da havde prøvet det og anså det som relativt ufarligt. Han gjorde det mest fornuftige og accepteret det, samtidig med at han med faderlig attityde forklarede at det ikke er ufarligt, ligesom mine gale drukture (vi har vel alle været der :D) heller ikke var. Det var også indforstået at vi ikke snakkede om det med min papmor som havde haft nogle venner der blev skøre af det (mente hun).
Senere har hun dog prøvet det med min far (som, ligesom venneparret, også havde en klump på sig fortalte hun :D) og et vennepar og fortalt hvordan hun fik den vildeste griner på, så den dag idag er hun nok mere på bøljelængde =).

Man savner næsten de simplere tider med forældre der sneg sig ind og lige ville høre til ens erfaringer :).

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Milano
Da jeg flyttede til Irland for et år siden, fortalte jeg min far at jeg røg fed regelmæssigt/til tider dagligt.
Min mor er lidt no-no overfor det, så hun ved det ikke - eller jeg har ikke fortalt hende det direkte.
Jeg tror min far tror, at jeg ikke rigtig ryger længere efter jeg er kommet hjem.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 70 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]