Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 13:16

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh
Jeg er før blevet tilbudt at tage på efterskole, for et par måneder siden, men der sagde jeg nej, det ville jeg ihvertfald ikke - da jeg så skulle væk fra min elskede kæreste.

Vi slog op for en måneds tid siden, og JA det er den mest intense kærlighed jeg nogensinde har oplevet, vi havde været sammen i 14 måneder, vi var sammen næsten hver dag - havde lavet alt muligt sammen, bla. taget stoffer sammen (incl. psykedeliske) hvilket nærmest gjorde os i ét, og fik os til at glemme hele verden.

Det er også nu hvor jeg ikke skal tænke på hende mere, at jeg pluselig åbner øjnene mere og mere op for verden og livet, da hun simpelthen optagede hele min bevidsthed.

Nu har jeg så fået plads på en 10 klasses linje i fagene musik og kunst.
Jeg har nu besluttet mig for at droppe det, og så bare smutte på efterskole lige efter sommerferien da det faktisk ER en mulighed.

Det ville helt sikkert også være det bedste jeg overhovedet kunne gøre for mig selv, da der jo ALTID sker noget på en efterskole, man er aldrig alene - hvilket jo for nogle er både en god og en dårlig ting.
For mig - en god ting, da jeg virkelig hader stilhed og hader at være alene!

Dr. Phibes: Nej! Men jeg får dog snart et musikprogram (fruity loops 8 ) så skal jeg til at lave noget elektronisk musik, går tit rundt med alle mulige melodier og beats i hovedet - som jeg bare skal have ud gennem nogle højtalere! :D

Men alt i alt, så tror jeg min plan skal være: efterskole here i come(skal bare skynde mig at melde mig ind, sansynligvis idag)! - Efterfulgt af gymnasium! Så vil jeg måske finde en slags ekspidition der rejser rundt i verden?

Til at starte med, ihvertfald efterskole i 10 klasse - det skal nok optage mig nok til ikke at syndes det hele er kedeligt - det har nok også noget at gøre med de mennesker jeg omgås, jeg kender nogle virkeligt livlige mennesker fra efterskoler :)

Så skal jeg jo også til at lave musik, det er virkelig også noget jeg glæder mig til!
Drømmene skal bare realiseres! (Hehe, professionel Dj), uanset hvad skal jeg bare ud og opleve verden! :D

Så må jeg tage resten til den tid når jeg er færdig med den efterskole jeg så gerne vil ind på :)

- Abraham Lincoln

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Citat:
"Det var fordi jeg følte, at der "manglede noget" - jeg havde læst skønlitteratur, læst filosofi, "kigget i virkeligheden", og det var ligesom ikke nok. DET VIRKEDE IKKE."

- Havde du regnet med, at livet handlede om at læse, læse og læse, eller hvad? :P Sgu da kun et spørgsmål om tid, før du opdager, at der mangler noget, når du er sat på jorden for at dyrke kærlighed. ;) Ingen offence!

Medlem

Det er sgu lidt fjollet at høre på "jeg har sovet i 16 år" come one gu har du ej. Vi vokser op og tilegner os en hel del færdigheder undervejs, bevidst og ubevidst. Intet er perfekt ellers er intet givet.
Det kræver et kæmpe overblik at indse det relative i tingenes tilstand uden at blive opgivende og måske også derfor I skulle have holdt jer fra at konfrontere den psykedeliske relativisme før I var gamle nok.

Prøv at læse lidt på aktiv nihilisme, synes det stiller problemet og den mulige menneskelige opgave i at skabe sine egne værdier ret godt op.
Overvej også om jeres kroppe ikke snart har fortjent en pause fra alt den lammelse. Det er ikke ligefrem noget der give overskud i hverdagen. Det er for det meste sådan at man må afbetale når man har brugt mere glæde end der var på kontoen.

Mvh
Anarkrig

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Euforiseret skrev:
Jeg er før blevet tilbudt at tage på efterskole, for et par måneder siden, men der sagde jeg nej, det ville jeg ihvertfald ikke - da jeg så skulle væk fra min elskede kæreste.

Vi slog op for en måneds tid siden, og JA det er den mest intense kærlighed jeg nogensinde har oplevet, vi havde været sammen i 14 måneder, vi var sammen næsten hver dag - havde lavet alt muligt sammen, bla. taget stoffer sammen (incl. psykedeliske) hvilket nærmest gjorde os i ét, og fik os til at glemme hele verden.

Det er også nu hvor jeg ikke skal tænke på hende mere, at jeg pluselig åbner øjnene mere og mere op for verden og livet, da hun simpelthen optagede hele min bevidsthed.

Nu har jeg så fået plads på en 10 klasses linje i fagene musik og kunst.
Jeg har nu besluttet mig for at droppe det, og så bare smutte på efterskole lige efter sommerferien da det faktisk ER en mulighed.

Det ville helt sikkert også være det bedste jeg overhovedet kunne gøre for mig selv, da der jo ALTID sker noget på en efterskole, man er aldrig alene - hvilket jo for nogle er både en god og en dårlig ting.
For mig - en god ting, da jeg virkelig hader stilhed og hader at være alene!

Dr. Phibes: Nej! Men jeg får dog snart et musikprogram (fruity loops 8 ) så skal jeg til at lave noget elektronisk musik, går tit rundt med alle mulige melodier og beats i hovedet - som jeg bare skal have ud gennem nogle højtalere! :D

Men alt i alt, så tror jeg min plan skal være: efterskole here i come(skal bare skynde mig at melde mig ind, sansynligvis idag)! - Efterfulgt af gymnasium! Så vil jeg måske finde en slags ekspidition der rejser rundt i verden?

Til at starte med, ihvertfald efterskole i 10 klasse - det skal nok optage mig nok til ikke at syndes det hele er kedeligt - det har nok også noget at gøre med de mennesker jeg omgås, jeg kender nogle virkeligt livlige mennesker fra efterskoler :)

Så skal jeg jo også til at lave musik, det er virkelig også noget jeg glæder mig til!
Drømmene skal bare realiseres! (Hehe, professionel Dj), uanset hvad skal jeg bare ud og opleve verden! :D

Så må jeg tage resten til den tid når jeg er færdig med den efterskole jeg så gerne vil ind på :)

Det lyder kanon med det der efterskole, held og lykke med det. Men giv det en chance og lad være med at droppe det efter 1 måned fordi du ikke synes det går godt. Og prøv at bliv på skolen i weekenderne, ihvertfald i starten, det hjælper en lidt hurtigere socialt igang...

(Baudelaire 1860).

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Lol, efterskole, lol.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

John D. Rockefeller skrev:
Lol, efterskole, lol.

Auschwitz årgang 44-45 vil aldrig glemme jer! Vi lavede så meget spas, og jeg lærte at drikke kaffe! årgang 44-45 miss ya!

(Baudelaire 1860).

Medlem
Brugeravatar

10.klasse lyder også som en rigtig god ide. med nogle specielle linier.
Men vil nu sige at du vil fortryde utrolig meget ikke at tage på efterskole.
Især fordi du nu siger, at du savner nogle oplevelser og noget andet i livet.
Og det er jo LIGE PRÆCIS efterskole du har brug for så. Jeg vil virkelig anbefale dig at tage på det.
Selvom det måske er nedern i starten. Så bliv ved, og efter et stykke tid vil du elske det :)

Medlem

Ville fandeme også tage Efterskole frem for 10. klasse... 10. klasse er sku 9 om igen, jeg fik i hvertfald ikke meget godt ud af det.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Minimal skrev:
Der er ting, som får dit liv til at køre rundt og give det indhold... Det er fisse i de forskellige former, det kommer i. Så er det påvirkning. Og så er det generel udvikling af relationer og egne evner, socialt såvel som faglige.

Det er i hvert fald mit billede af det. Har da nok selv haft lignende tanker tidligere i livet, men det er væk nu. Livet er sygt fedt, hvis du erobrer dig selv. Du skal bare være drevet af tanken om at komme til tops i alt, hvad du sætter dig for. Så længe der sker en udvikling, og det kan primært være inden for dine egne evner, socialt, fagligt, whatever, så forbliver det spændende. Og for at søde det til, som prikken over i'et eller for at dele meningen op i flere kategorier, så handler det om fisse og stoffer.

Jamen det jo os det han sagde....... he he

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København N
M-i-n-i-m-a-l har ret..Kærlighed og sociale relationer er utrolig vigtig for at få et mere spændende og indholdsrigt liv. Desuden skal man ud og opleve ting. At have den rette mentalitet er SÅ vigtig for ens udvikling og det nytter sku ikke noget at tænke 'fuck man det hele er bare det samme og det samme'. Kast dig ud i en masse oplevelser og få dig en masse erfaringer. Desuden tror jeg at et par måneder i udlandet er the shit. Skal selv til Hawaii i en længere periode for at møde nye mennesker og få fantastiske oplevelser. Primært fokuserer jeg på eksotiske piger og surfing.

LSD på Hawaii er desuden et must for min rejse.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh
Yes! Så har jeg sku fået plads på en efterskole! :D Ville bare lige sige det :D

Det er sommer og sol, ferien starter på fredag og så er roskilde jo lige om hjørnet, perfekt start på sommerferien! - og når den så er slut starter jeg på efterskole! :D
Så kan det faktisk ikke blive meget bedre :D

Så livet er faktisk meget godt nu 8)

Håber virkelig bare at der er nogle på mit niveau på den efterskole :P

Meget af grunden til at jeg vil væk, er at jeg gerne vil væk fra min omgangskreds.
Også for at opleve noget nyt her i livet, men ISÆR også for at møde andre mere intelligente og livlige mennesker, som jeg desværre ikke kender ret mange af.

- Abraham Lincoln

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Nu siger du selv, at livet er fedt igen. Du skal altså nok regne med en DEL flere op og nedture i dit liv .. Sådan er det jo, det ville sku også være kedeligt hvis livet var en stor optur, efter min mening.

Men godt for dig, at du har fået plads på en efterskole 8)

Medlem
Brugeravatar

Efterskole er nice..
Du skal bare pas på, du ikke komme til at, slappe alt for meget af i skolen der..
Er blevet så doven efter mit år på efterskole, at jeg har svært ved at følge med i gymnasiet :P..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]