Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 16:27

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 53 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Stodder
Brugeravatar

Jugg skrev:
Man skal da ikke bestille knap så lovlige ting over nettet med sit kreditkort... brug Western Union eller Moneygram. Det koster ikke voldsomt meget og du kan bruge falsk navn.

Helt enig. Pillerne er ikke betalt på en måde så det kan spores.

Relativistisk båthorn

John D. Rockefeller skrev:
hvis du skal bruge "han's", er du vel nødt til at stjæle det eller lign. hvilket jo ikke er lovligt.

Selvfølgelig, men om kortet er brugt af ejeren eller en person der har købt/stjålet kortet's data (feks af en hacker der har opsnuset kort og adresse-data fra Usikre web-shopper, hvilket jo sker) ka' man jo ikke se på bank-udskriften, og så er det jeg spør' om kortet's ejer så ka' holdes ansvarlig.

Hvis jeg køber noget illegalt på en webshop med eget kredit-kort, eller om en smart hacker der hader mig gør det, så vil bank-udskriften, og det brev der bli'r sendt til min adresse, jo være helt ens.

Site Webmaster
Brugeravatar

JEL skrev:
hvis du skal bruge "han's", er du vel nødt til at stjæle det eller lign. hvilket jo ikke er lovligt.

Selvfølgelig, men om kortet er brugt af ejeren eller en person der har købt/stjålet kortet's data (feks af en hacker der har opsnuset kort og adresse-data fra Usikre web-shopper, hvilket jo sker) ka' man jo ikke se på bank-udskriften, og så er det jeg spør' om kortet's ejer så ka' holdes ansvarlig.

Hvis jeg køber noget illegalt på en webshop med eget kredit-kort, eller om en smart hacker der hader mig gør det, så vil bank-udskriften, og det brev der bli'r sendt til min adresse, jo være helt ens.

Du er naiv hvis du tror du kan slippe uden om med noget så tyndt der.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Relativistisk båthorn

Så det er altså nemt at skade andre hvis bare man får fat i deres kredit-kort info's og placerer en falsk ordre på nettet i deres navn?

Det er da interessant at vide :)

Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Ja, det er pissenemt. Du kan også bare låne hans nøgle og lave en kopi, og så snige dig ind i hans hjem mens hans sover og plante 880 kg narko under hans seng, hvorefter du tager hjem og ringer til politiet.

Næste gang jeg bliver tager med 880 kg narko vil jeg i hvert fald insistere på at det er sådan det er havnet i min besiddelse, og at jeg intet har med det at gøre. :P

Relativistisk båthorn

Det er da ikke svært for en gennemsnitlig hacker at opsnappe internet-trafik drupe. At fiske vores ip-adresser og den slags er da ret simpelt.
At kopiere en hus-nøgle kræver jo du har nøglen i hænderne, og er straks mere kompliceret end at hacke en computer på nettet.
Det ka' vi vel godt blive enige om? :)

Site Webmaster
Brugeravatar

JEL skrev:
Det er da ikke svært for en gennemsnitlig hacker at opsnappe internet-trafik drupe. At fiske vores ip-adresser og den slags er da ret simpelt.
At kopiere en hus-nøgle kræver jo du har nøglen i hænderne, og er straks mere kompliceret end at hacke en computer på nettet.
Det ka' vi vel godt blive enige om? :)

Stop nu, JEL.

Og hvad så om en eller anden opsnapper din ip adresse? Hvad tror du man kan bruge det til?

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Relativistisk båthorn

http://en.wikipedia.org/wiki/Credit_card_fraud

Medlem
Brugeravatar

http://da.wikipedia.org/wiki/Ketasvamp

Relativistisk båthorn

Laugh now... pay later...

Citat:
Now fast forward to May 2008, when one of the worst security breaches ever took place at Heartland Payment Systems Inc., a payment processing company that handles huge volumes of credit card transactions. According to Computerworld, the processor announced the breach in January 2009, and it is now believed that as many as 100,000 credit cards may have been compromised.

Link: http://www.insurancenetworking.com/news/insurance_technology_data_security_risk_breach-12568-1.html

---------

Citat:
The company experienced a massive security breach from 2005 to 2007 when hackers are suspected of gaining access to hundreds of millions of credit and debit cards.

Link: http://www.rutlandherald.com/article/20090625/NEWS01/906250366/1002/NEWS01

Site Webmaster
Brugeravatar

Og hvad så JEL? Så det du vil fortælle politiet den dag de står på dit dørtrin fordi du har kvajet dig og bestilt stoffer med kreditkort, er at "En organiseret hacker bande der tjener kassen på at sælge kredit kort information til andre bander, så sig sure på mig, og så bestilte de stoffer i mit navn, til min adresse og jeg tænkte jo ikke der var forsvundet et par tusind på kontoen, så jeg lukkede den ikke lige. Og forresten, alt det her narkorelaterede literatur og miligram vægte jeg har i mit hjem, det skal i ikke tage jer af"

Jeps, den køber de.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvor er det bare ulækkert, når ekstreme, enestående tilfælde i verdens historie bliver brugt som argument. Vi lærer trodsalt af vores fejl.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langt derude et sted.. der er jeg.. lige nu
Det er da godt nok synd at se, hvordan du gang på gang gennemknepper det danske genitiv. Du burde fjerne din apostrofknap fra dit tastatur.

Hvor er jeg dog træt af at folk er så lavsige og arrogante at de bruger stavefejl og andet som det imod andre...
Hvad fanden havde du forvendtet herinde ? jeg sidder gennemblæst ligenu og ja du har da sikkert talt 10 stavefejl og pis og lort indtil videre- men at du vælger at angribe folk på netop det er næsten det samme som mobning i folkeskolen - måske ser det ikke sådan ud- men effekten kan være den samme- og det kan gøre ligeså ondt.
og skyd mig bare hvis jeg siger noget fornærmene nu, eller hvis jeg har gjort - men det er iden grad også et svaghedtegn fra din side af- og manglene kreativitet på at lave en fornærmelse/provokation med stil...

Folk kan muligvis sidde og trippe og lave stavefejl - eller de kan måske have haft det svært i skolen.. hvem ved ?
Og siden jeg er talblind- og altid har fået at vide i hele mit skoleperiode, at jeg ikke bliver til noget, fremmer det sku ikke selvtilliden / gejsten når der sidder en eller anden professor og keder sig og lige vil føle sig lidt klogere, og lige vil rette folk for hvordan de staver, og hvor de sætter div apostrofer osv...
Ska du ikke lade hamren falde ned på alle mine ----- ? og alle mine manglene bogstaver .. SkA dU Ik LI GøR DeT ? :D nu har du fået lov - så hvis det er et af dine behov så gå bare amok ( gab )

Nå anyway..
Folk som dig er bl.a en af grundene til at jeg bliver nød til at skrive ting som ( undskyld hvis der er stavefejl ) osv vær gang jeg er blæst- og tripper osv- fordi man simpelthen er trætte af de lave og arrogante angreb folk er begyndt at lave herinde...
Og man er træt af " haters " der prøver at få det til at se ud som om ( jeg bliver ireterret over den måde du skriver på ) jamen så lad dog vær at læse videre ? og hvis så lidt virkelig kan få folks pis i kog har de vist brug for noget hjælp tror jeg.. eller en lykkepille..
Er i sikker på man ikke ska består en eller anden dansk eksame for at være her ?
spørg næsten helt seriøst !?
TSK - og det gælder sku ikke kun proffessor dytbåt der- der er efterhånden mange der er slemme til at rette på folk når de staver forkert- en ting er de siger til mig jeg ikke ska skrive med stort heletiden - det har jeg nu forstået er ireterrene- og jeg undskylder det tog lidt tid ;) og jeg undskylder hvis det skulle ske igen en dag når jeg er (derude et sted), Men lad vær at slå folk i hovedet for deres stavefejl, og andre fejl & mangler som du lige spotter på din vej, du tjener ikke ligefrem respekt ind på det, tværtigmod.
Kan vi tale om at røvpule en flue her ? yup...

:peace:

Senest rettet af Kaneda88 27 jun 2009 07:29, rettet i alt 2 gange.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langt derude et sted.. der er jeg.. lige nu
Drupe skrev:
Ja, det er pissenemt. Du kan også bare låne hans nøgle og lave en kopi, og så snige dig ind i hans hjem mens hans sover og plante 880 kg narko under hans seng, hvorefter du tager hjem og ringer til politiet.

hehe jeg havde noget bare lagt et gram..
hvorfor skulle jeg smide så meget go "dødsnarko" ud ;) ?

Relativistisk båthorn

Jugg skrev:
Og hvad så JEL? Så det du vil fortælle politiet den dag de står på dit dørtrin fordi du har kvajet dig og bestilt stoffer med kreditkort, er at "En organiseret hacker bande der tjener kassen på at sælge kredit kort information til andre bander, så sig sure på mig, og så bestilte de stoffer i mit navn, til min adresse og jeg tænkte jo ikke der var forsvundet et par tusind på kontoen, så jeg lukkede den ikke lige. Og forresten, alt det her narkorelaterede literatur og miligram vægte jeg har i mit hjem, det skal i ikke tage jer af"

Jeps, den køber de.

Nej, nej, nej, det vil jeg ikke, det er slet ikke den side af sagen jeg snakker om.
Jeg snakker om hvorvidt det er MULIGT at man ka' blive USKYLDIGT dømt HVIS nogen bestiller noget Ulovligt til en's adresse med en's kredit-info's.

Hvis jeg feks er så heldig at få installeret en keylogger på din computer, eller et spyware program der grabber din desktop, eller får opsat din internet-forbindelse så den kører igennem min egen server som proxy, eller hvad man nu ka' tænke sig af smarte tricks, eller jeg får opsnappet koden til en web-shop's webside og ka' logge ind og se alle kunde-data (kort-data plus adresser osv), eller koden til din email hvor dine kvitteringer fra online-handler med adresse og kort-data ligger, så har jeg jo alt hvad jeg ska' bruge for at ku' bestille narko i dit navn med dit kredit-kort (hvis jeg ønsker at skade dig).

Det ka' godt være du er computer-nørd nok til at ku' holde din computer helt ren for den slags programmer, men det er der altså ikke mange der er (er mit indtryk, for jeg ved selvfølgelig ikke præcis hvor mange danskere der er istand til at vurdere om deres computer er ramt eller ej)

Identitets-tyveri er jo et voksende fænomen på nettet, selvom det siges stadig at være et lille problem (men selvom risikoen måske er lav, som det siges, så er det nok stadig ret surt at være lige præcis den ene der rammes):

Citat:
For example, identity theft victim Lisa Sharf says it took criminals using the Internet less than a week to open six credit cards in her name. Heidi Anderson says an identity thief used the Web to help open more than 30 accounts in her name--fraudulently charging more than $45,000. Even a PCWorld editor has experienced such fraud.

Link: http://www.pcworld.com/article/103695/id_theft_increase_doesnt_deter_eshoppers.html

Uanset hvor stor chancen er for at lige du bli'r ramt af sådan et scam, så spørg dig selv om DU gerne vil bære det eventuelle ansvar HVIS en hacker rent faktisk bestiller noget Ulovligt i dit navn med dine data for at skade dig. For jeg vil ihvertfald ikke.

---

Hvor er det bare ulækkert, når ekstreme, enestående tilfælde i verdens historie bliver brugt som argument. Vi lærer trodsalt af vores fejl.

Enestående?

Ok, så fortsætter jeg da bare:

Citat:
15-årig hackede danske netbanker

»Det var bare for at vise, jeg kunne,« lød forklaringen fra en 15-årig dansk dreng, som er blevet afsløret i at trænge ind i andres netbanker. Hackeren stjal ingen penge.

Af Jesper Kildebogaard , tirsdag 10. mar 2009 kl. 15:39
EMNER: Datakriminalitet Hacking
Med små beskeder demonstrerede en 15-årig fra Roskilde, at det ikke var svært for ham at trænge ind i andres netbank-konti.

»Sikke mange penge du har. Venlig hilsen din hacker,« lød en af de hilsner, han efterlod efter et besøg, skriver Ritzau.

Link: http://www.version2.dk/artikel/10238-15-aarig-hackede-danske-netbanker

---

Citat:
24. apr 2009 kl. 13:54
Hackere angriber danske netbankerDigitalt

En falsk mail sendt til tusindvis af danskere kan aflure tastetryk og adgangskoder til netbanken.

Tusindvis af danskere har modtaget en harmløst udseende mail fra firmaet WorlPay, som sikkerhedsfirmaet CSIS nu advarer mod at åbne.

Den indeholder et program pakket i et zip.-format. Det lægges på computeren og kan derfra stjæle koden til din netbank, hvis du åbner det, fortæller Peter Kruuse, der er sikkerhedsanalytiker hos firmaet CSIS.

Mailen er fra kriminelle
Mailen er ikke fra WorldPay men fra it-kriminelle i Baltikum.

Link: http://politiken.dk/tjek/digitalt/internet/article697157.ece

Stodder
Brugeravatar

UPDATE
Jeg blev ringet op af en fra politiet kl. 11 i mandags efter at være kommet hjem fra roskilde søndag aften.
Han vil gerne snakke med mig omkring nogle piller der var taget i tolden addresseret til mig.
Jeg mødes med ham på politigården senere på dagen og I min fuldstændig zombie agtige bagstive tilstand erkender jeg desværre at have bestilt dem... :roll: Burde jeg ikke have benægtet alt?

Han mente jeg ville få en bøde på 3000 kr og en plettet straffeattest, men var ikke helt sikker (ikke super professionel)

Insane psychedelia user!

Jo selvfølgelig skulle du have nægtet alt, det skal man altid til svinene, ligemeget om alle beviser peger den vej man står...

....men det er altid nemt at være bagklog...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Underligt at leaf skulle til afhøring når Tommy ikke skulle. Politiet har måske haft en dårlig dag? Netto løb tør for citronmåner eller noget? Man skulle da tro at de har en bestemt procedure, ikke?. Kan se at Tommys indlaeg er fra 2005. Så kunne vel vaere pga. skaerpelsen fra 2007... Havde ellers taenkt på at bestille et growkit, men er ikke så fedt hvis det ender med at skulle stå skoleret foran de små blå :x ... Hvad endte det ellers med, Leaf?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
Jeg har nu bestilt growkits til en LANGT mere naziland end DK, og de er kommet igennem alle 4 gange!

Hvor stor var forsendelsen, Leaf?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg er da også sikker på at langt de fleste forsendelser kommer frem, men hvis postmanden vaelger at tjekke pakken, og det så betyder bøde+plettet straffeattest... :x

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 53 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]