Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 23:49

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Bornholm
Hej allesammen :D

Jeg er Bornholmer og er stoppet med at købe galar her på øen, på grund af der kun er ryger af laveste kvalitet på markedet.

Min plan er udelukkende at købe hash med hjem fra staden når jeg er i KBH, men jeg kom til at tænke på om det er riscikabelt at have en nold på 15-20 gram med fra københavn til bornolm, via bornholmstrafikken. Dvs. bornholmer bus fra KBH, ankomst i Ystad og willium clausen til Bornholm.

Jeg har sådan set ikke hørt om nogle der er blevet taget med små mængder, jeg har også selv haft en lille pose skunk eller to med. Min far sagde dog at det var enormt slemt at blive taget med hash i sverige, så jeg ville høre hvad jeres mening er, da jeg er gået hen og blevet lidt smånervøs.

Jeg er IKKE interesseret i at debatere metoder til smugleri og den slags, da dette ikke er tilladt. Jeg vil bare høre jeres vurdering af om dette er helt huld i hovedet, eller om det ikke er så dum en idé endda? hvad ville i have gjort i mine sko?

Alternativet er at ryge standart eller vente 7 måneder til høst, så jeg er ret opsat på at gøre det. Det er jo heller ikke de vilde mængder det drejer sig om.

Moderator
Brugeravatar

Går der ikke stadig færgelinjer direkte fra København-Rønne? Hvis du endelig skulle gøre det, ville det da være at fortrække, eftersom du ikke skulle have hash med over to landegrænser, og Sverige har jeg ligesom din far siger, hørt skulle være ret strenge overfor indsmugling.

Medlem
Brugeravatar

Jeg ville overveje det nøje hvis jeg var dig. Har hørt nogle ret ubehagelige skræmmehistorier om folk der bliver taget i Sverige i forbindelse med hash.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Island of Wak-Wak
Lad vær med at foreslå metoder. < Indlæg slettet

Jeg er selv bornholmer og har taget røg med via den rute 50+ gange. aldrig noget problem. Blev taget en gang efter jeg var kommet ud af færgen på bornholm. Kom lige fra roskilde og havde glemt der lige lå 1gram smulder i bunden af min kæmpe taske. Smask. Men rent statistisk er chancerne meget små. Men vil du være sikker på ikke at blive taget vil jeg nok enten overveje at ryge mindre eller gro selv indendørs.

Medlem

Der er jo altid en risiko for at blive nuppet og på svensk side er det rigtig nedern.
Da vi gik i gymnasiet havde vi nogle ture derover hvor vi havde 30-50 g pot med uden problemer, dog ikke uden noia. Hvis det var mig, ville jeg smide det ekstra og tage den fra Køge for at slippe for noia, men tror ikke risikoen er voldsom ved at tage Ystad.

Mvh.
Anarkrig

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt væk
Synes satme der er mange af jer Bornholmere herinde :D
Men tror det vigtigste er ikke at skilde sig ud, don't look suspicious. Men det siger egentlig lidt sigselv :wink:

Medlem

Tak for svarene alle sammen.
Jeg har besluttet mig for at tage chancen, for jeg gider ikke lade være at ryge, eller ryge svensker hash, eller vente 7 måneder til mit grow er klart. Jeg er god til ikke at se mistænkelig ud, tror jeg da :D hehe. Biletterne er desværre bestilt, så det bliver via Ystad. Jeg har fundet ud af hvordan jeg skal bære mig ad for at mindske riscisi.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Da de go´e gamle natbåde afgik fra Kvæsthusbroen, var det kronede dage for diverse smuglerier, da der ikke rigtig var fokus på "problemet".
I dag afgår natbåden fra Køge, men jeg har hørt om flere busts på denne rute, hvor panserne har beslaglagt endog store mængder tjald og amfetamin - om de havde forudgående kendskab til smuglerierne er sandsynligt, men jeg skal ikke kunne sige det!
Jeg har generelt ikke nogle ulovlige varer med til Bornholm via Sverige længere, da jeg har erfaret at risikoen er alt for stor.

Jeg var selv tæt på at få "fingeren" af en tolder for adskillige år siden. Han havde handsken på, men nåede heldigvis ikke længere end at rode lige ved mine boller og underbukser. Jeg rejste sammen med en kammerat, som fik en bøde på vist nok 3500 kr for 2-3 g dårlig standard.
En tidligere kammerat fik vist nok udløst sin "hashpsykose" af nogle toldere, som fandt 0,5g i hans lomme med en stor bøde til følge.
Jeg har været udsat for at blive "omringet" af toldere og hunde oppe i ventesalen i Ystad. De lader hundene gå rundt og snuse til passagererne, og placerer sig selv i udgangene, så man er låst fast. Har aldrig haft noia på, når jeg har set det, da jeg heldigvis ikke ikke havde noget med - ikke engang en lille rund nol i kæften, som kunne sluges i en kritisk situation.
Jeg har en del flere eksempler på hvorfor man ikke bør "smugle" knark med ind i Sverige - også selvom man kun er transitrejsende! Men det er nok overflødigt at nævne flere eksempler for forståelsens skyld :wink:
Til påske ankommer jeg i en ny og temmelig "anonym" bil. Her har jeg aldrig hørt om folk, som er blevet snuppet. Men derfor skal jeg alligevel ikke nyde noget!
De obligatoriske rygere til fisketurene i påsken, finder vej til øen på en anden måde, som vist nok heller aldrig , mig bekendt, er blevet opdaget!
Den letteste måde at overkomme dit problem er simpelthen at holde op med at ryge, eller køb større mængder standard og træk gas-nol på det. Det har jeg før gjort med stort held, i mangel af bedre på øen. En "go" standard, selvom det er næsten ikke eksisterende, indeholder kun plantemateriale, deriblandt en lille smule nol. Hvis du ekstraherer 2-3-4 g nol på 10g standard er det ikke kun "plantenol" du har ekstraheret, men man kan få et superprodukt hvis man finder en "perfekt" standard :wink:

Medlem

CannaChem skrev:
Da de go´e gamle natbåde afgik fra Kvæsthusbroen, var det kronede dage for diverse smuglerier, da der ikke rigtig var fokus på "problemet".
I dag afgår natbåden fra Køge, men jeg har hørt om flere busts på denne rute, hvor panserne har beslaglagt endog store mængder tjald og amfetamin - om de havde forudgående kendskab til smuglerierne er sandsynligt, men jeg skal ikke kunne sige det!
Jeg har generelt ikke nogle ulovlige varer med til Bornholm via Sverige længere, da jeg har erfaret at risikoen er alt for stor.

Jeg var selv tæt på at få "fingeren" af en tolder for adskillige år siden. Han havde handsken på, men nåede heldigvis ikke længere end at rode lige ved mine boller og underbukser. Jeg rejste sammen med en kammerat, som fik en bøde på vist nok 3500 kr for 2-3 g dårlig standard.
En tidligere kammerat fik vist nok udløst sin "hashpsykose" af nogle toldere, som fandt 0,5g i hans lomme med en stor bøde til følge.
Jeg har været udsat for at blive "omringet" af toldere og hunde oppe i ventesalen i Ystad. De lader hundene gå rundt og snuse til passagererne, og placerer sig selv i udgangene, så man er låst fast. Har aldrig haft noia på, når jeg har set det, da jeg heldigvis ikke ikke havde noget med - ikke engang en lille rund nol i kæften, som kunne sluges i en kritisk situation.
Jeg har en del flere eksempler på hvorfor man ikke bør "smugle" knark med ind i Sverige - også selvom man kun er transitrejsende! Men det er nok overflødigt at nævne flere eksempler for forståelsens skyld :wink:
Til påske ankommer jeg i en ny og temmelig "anonym" bil. Her har jeg aldrig hørt om folk, som er blevet snuppet. Men derfor skal jeg alligevel ikke nyde noget!
De obligatoriske rygere til fisketurene i påsken, finder vej til øen på en anden måde, som vist nok heller aldrig , mig bekendt, er blevet opdaget!
Den letteste måde at overkomme dit problem er simpelthen at holde op med at ryge, eller køb større mængder standard og træk gas-nol på det. Det har jeg før gjort med stort held, i mangel af bedre på øen. En "go" standard, selvom det er næsten ikke eksisterende, indeholder kun plantemateriale, deriblandt en lille smule nol. Hvis du ekstraherer 2-3-4 g nol på 10g standard er det ikke kun "plantenol" du har ekstraheret, men man kan få et superprodukt hvis man finder en "perfekt" standard :wink:

Det lyder meget skræmmende, og jeg begynder at få lidt noia. Jeg køber sort marok for en 750 kr. eller lignende og ryger nok en daglig spliff på klumpen 4 dage før hjemrejse. dvs. det ikke er hysteriske mængder jeg medbringer, men stadig. Hvis jeg bruger nol metoden kommer det endelige produkt i mit tilfælde til at koste 200 kr. grammet. Her på øen er de billige priser 50 kr. for semi og 60 for ryger, hvilket ikke bør kaldes ryger, men nærmere tørret camellortbærøvsurstandart. Det er bare så ringe, men det virker da, men man bliver sgu nærmere tung i hovedet end man bliver skæv!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]