Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 23:43

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 32 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Et års fri?
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Hey psy.

Jeg har af personlige grunde overvejet at tage et "fri-år" hvor jeg ikke arbejder. Og jeg har ikke særlig meget styr på systemet omkring kontant hjælp og sådan? Nogen her inde som kan hjælpe mig lidt på vej ..

For går ikke ud fra, vores "dejlige" system vil give mig kontant hjælp et helt år?

Insane psychedelia user!

Bl0dpump skrev:
Hey psy.

Jeg har af personlige grunde overvejet at tage et "fri-år" hvor jeg ikke arbejder. Og jeg har ikke særlig meget styr på systemet omkring kontant hjælp og sådan? Nogen her inde som kan hjælpe mig lidt på vej ..

For går ikke ud fra, vores "dejlige" system vil give mig kontant hjælp et helt år?

Hvis du er på kontanthjælp får du ikke bare lov til at gå derhjemme, du bliver sendt i aktivering, medmindre du har en læges ord for at du ikke kan arbejde, så hvorfor ikke finde dig et arbejde? -det giver flere penge, og så slipper du også for at samle skrald eller rense offentlige toiletter :wink:

....Desuden er det også dårlig stil at nakke mine skattekroner, bare fordi du ikke lige gider at lave noget - skam dig!!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
Jeg vil fraråde dig at gå hjemme i ét år... Det år bilver hurtigt til 2, der bliver til 3.

Nu kan jeg huske du tidligere har fortalt at du ikke har det helt godt med nye mennesker, og uvante situationer.. Du skal passe på, du ikke får lukket af for omverden, så du får problemer med at komme tilbage på ret kurs.

Find et arbejde med få timer om ugen og få noget psykiatrisk hjælp i stedet! alle kan få behov for den slags ;)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Between a rock and a hard place
For min skyld måtte du få alle mine skattekroner, men je synes altid at det er en dårlig løsning ikke at lave noget. Få dig et hyggeligt job, hvor du møder nogle sjove mennesker, det er i hvert tilfælde mit råd til dig. Og som FromCirclesAllRise siger, så er det altså væsentligt bedre betalt..!
Held og lykke, man :-)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Hvad pokker bilder du dig i det hele taget ind, Blodpump? Nok lever vi i et velvære-system, men det dér er for meget. Her går man og betaler mere end halvdelen af ens løn til alskens goder, og så vil du høre om det er muligt at tage et nasseår? Jeg er ikke meget for velværestaten, og det er ikke staten jeg synes det er synd for, det er skattebetalerne der trækker læsset, især folk med en høj indtægt. (Og så vil "Socialdemokratiet" sågar indføre en millionærskat, det er da snart kommunistiske tanker der florerer her i landet). Få dig et eller to godt/gode job/jobs og spar sammen, så kan du måske holde et år fri. Jeg håber ikke du ser dette som et personligt angreb, for sådan er det ikke ment.

Medlem
Brugeravatar

^^ They said it!

jeg er lidt ligeglad med om du bruger af skattepengene, men det virker som om du har givet fuldstændig op, og ikke gider noget eller nogle (svar venligst på dette).
kan forstå det hvis du vil bruge din tid hjemme på noget med et hvilket som helst formål. aktivisme, kunst, ridning, analolympiade, you name it - men selv der burde du være selvstændig og ikke være afhængig af et velfærdssystem!

Alt det bedste fra min verden!

Medlem
Brugeravatar

Brug et år på at støtte et parti der går ind for borgerløn.
Held og lykke.

Relativistisk båthorn

FromCirclesAllRise skrev:
....Desuden er det også dårlig stil at nakke mine skattekroner, bare fordi du ikke lige gider at lave noget - skam dig!!

Dine skatte-penge går kun til at betale stats-ministeren's løn, så kom lige ned fra din arrogante hest.

Medlem

Geografisk sted: Helt væk
Få dig et deltids job og så søg om revillidering hvis du har svært ved at få pengene til at strække sig

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Det er aldeles ikke bare for at fede den på sofaen!!
Jeg skrev jo netop, af personlige grunde har jeg overvejet et års fri. Jeg vil helst ikke skrive disse grunde her, da det er personligt!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Kontanthjælp er en biatch - deres job er at få dig i arbejde så hurtigt som det muligt - hvis du vil have fri på kontanthjælp skal du gå til din læge - forklare ham/hende hvordan du har det.
På den anden måde bliver du tvunget ud i alverdens pis og hvis du ikke møder op - ingen penge.
Hvis du under 25 - så får du omkring 4800 udbetalt og hvis du er over 25 få du omkring 7000.

Render selv rundt sådan for tiden.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
JEL skrev:
FromCirclesAllRise skrev:

Dine skatte-penge går kun til at betale stats-ministeren's løn, så kom lige ned fra din arrogante hest.

Statsministeren får, mig bekendt, kun 1,2-1,3 mio./år. Det er næppe den største belastning ift. diverse systemnassere, der gør en dyd ud af at snyde systemet - de skulle skydes i knæskallen og druknes på åbent hav...intet mindre! :wink:

Du må lige huske på, at du ikke må eje nogen form for formue, hvis du vil nasse kontanthjælp. Har du en gammel slæde til 20k, så har du pligt til at sælge den og lade dig forsørge, før du kan modtage penge fra det offentlige.

Følg et godt råd og få noget professionel hjælp til din lidelse.

Mvh

Junior medlem

4 månders løn for sådan en fætter er 496.000 så 1.488.000 for et år

Medlem

Bl0dpump skrev:
Jeg skrev jo netop, af personlige grunde har jeg overvejet et års fri. Jeg vil helst ikke skrive disse grunde her, da det er personligt!

hey, mister mit job om en måneds tid desvære, og regner med at gå på kontanthjælp indtil jeg finder noget andet. Vil derfor gerne høre hvad de sender en ud til fx? og hvordan det ellers fungere :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
idiot skrev:
Bl0dpump skrev:

hey, mister mit job om en måneds tid desvære, og regner med at gå på kontanthjælp indtil jeg finder noget andet. Vil derfor gerne høre hvad de sender en ud til fx? og hvordan det ellers fungere :)

De prøver at finde et job til dig - ellers bliver du sendt ud i noget der ligner slavearbejde....

MEGATRON

Første hit på google:

Citat:
Betingelser

For at være berettiget til kontanthjælp skal du opfylde følgende betingelser:

* Du skal opholde dig i Danmark. Du skal kunne dokumentere ophold i Danmark, Grønland eller Færøerne i 7 ud af de seneste 8 år. Kan du ikke det, kan du komme i betragtning til starthjælp i stedet.

* Dine forhold har ændret sig, så du ikke længere kan forsørge dig selv eller din familie. Ændringen kan fx være arbejdsløshed, sygdom, barsel, separation eller skilsmisse.

* Du skal stå til rådighed for arbejdsmarkedet og være aktivt jobsøgende.

* Hvis din ægtefælle har en indtægt, som kan forsørge jer, har du ikke ret til kontanthjælp. Ægtefæller har gensidig forsørgelsespligt – du kan få hjælp hvis I samlet set ikke kan forsørge jer selv.

* Hvis du eller din ægtefælle har en formue som kan dække jeres økonomiske behov, kan du ikke få hjælp. Formue er fx. indestående i bank, friværdi i ejerbolig eller bil.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeld dig en A-kasse. Arbejd trofast i et år. Mød stiv op på arbejde. Bliv fyret og nyd livet der hjemme på sofaen imens du får dagpenge.

Hvis det er hvad du har lyst til. :P

Du skal dog stå til rådighed for arbejdsmarkedet når du får dagpenge. Men hvis der f.eks som nu ikke er ret mange jobs er der jo gode muligheder for at gå der hjemme og vande blomster.

Relativistisk båthorn

CannaChem skrev:
Statsministeren får, mig bekendt, kun 1,2-1,3 mio./år. Det er næppe den største belastning ift. diverse systemnassere, der gør en dyd ud af at snyde systemet - de skulle skydes i knæskallen og druknes på åbent hav...intet mindre! :wink:

Hvis vi ta'r COA's tal og kayser's tal, så betyder det at blodpump ville belaste systemet med 4 procent af hvad statsministeren belaster systemet (og det er kun rent løn-mæssigt, statsministeren's belastning på mange andre områder er ikke med-regnet, feks belastningen på vores ret til selv-forvaltning af eget liv og det der-af medfølgende økonomiske og kvalitative tab). Det er immervæk en forskel.

Så statsministeren er, rent løn-mæssigt, samme belastning som 25 kontanthjælps-modtagere.

1 individ, der koster det samme som 25 andre individder. Så er du nok go' nok til matematik til selv at ku' regne ud hvem der belaster mest ;)

Til den anden del ka' jeg dog kun være enig: et skud i knæ-skallen og en drukning på åbent hav er fuldt fortjent ;)

Den tidligere statsminister snød som bekendt hele danmark med sin berømte løgn "det er ikke noget vi tror, det er noget vi ved!", om irak's wmd'ere som jo ikke var der. At sige han vidste de var der, når de ikke var der, ka' jo kun være en direkte løgn, og det accepterede danmark uden videre opstand. Så jeg tror ikke den almene kontanthjælps-modtager har noget at sku' høre for, eller at den generelt er mere ussel end løgn-agtige korrupte politiker-svin. Og HVIS blodpump endelig er en snyder, så er det jo næppe noget der ender med at betyde krig og død for over 100,000 Uskyldige civile. Prøv at hold fokus på proportionerne engang, inden i højre-radikale kæfter op med jeres typiske Usmagelige og jalousi-prægede moral-rytteri fordi nogen får noget i ikke selv får.

Og sidst, men ikke mindst. Hvis du får udbetalt en forsikrings-præmie fra dit forsikrings-selskab, der overstiger hvad du selv har indskudt i selskabet over tid, så er det også alle de andre der betaler prisen når DERES individuelle præmier stiger. Betyder det dermed at folk der får udbetalt forsikring nasser på de andre i forsikrings-selskabet blot fordi de får udbetalt den vare de reelt har krav på?

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
JEL skrev:
CannaChem skrev:

Hvis vi ta'r COA's tal og kayser's tal, så betyder det at blodpump ville belaste systemet med 4 procent af hvad statsministeren belaster systemet (og det er kun rent løn-mæssigt, statsministeren's belastning på mange andre områder er ikke med-regnet, feks belastningen på vores ret til selv-forvaltning af eget liv og det der-af medfølgende økonomiske og kvalitative tab). Det er immervæk en forskel.

Så statsministeren er, rent løn-mæssigt, samme belastning som 25 kontanthjælps-modtagere.

Nu skal du lige tænke over at statsministeren også skal betale skat af sin løn.
Desuden, statsministerens løn er meget lav i forhold til topledere i det private erhvervsliv - og det er en krævende post med mange forpligtigelser. Jeg er generelt ikke stor tilhænger af politikere, men hvis de absolut skal være der, er det også rimeligt at de får en fair løn for deres arbejde.

JEL skrev:
Og sidst, men ikke mindst. Hvis du får udbetalt en forsikrings-præmie fra dit forsikrings-selskab, der overstiger hvad du selv har indskudt i selskabet over tid, så er det også alle de andre der betaler prisen når DERES individuelle præmier stiger. Betyder det dermed at folk der får udbetalt forsikring nasser på de andre i forsikrings-selskabet blot fordi de får udbetalt den vare de reelt har krav på?

Hvis personen som får udbetalt forsikringssummen selv er bevidst skyld i ulykken, ja, så nasser de på andre. Alle kan blive arbejdsløse i en periode - men at kalkulere med det er helt noget andet.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: På sølvfadet med flag i
JEL har du fuldstændig misforstået noget? Det er klart kontanthjælpsmodtagerne der belaster mest, da de slet ikke bidrager med noget. Statsministeren passer trodsalt et, som prometheus siger, ret krævende embede (om man så synes han gør det godt, eller efter ens overbevisning, er en anden sag!).

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 32 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]