Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 aug 2025 08:24

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 57 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Fem kartoner med cigaretter hos en rejsende i Billund Lufthavn vejede mere end normalt, og en politimands mistænksomhed viste sig at være berettiget: Under cigaretterne lå små poser med et syntetisk lægemiddel, som også bruges som narkotika i festmiljøet.

I alt lå der 1,5 kilo ketamin, og det er den hidtil største beslaglæggelse i Danmark, siden stoffet kom på listen over euforiserende stoffer, oplyser Sydøstjyllands Politi.

Egentlig bruges ketamin især som lægemiddel, når dyr skal bedøves, men i udlandet er det også interessant som rusmiddel for deltagere i festmiljøer.

Kræver fem års fængsel
Afsløringen skete i slutningen af april, og på tirsdag i næste uge skal den rejsende - en 38-årig mand fra Odense - stilles for retten i Kolding. Den 38-årige kom med et fly fra Amsterdam, da han blev pågrebet, og han nægter sig skyldig.

Anklageren i sagen er politiadvokat Jan Østergaard.

- Jeg forventer at påstå en straf på fem års fængsel, siger han til Ritzau.

Smugleriet af ketamin bør med andre ord ifølge anklageren bedømmes på linje med sager om for eksempel kokain og amfetamin.

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/krimin ... 143635.htm

Det er bestemt surt show. Det er jo også nemt at blive snuppet i lufthanstolden, desværre.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

1½ kilo ketamin skal da selvfølgelig give to år mindre end svindel for flere milliarder.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Og 4 år mere end det meste kriminalitet der faktisk skader andre mennesker.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt væk
5år? :shock: Det er folk som tom behnke der er fortalere for den slags insanitet. (Hans navn er ikke stavet med stort, det har han kort sagt ikke fortjent)

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
5 år jo en joke i forhold til alle andre lande i verden. Og han kommer sikkert ud før tid.

Desuden er det naturligt at miste besindelsen og ende i et slagsmål, og derfor sker det også oftere, end at man importerer 1,5 kilo narko meget overlagt. Hvis man kun fik 2 år, ville alle da gøre det uden at tænke. Jeg ville ikke være skuffet for at få 5 år for en chance, der kunne have gjort mig til millionær. Normalt er det hele ens liv, der er på spil, hvis man satser stort.

I er da bare sure over al den keta, der ikke kommer... :wink:

Medlem

1.5 kilo er da ikke så meget ? i forhold til hvor mange ton hash der bliver beslaglagt

In our memories
Brugeravatar

oruspo skrev:
1.5 kilo er da ikke så meget ? i forhold til hvor mange ton hash der bliver beslaglagt

Men alligevel... kommer du hjem med halvandet kilo ketamin, behøver du ikke arbejde i de næste 5 år.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Orbit Earth
Hvis man forventer at blive millionær på 1500g ketamin synes jeg bestemt også 5 år er for lidt. Den slags røveri ved højlys dag burde takseres højere :P. Og hvis det er "normalt" at udøve vold fordi man ikke kan styre sit temperament, var der måske grund til at overveje sit alkohol/knark/steroide forbrug i stedet for samfundet skal belige den slags uciviliseret adfærd gennem lave strafferammer.

In our memories
Brugeravatar

Man kan vel tjene mellem omkring 150000 og 650000 på det. Hvis man slår sig ned som pusher og sælger små mængder, kan man da godt tjene over en halv million, og det svarer til næsten en million kroner i løn før skat, så det holder alligevel længe, hvis man vil.

Jeg mener bare, at fysisk magtudøvning er noget af det mest normale i naturen, og vi er godt nok det dyr, der er i stand til at bruge det mindst, men det er stadig i en del af vores biologi. Vi har redskaber i os beregnet til at slås, og det er en naturlig måde at løse problemer på, selvom vi har udviklet os i en anden retning. Vi skulle vel heller ikke have hårde straffe for at dyrke sex, hvis det blev forbudt, når vi har seksuelle hormoner i kroppen og derfor ikke handler helt overlagt, frem for hvis vi importerede købekællinger og drev ulovlige bordelvirksomhed?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Orbit Earth
Ja ok, mht til hvad det svarer til i løn før skat fik du den twisted lidt. Jeg ville dog stadig ikke kalde en mand med en halv million kroner på lommen for millionær, men lader fluen slippe ;)

Nej, selvfølgelig skal to parter der indvilliger i at have sex med hinanden da ikke straffes for det, uanset hvor depraverede deres sexuelle tilbøjeligheder så end er for moralens vogtere. Jeg har heller intet problem med at to parter f.eks indgår aftale om at smadre hinanden til lirekassemænd i en firkantet ring. Men jeg er dog stadig så, åbenbart, unormal anlagt at jeg mener sexuelle overgreb på børn og voldtægt bør straffes selvom gerningsmanden givetvis blot følger sine naturlige 'seksuelle hormoner'.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Minimal skrev:
Man kan vel tjene mellem omkring 150000 og 650000 på det. Hvis man slår sig ned som pusher og sælger små mængder, kan man da godt tjene over en halv million, og det svarer til næsten en million kroner i løn før skat, så det holder alligevel længe, hvis man vil.

Jeg mener bare, at fysisk magtudøvning er noget af det mest normale i naturen, og vi er godt nok det dyr, der er i stand til at bruge det mindst, men det er stadig i en del af vores biologi. Vi har redskaber i os beregnet til at slås, og det er en naturlig måde at løse problemer på, selvom vi har udviklet os i en anden retning. Vi skulle vel heller ikke have hårde straffe for at dyrke sex, hvis det blev forbudt, når vi har seksuelle hormoner i kroppen og derfor ikke handler helt overlagt, frem for hvis vi importerede købekællinger og drev ulovlige bordelvirksomhed?

Jeg håber ikke på, at du selv udøver fysisk vold, for det er da godt nok en god undskyldning for at udøve det, du har gang i der. Ja, vold er naturligt, men omvendt er det ligeså naturligt at ungdå vold og være fredelig. At forsvare sig er jo helt klart nok, der ligger inde i de fleste mennesker, men at sige at det ligger til mennesket at udøve umotiveret vold, er noget pis at sige. Ligemeget hvor mange stoffer, der bliver importeret, så stinker vold langt mere

In our memories
Brugeravatar

Umotiveret vold er én ting, men er den ikke også sjælden? For det meste er der en grund til vold, og det udstammer gerne fra menneskelige følelser som jalousi, had, ejerfornemmelse etc.

Børn og voldtægt er specielt slemme kategorier... det er ret alvorlig afsporethed i sig selv, uden at man kender omstændighederne.

Og John D., jeg er skam ikke voldspsykopat eller noget lignende, overhovedet. Jeg kan bare ikke sætte mig ind i, at det er underligt at få mindre straf for at reagere voldsomt end at importere narko og tjene kassen uden om samfundet. Det handler jo mest om penge i det her samfund.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Minimal: Så du mener at sort arbejde for en halv million burde give 5 års fængsel?

In our memories
Brugeravatar

Nej, det burde give lidt mindre i forhold til. Det er værre at tage til udlandet og importere narko. Du tjener ikke kun penge, du fucker også en masse mennesker op. :P Hvis det gav mindre end 5 år at tage en chance for at tjene en halv million ved at sælge narko, så ville det godt nok være en chance, der var værd at tage for mange mennesker.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hvem fucker det up? Ketamin er sguda et stof der sagtens kan bruges konstruktivt, det kan da ikke være forhandlerens ansvar hvordan forbrugerne opfører sig? Det er jo heller ikke isenkræmmerens ansvar at nogen stikker andre ned med de køkkenknive han sælger til dem.

In our memories
Brugeravatar

Synes sgu ikke, at ketamin er meget mere konstruktivt end coke. Men du kan vel godt følge mig i, at hvis vi skal give større straf for en af de to forbrydelser: 1) tjene 500000 og 2) tjene 500000 og distribuere en masse narko, så er det 2'eren, der vil give mest.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det er så fordi du bruger det på den måde som du gør. Jeg har set mange som ikke får ret meget ud af det, men mine ketaminoplevelser har bestemt haft en positiv indflydelse på mit liv.

Og jeg kan helt ærligt ikke forstå hvorfor du mener at det skal være strafbart at distribuere narko.

In our memories
Brugeravatar

Jamen det er jo strafbart, fordi alle de penge, der bliver tjent på det, bliver tjent skattefrit og med hårde metoder. Hvis stofferne kunne fremstilles lovligt og indtjene penge med skat og MOMS betalt, så var det en anden sag. Så ville det jo svare til at sælge alkohol og tobak.

Det er muligt, at du har fået noget godt i dit liv ud af at tage ketamin (selvom jeg ikke selv tror på det dybest set), men keta bidrager primært til folks liv med at fucke dem op, gøre dem lamme og dumme og gøre dem alt for glade for det. Ingen stimulanser er gode, ingen benzoer og opiater er gode, og ketamin er heller ikke et godt stof, som man kan argumentere brugen for i de her sammenhænge. Det er narko som så meget andet, og det er ikke andet end en fed følelse, det giver de fleste mennesker. Men at sige, at det bidrager til deres liv (der må vel menes enten kærlighed, venskaber eller succes her), er sgu en fordrejning.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Det er vel fuldstændig irrelevant hvad folk vælger at bruge ketaminen til når de har købt den?
Faktum er at man bliver straffet for at levere et produkt til folk som de ønsker. Vel at mærke et produkt de ikke kan skade andre end sig selv med. Hvor er det forkerte i det?

Minimal > Jeg giver ikke særlig meget for din argumentation for at vold er noget naturligt. Hvorfor står du så af overfor pædofili og voldtægt? Det er jo også naturligt, det er foregået så langt tilbage i historien man kan se. Det bliver det da ikke mere i orden af?

Selvfølgelig skal voldsforbrydere straffes, men forstår virkelig ikke at du kan synes at man skal straffe folk hårdere for kriminalitet der ikke skader nogen? Og hvis du virkelig mener det, hvorfor stikker du så ikke din pusher? Ellers er du da dobbeltmoralsk.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Minimal skrev:
Jamen det er jo strafbart, fordi alle de penge, der bliver tjent på det, bliver tjent skattefrit og med hårde metoder. Hvis stofferne kunne fremstilles lovligt og indtjene penge med skat og MOMS betalt, så var det en anden sag. Så ville det jo svare til at sælge alkohol og tobak.

Det er sgu en ringe argumentation du kommer med her. Det bliver forhandlet som det gør fordi det netop er ulovligt og strafbart, det ville være (og var faktisk) noget andet da det stadig var lovligt. Så du mener altså at det skal straffes fordi det er ulovligt og man dermed ikke kan sælge det under de betingelser man ville kunne hvis det var lovligt??? Den går i ring, og du ved det godt selv.

Citat:
Det er muligt, at du har fået noget godt i dit liv ud af at tage ketamin (selvom jeg ikke selv tror på det dybest set), men keta bidrager primært til folks liv med at fucke dem op, gøre dem lamme og dumme og gøre dem alt for glade for det. Ingen stimulanser er gode, ingen benzoer og opiater er gode, og ketamin er heller ikke et godt stof, som man kan argumentere brugen for i de her sammenhænge. Det er narko som så meget andet, og det er ikke andet end en fed følelse, det giver de fleste mennesker. Men at sige, at det bidrager til deres liv (der må vel menes enten kærlighed, venskaber eller succes her), er sgu en fordrejning.

Det er helt klart for mig at de fleste mennesker ikke ved hvordan man bruger det konstruktivt eller måske bare er ligeglade, men det betyder altså ikke at man ikke kan. Det handler om set & setting(surprise!), og om at man ikke skal overgøre det.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 57 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]