Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 19:08

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hey her sidste weekend var jeg til electro karneval, klart årets fedeste fest indtil videre.
Fik taget en del kiks alle 3 dage.

Havde ikke den sædvanlige nedtur som til tider kan være rigtig slem psykisk "For mig".

Jeg har haft det helt fint indtil igår aftes.

Vi havde en røvfuld familie på besøg fik noget god mad og fik en smule % indenbords alt gik helt fint og humøret var højt.
Da alle var smuttet besluttede mig og min bror sig for at sætte en film på (frygtelig lykkelig) fantastisk film :D
Pludselig da vi kommer halvt ind i filmen ændre min sindstilstand sig på et split sekund fra at være ikk euforisk men ihvrtfald godt humør til et stort hul hvor alt så sort ud, begyndte at mindloope og få den nervøse følelse i maven og hle i kroppen. håber i forstår hva jeg mener :).
Det hele blev mere og mere psychedelisk, blev ligesom lukket inde i mit eget univers og mindloopede konstant om DET her var en depression der kom snigende! for har sku alligevel mange uafsluttet ting jeg ikk rigtigt kan overskue osv. skal lige siges jeg slet ikk tænkte over jeg havde taget kiks weekenden før, så det var sku pænt uhygge. Jeg ku slet ikk vende noget som helst til noget positivt what so ever. Gik så ind i stuen og lagde mig lidt for mig selv, pludseligt begyndte jeg så at få ondt i venstre side og først kommer jeg i tanke om jeg tog kiks forrige weekend. Det beroligede mig en del ligesom at ku give dem skylden. Pludseligt gik min sindstilstand sig fra SORT til lys igen og følte mig lettere opkvikket som om jeg havde drukket et par kopper sort bønne :)

Det er så her i kommer ind i billedet.

Er det facts eller fiction at det kan skyldes min E koger her i weekenden?
Er der nogen af jer der har oplevet noget lignende så må i meget gerne skrive en kort fortælling :)

For syntes sku det var ret ubehageligt for ikk at sige nok til jeg ikk har lyst til at tage kiks igen, for det hele blev så SORT. Har simpelthen aldrig været helt derude som jeg var igår hva angår at være depressiv.

Take care //

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er helt klart, fordi du har taget kiks 3 dage. Det er alt for meget, så det er klart, at din hjerne er udkørt. Slap lidt af de næste dage, og du vil få det godt igen. Undgå i fremtiden at indtage MDMA flere dage i træk. Hold mindst 1 måneds pause mellem dine trips - helst mere.

Junior medlem

Vidste jeg egentligt godt ikk var skide sundt, men ku sku ikke lade vær med at brænde nallerne nu når det kun var kiks og keta der var tilgængligt i den weekend.
Men havde aldrig i min vildeste fantasi forstillet mig at det ku give bagslag en hel uge efter også på den måde !

Tro mig jeg har lært af det her !

Take care //

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
tja er ikke for sjov man kalder det wednesday blues... der går altid nogle dage fra man har taget mdma til man får nedturen... typisk rammer den midt i ugen.. så ja stammer næsten sikkert fra dit hæftige E forbrug.. prøv nu at være lidt ansvarlig med det stof. kan være dejligt hvis man bruger det fornufigt..

Medlem

jeg har prøvet at blive paranoid nogle dage efter... virkelgi underligt. Jeg kunne helt rationelt sige til mig selv at der var intet at være bange for. Menalligevel var jeg vildt bange for at slukke lyset og bange for at der var nogen bag mig. Hvad er den kemiske forklaring på dette?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Folk reagerer åbenbart rimelig forskelligt. Jeg har også hørt fænomenet beskrevet som "Bluesday Tuesday", men om det lige er tirsdag eller onsdag er vist ligemeget. Nogle faktorer kunne være:

Du punker dine receptorer i dagevis, så de nedregulerer (bliver modstandsdygtige overfor MDMA'en), og så nyder du ikke i samme grad godt af serotoninens regulerende hånd. Efter et par dages stoffrihed drister hjernen sig til at opregulere sig selv, altså blive mere følsomme igen. På kort sigt giver det et misforhold mellem hvad hjernen vil og kan osv.

Noget andet er at man tømmer hjernen for serotonin og det kan give et efterslæb i at få produktionen op igen (hvorfor mange tyr til 5-htp og B6 vitaminer). Det giver i sig selv et underskud af serotonin. Samtidig oplever kroppen, at den serotonin, der bliver produceret, har mindre effekt på receptorerne end normalt.

Altså løber man rundt og er ikke 100% normal i en periode, og for nogen mennesker er det åbenbart ikke helt ustraffet.

Noget helt tredje er at flere dages blæsen givetvis også er lig med flere dage med EKSTREM dårlig søvn, og søvn er uhyre vigtigt for vores velbefindende. Frarøves vi søvn, så reparerer kroppen ikke sig selv og man bliver hurtigt mentalt ustabil. Ifølge fitness guruen/den seriøse forsker Chris McDonald har nogle undersøgelser vist at teenagere uden forudgående problemer kan redde sig depressioner alene pga. søvnberøvelse.

Jeg har selv en ide om, at effekterne af MDMA og methylon rammer folk med depressioner og nedtrykt sindstilstand mange gange hårdere end alle mulig andre. Jeg har hørt folk fortælle, at bare tre weekender på en måned på methylon har sendt dem ned i et sort hul. Personligt kunne jeg dårligt nok forestille mig, at "sølle" tre gange på en måned skulle være nok til at fremprovokere andet end tre weekender med et dårligt søvnmønsker. Det må så slås hen med min dårlige forestillingsevne :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Første gang jeg spiste ecstacy gjorde jeg det også to dage i træk. Jeg fik små sus i kroppen hvor jeg blev svimmel og kunne ikke sove om natten da jeg troede der var andre inde på mit værelse. Dette varede i en uge. Nu tager jeg ALDRIG mdma med mindre end én måneds mellemrum.

Medlem

Det er lige præcis sådan som du beskriver det, Arthur. Jeg bliver svimmel eller har dårlig "balanceevne." Jeg er hele tiden bange for at der er nogen i rummet. Og selv om jeg kan tænke helt rationelt er jeg vildt bange alligevel.
Nu skal det så siges at det kun er sket de gange jeg har indtaget 500mg +.

Medlem

Jeg har kun oplevet dette en enkelt gang vist nok (el. to), og det var i en meget mild grad. Følte mig en smule bange el. nervøs om natten når jeg skulle i seng og lyset blev slukket. Sådan var det 2 dage efter indtaget af mdma i en voldsom dose, men det var ikke noget decideret problem for mig. Jeg kom heldigvis hurtigt på andre tanker, og det lykkedes mig også fint at sove.

Jeg oplever dog aldrig depression e.l. efter et trip - tvært imod har jeg det dejligt dagen efter i form af en efterglød.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Ikke fordi jeg vil have en pille diskussion i gang men hvilke piller er der tale om ?
Hvor jeg kommer fra er der kun nogen lorte piller i omløb, som ikke har noget som helst med mdma at gøre har nemlig testet det med mit ez kit.
Så kunne jo være bivirkninger ikke kun skyldes MDMA.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]