Det har jeg faktisk prøvet, eller det vil sige at vi var nogen gutter der tog i sommerhus og skulle give den gas, men der lod vi bare være med at tage amf. eller nogen former for stoffer med, og så gik det super godt, havde nogen sjove aftener og tænkte ikke så meget over at jeg havde lyst til et par baner.
Men problemet er jo at det er svært at sætte sig selv i en situation hvor man ikke kan få fat i det, eller det synes jeg i hvert fald når man er på hjemstavnen.
Det med at tage i byen uden at drikke har jeg prøvet, og jeg må ærlig indrømme at jeg så faktisk hellere bliver hjemme. Det kan være hyggeligt nok til en forfest bare at sidde uden at drikke, men til sidst når folk bliver så tæskefulde bliver de bare decideret lamme at høre på jo ..
Men jeg føler så også at jeg har en "håndbremse", eller hva man skal kalde det. For jeg har egentlig ikke de store problemer med at holde pause med at drikke, og når jeg gør det, så kommer lysten til amf. heller ikke rigtig. Det er klart at jeg kan nok ikke droppe alkoholen totalt, men pauser på en til to måneder går fint nok.
Jeg vil jo så også lige tilføje at jeg jo ikke er træt af amfetaminen endnu og har endnu ikke oplevet noget negativt, altså tegn på at man måske er ved at presse sin krop lige hårdt nok og sådan(Det gælder selvfølgelig også om at stoppe mens man er på toppen), men til engang i den ikke alt for fjerne fremtid kan man jo godt frygte lidt for, hvordan fanden man lige skal ligge det på hylden.
Jeg mener jo helt klart at problemet ligger i at vi er en større gruppe, som ser meget til hinanden, og hvor et godt stykke over halvdelen er faldet i. Så derfor så er det til stede til hver en fest, og hvis vi prøver et fælles stop, så går der lige nøjagtigt en uge, og så er de første faldet i igen, og så følger resten ret hurtigt trop.
Jeg har faktisk også prøvet misbrugskonsulent, men må indrømme at det ikke hjalp mig - det skal så lige tilføjes at det var mine forældre der meget gerne vil have at jeg prøvede det, og så gik jeg med til det, men var nok et eller andet sted ikke helt indstillet på at ligge det på hylden på det givne tidspunkt.
Det blev endnu en lang post - i må undskylde at jeg kavler sådan!