Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 08:51

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 32 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: hjortshøj
coa: "men fra at være en zombie til at være en ung fyr med knald på, tjaeh, ved godt hvad jeg vil foretrække,." ja men det største problem for mig er at jeg er LIDT for overgearet, til at folk kan holde mig ud...desuden er jeg også for nærtagende og opfatter modsigelse som personligt angreb! en anden ting jeg skrev for et stykke tid siden...at jeg er indavl...det ER RIGTIGT men du troede jeg prøvede at være selvironisk/uvidende, og det tog jeg måske lidt for nært...men min lillebror er skizofren..så mine forældre fik altså 66,66% sindsyge børn pga indavl, og jeg er selvfølgelig imod indavl om det så er "pære-danskere" eller muslimer..
jeg var første gang på psyk-hospital da jeg var 11 og siden på børnehjem, tvngsfjernet, ungdoms-psyk, voksen-psyk, og rets-psyk, fængslet i isolation i ½ år og har gået på 13 folkeskoler...men min iq fejler ikke noget og måske derfor klarer jeg mig udemærket alene med mine hunde og avis ruter hver morgen i 6 år uden at have meldt mig syg, eller holde ferie, men lykkelig har jeg opgivet at blive! men tænker på at begynde på lorte-medicin igen bare så jeg kan blive ligeglad med verdenssituationen igen...men er det noget LIV

Medlem

opis: "Medlidenhed får du heller ikke så meget af bare roligt (joke) "
hehe tak, medlidenhed fjerner også bare fokus fra noget vigtigere, nemlig forståelse! og det lyder det til du gør!
når der nu er så mange herinde som har psykiske problemer/sygdomme vil samfundets første
tanke være " ja, det er hvad der sker når man tager stoffer!" man kunne godt bruge meget mere forskning på området, men samfundet vil skide os et stykke...vi SKAL gøre som flertallet - drikke rødvin og øl, arbejde og betale skat, selvom man ikke kan blive helbredt hvis man får kræft og bliver nødt til at tage til udlandet for egen regning! samfundet skal være glade for at jeg ikke drikker ret tit! når jeg tænker tilbage på ting jeg har gjordt i en brandert, som jeg ikke kan forsvarre på nogen måde... feks autonom-kriminalitet som hærværk og skoleafbrænding ( bare rolig panser-basser, jeg HAR afsonet!!!)

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Syd for vest, 3. stjerne til venstre.
Tror det er omvent med at det er psykisk syge der ender som stofmisbruger, da de ikke kan få en optimal behandling, og sjældnere at folk bliver syge af stofferne. Stofferne hjælper så ikke i det lange løb, da man isolerer sig fra samfundet, bliver outsider. For man kan kun føljest med andre der accepterer ens forbrug og har forståelse for det. Og det er det som regel kun andre psykisk syge stofbrugere der kan. Så det bliver en skrue uden ende.
Når vi får hjælp, så er det ud fra at vi skal til at fungere som "normale" mennesker. Det er vi bare ikke. Mange af os har en særpræget personlighed der ikke passer ind i systemet.
Kunne være rart hvis vi også kunne få tilskud til psykriatisk behandling. Jeg ventede 1½ år for at komme til psykiater (venteliste) og det tog mig 5 år at få min læge at sende mig til sådan en. Hvor jeg i den periode bare blev sygere og sygere. Samfundet kunne have sparet en masse. Nu skal de tage sig af mine børn, som også er blevet skadede, jeg blev nødt til at flytte fra mine børn for ikke at skade dem mere. Fucking sygt system. De siger vi er syge, jeg vil sige det er fandeme en syg verden vi lever i. hvor alle skal være ens og skal man være syg i roen er det best at vere rig for så er man bare exsentriker, hvortil hvis man er fattig så ender man som udstødt af samfundet.
Da jeg fik min første unge, droppede jeg alt hvad der hed stoffer og omgangskreds, jeg holdt mig clean og medicinfri i 7 år og levede et normalt liv. så blev jeg syg igen. Medicin i 2 år hvor jeg gik i coma og ingenting kunne. Jeg sov 16-18 timer i døgnet, kunne ikke tage mig af ungerne. Jeg kan næsten intet huske fra den tid med psykofamika, så som zyprexa og ramaron. Det var bare ok med komunen at jeg intet kunne, vi fik aflastning til ungerne og hjælp i hoved og røv. Så blev jeg så sløv at jeg glemte at tage min medicin, hvilket var godt nok, for en dag vågnede jeg og så hvor langt væk jeg var. Besluttede mig for at få mit liv igen.
Stoppede medicinen og begynde at ryge pot i steden for, hvilket hjalp mig nok til at jeg kunne tage hånd om mine unger igen. Den var komunen så ikke med på, jeg skulle tage min medicin, så vi mistede al hjælpen for nu var jeg jo misbruger og imod systemet da jeg ikke ville modtage behandling. Mit svar var at jeg gerne tog behandling, men det hed psykoterapi. Jeg har utallige spæcial læge erklæringer der siger at jeg har brug for terapi og det er den vej man skulle gå og de blev bare ved med at haselere med at jeg skulle starte op igen med medicinen selv om det var tydeligt at jeg fungerede meget bedre med potten. Jeg kunne tage mig af huset og ungerne, ennda min have kunne jeg klare. Hvilket jeg ikke kunne på medicinen, der sad jeg bare og gloede ud i luften, hvis ikke jeg sad og sov eller lå i min seng.

Sygt system.

Og ja kan godt nikke genkendende til den med alkaholen får fornuften til at gå ud. Jeg holdt med at drikke efter at jeg overfaldt min eks pap fra med en køkkenkniv og snittede ham i maven, han slog min mor...
På derværende have jeg også haft andre volds episoder, allle hvor jeg havde en ordenlig branert på.
Kunne være jeg skulle haft blevet alkaholicer i steden for potbruger, så havde vi måske fået hjælp og jeg kunne stadig være mor for mine unger.
Men sådan er verden, hård og uretfærdig....

Medlem

ja det er sgu noget lort! men uden at kende dig, syntes jeg du virker helt normal, jeg har læst næsten alle indlæg her på psy fra alle brugerne...og har lagt mærke til at der er RIGTIG mange der har haft en elendig barndom/ungdom hvor vores historier langtfra er de værste ( men slemme nok ) man kommer nemt til at hade samfundet...og det er jo ikke den rigtige vej at gå, men man har det sgu ikke nemt i det her land, man bliver sparket og trampet på når man er helt nede! og ja jeg mente jo også at det er sygdom der får folk til at tage stoffer! og det mangler man en del forskning i. men ellers godt skuldret af dig at du ikke er endt som et dårligt menneske! det kan jeg ikke sige om mig selv, men det er mit MÅL her i det "såkaldte liv!"

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Sygdom der får folk til at tage stoffer? Folk vil gerne ha det godt, samfundet stinker det meste af tiden - regn lige på at samfundet skal undersøges for sygdomme - fordi det er sgu det som smitter mennesket med galskab.

Junior medlem

Tusind Tak for alle jeres svar.
Det hjælper. ;)

Junior medlem

Forresten. Nu har jeg læst lidt rundt på nettet og kan ikke finde nogen steder hvor der står at stoffer som Efedrin, Morfin, og N2o Kan have nogen pysykose effekt. At der nogen der kender noget til det?

Junior medlem

Danielsonny, har du prøvet hashen endnu?
Hvis ja, hvordan gik det så?

Jeg vil sige at så længe du frygter at blive ramt af en hashpsykose synes jeg ikke du skal prøve det.
Dog er det kun folk med en meget svag psyke som på nogen måde kan blive ramt af en hashpsykose efter første gang.
Hvis du sidder, og er igang med at fyrre op for en joint og du ligepludselig kommer i tanke om; "måske skal jeg ikke gøre det her, jeg kan jo få en hashpsykose". Så er mit råd til dig: LAD VÆRE MED AT TÆND DEN.. Når du bliver ramt af jointen vil dine tanker kun fokusere sig på at du kan få en hashpsykose, og sådan noget er bestemt ikke sjovt.

Medlem

Danielsonny skrev:
Forresten. Nu har jeg læst lidt rundt på nettet og kan ikke finde nogen steder hvor der står at stoffer som Efedrin, Morfin, og N2o Kan have nogen pysykose effekt. At der nogen der kender noget til det?

efedrin blev engang solgt under navnet " cloud 9 " og kan garanteret godt give psykose ved længere tids brug pga manglende søvn og næring
morfin kan også give psykose! n2o ved jeg ikke, men simon spies forbrugte på 1 år mere n2o end rigshospitalet! han havde 2 kendte psykoser som han fik af at spise hash i spanien den ene gang og den anden gang var ifølge ham selv af at spise et "jordbær podet med hash "? om det var gensplejset eller podet ved jeg ikke, men han blev indlagt i 14 dage på riget, han stiftede også " det psykedeliske selskab " som kun havde til formål at tage så mange forskellige stoffer som muligt! han døde 64 år gammel i 84....af leversygdom fremkaldt af...ja ALKOHOL
han solgte også amf under WW2 og udtalte engang at han gerne ville have lov til at sælge lsd, da han mente at en rejse ind i sig selv (for en gammel dame)ikke var værre end at sende hende til malorca! hehe :D

Junior medlem

Tak for svaret Cloud9.

Psychodrugz, Har ikke prøvet hashen endu, somdu også hentyder til, så tror jeg at det er bedst at jeg venter til jeg ikke er usikker på det. ;)
Skriver helt sikkert en Triprapport vis jeg prøver det.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Du skal tage det alvorligt at der er skizofreni i din familie, det øger risikoen for at det samme sker for dig væsentligt.

Jeg kan ikke forstå hvorfor alle undlader at tænke på det her!

Junior medlem

Dextose:
Er ikke i biologisk i familie for ham der har fået psykose. han er bare mere som en onkel for mig, hvilke at når jeg har set hvad det har gjordt ved ham, har fået frygten for at det ville ske for mig. Af dem jeg er i biologisk familie har næsten alle af dem røget hash og har aldrig haft noget.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 32 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]