Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 aug 2025 01:01

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 40 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt væk
NSjælland Dude skrev:
synes du har fået nok råd herinde...
Men jeg synes steroider er fantastiske :).. Jeg er selv på min tredje kur nu... og jeg er bare glad for steroider :).. Æder 6000 kalorier dagligt og vokser som en okse hehe :D
Man kan sagtens tag stoffer samtidig.. sgu da intet problem der... Du skal bare overvinde undertrykkelsen af din sult :)

Jeg synes virkelig du skal sætte dig lidt ind i tingene før du begynder at give folk råd, de onde bivirkninger ved hormoner viser sig først mange år efter og bare fordi du ikke lige har oplevet nogle indtil videre så betyder det ikke man "sagtens kan tage stoffer samtidig".
Baseret på dine tidligere posts her på boardet, så synes jeg du skal tage dit forbrug af div. stoffer og hormoner op til overvejelse.

Junior medlem

basssher, du skriver tidligere, at kardio træning osse er en god ide når man er på krudt. Jeg var af den opfattelse at det ikke var særlig hensigts mæssig at træne kardio, men man tager AS pga af hjertes vækst og efterføgende hjerte problemer, som mange af de gamle Mr Olympia( læs Arnold og dem han konkurrede imod) har?
Men det er ikke et emne jeg har sat mig meget ind i.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Simme99 skrev:
basssher, du skriver tidligere, at kardio træning osse er en god ide når man er på krudt. Jeg var af den opfattelse at det ikke var særlig hensigts mæssig at træne kardio, men man tager AS pga af hjertes vækst og efterføgende hjerte problemer, som mange af de gamle Mr Olympia( læs Arnold og dem han konkurrede imod) har?
Men det er ikke et emne jeg har sat mig meget ind i.

AntiDopingDanmark skrev:
Hej.
Er det farligt at løbetræne mens man er på kur, altså på steroider? Der er vist ikke rigtig nogen der ved helt! Jeg har hørt om oksehjerte, men hvad sker med hjertet hvis det er ens første kur, og man løbe-træner jævnligt?

Kære Løber,

Jeg svarer dig kort. Det er farligere ikke at løbe under kur. Hjertet vokser både ved træning og ved at tage steroider. Steroider laver større hjertemuskelceller, hvorved blodet får en længere afstand at skulle løbe. En lang afstand medfører at hjertemuskelcellen ikke får nok ilt og det betyder angina pectoris. Angina er hjertesmerte og du kender det fra gamle mennesker, som pludseligt tager sig til hjertet og skal have en nitroglycerintablet. Ved at løbetræne, så øges blodforsyningen til hjertet og afstanden til cellerne bliver igen kort. Det mindsker risikoen for smerte.

Løb 3 gange om ugen med rimelig høj puls, så er du da hjulpet lidt på vejen.

Hilsen Rasmus Damsgaard

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Gellerup
AntiDopingDanmark skrev:
Hej.
Er det farligt at løbetræne mens man er på kur, altså på steroider? Der er vist ikke rigtig nogen der ved helt! Jeg har hørt om oksehjerte, men hvad sker med hjertet hvis det er ens første kur, og man løbe-træner jævnligt?

Kære Løber,

Jeg svarer dig kort. Det er farligere ikke at løbe under kur. Hjertet vokser både ved træning og ved at tage steroider. Steroider laver større hjertemuskelceller, hvorved blodet får en længere afstand at skulle løbe. En lang afstand medfører at hjertemuskelcellen ikke får nok ilt og det betyder angina pectoris. Angina er hjertesmerte og du kender det fra gamle mennesker, som pludseligt tager sig til hjertet og skal have en nitroglycerintablet. Ved at løbetræne, så øges blodforsyningen til hjertet og afstanden til cellerne bliver igen kort. Det mindsker risikoen for smerte.

Løb 3 gange om ugen med rimelig høj puls, så er du da hjulpet lidt på vejen.

Hilsen Rasmus Damsgaard

Er jeg den eneste der studser over at AntiDoping Danmark giver HR svar istedet for forbydelser?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Det er da kun godt?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordsjælland
basssher skrev:
Man kan hører på dig du ikke har sat dig det mindste ind i det. træne 2-3 gange ugentligt ? Du skal da MINDST træne 5 gange om ugen. Så det sundt og få noget kondi oveni.

Øhh? Hvad er det lige du bygger den besvarelse på? Hvis man er begynder og træner 5 gange om ugen kan man let komme til at overbelaste kroppen. Jeg siger ikke at man ikke må træne 5 gange om ugen, men det er altså ikke nødvendigt.

Personligt ville jeg anbefale et full-body program, hvor du træner hele kroppen igennem på én dag. Én øvelse per muskelgruppe og ikke specielt tungt (Da sener og led er meget langsommere om at blive stærke end dine muskler). Hvis man træner full-body skal du træne hver anden dag (eller 3 gange om ugen). Jeg har selv kørt med dette program over et år, hvor jeg startede de første 8 uger med at køre sæt af 3 X 12. Øgede vægten hver 3. gang (Ja, derfor startede jeg meget blidt ud). Efter 8 uger, holdt jeg en uges pause for lige at give kroppen lidt ro og for at få musklerne til at "glemme" træningen. Da jeg startede igen, startede jeg på ca. 65% af den vægt, som jeg sluttede af med at tage de sidste 3 gange og kørte sæt af 3 X 10 (for at kunne tage lidt tungere vægt)

Det er utroligt vigtigt med progression i træningen, altså at du bliver ved med at stige i vægt. Starter du ud med at tage max vægt, så vil du for det første højst sansynligt få led- og seneskader. For det andet vil du slet ikke få nær så meget ud af træningen som hvis du startede blødere ud og blev ved med at øge (øge vægt en gang om ugen, eller efter 4-5 træninger. Alt efter behag) Og lige en sidste ting. Det første år må du ALDRIG lave failure træning, faktisk heller ikke efter. (failure er når du når dertil hvor du skal have en anden til at hjælpe dig med at løfte vægten, fordi du ikke har flere kræfter tilbage). Risikoen for skader ved failuretræning er enorm kontra hvis du selv løfter og stadig har energi til et par løft mere.
Husk på at bare fordi du er møg-øm, behøver du ikke at vokse mere ;D

På det første år jeg trænede tog jeg omkring 10 kg. på. Måske har 7 kg. været muskel og resten fedt, da jeg selvfølgelig sørgede for at spise godt =)

Det første år er måske det vigtigste, da ens krop er ret sårbar overfor skader osv. da led og sener skal trænes op, så pas på dig selv.

Medlem

ja det er vigtigt og få sin puls en smule op, så dit blod nettop kan få lov at cirkulere.

steve: Jeg mente heller ikke manden skulle starte ud med at træne 5 gange om ugen og tage MAX af hvad han kunne. Formulerede mig nok forkert der. Det er selvfølgelig under en kur.
Og steve det da noget være fis med man ikke må lave failure træning det første år. Selvfølgelig er der større chance for at skade en selv, men hvis du tager dine øvelser ordenligt, er det altså ikke et problem. Du skal jo også presses.

Og til dem som kommer med at langtids bivirkningerne er de værste, der er aldrig blevet dokumenteret nogle lang tids bivirkninger ved brug af AS..

Moderator

Geografisk sted: Wiggie
Drop de forpulede steroider. Allesammen!
Medmindre man har en virkelig god grund til at være kæmpestor (f.eks. at man deltager i mr. univers, er rocker eller perker), vil du kun være glad for, på sigt, at have holdt dig til trænig uden den slags hjælpemidler...
Alt muligt lort begunder at vokse på dig.. ikke kun hjertet og pikken..

Medlem

Geografisk sted: Bornholm
basssher skrev:
ja det er vigtigt og få sin puls en smule op, så dit blod nettop kan få lov at cirkulere.

steve: Jeg mente heller ikke manden skulle starte ud med at træne 5 gange om ugen og tage MAX af hvad han kunne. Formulerede mig nok forkert der. Det er selvfølgelig under en kur.
Og steve det da noget være fis med man ikke må lave failure træning det første år. Selvfølgelig er der større chance for at skade en selv, men hvis du tager dine øvelser ordenligt, er det altså ikke et problem. Du skal jo også presses.

Og til dem som kommer med at langtids bivirkningerne er de værste, der er aldrig blevet dokumenteret nogle lang tids bivirkninger ved brug af AS..

Vidste du godt at det her var et HR forum?
Selvfølgelig kan der da være bivirkninger ved steroider, tjek de her links:

http://www.bodyhouse.dk/idealbb/view.asp?topicID=20505

http://www.bodyhouse.dk/idealbb/view.asp?topicID=46532

http://www.bodyhouse.dk/idealbb/view.asp?topicID=26362

http://www.bodyhouse.dk/idealbb/view.asp?topicID=27280

Det er sgu ikke bare sjov og ballade, selvom jeg godt er klar over at de fleste tilfælde hvor det går galt på steroider og f.eks. 18 årige for hjertestop er fordi de er oppe i sindsyge doser.

NSjællandsdude, tag lige din livsstil til revision. Ret mig gerne, men du er da kun 14 år gammel, på din tredje kur og tager stoffer samtidig? Du når sgu ikke at runde de 18 hvis du spiller hazard med dit helbred og din personlige udvikling i den grad!

Medlem

ja det vidste jeg godt. jeg fraråder også manden at gøre det.

Og ja selvfølgelig er der da bivirkninger ved brug af AS der ved jeg da godt. det sagde jeg heller ikke. Jeg sagde at man ikke har forsket noget i langtids bivirkninger af steroider. ( altså 10-20-30 år efter en endt kur ) for lige at skærer det ud i pap for dig.

God weekend.

Medlem
Brugeravatar

Det er bevist videnskabeligt at det på ingen måde kan betale sig at lave failure træning. Du får ikke mere ud af det på nogen måde, ud over stor risiko for skader. Det er kklart at det føles som om man lige får lidt ekstra ud af det, når musklen er helt smadret, men sådan hænger det altså ikke sammen =)

Medlem

Det er det i hvertfald ikke! kilde plx.....??

Medlem
Brugeravatar

Okay der er åbenbart delte meninger og forskellige undersøgelser omkring failure træning.. Kan ikke huske hvor jeg læste det, men det var inde på getbig.dk et sted.

Her er kilde fra wiki http://en.wikipedia.org/wiki/Training_to_failure Hvori der står at nogle experter anbefaler failure i hvert ser, nogle kun i sidste og nogle fraråder det fuldstændig.

Men uanset hvad, bør man ikke træne failure i det første år, uanset om det kan betale sig eller ej, grundet ens led og sener. Desuden ville resultatet i muskel størrelsen være helt ubetydelig lille, hvis overhoved nogen, ved brug af failure træning. Eneste tidspunkt hvor jeg kan se at det skulle hjælpe en smule, er ved reel styrketræning, hvor settene hedder fx 8 x 3. Det kan blive sindsyg tungt i de sidste set, da vægten er væsentlig højere end ved fx set af 3 x 8.

Medlem

Mit råd vil være: Vælg de rigtige øvelser (hvis du lægger ud med kun frie vægte går du ikke helt galt i byen) og hold styr på din fremgang (skriv ned hvor mange gentagelser du laver og med hvilken belastning; næste gang skal du lave flere reps med samme vægt eller øge vægten - ellers ser du ingen progression), når du kører død i en øvelse kan det være tid til at skifte den ud, spise mere og/eller holde en lille pause.

Medlem

Min ven er begyndt at tage steorider.
Kuren varer 2 måneder og koster 4500 kr.
Kuren er en af de bedste, og man tager 12 kg på i løbet af de 2 måneder.

men husk en ting, lige så snart du stopper med træninge så bliver dine muskler omdannet til fedt og de kommer til at hænge og daske

Dedikeret medlem
Brugeravatar

boombastic skrev:
Min ven er begyndt at tage steorider.
Kuren varer 2 måneder og koster 4500 kr.
Kuren er en af de bedste, og man tager 12 kg på i løbet af de 2 måneder.

men husk en ting, lige så snart du stopper med træninge så bliver dine muskler omdannet til fedt og de kommer til at hænge og daske

Tror lige du skal have ordentlig styr på et par ting :P

Moderator

Geografisk sted: Wiggie
Det var dog satans, som folk tror at steroider er verdens letteste ting at administrere... fæhoveder.

Man risikerer, praktisk talt, at destruere alt hvad man kender som sit fysiske jeg - sammen med den del af psyken, der hedder temperament og sexualdrift.

Medlem
Brugeravatar

hvad angår appetitten, så ryg en god joint efter du har linet en masse lækkert sundt op, så skal det nok komme ned (:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

phornuphto, hvor gammel er du hvis jeg må spørge?

Grunden til jeg spørger er at mange begynder at træne i puberteten, da man her får bedre mulighed for at udvikle musklerne og nok også begynder at fokucere på sin krop osv...

Selv startede jeg som 16-17 årig, havde trænet i knap 2 uger da steroider kom på tale - heldigvis sagde jeg nej dengang (og gjorde det aldrig senere heller)... men det havde været hul i hovedet, når man ikke havde styr på træningen, kosten og alt det der andre har nævnt før mig... men en anden ting er at hvis du er i en alder hvor kroppens hormonbalance ikke just er faldet på plads, så kan man virkelig komme til at rykke til balancen med steoriderne... Jeg har læst engang at ens knogler ikke er lukkede før man når omkring 25 års alderen og det først er her det ikke kan påvirke; men kan ikke finde det igen og ved ikke om det passer desværre

Jeg trænede vel omkring 10 år i det hele (uden den store indsats og uden store resultater) og har i den tid set rigtig mange bagsider af medaljen... Store skader fordi sener og led ikke kan følge med, folk som har ændret karakter, fået voldsom udslag af bumser på hele kroppen - og set nogen af de største i centeret sidde og være totalt deprimerede fordi de følte sig så små og slappe... og har desværre også oplevet et enkelt (fatalt) hjertestop i omgangskredsen, problemer med nyrer, hjerte, potens osv...

Steroider er bestemt ikke ufarlige - især ikke for os amatører, som ikke har professionel vejledning og må købe af den lokale stero-pusher - som ofte opgiver voldsomme doser som normale, så han kan tjene flere penge

Jeg har set undersøgelser som antyder at steroider i små doser er stort set ufarlige og måske ligefrem gavnlige, fordi kroppens egen produktion falder med alderen og hormonerne styrer bl.a. kroppens ældningsprocess... Men det er i nogle helt andre doser end dem folk tager nu her inden strandsæsonen

Endelig, så husk på at heldigvis ikke alle tøser synes pumpede fyre er det eneste som dur - nogen foretrækker (heldigvis) en veltrimmet krop, glat hud og en med potensen i orden... og er det for at forsvare sig selv, så kommer man hurtigt langt med lidt selvforsvarstræning... sådan en fix lille håndledslås virker fint selv på den største pumpe-tumpe i nabolaget :-)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
basssher skrev:
ja det vidste jeg godt. jeg fraråder også manden at gøre det.

Og ja selvfølgelig er der da bivirkninger ved brug af AS der ved jeg da godt. det sagde jeg heller ikke. Jeg sagde at man ikke har forsket noget i langtids bivirkninger af steroider. ( altså 10-20-30 år efter en endt kur ) for lige at skærer det ud i pap for dig.

God weekend.

Hvad snakker du om? Der er masser af undersøgelser på området, prøv at google "long term steroid side effects" eller lignende. Testosteron og syntetiske analogier af det har været brugt både som doping og medicin i mange år, der er masser af data at finde.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 40 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]