Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 21:49

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 49 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: København SV
Jeg er blevet blevet taget for at køre lidt meget for stærkt..
Jeg blev målt til 179,02 km/t i gennemsnit. På en distance på ca 800 meter. Jeg må kun køre 90km/t.

Hvad sker der nu? Nogen der ved hvor lang tid jeg mister kortet? Og hvor stor bøde jeg får?
Jeg tjener ca 18000 pr måned før skat, og jeg er 20 år gammel. Og har ingen klip i kørekortet.

Håber der er nogle der kan hjælpe mig.

(FUCK noget PIS!!!)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Hold da kæft du er et fjols :P
Du får, iflg. Sikker Trafiks beregner, en bøde på 4500kr.

Så kan du lære det.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt væk
And skrev:

Så kan du lære det.

Er du selv så hellig at du kan sige sådan? Hvis du er det, vil jeg sgu lige være lidt flabet og kalde dig kedelig :wink:

Flæmming: Jeg kondolerer :|

Medlem
Brugeravatar

Xtreme skrev:
And skrev:

Så kan du lære det.

Er du selv så hellig at du kan sige sådan? Hvis du er det, vil jeg sgu lige være lidt flabet og kalde dig kedelig :wink:

Ja man, det er kedeligt :hm:

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Jeg er meget hellig hvad angår mig selv i trafikken. Fuck jer der kører for stærkt og udsætter os andres liv og lemmer, fordi i vil have det sjovt. Hvad bilder i jer ind!

Flæming du har overtrådt hastighedsgrænsen med 100 %. Føj. Du kan se frem til at miste dit kørekort betinget, men da det er en meget stor overskridelse får du det forhåbentligt frakendt ubetinget i en ubegrænset periode (jeg håber du kan få lov at tage offentlig transport resten af dit liv). http://www.rfsf.dk/object.php?obj=acb33e80&SearchLogID=411415

Hvis i vil køre for stærkt så køb for helved en bil at køre race i på en bane der er lavet til det, og vær ordentlige bilister på vores allesammens veje.

Og hvis i har tænkt jer at fortsætte med at køre for stærkt, så håber jeg i kører ind i et træ og slår jer selv ihjel, før det går ud over et uskyldigt barn eller for den sags skyld en hvilken som helst anden persen.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Xtreme skrev:
And skrev:

Så kan du lære det.

Nok smider jeg spanden de 10-15km/t over max hastighed, men heller ikke mere end det! Jeg cykler for meget til at kunne tillade det, jeg er ofte ved at blive kørt ned. Ydermere har jeg mit kørekort for kært til sådan noget fjolleri. For satan, at blive ramt på en cykel med 150km/t - fordi du jo bremser, men nok ikke når ned på mindre end dét - så kan man godt begynde at træne overkroppen! Det står nemlig på kørestol resten af livet, hvis man er så heldig.

Og hvis du vil være flabet, vil jeg også; Brian! :mrgreen:

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fandens Ferieparadis...
Thomhash skrev:
Og hvis i har tænkt jer at fortsætte med at køre for stærkt, så håber jeg i kører ind i et træ og slår jer selv ihjel, før det går ud over et uskyldigt barn eller for den sags skyld en hvilken som helst anden persen.

Det er dumt og tankeløst at køre for stærkt, men synes nu ovenstående kommentar er liiiiige i overkanten.

Til FlæmMing: Hvorfor i alverden kørte du dog så stærkt?
Man kan så nemt miste kontrollen over blikdåsen, og så er det sgu surt at ligge og drøne rundt med 179 km/t. Hvad nu, hvis du havde ramt nogen?
Suk...

Jeg håber du har lært noget, og ja, du mister vel nok kortet, hvilket vil være helt på sin plads.

Xtreme: Mener du det seriøst, det du der skriver?
At køre ordentligt handler ikke om at være "hellig", men at man er bevidst om, at man er i stand til at slå ihjel på et split sekund. Så jeg synes lige du skulle tage at finde tænkehatten frem igen, for det lader til at du har forlagt den.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Vend det til noget positivt!

Vær glad for du ikke hamrede ind i nogen og skal rende med den skyld resten af livet, ikke alle er så heldige at blive stoppet i sine dumheder i trafikken!

Alle har lavet noget lort, det er tilgiveligt, medmindre man er dum nok til at gøre det igen!!!

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Indigo skrev:
Thomhash skrev:

Det er dumt og tankeløst at køre for stærkt, men synes nu ovenstående kommentar er liiiiige i overkanten.

Måske, men jeg skammer mig ikke over at lade den stå.

Unge trafikanter der kører for stærkt er en plage, og det bunder som regel i en ufattelig ligegyldighed og dumhed(uvidenhed). Som regel er argumentet at de er gode bilister som har kontrol over situationen. Det er fint nok hvis det foregår på en lukket bane, hvor der ikke kan komme nogen i vejen og man kun udsætter sig selv for fare.
- Men hvad nu hvis bremserne pludselig ikke virker, hvad nu hvis et dæk punkterer, hvad nu hvis der render et dyr ud foran så man bliver nødt til at undvige eller måske en gravid mor vælter på sin cykel foran. Jeg så hellere, at en person der sked på de regler der er til for at passe på andre, dør, end en uskyldig.

Prøv dog at tænk en situation igennem, hvis i kommer til at køre en ihjel i en uheld, som kunne være undgået hvis i havde overholdt reglerne. En hel familie vil være tragisk berørt resten af deres liv! Kunne da godt tænke mig at høre hvad fx. Xtreme har at sige til sådan en tanke.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt væk
Hey hey hey, roolig nu folkens. Jeg overholder altid hastighedsgrænserne + ca10km/t på landeveje, men helt ærlig, har i aldrig givet spanden lidt gas når i ligger på en øde hovedvej med godt udsyn og det hele? Siger ikke jeg gør det hver gang, tit eller indimellem, men det er sket og det skulle virkelig chokere mig hvis ikke også det er det for jer.
Jeg tror bare flæmming er blevet snuppet på et uheldigt tidspunkt, tvivler på han ligger og kører 180 til hverdag.
Stof f***ing whine, i er kraftedermende altid så hellige :hm:

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Well, at du kalder mig hellig tager jeg som en kompliment i denne sammenhæng. Tak. At du kører + 10 km/t er okay for mig, der er også fejlvisning på speedometre. Så det passer måske meget fint med fartgrænsen.

Flæmming er blevet målt over 800 meter med et gennemsnit på 179 km/t det er sgu lidt "uheldigt" :roll:

Men jeg har sagt min mening nu, og håber Flæming kan bruge det link jeg har skrevet herinde. Og tænker på sig selv, sin familie og andre i fremtiden, hvis han kommer til at køre igen :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fandens Ferieparadis...
*Indigo pudser glorien og retter lidt på vingerne*

Jeg whiner aldrig. Jeg opdrager :P (og det hedder krafteddermame)

Nu har jeg ikke kørekort, så jeg kan være ærlig og svare nix (den ene gang jeg har prøvet at køre var en fiasko. Var lige ved at ende på en pløjemark. Fik en fløjte i stedet for et kørekort :D)

Men de kalder mig det blå lyn nede i byen, når jeg kommer susende på jernhesten!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: NørrebronX
Thomhash skrev:
Jeg er meget hellig hvad angår mig selv i trafikken. Fuck jer der kører for stærkt og udsætter os andres liv og lemmer, fordi i vil have det sjovt. Hvad bilder i jer ind!

Flæming du har overtrådt hastighedsgrænsen med 100 %. Føj. Du kan se frem til at miste dit kørekort betinget, men da det er en meget stor overskridelse får du det forhåbentligt frakendt ubetinget i en ubegrænset periode (jeg håber du kan få lov at tage offentlig transport resten af dit liv). http://www.rfsf.dk/object.php?obj=acb33e80&SearchLogID=411415

Hvis i vil køre for stærkt så køb for helved en bil at køre race i på en bane der er lavet til det, og vær ordentlige bilister på vores allesammens veje.

Jeg kan ikke tage sådan nogen hellige personer som dig.
Hvis du kigger på tidspunktet for Flæmmings indlæg kan du se at det er fredag aften, at hastighedsbegrænsningen var på 90 km/t tyder på det har været en motortrafikvej. Hvor mange kører der på en motortrafikvej en fredag aften? Hvis du aldrig har gjort som ham, så lever du et kedeligt og alt for sikkert liv og det burde være dig der skulle skamme dig. Det er sådan nogen som dig der om 80 år sider i en kørestol og ærgrer dig over du ikke levede livet.

Han har godt nok kørt alt for stærkt og det kan ikke forsvares, hvis han havde slået en ihjel ville det være utilgiveligt, men sådan er livet.

Citat:

Næste gang jeg kører 180 håber jeg at jeg kører ind i dig og ikke et træ.

Btw, jeg har aldrig forstået hvad der er så helligt ved de børn? Har de mere ret til at leve end mig?

Medlem

Geografisk sted: Bornholm
Alt Ædende Ateist skrev:
Thomhash skrev:

Jeg kan ikke tage sådan nogen hellige personer som dig.
Hvis du kigger på tidspunktet for Flæmmings indlæg kan du se at det er fredag aften, at hastighedsbegrænsningen var på 90 km/t tyder på det har været en motortrafikvej. Hvor mange kører der på en motortrafikvej en fredag aften? Hvis du aldrig har gjort som ham, så lever du et kedeligt og alt for sikkert liv og det burde være dig der skulle skamme dig. Det er sådan nogen som dig der om 80 år sider i en kørestol og ærgrer dig over du ikke levede livet.

Han har godt nok kørt alt for stærkt og det kan ikke forsvares, hvis han havde slået en ihjel ville det være utilgiveligt, men sådan er livet.

Citat:

Næste gang jeg kører 180 håber jeg at jeg kører ind i dig og ikke et træ.

Btw, jeg har aldrig forstået hvad der er så helligt ved de børn? Har de mere ret til at leve end mig?

Det kan godt være tomhash har reageret kraftigt, men der er ingen og jeg gentager ingen der har ret til at rakke ned på hans indlæg, han er jo tydeligvis den fornuftigste herinde.

Prøv at hør her, vi er jo pisse ligeglade om du køre dig selv ihjel med 180 kmt i en brandert lørdag nat, du skal bare ikke udsætte os andre for unødvendige riscisi.

Det har ikke noget at gøre med at være hellig, men noget med at tænke over sine handlinger og hvad de kan medføre. Selvfølgelig kan du køre 180 i timen hvis du er sikker på at der ikke kan komme andre til skade end dig selv, men der er sjældent en garanti for at dette gør sig gældene på en offentlig vej.

Det er surt for dig ikke at have dit kørekort, det må jeg give dig! Min medlidenhed den får du dog stadig ikke, da det var en velfortjent straf.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Så ka' du sgu lære det, mand! :P

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Billede

Citat:
En gabestok var et strafferedskab, der blev anvendt i Danmark fra cirka 1400-tallet til 1800-tallet

Det er vist på tide den blir indført i vore retspraksis igen

Insane psychedelia user!

Lykken er...

når dumme brianer får den straf de fortjener!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: NørrebronX
Lykken er den dag dr. Phipes sletter sin Psychedelia bruger

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Min kammerat var omtrent en ligeså stor idiot som dig og han fik taget sit kort. Du har dog mulighed for at tage det igen med det samme, men det koster selvfølgelig. Jeg håber ærlig talt ikke at du har råd til det...

Junior medlem

Jeg er næsten 20, og har aldrig tænkt mig at få kørekort. Unge (ikke alle!) i dag kører generelt ALT for stærkt.. Er glad for jeg sad i den bil min mor kørte galt i da jeg var lille, hvilket har gjort at jeg har valgt ikke at få kørekort i dag.

Jeg håber da ikke du får taget dit kørekort, men vil sige du fortjener at blive stoppet med sådan en hastighed. Du kunne have revet mennesker i tu med den fart... En lille lærestreg.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 49 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]