phornuphto, hvor gammel er du hvis jeg må spørge?
Grunden til jeg spørger er at mange begynder at træne i puberteten, da man her får bedre mulighed for at udvikle musklerne og nok også begynder at fokucere på sin krop osv...
Selv startede jeg som 16-17 årig, havde trænet i knap 2 uger da steroider kom på tale - heldigvis sagde jeg nej dengang (og gjorde det aldrig senere heller)... men det havde været hul i hovedet, når man ikke havde styr på træningen, kosten og alt det der andre har nævnt før mig... men en anden ting er at hvis du er i en alder hvor kroppens hormonbalance ikke just er faldet på plads, så kan man virkelig komme til at rykke til balancen med steoriderne... Jeg har læst engang at ens knogler ikke er lukkede før man når omkring 25 års alderen og det først er her det ikke kan påvirke; men kan ikke finde det igen og ved ikke om det passer desværre
Jeg trænede vel omkring 10 år i det hele (uden den store indsats og uden store resultater) og har i den tid set rigtig mange bagsider af medaljen... Store skader fordi sener og led ikke kan følge med, folk som har ændret karakter, fået voldsom udslag af bumser på hele kroppen - og set nogen af de største i centeret sidde og være totalt deprimerede fordi de følte sig så små og slappe... og har desværre også oplevet et enkelt (fatalt) hjertestop i omgangskredsen, problemer med nyrer, hjerte, potens osv...
Steroider er bestemt ikke ufarlige - især ikke for os amatører, som ikke har professionel vejledning og må købe af den lokale stero-pusher - som ofte opgiver voldsomme doser som normale, så han kan tjene flere penge
Jeg har set undersøgelser som antyder at steroider i små doser er stort set ufarlige og måske ligefrem gavnlige, fordi kroppens egen produktion falder med alderen og hormonerne styrer bl.a. kroppens ældningsprocess... Men det er i nogle helt andre doser end dem folk tager nu her inden strandsæsonen
Endelig, så husk på at heldigvis ikke alle tøser synes pumpede fyre er det eneste som dur - nogen foretrækker (heldigvis) en veltrimmet krop, glat hud og en med potensen i orden... og er det for at forsvare sig selv, så kommer man hurtigt langt med lidt selvforsvarstræning... sådan en fix lille håndledslås virker fint selv på den største pumpe-tumpe i nabolaget