Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 02 aug 2025 16:24

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 59 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Citat:
Så snart vi har mere viden om det, hører I sikkert nærmere. Men som sagt er advarslen udsendt på baggrund af bekymringer, antagelser. Det samme gjorde sig gældende for år tilbage med Ecstasy og rottegift. Der udsendte SSP i hele landet advarsler mod ecstasy, fordi man havde hørt, at der kunne være rottegift i. Det viste sig heldigvis at være i meget få tilfælde.

Suk magen til ligegyldig forhold til fakta skal man da lede længe efter - og så indrømmer de det endda blankt :roll:

Rent bortset fra det, så er den med rottegift i ecstasypiller vel stadig bare en and ikke? Mener ikke at der nogensinde er fundet det - men nu er der i det mindste endelig fundet LSD i nogen piller, så de kan bruge det til deres skræmmekampagner

Citat:
Vi håber naturligvis, at det er forkert, at man kan blive steril af ketamin-overforbrug, men indtil da vil vi advare om det.

Øh hvordan skal den forstås? Jeg er med på de i deres egen forblænding mener det er bedre med proaktiv misinformation end reel rådgivning; men hvorfor håbe på man ikke bliver steril - det er jo forbudt nu, så hvorfor håbe på det?

Jeg bliver så harm over den slags fis. En af mine kollegaer fortalte hans datter på gymnasiet havde været med til noget foredrag, hvor foredragsholderen var blev alvorligt syg af at prøve ecstasy og derfor skulle være på medicin resten af livet. En af de helt sikre fakta serveret på det foredrag var at mere end hver 10'ende som prøver ecstasy dør af det - altså første gang de prøver det overhovedet :roll:
Jeg prøvede at nævne for ham at der nok var under 50, som var døde af de i DK siden det kom frem - hvilket så må betyde mindre end 500 har prøvet det siden 90'erne... Den bed slet ikke, for "det er jo klart at hun sidder jo ikke og holder sådan et foredrag uden at vide hvad hun snakker om"

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg ved ikke om folk har været inde på den her side af af mønten ang. ketamin, jeg stødte kun på de her fysiske implikationer der er på tale (som er pænt vigtige at have med) men mine observationer i forbindelse med de folk der har haft et ketaminforbrug i min omgangskreds er at de stort set alle sammen pludselig forguder stoffet som "toppen af alle stoffer, den perfekte blanding mellem psykedelika og downer" og har lullet sig ind i en form for selvbedragerisk virkelighedsflugt gennem et overforbrug af stoffet til alt lige fra en hverdagsaften foran computeren til fester og arrangementer og synes virkelig folk bliver fordrejede og indbildske af det.
Bare take care derude og hank op i jer selv, selvom I har alle gode grunde til ikke at holde en pause så prøv gør det alligevel ind i mellem for at være helt sikre på at I ikke ender i en eller anden selvopstilt virkelighed af en art.

Puha, det lød en anelse snævert men tror indlægget snakker lidt ud fra mine følelser ang. det her stof. Bare hold lidt øje med jeres venner.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
hvad er dine følelser omkring ketamin da?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
InnerNetExplorer skrev:
Jeg ved ikke om folk har været inde på den her side af af mønten ang. ketamin, jeg stødte kun på de her fysiske implikationer der er på tale (som er pænt vigtige at have med) men mine observationer i forbindelse med de folk der har haft et ketaminforbrug i min omgangskreds er at de stort set alle sammen pludselig forguder stoffet som "toppen af alle stoffer, den perfekte blanding mellem psykedelika og downer" og har lullet sig ind i en form for selvbedragerisk virkelighedsflugt gennem et overforbrug af stoffet til alt lige fra en hverdagsaften foran computeren til fester og arrangementer og synes virkelig folk bliver fordrejede og indbildske af det.
Bare take care derude og hank op i jer selv, selvom I har alle gode grunde til ikke at holde en pause så prøv gør det alligevel ind i mellem for at være helt sikre på at I ikke ender i en eller anden selvopstilt virkelighed af en art.

Puha, det lød en anelse snævert men tror indlægget snakker lidt ud fra mine følelser ang. det her stof. Bare hold lidt øje med jeres venner.

Jeg har også lagt mærke til det samme ved nogle af mine venner som tager hest, også derfor at jeg ikke har taget det endnu, for jo mere fantastisk det lyder, ja jo større er chancen jo også for at man benytter det oftere og oftere. Men tror da helt sikkert at det er et positivt drug.. så længe at man kan holde det til et fornuftigt forbrug.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Godt skrevet InnerNetExplorer.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Child of Aum skrev:
hvad er dine følelser omkring ketamin da?

Undskyld jeg quoter mig selv - men glemte at tilføje et link

http://www.eleusis.us/entheogen-enhance ... herapy.php

Fordi innernet har ret et eller andet sted... Jeg er selv megaglad for keta - ikke at jeg rykker det til hverdag, men det hænder da en enkelt lille snitte finder vej til min hjerne.

Keta er virkelig ultimativt. Hader når man kalder det en downer - synes virkelig ikke der er noget downer over ketamin... Det er den sygeste upper i små doser, smider jo ens røv ud at danse ASAP.

Ketamin hører til den entheogene gruppe af stoffer - det er dissociativt psykedelikum... Der er ikke ret meget downer over det. Ja man mister kontakten til kroppen, men i min tid har jeg set op til flere, inklusiv mig selv, bevæge sig i et K-hole, ligefrem bevæge sig rundt, snakker ikke om at gå, men sådan nærmere at "vælte" sig selv fremad. Enten det, eller også er det ketamin vi rykker ikke ketamin.... Og må da indrømme at mine første mange K-Holes tog kontrollen af kroppen til et sted langt væk, men efterhånden er det ikke så vildt.

Til en festival er jeg blevet set rende rundt i det høje græs omkring mit telt igang med at slå kolbøtter sammen med en kammie, det mystiske her er at jeg kan sgu ikke lige huske det, men huske noget helt andet LOL.

Men man skal være efter sig selv med det lort, ellers så rykker man det konstant, fordi psykisk vanedannende indeed it is.

Men handler det ikke bare om at folk skal lære at være tilfredse med deres liv, i upåvirket tilstand*?
Altså personligt tager jeg mere hest når jeg har nederen på. Ikke iløbet af dagen, men inden jeg sover, så lige smide en 80-100mg i snotten, k-hole den i en anden verden hvor problemer er meget lettere at få løst eller hvad man skal sige, ihvertfald har jeg meget mere motivation og energi efter en 4-5 dage med keta-søvn. For noget tid siden havde jeg virkelig problemer med at spise og sove ordentligt, havde det ad helvede til sådan rent psykisk. Følte virkelig alt var noget lort (og det sket før). Ketamin har bare en eller anden funktion i et nederen sind, et sind der er træt af denne her verden, et sind som har brug for at besøge et andet sted, bare for en kort sund, for at hele og slappe af.... Måske lyder det fucked - nok er ketamin ikke naturligt, men det er da ekstremt spirituelt...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
Child of Aum skrev:
Keta er virkelig ultimativt. Hader når man kalder det en downer - synes virkelig ikke der er noget downer over ketamin... Det er den sygeste upper i små doser, smider jo ens røv ud at danse ASAP.

Alkohol er også en downer - den får også folk til at danse?

Child of Aum skrev:
Ketamin hører til den entheogene gruppe af stoffer - det er dissociativt psykedelikum... Der er ikke ret meget downer over det. Ja man mister kontakten til kroppen, men i min tid har jeg set op til flere, inklusiv mig selv, bevæge sig i et K-hole, ligefrem bevæge sig rundt, snakker ikke om at gå, men sådan nærmere at "vælte" sig selv fremad. Enten det, eller også er det ketamin vi rykker ikke ketamin.... Og må da indrømme at mine første mange K-Holes tog kontrollen af kroppen til et sted langt væk, men efterhånden er det ikke så vildt.
-

Det er nok et definationsproblem. - Jeg har også hørt om folk tale om, at de gik imens de k-hullede - og hørt om folk der k-hullede på ekstremt lave dosiser... Jeg skal have over 150mg for at komme nær k-hullet, og jeg vejer 65kg.

Child of Aum skrev:
Men handler det ikke bare om at folk skal lære at være tilfredse med deres liv, i upåvirket tilstand*?
Altså personligt tager jeg mere hest når jeg har nederen på. Ikke iløbet af dagen, men inden jeg sover, så lige smide en 80-100mg i snotten, k-hole den i en anden verden hvor problemer er meget lettere at få løst eller hvad man skal sige, ihvertfald har jeg meget mere motivation og energi efter en 4-5 dage med keta-søvn. For noget tid siden havde jeg virkelig problemer med at spise og sove ordentligt, havde det ad helvede til sådan rent psykisk. Følte virkelig alt var noget lort (og det sket før). Ketamin har bare en eller anden funktion i et nederen sind, et sind der er træt af denne her verden, et sind som har brug for at besøge et andet sted, bare for en kort sund, for at hele og slappe af.... Måske lyder det fucked - nok er ketamin ikke naturligt, men det er da ekstremt spirituelt...

Kan du komme i k-hul af 80mg?!?!?!?!?! og tager du så keta en 4-5 dage i træk, hver aften inden du går i seng?! fordi du har haft det dårligt 1 dag?! Det der kan man sqda ikke anbefale ?!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Child of Aum, det du skriver bekræfter mig kun i hvor påpasselig man bør være for det lader ikke til at det som med andre psykedeliske stoffer præsenterer en overfor ens problemer og "thought-errors" men nærmere giver en forløsning fra det og giver en illusionen om at man ligger i sit eget hoved og svømmer rundt og løser det hele. Jeg ser sjovt nok ingen der tager det en enkelt gang og har løst sine problemer i uger eller måneder efter som jeg ser med f.eks. svampe og LSD. Jeg vil sige at jo mere effektivt et psykedelisk stof er, des sjældnere behøver man indtage det.

Jeg udelukker ikke at jeg vil snuse mere til ketaminen og opleve et k-hole men jeg ved at jeg har mine problemer med den her verden og jeg har en tendens til at ryge end i eskapistiske perioder hvor jeg virkelig må hanke op i mig selv med f.eks. cannabis - jeg tror ikke jeg skal blive alt for gode venner med ketaminen. Jeg er helt sikker på der er et topic herinde som netop vedrører hele den psykologiske del af ketaminen. Ser lige om jeg kan finde den for så kan vi fortsætte derinde!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Alkohol er også en downer - den får også folk til at danse? Keta er ikke en downer, det er et dissociativt entheogen, et psykedelisk stof..... Bliver brugt som narkosemiddel fordi det ophæver kontakten mellem hjernen og kroppen... At kalde det en downer er jo totalt forkert...... Ketamin oveni syre - Ketamin oveni svampe.... der ikke meget downer over det, trippet bliver jo insta-boostet og overhovedet ikke downet. Bare mere subtilt.

Det er nok et definationsproblem. - Jeg har også hørt om folk tale om, at de gik imens de k-hullede - og hørt om folk der k-hullede på ekstremt lave dosiser... Jeg skal have over 150mg for at komme nær k-hullet, og jeg vejer 65kg.

Jeg vejer omkring de 60kg - har næsten intet fedt på kroppen. Hvis man så ser på dosen 2.2mg\kg så vi oppe i de 120, hvilket blæser mig goddamn ad helvede til. Omkring de 80mg-100mg så ligger jeg i et nice k-hole. Kunne jo være dit ketamin ikke er helt rent...... altså 1cm streg på ca 1-2mm i bredden så har jeg hug på i en times tid, virkelig dansehug....

Ja jeg bruger ketamin som "middel" imod livets latterlige blender.... ok.. mit liv er måske ikke det fedeste lige pt - har mistet det meste og heldigvis så det ikke pga stoffer - det bare livet - men mit forbrug af stoffer hjælper mig i mit liv - jeg opdager ting omkring mig selv jeg ikke vidste, ser ting fra fordomsfri vinkler. Desuden har jeg ikke anbefalet nogle at gøre det, jeg skriver blot at jeg gør det... Og glemte godt nok lige HR i 2 sekunder, så må vel hellere få det med...

Det jeg gør skal i absolut ikke gøre, det skide farligt - der render kun ca alt for mange mennesker rundt derude som gør det på måder der er langt mere farlige, men fordi jeg ikke har noget problem med at være åbent omkring et entheogen, som af medier er blevet outlawed som hestebedøvelse, skønt vi stadigvæk bruger det til voldsomt mange andre ting.

Kan godt se problemet i at det bliver misbrugt til gamer aftener og andet shit, men det her er ikke brugt som misbrug - det her bliver brugt selvterapeutisk - ønsker ikke at dele mine tanker med andre og den bedste terapeut jeg kender er mit eget sind uden fordomme.... Jeg rejser indad for at forbedre mig udadtil... Balance.

Min definition på en dårlig dag er når alt lortet ramler, hvilket det gør nogle gange for mig ok - engang imellem har jeg bare brug for at eskapere, kald det en mekanisme der gør jeg kan håndtere at leve, kald det hvad du vil..... jeg ved bare at efter nogle dage med keta som ole-lukøje..... well... kan sgu ikke forklare det, giver mig bare en afklaring.... og nej jeg kunne aldrig finde på at bruge keta til gamer aftener og andet i den dur.. det er enten til fest eller også er det i terapeutisk øjemed. Føler lidt du hænger mig ud som lidt junkie noget... Måske jeg misforstår dig:)

Medlem

Geografisk sted: ja
Child Of Aum, du skal passe på. Det lyder ofte som om du vader rundt i nogle personlige problemer, og tillægger stoffer en stor værdi i din personlige udvikling.

Jeg har det selv sådan at jeg får det psykisk dårligt når jeg bliver i tvivl om mit forbrug er for højt. Så smider jeg alt på hylden, indtil jeg har grublet igennem det hele.
Ofte opstår problemer pg.a eksterne forhold, men det betyder ikke at psykedelika etc. IKKE kan forværre det hele. Pas på med at glorificere dem.

Nu ved jeg selvf. intet om dig eller dine problemer, taler bare af egen erfaring.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

@Child of Aum.

Pas nu på med at bestemme at ketamin ikke er en downer, for det er jo helt forkert. Ketamin svækker jo bevidstheden, og ved høje doser mister man den. Det påvirker fx også evnen til at bevæge sig.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: NørrebronX
Child of Aum skrev:
Føler lidt du hænger mig ud som lidt junkie noget... Måske jeg misforstår dig:)

Der er da ingen der hænger dig ud som en junkie, ud over dig selv måske. Som du kan læse i et af mine første indlæg har jeg selv medicineret mig med et psychedelia nemlig LSD, for at komme igennem svære tider.
Det hjalp mig, men jeg synes i bund og grund det er en dårlig idé, det er tankevækkende at man skal "flygte" ind i en anden virkelighedsopfattelse for at føle sig tilpas, det er trods alt det virkelige liv vi lever i.

Citat:
For noget tid siden havde jeg virkelig problemer med at spise og sove ordentligt, havde det ad helvede til sådan rent psykisk. Følte virkelig alt var noget lort (og det sket før). Ketamin har bare en eller anden funktion i et nederen sind, et sind der er træt af denne her verden, et sind som har brug for at besøge et andet sted, bare for en kort sund, for at hele og slappe af.... Måske lyder det fucked - nok er ketamin ikke naturligt, men det er da ekstremt spirituelt...

Jeg tror at det vil være meget sundere for dig, at brug et andet menneske som du føler dig tryg ved i stedet for Ketamin, til at overvinde de svære perioder i dit liv.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hele spørgsmålet er jo om man har brug for stoffet i situationen for at dulme eller om man bruger stoffet til at se en ny udvej som først tages i brug når stoffet går af. Nærmest som diagnosticering i stedet for medicinering i ordets nuværende betydning. Get my idea?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

LOL uanset hvad fanden jeg skriver så skal det lyde som om den måde jeg bruger stoffer på er negativt.... fuck jer der syntes det... jeg flygter ikke fra min hverdag... har jeg fandme aldrig skrevet - har skrevet det.

Jeg har heller aldrig skrevet at jeg flygter til en anden virkelighedsopfattelse . jeg har skrevet at jeg rejser indad og det er det.... hvor fanden får i alle de andre udsagn fra??? Ikke fra mig, det ved jeg sgu.

Altædende ateist: Hmm kom med alle dine gode råd LOL mand..... jeg snakker lidt med min læge til tider, thats all - mennesker jeg stoler på - der er så kun 1 og det undertegnede. Hvilket virker ret godt for mig, den bedste samtale partner er nu mig selv og endnu bedre i et K-hole.
Så er der det med tryghed... ved ikke hvordan jeg skal forklare det, men finder tryghed indeni mig selv og styrke nok til at rive det med ud har jeg.... Hvorfor gøre sig afhængigt af et andet menneske? Der er kun 1 til at hjælpe en igennem svære tider og det er en selv, alle andre kan forsvinde fra den ene dag til den anden, kan man også selv.... Så man skal være sig selv nærmest, der er alligevel ikke andre der er det i den sidste ende...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Citat:
Jeg har heller aldrig skrevet at jeg flygter til en anden virkelighedsopfattelse . jeg har skrevet at jeg rejser indad og det er det.... hvor fanden får i alle de andre udsagn fra??? Ikke fra mig, det ved jeg sgu.

Jeg vil ikke lege din psykolog og du må selv finde ud af dine problemer, hvilket det også lyder som om du har i sinde. Mand kan desværre ikke lære af andre´s erfaringer, det ville gøre livet så dejlig let, men måske også kedeligt. Grunden til jeg skriver at jeg tror du flygter til en anden virkelighedsopfattelse er, at de enkelte gange jeg har prøvet Ketamin, har det været en forvirrende og uforståelig oplevelse. Med mit begrænset kendskab til Ketamin, er jeg af den opfattelse at det ikke kan bruges til personlig indsigt og problemløsning, derimod kan det bruges til at træde ud af den normale hverdag. Det vil sige at andre psychedeliske stoffer, (efter min opfattelse især LSD) er brugbare til at arbejde med sit liv og sin psyke og der efter komme videre, hvor i mod ketamin kun kan give en midlertidig pause fra hverdagens problemer.

Jeg håber ikke dette indlæg bliver opfattet som bedre vidende, uden at vide hvor gammel du er, er jeg af den opfattelse at du har langt større livserfaring end mig, både på grund af alder og oplevelser.

Citat:
Altædende ateist: Hmm kom med alle dine gode råd LOL mand..... jeg snakker lidt med min læge til tider, thats all - mennesker jeg stoler på - der er så kun 1 og det undertegnede. Hvilket virker ret godt for mig, den bedste samtale partner er nu mig selv og endnu bedre i et K-hole.
Så er der det med tryghed... ved ikke hvordan jeg skal forklare det, men finder tryghed indeni mig selv og styrke nok til at rive det med ud har jeg.... Hvorfor gøre sig afhængigt af et andet menneske? Der er kun 1 til at hjælpe en igennem svære tider og det er en selv, alle andre kan forsvinde fra den ene dag til den anden, kan man også selv.... Så man skal være sig selv nærmest, der er alligevel ikke andre der er det i den sidste ende...

Jeg er ked af at du har den opfattelse og en læge var nok heller ikke lige hvad jeg havde i tankerne.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Her er lidt indsigt i ketamin til dig

Hvad havde du i tankerne udover læge? Er ret nysgerrig

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Child of Aum skrev:
Her er lidt indsigt i ketamin til dig

Som sagt kan mit kenskab til Ketamin ligge på et meget lille sted, og jeg kan kun tale ud fra personlige erfaringer, som er at Ketamin ikke kan bruges til personlig udvikling. Jeg har dog lige bestilt en bunk hjem af det, da jeg vil undersøge sagen nærmere :-D .

Citat:
Hvad havde du i tankerne udover læge? Er ret nysgerrig

En ven igennem mange år, en kæreste, et familiemedlem ?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

-Vi ruller lige lidt tilbage til emnet-

Off-T slettet

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Dr. Phibes skrev:
Skou skrev:
Hvordan skal man nogensinde kunne stole på det man hører og ser i tv og på sådanne advarsler, forstil jer hvis denne SSP gruppe skulle op og forsvare deres "advarsel" overfor folk som har forstand på det. De havde jo dumpet med stor stor D!

Det ville 99,9% af psychedelias medlemmer også. Løgne kontra halve sandheder der bliver tolket som fulde sandheder, jeg ved ikke hvad der er værst.

Giv gerne nogle eksempler på de der halve sandheder du snakker om?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 59 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]