Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 02 aug 2025 01:14

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Hej jeg er lige startet på mit eget grow med nogle frø jeg fik fra en ven, jeg ved ikke hvad det er for nogle men har tænkt mig at uploade nogle billeder hen af vejen i håb om at nogle af jer kan identificere dem :) jeg har et meget begrænset budget så jeg har prøvet at gøre det hele så billigt som muligt. jeg har valgt mit tøjskab som growroom. jeg ved ikke helt hvor stort det er men mig og damen kan begge stå derinde klemt sammen og næsten oprejst og jeg er ca 1,89 høj, nå men nok small talk... jeg har tapet væggene til med sølvpapir, igen stort set ingen penge :P.. og bestilt et belysnings startkit. det her kit:

400W HPS Pære GIB Lighting
400W Pro V-T Ballast
High Gloss Reflektor
Kabelsæt for HPS

jeg har købt noget muld i bauhaus med leca nødder tror jeg de hedder og noget plante vækst der hedder hornum næring. håber det er godt nok.. som sagt så behøver det hele ikke at være perfekt for mig første gang har tænkt mig at oprgadere det hele hen af vejen:)

her kommer der nogle af mine spørgsmål som jeg håber i har tid til at hjælpe mig med, bare fyr den af også hvis i har nogle andre gode råd:) jeg har brugt en del tid på forskellige guides så jeg tror jeg er ved at forstå konceptet.

1. hvor dyr er den belysning i el? for jeg en kæmpe elregning næste gang, hvad tror i ca det koster at havde det kørene 18 timer om dagen?

2. er der nogle risikoer ved den belysning, risikere jeg at der går ild i hele lortet? :P er der nogle forholdsregler jeg skal tag?

3. når døren til skabet er lukket er der ingen ventilation, er der nogle billige måder jeg kan ventilere det på, som sagt det behøver ikke være perfekt, det skal bare virke, og hjemmet skal heller ikke være brændt ned en dag.

4. hvor ofte og hvor meget skal jeg vande dem?

5. jeg har læst at man skal skifte belysning altefter om planterne vokser eller blomstre, hvor vigtigt er det? er det nødvendigt for et godt resultat? eller kan jeg godt få en udemærket succes ud af en slags belysning om den så er blålig, orange eller rødlig? (det må i godt uddybe så meget som muligt, alt info på det punkt vil blive meget værdsat, jeg er helt blank på området)

nu kan jeg ikke huske hvad jeg ellers skulle spørge om, men poster nok nogle flere spørgsmål hen af vejen, til sidst vil jeg sige at jeg syntes det her er virker som en mega fed kultur, i virker alle sammen cool, hjælpsome og nede på jorden og jeg er mega glad for at joine jer herinde :) jeg oploader billeder hen af vejen som mit grow vokser, og så må i meget gerne kommentere og fortælle hvis noget er helt galt eller som det skal være :P på forhand tak. og undskyld romanen.

Moderator
Brugeravatar

Velkommen til!
Start med at pille sølvpapiret ned igen, har du en hvid flade på indersiden af skabet, reflektere den langt bedre end sølvpapir, omkring 50-60 % reflekteres ved sølvpapir, hvor hvid maling er omkring 80 % så vidt jeg husker. - I hvert fald bedre.

1.
HPS'en bruger jo 400 W/time, og så trækker ballasten også lidt, så regn med en 450-500 W/time, elpriser er forskellige efter område, så undersøg dette. Men vil nok være en 10-15 kroner dagligt.

2.
HPS bliver rimeligt varmt, så alt let brændbart materiale skal på god afstand fra pæren.

3.
Computerblæsere er en billig måde at skifte luften ud på, til strømforsyning kan der f.eks. bruges en almindelig computerstrømforsyning (PSU) eller en mobiloplader på 12 volt.

4.
Kommer an på temperaturen i skabet, men jorden skal være tør en 1½-2 cm ned før der vandes igen, men dog mere i starten eftersom små frøplanter ikke har så stort et rodnet.

5.
HPS kan fint bruges til begge faser.

Gør dig selv en tjeneste at læse http://dcfonline.dk/cf/ så er du forberedt på det meste, og ellers må du endelig stille spørgsmål herinde.
Held og lykke med det!

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Hej guys.
Dette er min første post, og jeg har kigget rundt på siden, efter det helt rigtige emne hvor jeg kan stille mine spørgsmål, så det ikke bliver stillet det forkerte sted.

Jeg har i noget tid haft lyst til at dyrke mine egne planter. Jeg bor i en lille lejlighed med tilhørende skur. Her er det så jeg tænker.. Kan man bruge skuret? Og hvor stort et område skal jeg bruge? I må meget gerne komme med andre gode råd!

P.S. Hvis jeg er helt ude i hampen med den her post, så undskylder jeg på forhånd :).

Mvh. Bongmeisteren.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Hvis det er dit eget skur kan du godt bruge det. Hvor stort et område du skal bruge kommer helt an på hvor mange planter du ville have, og hvilken slags planter det er, om det er en god ide med at bruge dit skur ville jeg lade dig om, jeg ville dog personligt hellere bruge lejligheden.

- Og velkommen til ;)

Junior medlem
Brugeravatar

Grunden til jeg ikke har tænkt på at gøre det i lejligheden er at den er meget meget lille.. Og har læst at planterne godt kan afgive en stærk duft, så synes skuret var en bedre idé.
Og mange tak for det hurtige svar :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jamen hvilket slags skur er det?
Du skal jo helst kunne opretholde en fornuftig temperatur hvis du har tænkt dig at lave det som et indegrow.
De søde planter afgiver som du selv siger en god duft, men hvis det kun er dig der har adgang til skuret og at det ikke kan opdages at du har pæren tændt om aftenen og natten så lyder det da som et fint sted du har ;)

Junior medlem
Brugeravatar

Min plan var egentligt at bygge et "skab", der er jo helt mørklagt, og der kan man vel nemt bygge et hul til ventilation?
Kom endelig med andre gode råd, det vil være en stor hjælp :P..

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Go ide at bygge et skab inde i skuret, har du styr på alt sådan noget med hvilket lys du skal bruge osv osv? Ellers kan du begynde at grave lidt inde i cannabis forumerne ;)

Junior medlem
Brugeravatar

Ikke helt, men har lige brugt en masse tid på http://dcfonline.dk/cf/.. Det er en fantastisk hjemmeside :)..

Godt nok har jeg set det et par steder, men nu hvor jeg har din opmærksomhed, hvilke frø ville du så anbefale til en førstegangs grower ;)?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Svjv så skulle lowriders være nogle rigtig nemme frø hvor det "næsten" ikke kan gå galt.
Men er det pot du har tænkt dig at lege med eller skunk?

Junior medlem
Brugeravatar

Havde godt nok tænkt mig at lege med skunk..

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Prøv at søg på nogle af de forskellige frø sider, der har de mange gode råd til hvilke sorter der er super nemme at dyrke og hvad der kræves for at få et godt udbytte.

Junior medlem
Brugeravatar

Okay. Mange tak for svarene :).. Altid godt med nogle Aalborggensere ;).

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Dobbelt A er vejen frem 8)

Junior medlem
Brugeravatar

Lige mine ord (;.
Tror jeg har fundet mine frø: Orginal Skunk #1 Feminized. Kender du de frø?

Moderator
Brugeravatar

Skunk#1 er en dejlig sativa sort, der godt kan holde til de tæsk en nybegynder (ikke nedladende ment) kan forvolde den. Ville være et godt bud imo. Nu det er dit første grow synes jeg ikke det er en så god idé at købe feminized frø, de er noget dyere end de almindelige, men hvis du ikke har noget problem med at nogle af frøene nok går i vasken, så er det da en god idé med feminized frø. Jeg ville nok bare personligt vælge almindelige frø og frasortere de hanner der skulle komme, hvis det var mit første grow.

Junior medlem
Brugeravatar

Ja, du har sku nok ret i noget dér.. Det vil jeg tage til eftertanke :).

Junior medlem
Brugeravatar

Har lige et spørgsmål til alle jer dyrkere :).. Jeg skal have bygget et skab, til mine små børn. Hvis nu jeg vil plante 5 frø(Ikke nogen speciel frø, men overordent), hvor store bliver de så? Og hvor stort skal mit "skab" så være? Hvis der er nogen der har lavet et skab før, så ville det være en fantastisk hjælp, hvis jeg kunne få jeres mål :)..
Tak på forhånd :)

Moderator
Brugeravatar

Hvor høje planterne bliver afhænger af sorten (Sativa bliver højere end Indica) og antal dage i veggetationsperioden. Jeg vil anbefale dig at lave skabet så højt som praktisk muligt ~2 meter virker til at virke godt for de fleste, og ligeledes bredde og dybde så langt som praktisk muligt, men til en 4-5 planter er 1 meters bredde og 1 meters dybde udemærket.

Junior medlem
Brugeravatar

Nu er jeg her sku igen ;)..
Under høsten, skal ens børn hænges til tørre, så kunne godt bruge et råd eller to til at finde ud af hvordan ventilationen(altså udluftning) skal være?
Nu er vi jo også begyndt at kunne mærke sommeren, og har læst at varme og fugt skader THC'en i planten? Hvordan kan jeg undgå dette, når jeg nu bygger "skabet" inde i et skur, hvor der godt kan blive nogenlunde varmt, hvis solen er på sit højeste?
Håber I gider hjælpe mig igen igen :).

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]