Lidt spøjs artikel... starter ud i bedste dr. Phil stil og bliver så af lidt mere seriøs karakter og kommer med en del interessant baggrundsviden - omend der tages visse journalistiske friheder (bl.a. dem i allerede har påpeget) da artiklen næppe kan kaldes objektiv.
Virker som om det er en ældre og mere dybsindig artikel man har redigeret og klistret en dommedags indledning på...
Den bærer jo meget tydeligt præg af at være politisk motiveret og veltimet, nu der ellers er forskellige tiltag til en nedklassificering i UK...
I øvrigt så synes mit kyniske jeg ikke at ca. 100 døde på 10-15 år er så forfærdeligt når angiveligt "millions" tager det hver weekend - statistisk set er det vist nemmere at få 7 rigtige i lotto siger lidt hurtigt hovedregning...
Gad vide hvor mange almindelige fødevarer i fri handel, som giver så "gode" odds for at overleve indtagelse - for slet ikke at snakke fx receptpligtig medicin
Selvfølgelig er et eneste dødsfald et for meget for alle de, som er direkte eller indirekte involveret; men jeg kan godt følge peanut-sammenligningen og den nyere med ridning... Sandheden er jo at det er et stort set sikkert drug, hvis man fjerne alle de problematikker et forbud tilfører og skeler lidt til Darwins lære samtidig...
Er jeg i øvrigt den eneste som er ved at brække mig af de "poster childs" der altid nævnes i forbindelse med forbuddet...
Janet Cousins, whose daughter Helen nearly died after taking Ecstasy at a New Year's Eve party in Peterborough in December 1995 - seriøst... hun overlevede... kom nu videre... kan ikke huske hvad den danske pendant hedder, men hver gang Ecstasy er oppe i medierne graver de hende frem som engang for 15 år siden prøvede det 3-4 gange på en tur i Australien og nu angiveligt skal være på medicin resten af sit liv
Alene det at "eksemplerne" er 10-15 år gamle, må vel i virkeligheden i sig selv være bevis for hvor sjældent det er der sker noget fatalt...
Og beklager hvis jeg har trådt nogen over tæerne nu; men jeg synes bare der er andre ting her i livet som er en hel del farligere end ecstasy (brugt med fornuft) - herunder forbuddet i sig selv...