Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 11 aug 2025 00:21

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 43 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Medlem

Nu er det jo rimelig almindeligt at medierne lyver om stoffer. Men det her overgår vist alt!

http://www.dailymail.co.uk/news/article ... agers.html

"This weekend, in clubs, pubs and bars across Britain, a million young people will take Ecstasy.
With luck - and it will take a lot of good fortune - none of them will die horribly as a result. But what is certain is that many thousands will experience a bad trip, one which may ruin their health, and their lives, forever."

!!!!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Uhhh ecstacy lyder sku farligt lige pludseligt. Et badtrip på ecstacy der ødelægger resten af ens liv? hmm :roll:

Medlem
Brugeravatar

Det er simpelthen ufatteligt hvordan folks fordomme om rusmidler kan medføre den slags bavl. Det må være frygt for det ukendte, men for en journalist synes jeg det er en pligt at være saglig og i det mindste have et basalt kendskab til emnet man skriver om. Det er reaktionær følelsesjournalistik og en fornærmelse til faget. Blot fordi der er lidt snak om de-kriminalisering derovre.

Hvis jeg var journalist og mere eller mindre misledte læserne, ville jeg føle at jeg havde fejlet, uanset om det var noget jeg havde fået besked på at skrive eller ej. Jeg synes virkelig at det er dybt kritisabelt at udgive sådan noget.

Medlem
Brugeravatar

"Teenagers with the right ingredients could create the drug in their own bedroom. They wouldn't even need to visit a dealer."

Man kunne da godt lige bruge et værelse der var udstyret så godt derhjemme!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Birkes skrev:
"Teenagers with the right ingredients could create the drug in their own bedroom. They wouldn't even need to visit a dealer."

Ved ikke med mdma, men meth kan man lave i et hjemmelavet lab uden noget real udstyr... så det vel bare læse de rigtige bøger og have lidt teknisk snilde i den sidste ende.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Birkes skrev:

Tvivler på at den gennemsnitlige "teenager" har tilstrækkelig kemisk viden til at fremstille MDMA.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Lidt spøjs artikel... starter ud i bedste dr. Phil stil og bliver så af lidt mere seriøs karakter og kommer med en del interessant baggrundsviden - omend der tages visse journalistiske friheder (bl.a. dem i allerede har påpeget) da artiklen næppe kan kaldes objektiv.
Virker som om det er en ældre og mere dybsindig artikel man har redigeret og klistret en dommedags indledning på...

Den bærer jo meget tydeligt præg af at være politisk motiveret og veltimet, nu der ellers er forskellige tiltag til en nedklassificering i UK...

I øvrigt så synes mit kyniske jeg ikke at ca. 100 døde på 10-15 år er så forfærdeligt når angiveligt "millions" tager det hver weekend - statistisk set er det vist nemmere at få 7 rigtige i lotto siger lidt hurtigt hovedregning...
Gad vide hvor mange almindelige fødevarer i fri handel, som giver så "gode" odds for at overleve indtagelse - for slet ikke at snakke fx receptpligtig medicin :shock:

Selvfølgelig er et eneste dødsfald et for meget for alle de, som er direkte eller indirekte involveret; men jeg kan godt følge peanut-sammenligningen og den nyere med ridning... Sandheden er jo at det er et stort set sikkert drug, hvis man fjerne alle de problematikker et forbud tilfører og skeler lidt til Darwins lære samtidig...

Er jeg i øvrigt den eneste som er ved at brække mig af de "poster childs" der altid nævnes i forbindelse med forbuddet... Janet Cousins, whose daughter Helen nearly died after taking Ecstasy at a New Year's Eve party in Peterborough in December 1995 - seriøst... hun overlevede... kom nu videre... kan ikke huske hvad den danske pendant hedder, men hver gang Ecstasy er oppe i medierne graver de hende frem som engang for 15 år siden prøvede det 3-4 gange på en tur i Australien og nu angiveligt skal være på medicin resten af sit liv :?
Alene det at "eksemplerne" er 10-15 år gamle, må vel i virkeligheden i sig selv være bevis for hvor sjældent det er der sker noget fatalt...

Og beklager hvis jeg har trådt nogen over tæerne nu; men jeg synes bare der er andre ting her i livet som er en hel del farligere end ecstasy (brugt med fornuft) - herunder forbuddet i sig selv...

Medlem

enig hele vejen igennem, lsddrejø

Medlem

Geografisk sted: ja
Åh, den der kvinde med varig hjerneskade var ude og give foredrag tilbage da jeg gik i folkeskolen. Hold käft en omgang ävl hun lukkede ud. Det hele bunder i at hun misforstod sin läge, som forklarede hende at når man har opbrugt alt sit "glädestof" så kommer det ikke igen. Hun tog en tavlesvamp og bankede kritstövet ud af det, for at symbolisere hvad MDMA gör ved hjernen. Stövet var "glädesstof" og hendes slag var MDMA.

Hendes läge var ikke andet end fejlinformeret p.g.a. et gammelt studie som viste at MDMA skader det seretonerge system (det ligger her på psy.dk et sted), men omfanget af skaderne (hvis de findes) står ikke mål med de resultater som projektet frembragte. Noget med noget methamfetamin som blev brugt i stedet for MDMA. Derudover er hun på SSRI fordi hun er deprissiv. Formentligt noget psykisk sygdom som opstod i forbindelse med hendes rave-liv i Australien.

Lige til sidst, så påstod hun at hun aldrig mere kunne föle kärlighed. Mig bekendt er det nogle helt andre hormoner som styrer fölelser som kärlighed! Så alt i alt er hun bare en idiot.

Medlem

Line Risbjerg: http://www.lykkegaardkommunikation.dk/h ... bjerg1.htm

:stupid:

Her er et af hendes foredrag:
http://www.borderlineforeningen.dk/comp ... 64/id,477/
http://www.borderlineforeningen.dk/comp ... 64/id,478/

Kanon underholdning! :)

Insane psychedelia user!

zappa skrev:

Citat:
- På et tidspunkt rådnede mine negle, og det er en skrækhistorie for drengene, som udbryder, at så kan de jo ikke vise sig frem for kammeraterne i omklædningsrummet i fodboldklubben.

WTF - HAHAHA...

Medlem

http://risberg.dk/ Det er vist hendes originale side. Det er så langt ude - helt ufatteligt. :)

Medlem

LOL.. Her er finten:

1-2 klasser, 3 timers forløb, kr. 6.000 + transport. :D

Hun har fat i den lange ende...

Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Sjovt hvordan hende som har så skadet hukommelse og så dårlig koncentration, at hun ikke kan passe et kontorjob, kan huske og holde et flere timers langt foredrag, helt ubesværet.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
Hun kender udregningerne omkring hvor meget serotonin man indeholder...! (Hun ved nemlig at hun først har nok serotonin til at bilve forelsket når hun er 72!)

... Men hvad fanden er det for noget medicin hun får?

Hun siger at hun ryster, får svamp i ansigtet og hovedbunden, taber sine negle og får væskebylder under armene..

... Hendes fordrag slutter af med:

"Så lad mig meget kort forsøge at skære ind til kernen. Man bliver syg af at tage stoffer, så man mister evnen til at blive forelsket og evnen til at dyrke sex"

HOLD DA KÆFT HUN ER WACKED!!!!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvordan kan hun egentlig få lov til at blive ved med at sprede så mange falske oplysninger? Hun har tilmed udgivet en bog. Der må sgu da være nogen, der banker i bordet.
Hun er sikkert hyret af Sundhedsministeriet.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
Citat:
Hvis du har spørgsmål til mig, kan du kontakte mig på mail: line@risberg.dk - det er langt den letteste måde, eller eventuelt på telefon: 5050 3680.

En eller anden, skriv og spørg hvorfor hun forpester ungdommen?

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Essensen er vel, at de mange, der er naive nok til at tro på hende, vil holde sig fra stoffer - ergo er noget af missionen nået. Det er ikke sikkert, at hun selv tror på, at hun er så ødelagt... måske, måske ikke. Hvis hun gør, er hun i hvert fald ekstremt naiv og dum. Men uanset hvad handler det bare om at få stoffer til at lyde så forfærdeligt, at de unge modstår presset i fremtiden. Og selvfølgelig skal de unge rammes på områder som seksuel formåen og at kunne vise sig frem.

Men må da indrømme, at den medicin, hun får, lyder betydelig værre end noget narko, jeg lige kan komme på.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hold da kæft en klaphat af format... Jeg trækker hermed min bemærkning om at træde nogen over tæer tilbage - hende her er jo anti-krist in persona :roll:

Citat:
Hvis dit barn er meget ude til fester,
Og kommer hjem bare vil sove, drikke vand og måske har det skidt, er der grund til at være opmærksom. Den unge vil ofte være deprimeret, irritabel og uden appetit. I disse tilfælde er der mulighed for at de har taget ecstasy.

Øh ja eller de har drukket for mange Cult Shaker og Bacardi Breezere... Hvis vi skal begynde at komme med eksempler på direkte mis-information på hendes hjemmeside bliver det den længste tråd på Psy ever :lol:

Problemet ved sådan en grov form for misinformation er jo at når folk gennemskuer det, så vil det jo også gå udover tilliden til mere saglig information... Den kælling er hverken godt for dem der er for eller imod stoffer - hun skader begge med hendes "information"

Men nu har jeg nok fundet svaret på hvem der holdte det foredrag på Næstved Gymnasium engang, som hævdede end mere end hver 10. dør første gang de prøver ecstasy (hørt fra en kollega, hvis datter går/gik der) :evil:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Hun skal have en email, det er helt klart, og jeg har kun set 2 min indtil videre. Hun er i stand til at passe et kontorarbejde, hun er fuldt arbejdsdygtig, det kan man tydeligt se.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 43 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]