Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 21:04

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Jeg har nu ved to seperate tilfælde prøvet, at en lille dosis kokain leder til et langt forkølelseslignende efterspil. Første gang var jeg ikke overbevist om, at kokainen var skyld i den løbende næse, men nu er jeg næsten 100% overbevist. Symptomerne og forløbet mellem de to episoder er nemlig identisk.

Første gang tænkte jeg over, om kokainen kunne have givet mig den løbende næse, men jeg kunne ikke afskrive muligheden for, at jeg bare kunne være blevet forkølet eller have fået influenza. Der var dog ikke nogen sygdomstegn såsom feber, muskelømhed eller generel udmattelse udover den, at jeg måtte stå op i halvanden times intervaller hver nat for at pudse næse. Det er ca. fire uger siden.

For 5 dage siden tog jeg en ukendt, men lille, mængde kokain fordelt på 4 små streger, der blev insuffleret (sniffet) lige fordelt mellem hvert næsebor. Dagen efter får jeg en forkølelseslignende tilstand, hvor min næse løber. Konsistensen af mucusen (snottet) er meget lidt viskuøs - det er nærmest bare vand, som løber fra min næse i en jævn strøm, og som bliver ved og ved og ved. Jeg har brugt en næsespray til at stoppe den løbende næse med varierende held. Næsesprayen kan godt løsne op, så der ikke er lukket til i næsen, men forhindrer kun i ringe grad den evindelige strøm af meget tynd snot.

Jeg har ikke taget så meget kokain, at jeg kan sige, om det smager som andet kokain. Jeg kan derfor ikke sammenligne dette batch imod andre batches. Andre, der har taget af samme batch, har ikke haft komplikationer som mine eller i hvert fald kun i mindre grad. Jeg har tidligere haft lidt snottet næse efter fx ketamin indtag, men slet ikke noget der ligner det her, hverken i snotmængder eller tidsforløb.

Foruden konsistensen af snottet værende meget tynd, så er snottet også karakteriseret ved at have en gulig farve, hvilket godt kunne indikere en infektion. Jeg tvivler dog stærkt på, at jeg har en løbende næse af virale eller bakterielle grunde netop pga. de to helt identisk forløb efter kokain indtag. Snottets gulige farve er heller ikke fra næsesprayen, som er helt klar/vandig. Derudover får snottet til tider en rødlig nuance, ligesom at der findes mere eller mindre koaguleret (størknet) blod i snottet, når jeg pudser næse - den rødlige nuance må derfor tilskrives ustørknet blod. Det kunne selvfølgelig være muligt at de gentagne gange, jeg har pudset min næse, har beskadiget den nasale slimhinde, så den bløder, men det er også muligt, at kokainen har en direkte vævsbeskadigende effekt.

Min gane og svælg har også været lidt irriterede, men jeg kan ikke bedømme, om det skyldes næsesprayen eller kokainen.

Alle de her symptomer får mig til at overveje, om jeg kan være allergisk overfor kokain - eller, nok mere sandsynligt, er jeg allergisk overfor noget, som dette batch kokain er cuttet med? Det er muligt, at jeg er gammeldags forkølet, men de to identiske hændelsesforløb får mig til at anse det som værende usandsynligt. Er det muligt, at der findes noget i dette batch, der har en direkte vævsbeskadigende effekt? Også dette anser jeg som usandsynligt, efter som andre ikke har snakket om samme problemer efterfølgende indtag som jeg. Derudover virker det ikke fornuftigt at decideret skade sine kunder, når man er pusher. Inflammation (betændelse) er i sig selv vævsbeskadigende, så måske skyldes blodet i snottet, at jeg er meget betændt omkring mine nasale slimhinder - blodet kunne i hvert fald tilskrives betændelsen eller som tidligere nævnt de gentagne gange, jeg har pudset næse.

Tidligere har jeg sniffet amfetamin, ketamin og kokain uden disse symptomer i de efterfølgende dage, hvorfor konklusionen fra min side er, at slimhinderne i min næse bliver irriterede over et eller andet i dette ene batch kokain, men at det mystisk nok ikke påvirker andre. Derfor tænker jeg umiddelbart allergi overfor ting, kokainen er cuttet med. Hvad kan det være? Har I andre forslag til hvorfor, jeg har det sådan her? Er det nogen af jer, der har prøvet noget tilsvarende?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: City-X
Lyder mere som en klassisk Miami forkølelse.
Det går over i løbet af nogle dage.

Moderator

Geografisk sted: Wiggie
Jeg havde for næsten 1 års tid siden, efter en weekend med noget amfetamin, en bihulebetændelse - eller i hvert fald hvad jeg troede var bihulebetændelse. jeg var ikke ved lægen, da arbejdet var stakket tårnhøjt, og jeg ville have penge. I stedet fik jeg noget pincillin af en kammerart, og ringede til lægen, og forklarede ham symptomerne. Han sagde: Ja - det lyder som bihulebetændelse. Og sendte derpå noget mere pincillin.
Jeg spiste pillerne, og ubehagelighederne forsvandt over en uge, selvom jeg stadig havde svagt løbende næse, og fornemmelsen af at der stadig var "noget deroppe"

Der gik yderligere en uges tid, før jeg følte at min næse var normal.
Endelig oprindede dagen, hvor jeg igen skulle insufflere kemikalier, mener det var mere amfetamin, og det gik helt fint - indtil jeg havde sovet. Jeg vågnede med stoppet næse, der smagte som det jeg lige havde spist 1½ pakke pincillin imod - dog uden helt samme ubehagelighed.
De første 2-4 timer, havde snottet tyk konsistens, og var gul-grønt. jeg fik pustet det ud, og løbende blev konsistensen tyndere, og det var mindre farvet.
2. dagen vågnede jeg med en svagt stoppet næste, og stadig lidt gul. .. Genen var helt væk 3.dag

Det viser sig så at være noget jeg har skulle igennem stort set hver gang jeg vælger at sniffe noget, indtil videre underordnet hvilket stof.
Fælles for tilfældene, er at det forsvinder i løbet af 2-3 dage, og at det først opstår efter 4-5 timers søvn.
Jeg har ikke været ved lægen, da jeg tror jeg kender hans svar.

Medlem

seb skrev:
Lyder mere som en klassisk Miami forkølelse.
Det går over i løbet af nogle dage.

Noget du gider uddybe har nemlig selv lidt snottet næse efter weekenden men det er så småt gået over nu.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: City-X
Slimhinderne bliver irriteret og begynder at danne snot. Det er ikke en sygdom/infektion, da snottet er helt klart.
For mig sker det oftes ved indtagelse af meget coke eller ketamin.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det er en allergisk reaktion. Typisk tegn på allergi er klart snot. Forkølelse og betændelse er gult/grønt.

Selv reagerer jeg fuldstændig håbløst på ketamin, og jeg kan simpelthen ikke holde ud af insufflere det. Det er som at komme en ugelang høfeber op i næsen. Andet næsegodt kan godt give en eftervirkning på 1-2 dage, andre gange sker der ikke det vilde. Sidste forår var min næse spændt lige lovligt hårdt for på ketamin og methylon, og da fik jeg en decideret høfeber ud af det som gav en sommer på antihistaminer. I år har jeg ikke oplevet noget i nærheden, da jeg er en flink dreng ved mine slimhinder :)

Junior medlem
Brugeravatar

Hvis snottet er gulligt tyder det på en bakteriel infektion. En virus eksempelvis ville danne klar snot. Jeg er også selv meget sart. Hvis jeg insulferer med pengesedler får jeg som regel stoppet næse (gulligt snot) og for det meste også sår i næsen. Det gælder både for Coke, Amfetamin, Ketamin, MDMA, osv. Hvis jeg derimod bruger rent papir som f.eks. dankort notaer, kvitteringer, sugerør, etc. oplever jeg aldrig nogle problemer. Man finder jo heller ikke en værre bakteriebombe en pengesedler og mønter.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]