Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 aug 2025 21:02

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 35 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Hej alle,

er ny herinde, eller dvs. jeg har læst en helvedes masse herinde, og brugt databasen en masse, men det er første gang jeg starter en tråd til debat :) So here goes

I øjeblikket befinder jeg mig på en sprogskol i Latinamerika for at lære spansk. Det går i korte vendinger ud på at opleve en masse ved at rejse lidt rundt og følge skolens aktiviteter, lave damer og blive møgfuld 3-4 dage ud af ugens 7, helt igennem en fed oplevelse for mig.

Jeg har været her i efterhånden 1,5 måned, og for ca. 1,5 uge siden fandt jeg så ud af at mange af lærerne hernede faktisk er down for det mere "rekreationelle", sammen med alkohol, og jeg fandt også ud af at en af lærernes fætters ven, importerer det reneste coke direkte fra farmen i Columbia. . TJA, det skulle jo prøves, eftersom jeg er en hyppig fan af stoffet hjemme fra DK, hvor man jo skal døje med bivirkninger grundet cutning, samt de hysteriske priser der følger med.

Sagen er i korte vendinger, at jeg har taget et par streger flere gange om ugen, om aftenen når vi alle går ud for at fyre den af. Coken jeg tager er, efter egen efterspørgsel, det hvideste og reneste pulver jeg nogensinde i mit liv har fået fingrene i.

Som regel bliver byturen først piftet med en god gang alcohol og et par "balls" af mahuana før man i rimlig god tilstand liner et par baner op og. . Får det rigtig godt. . Sagen er den, at tilbage i DK plejer jeg altid at have det lidt dårligt dagen efter, samt få bivirkninger i form af rastløshed, og en temlig ustyrlig kæbe. Samtidig syntes jeg tit at jeg kan mærke det på min krop dagen efter.

Hernede har jeg nu taget det meget aktivt i 2 uger, og hver gang er det simphelthen bare godt. Dagen efter føler jeg mig frisk, og coke-rusen giver alle de kendte effekter, og en følelse af øget velvære, som jeg aldrig har fået af pulveret i DK.

Kommer definitivt til at savne det, men på den anden side er det jo nok ikke et helt sundt tempo at køre på over en længere periode, også selvom coken er pure. Vil bare dele min nuværende erfaring over hvor godt det virkelig er når det er rent, samt have lidt feedback over hvor skadeligt det jeg laver hver nat egentlig er? So far føler jeg mig permanent rigtig godt tilpas :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et værtshus, nær ved gammel strand
you lucky bastard :O

Medlem
Brugeravatar

Det lyder da for lækkert :)

Lidt off-topic kan du så forklare hvordan man kommer på sådan en sprogskole i latinamerika, evt. et link til den organisation/firma der kører det? Har selv overvejet at tage til Spanien for at lære det spanske sprog, men latinamerika lyder utroligt spændende (historien du kommer med er også et klart plus).

Medlem

Tobi

Hehe, har lige sendt ham en PM med samme spørgsmål!

Medlem

Geografisk sted: byen
lyder som om du har det rigtig godt der nede :). nu er jeg ikke sikker på hvor skadeligt kokainen er når den er så ren, men skadelig er den selvfølgelig...og dejlig.
anyway de 3 ting som jeg vil anbefalde dig at være ekstra opmærksom på er:

1: ved et kraftigt overforbrug kan brusken i midten af næsten godt forsvinde, således at du for eet stort hul i stedet for 2. (det er også blivet diskuteret herinde bare søg efter det.)
2: vær ekstra meget på vagt overfor politiet, og uanset hvor fristende det er så lad vær med at forsøge dig med at smugle noget med hjem.
3: husk at tage nogle dage ind i mellem hvor du er klar i hovedet, både så du ikke ender i et misbrug og også så du kan slappe lidt af i kroppen.

(ikk fordi jeg ved specielt meget om politiet mh. til der hvor du er nu, men jeg går ud fra at de kan være lidt hårdere end i dk.)
med alt det sagt, så hav en super god ferie, og nogle gode trips

BrugerNavn

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Fuck jeg er misundelig. :D Det lyder som et helt igennem fedt ophold!

Medlem

Savle, savle... ;o)

Jeg ved godt at der normalt ikke må diskuteres priser her på boardet, men det er vel lidt et specieltilfælde det her. Så jeg tager chancen og spørger lige alligevel hvor meget det egentlig koster når man nu er i det hvide pulvers hjemland (næsten)?

Glimrende historie i øvrigt...

In our memories
Brugeravatar

Og tøserne skulle være overdrevet nemme, lækre og vilde med danskere nede omkring Fillipinerne og Latinamerika. Har snakket med en ven, som nåede at knalde 3 tøser på en uge uden næsten at røre en finger. 8) :lol: :D

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Filipinerne og latinamerika? Du får det til at lyde, som om det ligger tæt på hinanden... ;)

In our memories
Brugeravatar

Det gør det også IMO. :evil:

Junior medlem

I den by jeg befinder mig i, saa er der 3-5 sprogskoler. . For det meste er det amerikanere der kommer her, eftersom det jo er lige syd for USA. For det meste rejser folk herned som backpackere, indlogerer sig paa en skole, og faar kost og logi af en lokal familie. Backpacker kulturen er mega nice, alle snakker med alle, alle drikker sig moeglamme, og det er faktisk overraskende hvor mange der er til mere end alkohol, specielt Cannabis bliver roeget hernede i store maengder.

Jeg giver ca. 65-70 kr. for et gram koka, hvilket er saa hysterisk billigt at jeg deler med alle omkring mig! Jeg faar svaert ved at skulle vaende mig til lorte kvaliteten tilbage i DK. Ville sku oenske det skidt var lovligt!

Det er billigst at pakke en rygsaek med masser af toej og andet harbengut, maeske tage en ven under armen, og saa koebe en enkeltbillet herover. Ved at indlogerer sig paa en skole, saa laerer man hurtigt det lokale sprog, plus at man hooker op med alle mulige andre mennesker fra overalt i verden. Naar det er sagt, saa er der ogsaa mulighed for at goere det igennem et rejseselskab. Jeg gjorde sidstnaevnte, men kun fordi jeg ikke vidste bedre :P

Det skal ogsaa siges at der er masser af gode damer! Indtil videre er det blevet til en tysker, en amerikaner og en guatamalteker ( min laerer, hvor fucked up er det? :D *Host* igaar! ) Rigtig niice.

Brugernavn:
1. Jeg tror virkelig at man skal have et enormt forbrug for at det sker. . Nu tager jeg jo kun coke om aftenen, og jeg kan ikke tage mere end 4 baner, ved en rigtig god aften 6, foer jeg er saa blown at jeg ikke kan mere :) men indtil videre har min naese ingen skade taget, det er helt sikkert.
2. Kotymen hernede er at politiet skal bestikkes. . For alt. . Hvis du bliver stoppet i bil, bestikkelse, hvis de finder narko paa dig, bestikkelse, hvis du kigger forkert paa dem, bestikkelse! Ja tak! Med hensyn til smugleriet, saa har jeg serioest overvejet det, det er saa fristende, der er sensation white om en maaned, og bare overvej hvordan gutterne tilbage i DK ville nyde 99% pure kokain, jeg ville blive modtaget som en helt jo :P Naar det er sagt, saa er det ikke det vaerd, skal igennem USA og Frankrig inden jeg er hjemme, og det sidste jeg har lyst til er at blive taget med kokain i tolden i USA.
3. Det burde jeg, I know! Det sjove er, at naar jeg vaegner op om morgenen, saa er trangen der ikke engang. . Men til gengaeld ser jeg hver dag frem til om aftenen, naar man i beruset og skaev tilstand kan se frem til den hvide dame :D

For at vende tilbage til selve opholdet her. Mit ophold kommer i alt til at vare 8 uger. I de sidste 6 uger har jeg oplevet saa meget at det er helt ufatteligt. Besteget 2 bjerge, set noget af det mest smukke natur i kan forestille jer, badet i krystalklare laguner, sprunget 20 meter ned fra en bro, set maya pyramiderne, og festet igennem, faaet masser af fisse, hash, alkohol og coke. . Kan varmt anbefales! Har uden tvivl vaeret den bedste periode i mit liv.

PS. Aabenbart, saa har mange af de guatamalere vi haenger ud med, smaa gemte marker et stykke oppe i bjergene. . Saa i naeste uge skal mig og et par stykker op i bjergene og paa svampe jagt. . Bliver mit foerste psycadelic trip, saa det ser jeg sku meget frem til, mange af de andre har proevet det et hav af gange, saa skal jo nok gaa godt :)

Medlem
Brugeravatar

Kan du sige mig hvad sådan et ophold på en sprogskole på 8 uger koster? Og hvad koster lejlighed/kollegie-værelse?
Er efterhånden ret tændt på at tage turen, men desværre er jeg lidt i økonomisk lavvande, og hvis der også er betjente der skal bestikkes kræver det jo en del kapital ;)
Og kan du forklare lidt mere specifikt hvor i sydamerika du er taget hen?

Medlem

Det lyder jo til at være intet mindre end fantastisk... Puha, hvis man kan kunne nøjes med et ½ gram kokain til en hel aften her i Danmark, ville det pludselig være værd at betale dét det koster. Men det er bare for fjollet at skulle bruge op imod 1.000 på en aften når kvaliteten er så ringe. :-/

God tur!

Medlem

Flere detaler om sted og sprogskole, tak!

Medlem
Brugeravatar

Fuck hvor fedt.... Ja, man sidder nærmest og får helt lyst hehe. Jeg er også interesseret i prisen sådan ca alt i alt hva du regner med at bruge... Viva la Latinamerika :P

Lidt off-topic: ang. colapriser i andre lande, og kvalitet. Nu da vi kan se hvor stor en forskel der er fra DK og latinamerika (ved nogle hurtige udregninger så får man ca 11 gange så meget for penge der end i DK :O både kr/gram og renhed medregnet). Er der nogle der kender priser i Norge, Sverige og Tyskland? Altså hvor stor en forskel er der egentlig bare fra nabolandende (hvis jeg må spørge om det?)? For hørte engang at det vist kun var her i Danmark at vi var så grådige med det hvide guld.

Junior medlem

Eftersom jeg satte det op igennem et rejseselskab, saa er det blevet lidt pricy for me. . Men igen, jeg vil rekommendere bare at tage en enkeltbillet med en kammerat. Jeg er i oejeblikt paa en sprogskole i Quetzaltenango i Guatemala.

150$ for 1 uge, med kost og logi, plus 5 timers en til en undervisning med en laerer 5 dage om ugen. Man laerer sku spansk rimlig hurtigt. Her i Guatemala, er der sprogskoler overalt, og der er mega meget godt at se paa, baade damer, men ogsaa bare mega nice natur . . Og self. mega nice kokain.

Tanken om at vi i DK betaler overpriser for noget der er saa cuttet er simphelthen deprimerende. Hernede tager man det, grundet pris og kvalitet, som slik. Virkelig laekkert ! !

In our memories
Brugeravatar

Kæft mand... der er ingen tvivl om, at jeg skal på sådan en tur der med en kammerat til næste sommer. :D Fortsat fedt ophold derovre! Og pissecool med din lærer! :D

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
OhImNew skrev:
Savle, savle... ;o)

Jeg ved godt at der normalt ikke må diskuteres priser her på boardet, men det er vel lidt et specieltilfælde det her. Så jeg tager chancen og spørger lige alligevel hvor meget det egentlig koster når man nu er i det hvide pulvers hjemland (næsten)?

Min veninde, der for ca. 2 år siden rejste rundt i syd- og mellemamerika sagde, at prisen for 1 gram REN (altså 80-90% ren) kokain i Columbia lå på omkring 20 kr. pr. gram.

Hun backpackede rundt derovre, og endte i en periode i et hostel, sammen med en del andre backpackere, hvor det eneste de lavede var at drikke, ryge smøger, sniffe lines og feste nonstop. Uden søvn, bad, eller fornuft...

In our memories
Brugeravatar

Zarathustra skrev:
OhImNew skrev:
Savle, savle... ;o)

Min veninde, der for ca. 2 år siden rejste rundt i syd- og mellemamerika sagde, at prisen for 1 gram REN (altså 80-90% ren) kokain i Columbia lå på omkring 20 kr. pr. gram.

Hun backpackede rundt derovre, og endte i en periode i et hostel, sammen med en del andre backpackere, hvor det eneste de lavede var at drikke, ryge smøger, sniffe lines og feste nonstop. Uden søvn, bad, eller fornuft...

Det havde da været en del sjovere, hvis de gik i bad, fik mad og sov hver eller hver anden nat. Fandeme spild at bare fortsætte sådan der. :P

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: NørrebronX
Minimal skrev:
Fandeme spild at bare fortsætte sådan der. :P

Det er da netop ikke spild, IMO er netop de basale behov som mad, søvn og hygiejne spild af tid.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 35 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]