Helt sikkert BisMann

Tak. Ved ikke hvordan og hvorledes jeg har undgået /udstyr linket, de 100 gange jeg har læst guiden. Har nok bare tænkt at det var et eller andet syre-gødnings-indedørs-pjat..

Men den er mindst ligeså vigtig som udendørs og a-z guiden tilsammen syns jeg! Det var noget jeg ku' bruge
Specielt informationer som:
Citat:
Planter i det vegetative stadie kræver en gødning der indeholder meget Nitrogen, og mindre Fosfor og Kalium. Planter i blomstring kræver mindre Nitrogen, og mere Fosfor og Kalium.
Eller:
Citat:
Yderligere skal du være opmærksom på at gødningen skal indeholde de såkaldte mikro-næringsstoffer Jern (Fe, eng; iron), Zink (Zn), Mangan (Mn, eng; manganese), Bor (B, eng; boron), Kobolt (Co, eng; cobalt), kobber (Cu), Molybdæn (Mo, eng; molybdenum) og Klor (Cl, eng; chlorine)
Jeg blev lidt bekymret da jeg læste:
Citat:
Luften er der af sig selv, hvis bare vi sørger for at jorden ikke er så tung og våd at der ikke er plads til den.
Da jeg har 2 bede som ligger ret tæt på en sø (et par meter), og der er jorden godt fugtig konstant. Er dette et problem så? Jeg troede bare at jeg ville slippe for at vande..?
Et andet problem jeg måske har er, at en anden sø (dyrker mest i nærheden af søer), har en Ph-værdi på 8. Det syns jeg er lidt for basisk til min indre autisk perfektionistiske holding vedr. dyrkning. - men gør det overhoved noget?
Ved i om DolomitKalk, som skulle være neutraliserende, også kan sænke Ph'en, for har mest hørt at man bruger det i sur jord til at hæve Ph'en, men jeg har altså blandet det i hvert et bed og potte :S