CannaChem skrev:
Statsministeren får, mig bekendt, kun 1,2-1,3 mio./år. Det er næppe den største belastning ift. diverse systemnassere, der gør en dyd ud af at snyde systemet - de skulle skydes i knæskallen og druknes på åbent hav...intet mindre!

Hvis vi ta'r COA's tal og kayser's tal, så betyder det at blodpump ville belaste systemet med 4 procent af hvad statsministeren belaster systemet (og det er kun rent løn-mæssigt, statsministeren's belastning på mange andre områder er ikke med-regnet, feks belastningen på vores ret til selv-forvaltning af eget liv og det der-af medfølgende økonomiske og kvalitative tab). Det er immervæk en forskel.
Så statsministeren er, rent løn-mæssigt, samme belastning som 25 kontanthjælps-modtagere.
1 individ, der koster det samme som 25 andre individder. Så er du nok go' nok til matematik til selv at ku' regne ud hvem der belaster mest

Til den anden del ka' jeg dog kun være enig: et skud i knæ-skallen og en drukning på åbent hav er fuldt fortjent

Den tidligere statsminister snød som bekendt hele danmark med sin berømte løgn "det er ikke noget vi tror, det er noget vi ved!", om irak's wmd'ere som jo ikke var der. At sige han vidste de var der, når de ikke var der, ka' jo kun være en direkte løgn, og det accepterede danmark uden videre opstand. Så jeg tror ikke den almene kontanthjælps-modtager har noget at sku' høre for, eller at den generelt er mere ussel end løgn-agtige korrupte politiker-svin. Og HVIS blodpump endelig er en snyder, så er det jo næppe noget der ender med at betyde krig og død for over 100,000 Uskyldige civile. Prøv at hold fokus på proportionerne engang, inden i højre-radikale kæfter op med jeres typiske Usmagelige og jalousi-prægede moral-rytteri fordi nogen får noget i ikke selv får.
Og sidst, men ikke mindst. Hvis du får udbetalt en forsikrings-præmie fra dit forsikrings-selskab, der overstiger hvad du selv har indskudt i selskabet over tid, så er det også alle de andre der betaler prisen når DERES individuelle præmier stiger. Betyder det dermed at folk der får udbetalt forsikring nasser på de andre i forsikrings-selskabet blot fordi de får udbetalt den vare de reelt har krav på?