Jeg har nu ved to seperate tilfælde prøvet, at en lille dosis kokain leder til et langt forkølelseslignende efterspil. Første gang var jeg ikke overbevist om, at kokainen var skyld i den løbende næse, men nu er jeg næsten 100% overbevist. Symptomerne og forløbet mellem de to episoder er nemlig identisk.
Første gang tænkte jeg over, om kokainen kunne have givet mig den løbende næse, men jeg kunne ikke afskrive muligheden for, at jeg bare kunne være blevet forkølet eller have fået influenza. Der var dog ikke nogen sygdomstegn såsom feber, muskelømhed eller generel udmattelse udover den, at jeg måtte stå op i halvanden times intervaller hver nat for at pudse næse. Det er ca. fire uger siden.
For 5 dage siden tog jeg en ukendt, men lille, mængde kokain fordelt på 4 små streger, der blev insuffleret (sniffet) lige fordelt mellem hvert næsebor. Dagen efter får jeg en forkølelseslignende tilstand, hvor min næse løber. Konsistensen af mucusen (snottet) er meget lidt viskuøs - det er nærmest bare vand, som løber fra min næse i en jævn strøm, og som bliver ved og ved og ved. Jeg har brugt en næsespray til at stoppe den løbende næse med varierende held. Næsesprayen kan godt løsne op, så der ikke er lukket til i næsen, men forhindrer kun i ringe grad den evindelige strøm af meget tynd snot.
Jeg har ikke taget så meget kokain, at jeg kan sige, om det smager som andet kokain. Jeg kan derfor ikke sammenligne dette batch imod andre batches. Andre, der har taget af samme batch, har ikke haft komplikationer som mine eller i hvert fald kun i mindre grad. Jeg har tidligere haft lidt snottet næse efter fx ketamin indtag, men slet ikke noget der ligner det her, hverken i snotmængder eller tidsforløb.
Foruden konsistensen af snottet værende meget tynd, så er snottet også karakteriseret ved at have en gulig farve, hvilket godt kunne indikere en infektion. Jeg tvivler dog stærkt på, at jeg har en løbende næse af virale eller bakterielle grunde netop pga. de to helt identisk forløb efter kokain indtag. Snottets gulige farve er heller ikke fra næsesprayen, som er helt klar/vandig. Derudover får snottet til tider en rødlig nuance, ligesom at der findes mere eller mindre koaguleret (størknet) blod i snottet, når jeg pudser næse - den rødlige nuance må derfor tilskrives ustørknet blod. Det kunne selvfølgelig være muligt at de gentagne gange, jeg har pudset min næse, har beskadiget den nasale slimhinde, så den bløder, men det er også muligt, at kokainen har en direkte vævsbeskadigende effekt.
Min gane og svælg har også været lidt irriterede, men jeg kan ikke bedømme, om det skyldes næsesprayen eller kokainen.
Alle de her symptomer får mig til at overveje, om jeg kan være allergisk overfor kokain - eller, nok mere sandsynligt, er jeg allergisk overfor noget, som dette batch kokain er cuttet med? Det er muligt, at jeg er gammeldags forkølet, men de to identiske hændelsesforløb får mig til at anse det som værende usandsynligt. Er det muligt, at der findes noget i dette batch, der har en direkte vævsbeskadigende effekt? Også dette anser jeg som usandsynligt, efter som andre ikke har snakket om samme problemer efterfølgende indtag som jeg. Derudover virker det ikke fornuftigt at decideret skade sine kunder, når man er pusher. Inflammation (betændelse) er i sig selv vævsbeskadigende, så måske skyldes blodet i snottet, at jeg er meget betændt omkring mine nasale slimhinder - blodet kunne i hvert fald tilskrives betændelsen eller som tidligere nævnt de gentagne gange, jeg har pudset næse.
Tidligere har jeg sniffet amfetamin, ketamin og kokain uden disse symptomer i de efterfølgende dage, hvorfor konklusionen fra min side er, at slimhinderne i min næse bliver irriterede over et eller andet i dette ene batch kokain, men at det mystisk nok ikke påvirker andre. Derfor tænker jeg umiddelbart allergi overfor ting, kokainen er cuttet med. Hvad kan det være? Har I andre forslag til hvorfor, jeg har det sådan her? Er det nogen af jer, der har prøvet noget tilsvarende?
|