Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 02 aug 2025 20:37

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Hej ville lige hører jer forskellige ad hvor mange dage i træk i har prøvet at tage amfetamin?
Og hvor mange dage i mener man skal tage det i træk før man bør holde en længere pause.

Prøvede det for første gang i onsdags, så normalt er det nu ikke fordi jeg gør det med stoffer. Men havde den fedeste aften, så derfor besluttede vi os for at købe et gram hver til om torsdag, og ja ups om fredagen skete det samme.

Ved at jeg med garanti bliver spurgt om jeg vil næste weekend igen, da jeg skal til fødselsdag hos en af dem som jeg festede med om onsdagen.

Nå men håber jeg kan få lidt seriøs rådgivning, ved ikke har bar fået så meget lyst til at snakke om det efter jeg prøvede det.
Og lige en ting til? Hvor længe vil i skyde på man skal vente, for at får førstegangs følelsen igen, uden at sniffe alt for meget?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Sov du mellem torsdag og fredag? Jeg har fået den holdning til amf at det er stoffers svar på et lokum, men det er da helt klart noget som er sjovt og lege med i starten. Personligt har jeg holdt mig vågen i 7 dage, men så var mit hoved også bare helt tomt til sidst, prøvede og spille sådan et parat viden spil, og puuha.. blev godtnok overrasket. Nu hvor du har prøvet et nyt stof for første gang så er det vigtigt at du kan sige til dig selv at det kun er engang i mellem du tager det da man hurtigt bliver forelsket i et nyt stof. Første gang man tager et nyt stof er altid den vildeste og bedste, du kan aldrig få det samme trip igen, det er vigtigt at du ikke jagter det.

Pas nu på dig selv ;)

Junior medlem

Ja, men jeg sov da ikke meget, tror det har handlet om nogle om to timer eller lignende, og når jeg har vågnet efter, har jeg jo bar været lys vågen.
Men ja, altå havde vildt mege lyst til at fest om lørdagen også, men ja snakkede med nogle venner om det, gælder jo om at få et "normalt" forhold til det. Men hvordan kan du være du mener amf er noget lort? Pga. det svært og få noget som er rent? Eller :S
Blev godt nok også spurgt om retalin eller keta, men sagde jeg hælder måtte holde mig til amf. For aner ikke hvad keta er, og retalin er da noget man får børn med damp til at sidde stille d: Hehe

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Amfetamin er lort! så kort er det, det smager ufatteligt dårligt, smager endnu værre når det løber ned gennem halsen og du er mega smadret 1-2 dage efter hvor jeg ihvertfald heller ikke kunne spise, dengang jeg tog amf så kørte vi fra enten torsdag eller fredag til søndag, og kunne begynde og spise noget ordenligt tirdag aften. Det smadrer kroppen så meget mere end det gavner. Ketamin eller keta som det kaldes er et bedøvelsesmiddel til heste, er det et nyt bekendskab du har mødt siden du bliver budt på alle 3 ting på en aften? Retalin er godtnok som du selv siger noget det mennesker med ADHD eller damp, det har samme virkning som amfetamin. Bliver lige nødt til og spørge, men hvor gammel er du?

Junior medlem

Nej altså vi købte og tog op til os selv, det var bare nogle af mine venner som snakkede om at vi kunne prøve keta eller retalin istedet for. Men jeg mente at det ville være bedst bare at oldt sig til amf. For ville sgu ikke mixe lortet. Så det bestod kun på amf alle 3 dage, og vi tog det jo "kun" om aften når vi skulle i byen. Men jeg er 18år, fylder snart 19.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et værtshus, nær ved gammel strand
de fleste der bliver ved med at kører på stimulanser i længere tid ende med en voldsom psykose.

jeg vil mene det skal omgås med måde, ligesom alt andet..

hvorfor ikke fyrer den af en enkel afen eller en weekend og så holde en god pause.
det er jo heller ikke sjovt at fyre den af på dag nummer 5 med 180+ hjerteslag i minuttet...

Junior medlem

Jeg er helt enig med Skou, amf er noget rigtigt lort. Jeg har også en eller anden idé om at det skader meget mere end mange andre stoffer, det er dog ikke noget jeg ved noget om, men en ting er sikkert jeg har aldrig haft så voldsomme tømremænd som dem jeg får på amf. Men et halvt gram engang i mellem til en druktur er nu heller ikke værst, men synes at det er direkte ubehageligt at tage mere - spild af tid og hjerneceller imo.

Ketamin er derimod ret lækkert synes jeg, det er dog mere eller mindre det stik modsatte af amf.

Junior medlem

Jamen helt klart, alt med måde selvfølgelig.
Og det fede med amf synes jeg jo er man bliver så dejig frisk og samtidigt så pisse social.
Har svært ved at bedømme det, men vil mene man har et seriøst problem hvis man sidder og overvejer allerede nu om man skulle igen?

Medlem

Ja, jeg tror de fleste her inde, ikke bryder sig om amfetamin og det forstår jeg virkelig også godt.
I starten har man ikke nedtur på dagende efter, men føler bare det køre derud af
MEN jeg lover dig hvis du tager amfetamin for ofte, så ender du med at bryde sammen.
taler af mine egne erfaringer. så pas på med det :)
jeg er nu selv stoppet amfetamin og ecstasy, og går rundt og leger med de lidt mildere urter :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Seph skrev:
Jamen helt klart, alt med måde selvfølgelig.
Og det fede med amf synes jeg jo er man bliver så dejig frisk og samtidigt så pisse social.
Har svært ved at bedømme det, men vil mene man har et seriøst problem hvis man sidder og overvejer allerede nu om man skulle igen?

der er lyst og der er fornuft.
hvis du kan holde de to ting adskilt er der overhovedet ikke noget galt i at have lyst døgnets 24 timer.

du virker dog temmelig udsat for at blive afhængig så pas hellere på.
det er sku en slem fælde at sidde i.

Junior medlem

For det ikke er løgn havde jeg det faktisk vildt elendigt om torsdagen, følte mig bar så klam og langt ude. Men så en time eller 1½ efter, hvor jeg sad og hørte drengestrege rmed bulldogg, fik jeg bar lyst til at tage i byen igen.

Junior medlem

Ja tror der er noget der, nu har jeg været "clean" en dag da jeg var sammen med min familie igår. Kan vel først vudere det imorgen? For føler mig helt overtræt, men det er der vel så heller ikke noget at sige til når man har kun har fået en ordenlig natte søvn siden i onsdags.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Seph: grunden til at du havde det elendigt er at du har mishandlet din krop groft ved at tage amf i flere dage i træk. Amfetamin sætter din krop i alarmberedskab i mange timer i træk, hvilket i sig selv er meget stressende på en usund måde, og desuden får du jo alt for lidt søvn, hvilket yderligere forstærker førnævnte stress. Det bedste du kan gøre er at undlade at tage lortet, men det kan jeg jo sagtens sidde og sige.

Hvis ikke du kan lade være, så vil jeg anbefale at du kun gør det en enkelt dag/aften/nat, og derefter holder adskillige ugers pause. Jo flere dage i træk du gør det, jo mere skadeligt er det for din organisme. Og sørg for at pauserne bliver lange nok til at du kan nå at restituere fuldstændigt, og være helt restitueret i et par uger, inden du forsøger igen.

Kort sagt, jo mindre amfetamin du tager, jo bedre er det for din generelle sundhed. Pas på dit helbred, du er den eneste der kan gøre det.

Junior medlem

Det er lige præcis det med at passe på helbredet, for det tror jeg nu ikke bliver noget problem i sig selv.
Mit problem kommer når weekenden nærmer sig og jeg muligvis skal i byen, for har det lidt sådan at jeg synes det er kedeligt "bar" at drikke, for jeg bliver langt fra så social, som når jeg har taget et par baner. Og som jeg tidligere sagde har jeg nok aldrig haft nogle feder byture som dem jeg havde de to første dage jeg var i byen.

Så tror den bedste måde er helt at holde sig fra det, er at lade hver med at tage i byen, men så har jeg jo et KÆMPE problem hvis man ikke kan uden feste uden stoffer?

Medlem
Brugeravatar

Seph skrev:
For det ikke er løgn havde jeg det faktisk vildt elendigt om torsdagen, følte mig bar så klam og langt ude. Men så en time eller 1½ efter, hvor jeg sad og hørte drengestrege rmed bulldogg, fik jeg bar lyst til at tage i byen igen.

Hanne Vibeke Holst: HER ER DIN HELLIGE GRAL! Kom og find den :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Seph skrev:
Det er lige præcis det med at passe på helbredet, for det tror jeg nu ikke bliver noget problem i sig selv.
Mit problem kommer når weekenden nærmer sig og jeg muligvis skal i byen, for har det lidt sådan at jeg synes det er kedeligt "bar" at drikke, for jeg bliver langt fra så social, som når jeg har taget et par baner. Og som jeg tidligere sagde har jeg nok aldrig haft nogle feder byture som dem jeg havde de to første dage jeg var i byen.

Så tror den bedste måde er helt at holde sig fra det, er at lade hver med at tage i byen, men så har jeg jo et KÆMPE problem hvis man ikke kan uden feste uden stoffer?

For mig lyder det som om du har for lidt selvtillid. Amfetamin er "fantastisk" i den sammenhæng, fordi det giver et hidtil uhørt overskud når det virker, og dermed højner det midlertidigt selvtilliden. Been there, done that.

Resultatet af at bruge det på den måde bliver så desværre at man, som du så rigtigt siger, pludselig næsten føler at man er nødt til at tage det for at føle sig godt tilpas i sociale sammenhænge. Det er på langt sigt meget nedbrydende for selvtilliden at man er afhængig af noget udefra for at kunne være social, og det er lige præcis det modsatte af hvad der egentlig er brug for.

Jeg vil foreslå at du gør noget seriøst for at forbedre din selvtillid. Det er lidt forskelligt hvad der skal til for forskellige mennesker, men umiddelbart tænker jeg noget sport af en art, hvor du kan få brugt kroppen. Kampsport er formentlig særligt effektivt til dit formål(men pas på dine knæ). Noget yoga eller meditation af en slags ville måske også virke, hvis du er til den slags.

Under alle omstændigheder, så er jeg ret enig med galskabens gardiner når han siger at du virker som en fyr der har let ved at få et problem med amfetamin. Så selvom det virker som en lidt kedelig løsning, vil jeg faktisk foreslå dig at holde igen med byturene, hvis ikke du kan holde dig fra stregerne når du skal feste.

Medlem

Seph skrev:

Du må indse det er kedeliger at tage i byen når man bare drikker, jeg tager nu sjældent i byen.
Før tog jeg også i byen hver weekend! men nu sker det måske 1 gang hver halve år. (er begyndt at gå lidt mere i byen) men jeg har nu fundet ud af man bare skal drikke sig hammer hammer lam også går det sku nok :)
det er ikke det værd at tage amfetamin, det er for mange bivirkninger imo.

Junior medlem

Jamen jeg ved ikke, for dyrker sgu massere af motion!
Styrke træner som en i helvede 6-7gange om ugen, og får der serøst dårligt hvis jeg ikke kommer ind og træner. Så seriæst har jeg trænet de sidste 2,5 år. Og begyndte med træing tre gange om ugen da jeg var 13. Så det er slet ikke det med sport, dertil skal dog også siges at jeg for et halvt år siden krudtede mig. Kom op og veje næsten 100kg, nu er alt væske væk og vejer omkring 90kg. Og er på ingen måde fordi jeg er fed! Det eneste som alle andre også mangler er jo bar six-packen.

Men ved ikke om det er endorfinen, som jeg er vans til at få ved træning. Nu får jeg det fra noget andet i stedet?

Medlem

yeti skrev:
Seph skrev:
Under alle omstændigheder, så er jeg ret enig med galskabens gardiner når han siger at du virker som en fyr der har let ved at få et problem med amfetamin. Så selvom det virker som en lidt kedelig løsning, vil jeg faktisk foreslå dig at holde igen med byturene, hvis ikke du kan holde dig fra stregerne når du skal feste.

undskyld men jeg syntes det er lidt sjovt :D
men ja som han siger, hvis du ikke vil gå i byen uden at tage streger. så lad vær, for det tager så hurtigt overhånd

Dedikeret medlem
Brugeravatar

prøv som alternativ at gå i byen uden at drikke..

følelsen af amfetamin blandet med alkohol ligger overraskende tæt på følelsen af overhovedet ikke at have indtaget noget.
det lyder latterligt men give it a try.
det var det der fik mig til at stoppe med amf. (når jeg siger stoppe mener jeg at gøre det utrolig sjældent.)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]