Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 02 aug 2025 14:49

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 64 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
TIAS: Alle de mennesker du snakker om der mister deres arbejde.... Jeg kan kun tælle 2 venner der har mistet job - resten har stadigvæk deres. Min bror kører taxa og jeg laver det jeg plejer - nyder livet og mangler ingenting. Spørgsmålet er mere ens krav til livet - hvad man forlanger og så mange mennesker forlanger ting, de slet ikke har råd til i den sidste ende.... Hvor mange mennesker skylder penge i banken?? Jeg skylder intet... Jeg har en lille gæld på 4000 - det er den klat penge lille mig har måtte låne i mit 28 årige liv og det var til en ekstraregning jeg ikke havde forudset.
Så tænker i at jeg er en fattigrøv.. Det ved jeg sgu ikke - har Sony bravia 2 40tommerLCD - WII - NAD forstærker - Pc'er - Internet - Hash når jeg har lysten (hele tiden) - Dope når jeg vil blæse - penge til nyt tøj, penge til festivals, fester. Penge til Elektronisk shit....
Så nej Tias, jeg kan ikke forstå folk er sådan på røven. Mig og min bror bor i en 350-400 kvm villa - lige ud til vandet. 2 etager, kælder(ikke med i kvm), kæmpehave... Vi er forresten ved at sætte lortet i stand - jeg er ved at bygge nyt køkken og bad i overetagen - og finanskrisen, den rammer mig ikke - har de ting jeg skal bruge til at bygge med..... Hvorhenne er det hårdt tias? altså hårdt for folk der havde hjernen med sig - fordi alle mennesker ved da at efter et økonomisk opsving følger en fucking nedtur - sådan er livet bare sådan har det altid været - dem der ikke gemmer til katten, har ikke noget til natten.

Hvis hash ikke virker bevidsthedsudvidende - så der noget galt med brugeren eller også er det ikke rigtig hash. De eneste jeg har mødt der ikke bliver "udvidet" af det, er folk der sidder og slammer 10g på bongen om dagen - men det jo også ondt misbrug.

SOMA JUICE: Jeg er den normale arbejder - jeg har taget mine forholdsregler - altså bare fordi man får mere at lege med - behøver man jo ikke bruge dem alle på en gang - så det vist et holdningsproblem og ikke et "viden" problem. Folks fejl er at de vil ha og ha og ha. Når de så får midlerne til det - bruger de løs - uden at tænke sig om - det er deres eget problem heldigvis.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Right behind you...
http://www.youtube.com/watch?v=GAZuQiJU ... ture=email

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Child of Aum skrev:
TIAS: Alle de mennesker du snakker om der mister deres arbejde.... Jeg kan kun tælle 2 venner der har mistet job - resten har stadigvæk deres. Min bror kører taxa og jeg laver det jeg plejer - nyder livet og mangler ingenting. Spørgsmålet er mere ens krav til livet - hvad man forlanger og så mange mennesker forlanger ting, de slet ikke har råd til i den sidste ende.... Hvor mange mennesker skylder penge i banken?? Jeg skylder intet... Jeg har en lille gæld på 4000 - det er den klat penge lille mig har måtte låne i mit 28 årige liv og det var til en ekstraregning jeg ikke havde forudset.
Så tænker i at jeg er en fattigrøv.. Det ved jeg sgu ikke - har Sony bravia 2 40tommerLCD - WII - NAD forstærker - Pc'er - Internet - Hash når jeg har lysten (hele tiden) - Dope når jeg vil blæse - penge til nyt tøj, penge til festivals, fester. Penge til Elektronisk shit....
Så nej Tias, jeg kan ikke forstå folk er sådan på røven. Mig og min bror bor i en 350-400 kvm villa - lige ud til vandet. 2 etager, kælder(ikke med i kvm), kæmpehave... Vi er forresten ved at sætte lortet i stand - jeg er ved at bygge nyt køkken og bad i overetagen - og finanskrisen, den rammer mig ikke - har de ting jeg skal bruge til at bygge med..... Hvorhenne er det hårdt tias? altså hårdt for folk der havde hjernen med sig - fordi alle mennesker ved da at efter et økonomisk opsving følger en fucking nedtur - sådan er livet bare sådan har det altid været - dem der ikke gemmer til katten, har ikke noget til natten.

Du understreger min pointe. Dem der rullede sig i penge til at begynde med klarer krisen uden problemer, dem der bliver fyret (og det er altså rigtigt mange udenfor den lille kreds af dopede yuppier du befinder dig i) havde svært nok ved at klare sig i forvejen. Læs hvad jeg skriver: De havde INTET valg.

Citat:
Hvis hash ikke virker bevidsthedsudvidende - så der noget galt med brugeren eller også er det ikke rigtig hash. De eneste jeg har mødt der ikke bliver "udvidet" af det, er folk der sidder og slammer 10g på bongen om dagen - men det jo også ondt misbrug.

Du er ignorant om menneskers forhold til rusmidler så. Jeg har mødt masser af folk der er blevet dummere af både hash, ecstacy og syre - det er dit forhold til det der afgør om du udvikler dig af det, ikke stoffet selv. Jeg er på nippet til at sige at du selv har taget skade, hvis jeg skal være helt ærlig. Er det tegn på en udvidet bevidsthed at ignorere sine medmennesker når de lider? Det meste du har tilovers for dem er at de "ikke har hjernen med sig". PLUR så det batter, lige der ;)

Citat:
Jeg er den normale arbejder - jeg har taget mine forholdsregler - altså bare fordi man får mere at lege med - behøver man jo ikke bruge dem alle på en gang - så det vist et holdningsproblem og ikke et "viden" problem. Folks fejl er at de vil ha og ha og ha. Når de så får midlerne til det - bruger de løs - uden at tænke sig om - det er deres eget problem heldigvis.

Ja, hvis de da tilhører den øvre middelklasse ligesom dig. Du har så lidt forbindelse med resten af dit samfund at det er fuldkommen skræmmende. Prøv at læs Danmarks statistikker en dag, og overvej om det er noget dem i den lave ende har bragt på sig selv.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Mennesket er istand til at kæmpe for sig selv tias - men lad os da granske lidt i min Young Urban Proffesional personlighed (altså ung person med godt arbejde) det er det som yuppie betyder - til dem som ikke vidste det.

Tias: jeg startede på bunden af de statistikker, min mor har været morphinist i over 20 år - har lavet næsten alle former for kriminalitet inden jeg blev 14, med voldtægt, brandstiftelse, mord og andet nastyshit i den ende undtaget. Indtil jeg blev 21-22 var jeg faktisk på vej nedad - smadrede alt omkring mig, brændte alle broer og opførte mig totalt sindssygt - det er der mange grunde til jeg gjorde, kan jeg se nu og nej samfundet kunne ikke have gjort en skid... Skulle de fjerne mig fra mit elskede dysfunktionelle hjem? Nej fordi så vil jeg da have gået omend endnu mere totalt amok. Selvfølgelig er der nogle der har haft det slemmere end mig, massere endda - men siger bare, jeg kommer ikke fra den flotteste plads i haven, men kan fandme godt finde ud af at flytte mig så solen rammer mig.... Jeg har kæmpet mig frem til det jeg har idag - de ting jeg har, er jeg stolte af, de handlinger jeg har udført er jeg stolte, jeg er stolt af det liv jeg har skabt til mig selv - men har virkelig også måtte tænke mig om - tit stået og set på andre har fået en masse hvor jeg har tænkt - næeh, det jeg har det virker sgu endnu, så hvorfor bytte det ud fordi det nye er smartere og mere hightech... Ja jeg ved godt der sidder børnefamilier derude, som lever af en økonomi som virkelig stinker...... Men vi sad fandme også hårdt i det, tit sultede vi da jeg var barn - deraf min kriminelle ungdom. Tias jeg tilhører ikke den øvremiddelklasse, jeg har ikke noget specielt ifht til alle mine yuppie venner, hvor nogle af dem har 3-4 biler og en enkelt 11 biler (men det fordi han skruer i dem og det ikke nye biler) andre af dem har 2 fladskærme i huset sammen med en 2-3 computere... Her hvor jeg bor har vi ikke det vilde og det vi har, har vi brugt tid på at samle - huset indeholder 2 HD fladskærme - 3 laptops - 2 ps3'ere - 2 wee's - 1 Xbox - en NAD forstærker - En Harmon Kardon forstærker - nogle højtalere (sony for det meste, 2 yamaha studiehøjtalere og 2 bose studiehøjtalere der pt er lånt ud) - Vi har en bil - en hyundai. Så er der 2 scootere. Flere ting af værdi finder man vist ikke - jo nogle små 7 tommer dvd afspillere med skærm og en enkelt gps + 8-9 mobil telefoner.

Hvornår har jeg ignoreret mine medmennesker når de lider? Spørg alle mine venner om de nogensinde har set bagsiden af mig når det brændte på - nej jeg står der om det så er klokken lort om natten - jeg er available 24/7 når det gælder mine medmennesker - men mine medmennesker, det er mine venner og min familie - ikke resten af samfundet. Måske det dig der har taget skade af stofferne tias og ikke mig! Den eneste skade jeg har taget af stoffer, er at det har fjernet mig fra samfundets fælleskab, jeg ser ingen værdi i at deltage i samfundet da samfundet aldrig rigtig har opfattet mig som værdifuld - jeg er bare god til at klare mig selvom jeg er meget antifamilien danmark. Det her har jeg lægens ord på, syg og skadet er jeg ikke, jeg har bare en meget anderledes personlighed og livsanskuelse som fjerner mig meget fra "normen".

Tias du er ignorant ifht til menneskers brug af rusmidler - bare fordi du syntes folk er blevet dummere er det jo ikke ensbetydende med de selv føler det - er det ikke det du så fint prædiker? at der skal være plads til alles synspunkter - men åbenbart ikke de dumme.

Men det er da godt du antager jeg tilhører den øvremiddelklasse - påstår i et andet topic du har fulgt med i alle mine posts i 8 år - flere gange har jeg beskrevet min barndom og opvækst - så læse er du heller ikke god til... Eller er det bare fordi du gerne vil stå og lyve istedet for at sige du ikke har styr på lortet men lort på styret?

Og njet tias, vi rullede os ikke i penge inden vi fik vores villa - vi har kæmpe os fra tabereksistens til fedt liv - det kan alle gøre - sådan er det, alle mennesker er ens - har samme muligheder - fordi alt hvad du skal bruge af værktøj ligger begravet i dig selv. Det gælder alle mennesker, ikke mit problem de er for blinde til at se den styrke de besidder, det er deres egen kamp med dem selv de skal gøre op der. Folk der ikke vil se dem selv som et unikum, folk der har brugt mere tid på at kigge ud end ind, det er dem som sidder i lorten nu - nogle sad i den i forvejen, men grunden er desværre den samme - hvis du ikke kan finden noget styrke i dig selv - bare den mindste glød - så der intet der kan hjælpe dig, ikke engang en lottogevinst på 30 millioner.....

Men postede du bare for at svine mig til Tias? Eller var det for at diskutere min livsanskuelse og min livsfilosofi?
Fordi jeg er kæmpe fresh på det da - men så lav lige et andet topic - Obama skal beholde sit

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Skal vi ikke holde her? Du lader ikke til at være videre interesseret i at diskutere fordomsfrit og jævnbyrdigt med mig.

Skal lige for en god ordens skyld nævne at ens klassetilhørsforhold baserer sig på hvor man er nu. Med eget hjem og så stor indkomst er du de facto medlem af den øvre middelklasse. Bare fyi.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: DK
Tias skrev:
Skal vi ikke holde her? Du lader ikke til at være videre interesseret i at diskutere fordomsfrit og jævnbyrdigt med mig.

Skal lige for en god ordens skyld nævne at ens klassetilhørsforhold baserer sig på hvor man er nu. Med eget hjem og så stor indkomst er du de facto medlem af den øvre middelklasse. Bare fyi.

Child of Aum kan bare godt li at eksponere sig selv. Læg mærke til hvordan det altid ender med at omhandle hans person. Emnet er skiftet fra Obama/politik til at Aum fortæller sin livshistorie - og forsvarer den.

Most of the physical world is unseen.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Nej arpheus, jeg spørger om det er det som tias vil diskutere og beder ham oprette en anden tråd. Sådan at obama topicet forbliver et obama topic.
Hvis Tias gerne vil diskutere offentligt med mig, er det helt ok - men det bliver bare i et andet topic - oprettet af ham selv.
Kunne nok have undladet en del af min "livshistorie" men tias kommer med argumenter, som han ikke burde, idet han kunne have fundet de facts i de topics han påstår at have læst - sorry for jeg ikke bare linkede til dem.

Tias hvad mener du med fordomsfrit? Er det ikke dig der kalder mig yuppie? automatisk antager jeg er bad fordi jeg måske har højere indkomst end dig?
Eget hjem? Tias bor du i et telt sammen med 12 andre eller har i besat en kælder et eller andet sted? Spørger bare, fordi hvis du kan få "eget hjem" ind som argument for at tilhøre middelklassen, så står det satme slemt til hos dig...

EDIT

Du mener "eget hjem" som i et hus man ejer LOL tror du fucking vi har købt den villa vi bor i he he - den er lejet makker, vi fandme da ikke millionærer vel..... Det bare ret hyggeligt at tilbageholde facts.... det jo ikke at lyve - men bare at se hvilke fordomme folk har Tias..... psykologi min ven, den lærer dig mennesket at kende.

Du antog at fordi jeg bor i en villa sammen med min bror og hans familie - ud til vandet... så tror du det er købt, det er halvt liebhaver og alt det fuck der.... Min brors kone er pensioneret. Han er taxachauffør. 2 børn under 18. Min ældste nevø er på SU og mig og min ældste niece er pt sygemeldte for at have fuckup i hovedet.... Men vi mangler stadigvæk ikke en skid, så luk røven med din latterlige finanskrise - den rammer folk ja, det gør den, men som jeg siger, kun dem der tænker "at gemme til natten, er at gemme til katten" - men det er det ikke, det fandme godt at have noget når der er mørkt og koldt.

EDIT igen

Desuden er der masser af arbejde - det bare jydskedollars man får i løn;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Precrime Obama : http://revolutionarypolitics.com/?p=756

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Child>> Så må jeg jo klarificere igen. Jeg mener blot at har du et sted at bo du kan betale, lejet eller ej, så er du de facto medlem af middelklassen herhjemme, din de jure status angår sådan set ikke mig og jeg er også ligeglad. Men altså, ras du bare videre, du læser ikke hvad jeg skriver og jeg har bedre ting at bruge tilværelsen på - kig ind i anarkisme tråden hvis du pinedød vil bruge mine indlæg som din følelsesmæssige boksebold.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tias det fordi det lort du lukker ud IMO bare er lort og så kommentere jeg det. jamen så er alle jeg kender medlem af middelklassen, selv dem på SU, tror du ikke det er dig og din omgangskreds der er sådan lidt nogle bumser? Bumser er mit slang for folk der ikke gider gøre noget for dem selv men gerne vil have andre til det..... spørger bare:)

Relativistisk båthorn

xun skrev:

Tak xun, for linket, den var meget god at se. Typisk medie-klippet, desværre, men man fik dog et par klip hvor obama selv sagde nogle interessante ting. Jeg synes dog det var skønt for engang skyld at se en journalist med EGEN mening, det var meget menneskeligt istedet for de robot-typer man ser på andre 'seriøse' medier.

Og debatten i-sig-selv er interessant. Meget.

Præventiv jura, ka' man vel kalde det over-ordnet, når det gælder præventiv dom, præventiv straf osv.

At handle INDEN årsagen til handlingen reelt foreligger.

Man ka' vende det begge veje, som med de fleste ting, men såvidt jeg ka' se så ender man alligevel med at det bli'r ANGST der styrer samfundet's jura, og det ka' jeg ikke se hvordan man ka' støtte på nogen måde.

Og jeg har altså også svært ved at se hvad det eksisterende rets-system mangler for at håndtere farlige personer.

Jeg er feks ekstremt angst for hvad regeringen ka' finde på, som ka' skade MIN frihed. Jeg er ekstremt angst for hvad GOD-TROENDE mennesker ka' finde på, som ka' skade MIN frihed.

Folk der er imod narko feks, og måske endda mener det er djævelsk værk og bør ud-drives med tvang. Den slags religiøse adfærd er jo set før, i middel-alderen blandt andet da man brændte hekse af.

"Du er en heks" (du er en narko-bruger)

"Vi er nødt til at beskytte os mod hekse, så du må brændes" (vi er nødt til at beskytte os mod narko, så du må spærres inde eller dræbes)

"Vi er angste for at hekse vil omstyrte samfundet med deres diabolske hekse-moral" (vi er angste for at narko'en vil blive så populær at vi som narko-modstandere mister indflydelsen på samfundet)

Der er så mange paraleller som folk der VIRKELIGT går ind for et rets-samfund burde bemærke.

Det over-ordnede koncept bag et rets-samfund er super-enkelt: Uskyldig indtil bevist skyldig.

Har man ikke gjort noget Ulovligt, så ka' man hverken friheds-berøves eller straffes eller noget lignende. Det er grundlaget for et rets-samfund.

I det øjeblik man lader ANGST diktere hvem der ska' spærres inde, så har man ikke længere et rets-samfund.

Det kan ikke være anderledes. Heller ikke selvom nogle mennesker virker skræmmende på nogen.

Som sagt, jeg er skræmt af regeringen og en del danske top-politikere, men det gi'r ikke mig ret til at straffe dem. Kun hvis de bevist forsøger at skræmme, gør de noget Ulovligt, og det er ALLEREDE dækket af retspleje-loven, og kræver derfor ingen yderligere lov-tiltag.

På den anden side så er man jo også idiot hvis man la'r dygtige kriminelle slippe afsted med at planlægge mord og terror fordi de er dygtige nok til at skjule det der måske ku' bevise at de har onde hensigter.

Eksempel: hvis en gruppe i politiet beslutter at gå deres egne veje i bekæmpelsen af narko, fordi de måske føler at regeringen er for slap, og de udnytter deres myndigheds-stilling til at udøve terror mod folk der bruger narko. Hvad gør den der udsættes for terror så? Hvem går man til? Hvor henvender man sig for at få standset overgrebet?

Hvis gruppen er i politiet eller i myndighederne, og derfor ved præcis hvordan de ska' gemme deres spor så deres terror ikke ka' spores, og så de dermed ikke ka' dømmes og standses, ska' offeret så bare leve med at blive mishandlet lige så længe denne gruppe af rådne myndigheder synes det er deres ret at handle på egne vegne?

Hvad gør man i en sag hvor man ikke ka' bevise de forbrydelser der begåes imod en?

Hvad gør et samfund i en sag hvor de ikke ka' bevise at en gruppe alqeida medlemmer planlægger reel terror mod samfundet?

Det er en svær problem-stilling, for i det øjeblik man måske handler imod den FORMODEDE gruppe terrorister, som MÅSKE slet ikke gør det man mistænker dem for (og det ka' man jo ikke vide uden beviser), så risikerer man at straffe USKYLDIGE.

Det skete på guantanamo, hvor man ved at en hel del Uskyldige tilbragte flere år, hvilket er UTILGIVELIGT.

Den er ikke nem. Og det er ikke for at forsvare hvis obama indfører en legalisering af guantanamo-tilstande, for det er jeg absolut imod. Men problemet ka' ses fra begge sider.

Jeg hælder selv til den jura-form, eller det rets-samfund, der hellere la'r skyldige gå fremfor at skade Uskyldige. Uskyldige er det eneste der ska' beskyttes, de er de vigtige. Og derfor er det selvfølgelig ikke iorden at straffe på formodninger og tro, som guantanamo jo gør.

Du ska' VIDE det er en heks, ikke TRO det, før du sætter ild til den.
Det er ikke nok at du er meget bange for hekse.
Det er min mening.

Relativistisk båthorn

Obama skuffer igen:

http://washingtontimes.com/news/2009/may/27/interrogation-rule-overturned/

Citat:
The Obama administration had asked the court to overturn Michigan v. Jackson, disappointing civil rights and civil liberties groups that expected President Barack Obama to reverse the policies of his Republican predecessor, George W. Bush.

Medlem

Geografisk sted: et eller andet sted
Citat:
The Justice Department, in a brief signed by Solicitor General Elena Kagan, said the 1986 decision "serves no real purpose" and offers only "meager benefits." The government said defendants who don't wish to talk to police don't have to and that officers must respect that decision. But it said there is no reason a defendant who wants to should not be able to respond to officers' questions.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Mon Obama får sit eget "Irak"?
Synes det virker som om at "den gamle plan" bare kører videre... Nu mangler vi bare at zbigniew brzezinski erklærer krig med rusland...
Citat:
Iraq redux? Obama seeks funds for Pakistan super-embassy

http://www.mcclatchydc.com/251/story/68952.html

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Lige en anden god side: "Top 25 Censored Stories for 2009"
http://www.projectcensored.org/top-stor ... ry/y-2009/

Medlem

Xun hvornår bidrager du selv med noget udover links?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Måske når jeg har bedre tid...

Relativistisk båthorn

poke-1-kenobi skrev:
Citat:
The Justice Department, in a brief signed by Solicitor General Elena Kagan, said the 1986 decision "serves no real purpose" and offers only "meager benefits." The government said defendants who don't wish to talk to police don't have to and that officers must respect that decision. But it said there is no reason a defendant who wants to should not be able to respond to officers' questions.

Reglen om at policen ikke må starte et forhør, er for at sikre at de ikke tvinger det igennem og så bagefter si'r at det var den forhørte der selv startede med at snakke.

Den undskyldning, og dermed mulighed for 'frivillig tvang', gi'r man nu politiet.

Reglen er til for at beskytte den svage part, som IKKE er policen.

Den person der måske bli'r bange for at sidde i rum med 3-4 muskuløse politi-typer, der måske virker meget skræmmende og intimiderende, og som måske derfor begynder at tale selvom personen inderst inde ikke ønsker det.

Reglerne er til for at beskytte folk mod pres fra myndighederne, ikke for at beskytte eller hjælpe policen.

Hvis man er en af dem der mener politiet altid er de gode, så bør man afskaffe alle regler der gør deres arbejde besværligt for dem.
De regler som kun har til formål at sikre folk mod at blive udsat for KORRUPTE politi-folk.

Politi-betjente, som alle andre myndigheds-personer, ER mennesker og ikke maskiner. Mennesker handler med FØLELSER, og derfor bør man være på vagt overfor enhver med magt-beføjelser, altså blaa policen.

Reglerne er lavet fordi man netop havde problemer med policen's magt-brug. Nu fjerner man dem i mis-forstået tillid til deres evner. Politiet VIL svigte, og man vil få mis-brug af magt igen.

Det er som 3-delingen af magten, som også bli'r undergravet af terror-lovene fordi man har glemt hvorfor magten overhovedet ER 3-delt.

"Vi handler altid korrekt, og gør altid hvad vi skal", er myndighederne begyndt at tro om sig selv, og befolkningen er også lullet ind i den lyse-røde tornerose-søvn.

Men magt korrumperer, og når man fjerner de sikkerheds-barrierer der er indsat for at beskytte os alle mod stats-magten i sin korrupte form, så er vi ikke længere beskyttede... og så kommer undertrykkelsen helt af sig selv.

En politi-stat, hvor vi alle overvåges og holdes under streng kontrol, vil være den bedste sikring mod at en potentiel forbryder går løst rundt, men vil du leve sådan poke?
At sikre samfundet er nemt nok, man ska' bare sætte os alle i fængsel med det samme. Så har man fanget alle potentielt skyldige.

Historien fortæller om kong herodes der dræbte alle drenge-børn for at sikre sig at den farlige jesus ikke blev konge. Det har sine ligheder med den måde man udsætter os alle for friheds-berøvelse fordi man er angst for at miste sin stats-magt:

Citat:
Han var kendt som en grusom tyran, der angiveligt lod sin kone Marianne henrette og siden tre af sine sønner Alexander, Aristobulus og Antipater på baggrund af mistanke om sammensværgelse. Ifølge Matthæusevangeliet kap 2. var det også Herodes der stod bag barnemordet i Rama og Betlehem i forsøget på at udrydde Jesus, da han havde hørt rygter om en ny konge den udvalgtes fødsel.

Medlem

Kaktus Klausen skrev:
Ham den sorte skal de da nok få skudt, så er vi lige vidt igen.

racist !

Medlem

JEL skrev:
poke-1-kenobi skrev:
Citat:

Reglen om at policen ikke må starte et forhør, er for at sikre at de ikke tvinger det igennem og så bagefter si'r at det var den forhørte der selv startede med at snakke.

Den undskyldning, og dermed mulighed for 'frivillig tvang', gi'r man nu politiet.

Reglen er til for at beskytte den svage part, som IKKE er policen.

Den person der måske bli'r bange for at sidde i rum med 3-4 muskuløse politi-typer, der måske virker meget skræmmende og intimiderende, og som måske derfor begynder at tale selvom personen inderst inde ikke ønsker det.

Reglerne er til for at beskytte folk mod pres fra myndighederne, ikke for at beskytte eller hjælpe policen.

Hvis man er en af dem der mener politiet altid er de gode, så bør man afskaffe alle regler der gør deres arbejde besværligt for dem.
De regler som kun har til formål at sikre folk mod at blive udsat for KORRUPTE politi-folk.

Politi-betjente, som alle andre myndigheds-personer, ER mennesker og ikke maskiner. Mennesker handler med FØLELSER, og derfor bør man være på vagt overfor enhver med magt-beføjelser, altså blaa policen.

Reglerne er lavet fordi man netop havde problemer med policen's magt-brug. Nu fjerner man dem i mis-forstået tillid til deres evner. Politiet VIL svigte, og man vil få mis-brug af magt igen.

Det er som 3-delingen af magten, som også bli'r undergravet af terror-lovene fordi man har glemt hvorfor magten overhovedet ER 3-delt.

"Vi handler altid korrekt, og gør altid hvad vi skal", er myndighederne begyndt at tro om sig selv, og befolkningen er også lullet ind i den lyse-røde tornerose-søvn.

Men magt korrumperer, og når man fjerner de sikkerheds-barrierer der er indsat for at beskytte os alle mod stats-magten i sin korrupte form, så er vi ikke længere beskyttede... og så kommer undertrykkelsen helt af sig selv.

En politi-stat, hvor vi alle overvåges og holdes under streng kontrol, vil være den bedste sikring mod at en potentiel forbryder går løst rundt, men vil du leve sådan poke?
At sikre samfundet er nemt nok, man ska' bare sætte os alle i fængsel med det samme. Så har man fanget alle potentielt skyldige.

Historien fortæller om kong herodes der dræbte alle drenge-børn for at sikre sig at den farlige jesus ikke blev konge. Det har sine ligheder med den måde man udsætter os alle for friheds-berøvelse fordi man er angst for at miste sin stats-magt:

Citat:
Han var kendt som en grusom tyran, der angiveligt lod sin kone Marianne henrette og siden tre af sine sønner Alexander, Aristobulus og Antipater på baggrund af mistanke om sammensværgelse. Ifølge Matthæusevangeliet kap 2. var det også Herodes der stod bag barnemordet i Rama og Betlehem i forsøget på at udrydde Jesus, da han havde hørt rygter om en ny konge den udvalgtes fødsel.

Selvfølgelig findes der korrupte betjente, selvfølgelig oplyser politiet ikke altid om den anklagedes rettigheder, selvfølgelige foregår der magtmisbrug. Men i set i realitetens lys, mon ikke politiet forsøger at intimedere folk der er til forhør uanset om den anklagede har ret til at have en advokat tilstede?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 64 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]