Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 02 aug 2025 19:57

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Junior medlem

så det jo bar det.
Nu prøver jo og ser hvad der sker, og hvis jeg kvajer mig, må jeg tage den derfra! ;D

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Den glade speedede fornemmelse som amfetamin giver, kan også opnås uden.

For mit vedkommende afføder social interaktion netop dette.

Næste gang du er i byen så prøv at start en samtale med fem fremmede i timen og se om det ikke hjælper. (gerne tøser) :wink:

Insane psychedelia user!

Resist skrev:
For mit vedkommende afføder social interaktion netop dette.

Billede

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: NørrebronX
Efter et amfetamin misbrug for et par år tilbage, har jeg ikke kunne gå i byen uden noget til næsen. Jeg har hvert fald haft den opfattelse, at hvis jeg drak uden stimulanser ville jeg gå død meget tidligt. Denne opfattelse har jeg på det sidste fundet ud af er helt forkert, faktisk er jeg blevet glad for at gå i byen kun på alkohol.
Hvis jeg tager stoffer med i byen kommer det hurtigt til kun at handle om det at tage baner og når jeg ikke er på lokummet for at sniffe, sidder jeg og tænker på hvornår jeg skal tage den næste snitte. Jeg bliver der for meget mere social og udadvendt når jeg kun drikker, jeg må dog tilstå at følelsen af at stå på et dansegulv, skudt af på MDMA og med bassen trykkende i mellemgulvet er der intet der slår.

Jeg synes du skal lave en aftale med dig selv om hvor tit du vil tage Amfetamin.
Du kan f.eks. aftale med dig selv at hver 4-5 gang du tager i byen er det ok med speed, eller du kan sige til dig selv at du kun vil gøre det en gang om måneden. Hvis du kan finde ud af at overholde dine egne aftaler, for du også følelsen af at det er dig der har kontrollen over stofferne og ikke omvendt.

Medlem

Til OP: Jeg synes det er fint nok at køre på i nogle uger. Men hvis du fortsætter på denne måde, bliver det et problem. Hvis du bare gør det i starten fordi det er nyt osv, er det sgu ok.

Mht. holdningerne til amf: Jeg har aldrig fattet denne "hetz" mod amf. Det virker næsten som om det er lidt på mode at svine amf. Synes faktisk selv det er ganske udmærket og snakken om de såkaldte amftømmermænd er overdreven efter min mening. Ja, man føler sig en smule nede, men det er ikke værre end fx alkohol.
I modsætning til de fleste er coke begyndt at irritere mig grænseløst da det er meget dyrt og man alt for ofte nærmest ik får nogen effekt - i modsætning til amf. Eneste fordel ved coke er at man kan sove når man kommer hjem (ka være jeg får anden holdning til coke når jeg på et tidfspunkt tar til mellemamerika og prøver kvali-coke der!)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ama'r
Hmm her i påskeferien huggede jeg speed i mig omkring 5 dage. Men sov mellem alle dage, det foretrækker jeg og er så heldig at jeg kan sove på det meste. Bare ærgeligt der ikke er noget ordentlig coke for tiden, fordi så burde du foretrække det og så få en god nats søvn bagefter, det lyder måske sejt at sige til andre man har været vågen i flere dage, men har du noget at bevise overfor andre eller dig selv?

8)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Blæste Nico skrev:
det lyder måske sejt at sige til andre man har været vågen i flere dage, men har du noget at bevise overfor andre eller dig selv?

8)

Nej, det gør det altså ikke. :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ama'r
Resist skrev:
Blæste Nico skrev:
det lyder måske sejt at sige til andre man har været vågen i flere dage, men har du noget at bevise overfor andre eller dig selv?

8)

Nej, det gør det altså ikke. :)

For nogen gør det desværre.

8)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Topic starter, du skal ikke tage amfetamin flere dage i træk.

Generelt skal man holde sig fra redoseringer.

En lille bombe eller to til en bytur er der intet i vejen for, problemet opstår når man bliver grådig og indtager heroiske mængder henover en aften eller flere dage.

Dr.Phibes ikke i ligeså ekstrem en grad, men det afføder en vis mængde energi samt glæde bare at åbne op og få gang i samtaler med folk når man er i byen (subjektivt).

Junior medlem

Nej og se det er lige præcis der problemet er, for har fra start af fået omkring et gram. Og forsat med et gram + det løse, dagene efter onsdag. Og nu hedder dagen idag fredag, jeg er blevet inviteret til fødselsdag og ved at hvis jeg tager i byen får jeg også den trang til at få en streg, den samme følelse jeg fik om lørdagen.

Medlem

Seph skrev:
Nej og se det er lige præcis der problemet er, for har fra start af fået omkring et gram. Og forsat med et gram + det løse, dagene efter onsdag. Og nu hedder dagen idag fredag, jeg er blevet inviteret til fødselsdag og ved at hvis jeg tager i byen får jeg også den trang til at få en streg, den samme følelse jeg fik om lørdagen.

Hvis du tager i byen får du højst sandsynligt meget lyst til at tage en streg eller 2. det er dit liv du bestemmer helt selv, men vi vil bare hjælpe dig da jeg tror vi fleste her inde, har prøvet at røkke streger hver eneste weekend i et stykke tid og endt med at få det skidt. her er mit forslag; pas på dig selv.

Junior medlem

Hej. :D
Jeg må give andre ret i, at det lyder som om du er ved at falde fuldstændig for amf. Og jeg kan ikke bebrejde dig, jeg er selv i den situation. Jeg har prøvet at stoppe et par gange, men uden held - så pas på, sidder du først i saksen så er det meget svært at komme ud af den igen.

Jeg kan kun nikke genkendende til at har man først festet på amf. så bliver det "kedeligt" at feste uden. Jeg kan sQu ikke holde mig fra det, hvis jeg først bliver fuld (Passer nu ikke helt, har da også festet uden siden jeg begyndte).

Så det jeg gør, og som jeg synes er den bedste måde for mig er, at jeg i perioder giver den gas - det kan være alt lige fra 2 uger til 1½ måned. Derefter så holder jeg en pause fra alt, inklusive alkohol - altså ingen byture og ingen fester. Den pause er gerne på en måneds tid og en gang imellem op til 2 måneder. Og har da også en enkelt gang holdt pause på 6 måneder. Det er ikke den optimale måde, det er jeg klar over, men jeg har det sådan, at det må være bedre end bare at køre på konstant. Og jeg ved ikke hvorfor det skal være i perioder, det er åbenbart bare nemmere for mig at gøre det på den måde.

Angående at nogen synes amf er et lorte stof kan jeg ikke give dem medhold i. Men ok, vi reagerer jo alle forskelligt, og jeg er så heldig at det er yderst sjælden at jeg har nedtur på dagen efter - kan faktisk ofte holde humøret højt dagen efter - men jeg må jo så også erkende at mange af dem jeg kender, som tager amf., de for den berømte nedtur dagen efter - og nogen mere end andre.
Jeg plejer altid selv at tage en kosttilskudstablet, som indeholder masser af vitaminer og mineraler og derudover tvinger jeg altid mig selv til at spise når man er ved at komme ud på morgenen - jeg synes det hjælper rigtig meget.
Derudover undgår jeg at drikke for meget alkohol og husker at drikke noget vand.

Nå jeg ved godt at jeg kavler derudaf, så vil stoppe her. Jeg ved ikke om du kan bruge det her til noget som helst, men synes alligevel lige jeg vil dele det med dig/jer.

By the way, så kunne jeg godt tænke mig at høre lidt respons på den metode jeg bruger - jeg er godt klar over at der findes mere optimale måder, men når jeg nu sidder i saksen, er det så ikke en nogenlunde måde at gøre tingene på?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et værtshus, nær ved gammel strand
mondy221 skrev:
Jeg kan kun nikke genkendende til at har man først festet på amf. så bliver det "kedeligt" at feste uden. Jeg kan sQu ikke holde mig fra det, hvis jeg først bliver fuld

prøv at lade være med at drikke alkohol, det er der man taber dømmekraften i forhold til ens normale tilstand.
prøv ar love dig selv ikke at drikke en lørdag aften. bare tag i byen og se hvad der sker.
lysten til snitter er der helt sikkert men du vil kunne styrer den ppå en helt anden måde.
du kunne også prøve at sætte dig selv i en situation hvor du umuligt kan få fat i en streg.
- og så begynde at drikke, før eller senere vil du overgi dig til alkohol, og temmelig sikkert få en sjov aften alligevel.
det kan du så have i baghovedet næste gang.

Junior medlem

Det har jeg faktisk prøvet, eller det vil sige at vi var nogen gutter der tog i sommerhus og skulle give den gas, men der lod vi bare være med at tage amf. eller nogen former for stoffer med, og så gik det super godt, havde nogen sjove aftener og tænkte ikke så meget over at jeg havde lyst til et par baner.

Men problemet er jo at det er svært at sætte sig selv i en situation hvor man ikke kan få fat i det, eller det synes jeg i hvert fald når man er på hjemstavnen.

Det med at tage i byen uden at drikke har jeg prøvet, og jeg må ærlig indrømme at jeg så faktisk hellere bliver hjemme. Det kan være hyggeligt nok til en forfest bare at sidde uden at drikke, men til sidst når folk bliver så tæskefulde bliver de bare decideret lamme at høre på jo .. :D

Men jeg føler så også at jeg har en "håndbremse", eller hva man skal kalde det. For jeg har egentlig ikke de store problemer med at holde pause med at drikke, og når jeg gør det, så kommer lysten til amf. heller ikke rigtig. Det er klart at jeg kan nok ikke droppe alkoholen totalt, men pauser på en til to måneder går fint nok.

Jeg vil jo så også lige tilføje at jeg jo ikke er træt af amfetaminen endnu og har endnu ikke oplevet noget negativt, altså tegn på at man måske er ved at presse sin krop lige hårdt nok og sådan(Det gælder selvfølgelig også om at stoppe mens man er på toppen), men til engang i den ikke alt for fjerne fremtid kan man jo godt frygte lidt for, hvordan fanden man lige skal ligge det på hylden.

Jeg mener jo helt klart at problemet ligger i at vi er en større gruppe, som ser meget til hinanden, og hvor et godt stykke over halvdelen er faldet i. Så derfor så er det til stede til hver en fest, og hvis vi prøver et fælles stop, så går der lige nøjagtigt en uge, og så er de første faldet i igen, og så følger resten ret hurtigt trop.

Jeg har faktisk også prøvet misbrugskonsulent, men må indrømme at det ikke hjalp mig - det skal så lige tilføjes at det var mine forældre der meget gerne vil have at jeg prøvede det, og så gik jeg med til det, men var nok et eller andet sted ikke helt indstillet på at ligge det på hylden på det givne tidspunkt.

Det blev endnu en lang post - i må undskylde at jeg kavler sådan! :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]