Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 02 aug 2025 11:18

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Da jeg og nogle venner står for at starte et guerilla grow i nær fremtid ville jeg gerne, ud fra jeres erfaringer, have nogle bud på et evt. udbytte.
Jeg ved godt at dette er svært at sætte tal på, men et minimums tal ud fra værst tænkelige omstændigheder er dog trods alt også et tal :)
Som i nok har regnet ud er det et førstegangs grow hvilket selvfølgelig også skal tages med i omstændighederne.

Vi regner med at plante 20 planter ligeligt fordelt to forskellige steder.
Sorten bliver under alle omstændigheder sativa omend de præcise frø ikke er helt udvalgt..Vi cirkler omkring noget skunk#1 (skulle være nemt til begynderdyrkning?) eller White Widow. Under alle omstændigheder forholdsvis god kvalitet til en 300kr pr pose frø vel. Måske billigere.

Ud fra det faktum at vi er 4 mennesker til 20 planter, valg af sort, det at nogen af planterne muligvis slet ikke dukker op/dør og at vores manglende erfaring nok vil føre til lavere udbytte (selvom vi dog har nærstuderet og planlagt rimelig godt ud fra forskellige guides) hvor meget ville mindstemålet så være pr. mand? Altså i skunk/pot.

På forhånd tak for hjælpen :roll:

Medlem

Geografisk sted: midtjylland
hvis i dyrker skunk #1 og som du selv siger ud fra det værst tænkelige vil jeg da skyde på minimum 40-50 g pr plante .. hvor meget i kan få pr mand er svært at regne ud . for la ogs nu sige i planter 20 men 4 af dem dør så i nede på 16 og så siger vi bar at 8 a dem bliver hanner feks så i nede på 8 jo osv .. så den er lidt svær at sætte tal på .. men ellers minimum en 40-50 g pr plante hvis det går skidt vil jeg skyde på :) .. noget helt andet er at jeg selv har fået fat i nogen skunk #1 frø .. men har fået at vide de er svære at blomstre færdig udendørs her i danmark (medmindre de frø i får er et par generationer gamle så de stille og rolig er blevet afklimatiseret så skal jeg ikk kunne svare på det) ... men ellers så er der bwanna´s BBQ .. den er dansk klimatiseret .. jeg havede den sidste år ude på min altan .. og den ga 70 g selvom jeg havede blevt nød til at toppe den hele tiden for at holde den neden under altan højden .. så den sort vil jeg klart foreslå jer at dyrke som første gangs dyrker .. jeg haved ingen problemmer med den over hovede :) .. mvh: tha-duck

Medlem

Indica sorter er bedst egnet til det danske klima har jeg læst og skulle også være med til at gi lidt større udbytte ..

Junior medlem

Geografisk sted: sydfyn
hvorfor er de fleste ude planter så sativa jeg dyrker selv sativa som har været dyrket i over 30år i dk og de giver fandme godt udbytte 500-1200gram pr plante alt efter hvor god "landmanden" er

Medlem

Geografisk sted: Bornholm
simon5700 skrev:
hvorfor er de fleste ude planter så sativa jeg dyrker selv sativa som har været dyrket i over 30år i dk og de giver fandme godt udbytte 500-1200gram pr plante alt efter hvor god "landmanden" er

mine frø er også fra en gammel hippie, der har lavet frøpot og avlet videre på sine planter igennem 28 år. Det lyder godt nok voldsomt med et halvt til et helt kilo per plante. Har du prøvet at veje det, eller er det blot øjemål?

Junior medlem

det er selvføglelig vejet men hvis man er ny så dyrker man heller ikke 500gram pr plante men måske kun 100g alt efter hvor god man er men ham jeg fik mine frø fra han har dyrket dem i rigtig mange år og kender planten så godt og han har fået 1200g på 1 plante men 1000g pr plante dyrker han vært år så jo det bliver til en del pot han plejer at ha ca 100 planter

Medlem

Har jeg læst i hampedykernes håndbog at indica er bedst egnet til ude ´.

Moderator
Brugeravatar

1200 g tørrre buds på én plante, udendørs? :O Lyder godt nok som nogle temlig enorme planter, starter han dem op under vækstlampe nogle måneder før de bliver sat ud, til normal sæson eller hvordan? Er enig med TheRagingPussy, lyder godt nok ret voldsomt.

Junior medlem

ja jeg syntes også det er vildt men de ER KÆMPE han starter dem op udendørs de er ca 10cm dem han har nu og de bliver bare store så også et kæmpe topskud til en ryger fest det var lidt større end en 1,5liters cola flaske altså i tykkelsen også var det bare 80cm langt det var det største topskud jeg nogen sinde har set men tror grunden til de bliver så store er at de er dyrket i dk i over 30år og selvfølgelig en god strain men ved ikke præsic hvor lang tid de har været dyrket i dk men han jeg kender har haft dem i 30år og de har været dyrket før han fik dem så ingen ved det men er 100% sikker på det er over 30år

Medlem

Det lyder sgu lidt for vildt med 1 kg tørrede buds per plante. Måske hvis det var i et varmere land hvor planten kan vokse sig enorm inden den går i blomst, og selv da er det godt nok urealistisk, for slet ikke at tale om i Danmark... Det er jo nærmest kun politiet der kan få så store mængder buds på én plante, når de har deres kreative lommeregner frem til strafudmåling ;)

Junior medlem

jeg tror grunden til man kan få så meget på 1 plante er den har været dyrket i dk i så mange år næsten alle der dyrker udendørs de bruger jo "lorte" frø altså frø der ikke har været dyrket i dk eller de er ikke beregnet til et klima som her i dk også giver de ikke så meget pr plante og de planter han dyrker bliver altså også 2,5-3 meter høje det siger vel også lidt om dem hvor de frø jeg har købt før de blev kun 2-2,5 meter høje og det er vel også lidt som dem der dyrker indendørs nogen for f.eks kun 0,5 gram pr watt andre er over 1 gram pr watt det hele handler kun om at kende sine planter men tro hvad i vil jeg har set dem men faktisk troede jeg heller ikke på det før jeg så dem da man kun høre om 100-500 gram pr plante men er blevet overbevist

Moderator
Brugeravatar

Jeg tror helt ærligt ikke at den enorme mængde skunk har noget at sige på at den har været dyrket længe i Danmark, det er nærmere godt avls arbejde, hvor man har sorteret til de der har givet bedst udbytte. Synes stadig det lyder lidt overdrevet.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Jeg kender også en gammel hippie som dyrkede lidt pot sammen med sin mand i 70'erne. Hun ryger ikke selv men nogle i hendes familie gør. Hvert år står der planter på over 2 meters højde i hendes urtehave, og de er fyldt med tykke buds. Det er en hyggelig lille skov at gå tur igennem :) Jeg har engang postet billeder af de buds vi her snakker om, tror topic'et hed "glade billeder". De er kæmpe store(altså budsne), og kan næsten ikke trykkes sammen, så tætte er de.

Junior medlem

ja selvfølgelig skal der godt avls arbejde til men også det den har været dyrket så mange år i dk har noget at sige den bliver færdig mener det er mid/sidst i september og avls arbejde har en del at sige på udbytte og højde på dem selfølgelig

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]