Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 16:31

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 53 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Stodder
Brugeravatar

Modtog en pakke som skulle have indeholdt valium. Desværre var pillerne blevet erstattet af et brev fra told og skat.
Forsendelsen er tilbageholdt indtil lægemiddelstyrelsen har truffet en afgørelse.

Hvad kan jeg forvente af konsekvenser / bøde?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: NørrebronX
Formentlig bare en advarsel, leder lige efter den tråd hvor det bliver beskrevet.

Her var den, skrevet af Tommyknockers: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?f=4&t=12346&start=0&st=0&sk=t&sd=a

Q: Hvad hvis min pakke snuppes i tolden?
A: Så kommer der et fint brev fra Lægemiddel Styrelsen (søg på ’Lægemiddel*Styrelsen’ via søgefunktionen. Husk stjernen i midten, så får du resultater uanset om det er stavet i et eller to ord) der fortæller, at det måtte du godt nok ikke, og her er en kopi af den lov, der forbyder det. Se trygt bort fra første brev men ...

Ritalin er på liste B over den slags ”fy, slemme” stoffer, sammen med bl.a. amfetamin. Så det er noget værre noget, og jeg vil da ikke anbefale at blive snuppet mere end en enkelt gang.
Kommer det fra mig, der er snuppet mindst 3 gange, og bare venter på, hvad de kan finde på med det faktum

Se links-sektionen til sidst i denne post, for links til Retsinfo, lovgivning, Sundhedsstyrelsen og så videre.

Du kan dog trygt kontakte din online-forhandler, og f.eks. bare lige gøre opmærksom på det og anbefale dem, at de skifter deres indpakning.
Hvis det er en ordentlig forhandler, skriver de tilbage med et tilbud om at ”re-shippe” dine varer pr. brevpost. Sig ”Yes, please!” til det tilbud. Du har så rigeligt betalt for det.

Her er der godt nok tale om Ritalin (klasse b), valium (diazepam) er kun et klasse c stof.
Correct me if i am wrong

Stodder
Brugeravatar

Mange tak for svaret

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Holder du os ikke opdateret leaf, der er mange der spørger efter hvordan sådan noget her foregår.

Stodder
Brugeravatar

Portuz skrev:
Holder du os ikke opdateret leaf, der er mange der spørger efter hvordan sådan noget her foregår.

Jo, jeg vender tilbage når jeg har hørt fra lægemiddelstyrelsen

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

leaf skrev:
Portuz skrev:

Jo, jeg vender tilbage når jeg har hørt fra lægemiddelstyrelsen

Tak skal du have, vi håber det bedste for dig.

Stodder
Brugeravatar

Har fået et "fy, du må ikke importere medicin fra lande udenfor EU"-brev.

Der står ikke noget om bøde, men skal nok opdatere hvis der dumper endnu et brev ind af døren.

Relativistisk båthorn

De ka' vel heller ikke gi' dig en bøde med-mindre de ka' bevise du SELV har bestilt det? (og så ska' de jo starte en større sag for at indhente den slags info, det fremgår jo ikke direkte af den forsendelse der er stilet til dit navn og adresse hvem der har bestilt den, kun hvor den er på vej hen)

Jeg ku' jo også sagten's bestille alt muligt mystisk til min nabo, hvis jeg ville, men det ka' naboen vel aldrig komme til at hænge på?

Keep us posted :)

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Når nu politiet ikke er indblandet, så sker der nok ikke mere i den sag...

Senest rettet af CannaChem 20 jun 2009 13:20, rettet i alt 1 gang.

Insane psychedelia user!

JEL skrev:
De ka' vel heller ikke gi' dig en bøde med-mindre de ka' bevise du SELV har bestilt det? (og så ska' de jo starte en større sag for at indhente den slags info, det fremgår jo ikke direkte af den forsendelse der er stilet til dit navn og adresse hvem der har bestilt den, kun hvor den er på vej hen)

Jeg ku' jo også sagten's bestille alt muligt mystisk til min nabo, hvis jeg ville, men det ka' naboen vel aldrig komme til at hænge på?

Keep us posted :)

Et opkald til dit pengeinstitut er vel ikke så stor en sag igen...

Jeg hørte noget på P4 for nogle uger siden om medicin-køb over nettet, der snakkede de noget om et skæl på 100 piller... -kan desværre ikke huske helt hvad der ville ske hvis man blev snuppet....

Relativistisk båthorn

Hvad beviser det at nogle har brugt mit eventuelle kreditkort? Det ka' jo være en hacker der har opsnappet mit kort's nummer fra en eller anden webside's database og handlet på det uden mit vidende.

Junior medlem

hvad hvis man nu har fået en privat person til at sende, f eks et antal piller af ulovlig art, fra et eu land til et andet? kunne fra holland og her hjem. der kan der jo ingen beviser være for, at man selv har indgået en aftale, og derfor gjort noget ulovligt?

Relativistisk båthorn

Opfordringen må derfor være, til alle web-firmaer, at de sender ting i helt anonyme pakker/kuverter som privat post så det er helt Umuligt for toldere at skelne mellem diverse pakker. Hvorfor gør de egentlig ikke allerede det? De ville jo formentlig ku' sikre sig en del flere kunder, hvis kunderne vidste at deres køb blev sendt så anonymt som muligt.

Må post egentlig åbnes af toldere hvis der ikke står noget på det? Eller breve sendt mellem danske adresser? Eller ka' man være helt sikker på at et lukket brev forbliver lukket hele vejen fra afsender til modtager?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Husk også venligst,at hvis pakken er fra udlandet,og indeholder piller eller whatever,kan du bare sige at det kender du ikke noget til.Sådan var det ihvertfald sidste gang jeg hørte om det. :P

Site Webmaster
Brugeravatar

JEL skrev:
Hvad beviser det at nogle har brugt mit eventuelle kreditkort? Det ka' jo være en hacker der har opsnappet mit kort's nummer fra en eller anden webside's database og handlet på det uden mit vidende.

Man skal da ikke bestille knap så lovlige ting over nettet med sit kreditkort... brug Western Union eller Moneygram. Det koster ikke voldsomt meget og du kan bruge falsk navn.

[EDIT] JEL, hvorfor skulle nogen bruge dit kreditkort til at bestille narko til din addresse? Du bliver busted hvis du gør det på den måde.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Relativistisk båthorn

Jugg skrev:
JEL, hvorfor skulle nogen bruge dit kreditkort til at bestille narko til din addresse? Du bliver busted hvis du gør det på den måde.

Vil det sige jeg ka' få min nabo i problemer ved at bestille narko til han's adresse med han's kredit-kort info?
Det vil jeg da huske hvis jeg får brug for at hævne mig på ham en dag :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

JEL skrev:
Jugg skrev:
JEL, hvorfor skulle nogen bruge dit kreditkort til at bestille narko til din addresse? Du bliver busted hvis du gør det på den måde.

Vil det sige jeg ka' få min nabo i problemer ved at bestille narko til han's adresse med han's kredit-kort info?
Det vil jeg da huske hvis jeg får brug for at hævne mig på ham en dag :)

Du kan også hævne dig på ham ved at skære hans ben af, hvilket sjovt nok er ulovligt, ligesom det er at bruge andres kreditkort.

Offtopic: Det er da godt nok synd at se, hvordan du gang på gang gennemknepper det danske genitiv. Du burde fjerne din apostrofknap fra dit tastatur.

Relativistisk båthorn

Hey smarte, nu handlede det jo ligesom om hvorvidt nabo'en ku' komme op og hænge på at en ANDEN brugte han's kredit-kort.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

JEL skrev:
Hey smarte, nu handlede det jo ligesom om hvorvidt nabo'en ku' komme op og hænge på at en ANDEN brugte han's kredit-kort.

Det er jeg skam godt klar over, men hvis du skal bruge "han's", er du vel nødt til at stjæle det eller lign. hvilket jo ikke er lovligt.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt væk
JEL: Jeg tror altså heller ikke den holder vand den der. :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 53 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]