Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 15:26

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh
Nu sidder jeg her og tænker lidt over livet..
Så er det bare gået op for mig hvor ensformet det er!
Altså, jeg ER aktiv, jeg dyrker motion, cykler ture i skoven, hænger ud med vennerne, tar til fester osv..
Jeg går i skole, 9 klasse, har lige overstået mine eksamnener, så nu kan jeg næsten gøre hvad jeg vil!

Men jeg bliver sindssyg ved tanken om at det er det eneste der sker.
Folk siger de samme ting og gør de samme ting, igen og igen og igen...
Det eneste jeg gør ved det, er at vente på at livet bliver mere spændene..

Jeg har sovet i 16 år, nu er jeg lige vågnet, og der skal ske noget, og det skal være nu!

Hvad kan jeg gøre? Har i selv haft det sådan? Hvad gjorde i??

Jeg har mest lyst til at rejse hele jorden rundt, opleve det hele, tage til udlandske festivaller, koncerter osv. og først komme tilbage om et par år, problemet her er bare at økonomien slet ikke holder til det.

Jeg er bare ved at blive SINDSSYG over så fucking mange kedelige mennesker der findes, folk tar på ferie, og det eneste de laver er at flyde på stranden hele dagen og tage sol! Hr og Fru danmark, det eneste de laver er at sidde og glo tv???

Der skal bare gang i det her liv!!! Giv mig nogle råd, whatever, nu kom jeg også ud med det.. Tak fordi du læste det :)

- Abraham Lincoln

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Du har sikkert hørt det før, men.... Du er ung endnu :)
Slap af.

Tag en ungdomsuddannelse a la HTX, HHX eller GSX. Det er tre sygt fede år med masser af kammeratskab. Derefter har du et uddannelsesgrundlag og kan trygt tage et sabbatår eller to. Evt. en jordomrejse som jeg bestemt mener er en god idé :)

Du har en masse at lære endnu og det bedste er bare at holde ud og blive ved med at lære, selvom det lyder røvsygt og der er mange andre fede ting at foretage sig.

Få gang i en uddannelse og så er det kun dig selv der sætter grænser. Hvem siger du behøver være kontorjockey fra 8-16 i en kedelig dansk by :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: City-X
Sov videre til du er 18 eller tag på efterskole. Der får du sikkert de udfordringer du har brug for..

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Jeg forstår dig virkelig godt. Jeg har haft/har det på samme måde. Jeg tænker nogen gange over "Er det her bare meningsløst" .. Sker der ikke andet end jeg allerede har prøvet. Folk siger de samme ting og gør de samme ting.

Nu skriver du at du er rimelig aktiv og dyrker sport. Det er et step i den rigtige retning. For mit eget vedkommende, kan det være super opkvikkende og sjovt at lave noget impulsivt lige pludselig. Det kan være, møde en pige være sammen hende, tage et sted hen med nogle venner og prøve noget. (snakker ikke stoffer, men en aktiv ting) ..

For jeg syntes godt nok også livet er kedeligt en gang imellem. Der er ikke nok fart på, og man ligger og slapper af. Og jeg tænker faktisk ofte "spilder jeg ikke mit liv, på bare at ligge her og se fjernsyn" ..

Medlem
Brugeravatar

Tjaeh, før jeg kan rejse rundt i verden, skal jeg nok først tage en slags uddannelse.. Medmindre det er sådan hvor jeg kan få mine lektier sendt via email, det kender jeg faktisk en der har gjordt.

Amendir: HTX lyder faktisk meget spænende, har lige siddet og læst lidt om det :) Men der står ikke hvilken klasse man skal ha gået i? På HHX skal man bare ha taget 9 klasses afgangseksamnen - men det står ikke her? :/

Det er bare sådan at jeg pluselig får nogle store tanker, jeg har, siden jeg var helt lille altid haft en mindre rastløs energi i kroppen, mit hoved har altid været fyldt med nye og underlige ideér.

Og jeg kender bare ikke nogen andre der har det på samme måde som mig, de er alle sammen så ''nedern''! De har ingen syrede tanker om livet, de har ikke rigtig nogle specielle drømme (jo, dyrlæge???) og virker generelt lidt ligeglade.
Så får jeg følelsen af at være omgivet af zombier.. Selvom det nok bare er mig der er lidt for, hvad skal man sige? Motiveret?

Jeg skal bare have noget at bruge den motivation til, selfølgelig vil det nok være den bedste idé at tage en uddannelse, dog først 10 klasse.
Men jeg føler bare jeg skal ud og opleve det hele nu, ''ud og finde meningen med livet'' hvis i forstår? Det er nu jeg har energien og motivationen til det

- Abraham Lincoln

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
Yep. om 2-3 år indser du så hvad livets mening er(Det hele er pisse ligegyldigt, man skal bare hygge sig, og sikre sin videre eksistens). Dererfter finder du dig et job, en kone og får dig nogen børn. - Børnene vokser op, hader dig. Din kone forlader dig og du står tilbage uden noget i en alder af 37-45. Derefter rammer du din midtlivskrise, og kommer tilbage til at have energi og søgen efter livets mening igen.

Derefter vil du indse livets sande mening.. Men den må du vente med, til den tid!

Medlem

Jeg har både spildt mit liv på 10 klasse og og et godt tykke tid i gymnasiet, havde det præcis som du beskriver... havde virkelig brug for en forandring i hverdagen, så jeg valgte at rejse væk fra Danmark så jeg kunne opleve noget nyt! det kræver sku ikke så mange penge, og jeg følte mig uden tvivl langt mere fri i perioden, det har også gjort mig en smule mere motiveret, og jeg har indset hvor meget skolen egentlig betød for mig både mht det sociale og at man samtidig kan foretage sig noget hver eneste dag, har tendens til at falde ind i en meget dårlig rytme når jeg ikke foretager mig noget, så jeg har valgt at påbegynde hf efter sommerferien.

Men tag ud og rejs hvis du synes det hele rager dig en skid... synes sku også alt var så ensartet og kedeligt før jeg tog afsted, det hele handlede sku bare om karriere og alt det der......

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Der er ting, som får dit liv til at køre rundt og give det indhold... Det er fisse i de forskellige former, det kommer i. Så er det påvirkning. Og så er det generel udvikling af relationer og egne evner, socialt såvel som faglige.

Det er i hvert fald mit billede af det. Har da nok selv haft lignende tanker tidligere i livet, men det er væk nu. Livet er sygt fedt, hvis du erobrer dig selv. Du skal bare være drevet af tanken om at komme til tops i alt, hvad du sætter dig for. Så længe der sker en udvikling, og det kan primært være inden for dine egne evner, socialt, fagligt, whatever, så forbliver det spændende. Og for at søde det til, som prikken over i'et eller for at dele meningen op i flere kategorier, så handler det om fisse og stoffer.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: På sølvfadet med flag i
Min opfattelse er at 10 klasse er et spild år, altså virkelig spild, medmindre man ikke er normalt fungerende og langt bag ud med skolen.
Hvis ikke, så er der mange der har en tendens til pjække store dele af 10 klasse og generelt ikke opnå noget.
Mit råd til dig ville være at undersøge de gymnasielle uddannelser, hvis viljen er der kan forsømte emner nemt indhentes. Gymnasiet er efter min opfattelse langt nemmere end de skrækscenarier mine folkeskolelærer indbildte mig, det er bare som at gå op i næste klasse. Hvor 10 klasse stortset er 9 klasse om igen.
Gymnasier tager efterhånden gladeligt elever ind (de får penge efter hvor mange elever de har).

Jeg tog dog ikke tiende, men kender en del der gjorde. Mit indtryk er at de også gerne ville være færdige i år, i stedet for at have røget tiende væk ;).

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

10HI-F9Z skrev:
Jeg har både spildt mit liv på 10 klasse og og et godt tykke tid i gymnasiet, havde det præcis som du beskriver... havde virkelig brug for en forandring i hverdagen, så jeg valgte at rejse væk fra Danmark så jeg kunne opleve noget nyt! det kræver sku ikke så mange penge, og jeg følte mig uden tvivl langt mere fri i perioden, det har også gjort mig en smule mere motiveret, og jeg har indset hvor meget skolen egentlig betød for mig både mht det sociale og at man samtidig kan foretage sig noget hver eneste dag, har tendens til at falde ind i en meget dårlig rytme når jeg ikke foretager mig noget, så jeg har valgt at påbegynde hf efter sommerferien.

Men tag ud og rejs hvis du synes det hele rager dig en skid... synes sku også alt var så ensartet og kedeligt før jeg tog afsted, det hele handlede sku bare om karriere og alt det der......

Hvor har du rejst hen? Hvordan finansieret du det med at tage afsted, og bo i et nyt land? (uden job med det samme du landte, går jeg ud fra?)
Er lidt nysgerrig. Har nemlig selv syslet lidt tanken, om at forlade DK i et par år og oplever andre dele af verden .. :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Noget jeg ellers kan anbefale, hvis man er træt af det samme sted hver weekend.

Opskrift:
Find et par gutter.
Skaf 2000,- hver. (Kommer selvf an på hvor meget i skal bruge, men det aldrig sjovt at løbe tør)
Telt, kopper, glas osv.
Varmt tøj + sommertøj.

Og så bare tage afsted med toget, og så bare rejse rundt i Danmark uden nogen plan overhovedet. Det er virkelig griner, og man ender altid sjove steder. Det er en god måde for mig, at føle mig "fri" på .. Og så kan jeg godt lig at være lidt primitiv .. 8)

Medlem
Brugeravatar

10 klasse er måske spild for mange, men jeg har brug for det, jeg har godt nok fået gode karakterer i både matematik, engelsk og dansk. Men det er også det eneste jeg har været til eksamnen i. Når jeg så kommer i 10 skal jeg også have tysk, hvilket jeg virkelig stinker til..
Jeg skal jo have en nogenlunde karakter i tysk for at kunne komme ind på et gymnasium.

Men inden jeg skulle i 10 kunne det være fedt at tage et eller andet sted hen.
Nu har jeg så andre planer som roskilde festival og summer angel, men det glæder jeg mig dog også bare ubeskriveligt meget til, mange mennesker og høj musik! Det er sådan jeg godt kan lide at have det, sådan måtte livet godt være (næsten) hele tiden! :D

- Abraham Lincoln

Medlem

Bl0dpump skrev:
10HI-F9Z skrev:

Hvor har du rejst hen? Hvordan finansieret du det med at tage afsted, og bo i et nyt land? (uden job med det samme du landte, går jeg ud fra?)
Er lidt nysgerrig. Har nemlig selv syslet lidt tanken, om at forlade DK i et par år og oplever andre dele af verden .. :)

Jeg arbejdede fuldtid i 3 måneder, og fik stille og roligt spare lidt penge sammen. Selve opholdet var planlagt fuldt ud, rejste med en ungdomsorganistaion der skaffede arbejde for mig. Selve jobbet var ikke noget at råbe hurra for, men det er det som regel ikke for en ufaglært.
Det fede ved at rejse væk fra DK var at man kom til at leve et liv som var meget forskellig fra min kedelige hverdag i Dk, jeg skulle jo tilpasse mig en lidt anderledes kultur.

Jeg boede i Canada, i et skiområde.. :lol:

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Euforiseret skrev:
Jeg skal jo have en nogenlunde karakter i tysk for at kunne komme ind på et gymnasium.

Argh, næppe :) Bare fordi du får en dårlig karakter i tysk skal du nok komme videre. Du kan risikere at din vejleder sender dig til en prøve på gym, fordi han måske ikke mener du er helt egnet. Denne prøve er vist dog utrolig let, hvilket du kan være ligeglad med, da du højst sandsynligt ikke bliver indstillet til sådan en.

God søgen.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Milano
Sådan havde jeg det også for et års tid siden. Så jeg tog til Irland for at arbejde.
Idag forstår ikke helt hvad jeg laver herovre, bajerne er dyre, smøgerne er endnu dyrere og jeg laver præcist ligeså lidt som jeg gjorde i Dk. Jeg tager hjem til august/september

Dedikeret medlem
Brugeravatar

storset uanset for ringe ens 9 klasses karakterer er, lukker de en ind på gym. Det er ihvertfald sådan der er hvor jeg slår mine folder.. Men ellers kan jeg anbefale dig at tage på efterskole, det er overordentligt fedt. Der sker ihvertfald noget, og du får nogle pisse fine venner du kan lege med senere. Undertegnede skal til at flytte sammen med et par gamle efterskole venner. Hold kæft hvor bliver det hyggeligt.

(Baudelaire 1860).

Dedikeret medlem
Brugeravatar

nosirrom skrev:
Sådan havde jeg det også for et års tid siden. Så jeg tog til Irland for at arbejde.
Idag forstår ikke helt hvad jeg laver herovre, bajerne er dyre, smøgerne er endnu dyrere og jeg laver præcist ligeså lidt som jeg gjorde i Dk. Jeg tager hjem til august/september

Poland here i come!

(Baudelaire 1860).

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
Euforiseret skrev:
Nu sidder jeg her og tænker lidt over livet..
Så er det bare gået op for mig hvor ensformet det er!
Altså, jeg ER aktiv, jeg dyrker motion, cykler ture i skoven, hænger ud med vennerne, tar til fester osv..
Jeg går i skole, 9 klasse, har lige overstået mine eksamnener, så nu kan jeg næsten gøre hvad jeg vil!

Men jeg bliver sindssyg ved tanken om at det er det eneste der sker.
Folk siger de samme ting og gør de samme ting, igen og igen og igen...
Det eneste jeg gør ved det, er at vente på at livet bliver mere spændene..

Jeg har sovet i 16 år, nu er jeg lige vågnet, og der skal ske noget, og det skal være nu!

Hvad kan jeg gøre? Har i selv haft det sådan? Hvad gjorde i??

Jeg har mest lyst til at rejse hele jorden rundt, opleve det hele, tage til udlandske festivaller, koncerter osv. og først komme tilbage om et par år, problemet her er bare at økonomien slet ikke holder til det.

Jeg er bare ved at blive SINDSSYG over så fucking mange kedelige mennesker der findes, folk tar på ferie, og det eneste de laver er at flyde på stranden hele dagen og tage sol! Hr og Fru danmark, det eneste de laver er at sidde og glo tv???

Der skal bare gang i det her liv!!! Giv mig nogle råd, whatever, nu kom jeg også ud med det.. Tak fordi du læste det :)

Jeg synes dine overvejelser er utroligt sympatiske og gode.

Jeg begyndte at ryge cannabis/hash/pot/skunk kort tid efter jeg startede i gymnasiet, da jeg var 16/17 år, og senere begyndte jeg, som 17-årig, at tage svampe, for at få indblik i en dybere, spirituel virkelighed. Det var fordi jeg følte, at der "manglede noget" - jeg havde læst skønlitteratur, læst filosofi, "kigget i virkeligheden", og det var ligesom ikke nok. DET VIRKEDE IKKE.

Da jeg (endelig) gik ud af gymnasiet, tog jeg et sabbat-år for at finde ud hvad jeg ville, hvor jeg flyttede hjemmefra, arbejdede rundt omkring, og egentlig ikke fandt ud af noget som helst.

Da jeg startede på en videregående uddanelse fandt jeg endelig en person (pige - modsat køn) som jeg blev forelsket i, og det skete fuldstændig hovedkuls og uden forbehold.
Mit forhold til min første kærlighed lærte mig mindst lige så meget som min læsning af filosofi og mine oplevelser med stoffer og trips havde lært mig.

Har du oplevet kærlighed? Det er, for mig at se, det mest essentielle spørgsmål;
1) Hvis ikke, så fatter du ingenting. Find en dreng/pige/mand/kvinde/hest/ko/whatever at forelske dig i, fordyb dig i kærligheden, dyk ned i den anden person og forholdet til ham/hende/den, og lær af det og nyd det.
2) Hvis ja, så har jeg ikke rigtig nogen råd - keep on truckin'.

Insane psychedelia user!

Start et glam-rock band!

Medlem
Brugeravatar

Jeg har kun EN ting at sige til dag. TAG PÅ EFTERSKOLE!!!
You WONT regret!
Tror mit efterskole år har været noget af det fedeste år i mit liv. Seriøst det skal sgu prøves :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]