Da de go´e gamle natbåde afgik fra Kvæsthusbroen, var det kronede dage for diverse smuglerier, da der ikke rigtig var fokus på "problemet".
I dag afgår natbåden fra Køge, men jeg har hørt om flere busts på denne rute, hvor panserne har beslaglagt endog store mængder tjald og amfetamin - om de havde forudgående kendskab til smuglerierne er sandsynligt, men jeg skal ikke kunne sige det!
Jeg har generelt ikke nogle ulovlige varer med til Bornholm via Sverige længere, da jeg har erfaret at risikoen er alt for stor.
Jeg var selv tæt på at få "fingeren" af en tolder for adskillige år siden. Han havde handsken på, men nåede heldigvis ikke længere end at rode lige ved mine boller og underbukser. Jeg rejste sammen med en kammerat, som fik en bøde på vist nok 3500 kr for 2-3 g dårlig standard.
En tidligere kammerat fik vist nok udløst sin "hashpsykose" af nogle toldere, som fandt 0,5g i hans lomme med en stor bøde til følge.
Jeg har været udsat for at blive "omringet" af toldere og hunde oppe i ventesalen i Ystad. De lader hundene gå rundt og snuse til passagererne, og placerer sig selv i udgangene, så man er låst fast. Har aldrig haft noia på, når jeg har set det, da jeg heldigvis ikke ikke havde noget med - ikke engang en lille rund nol i kæften, som kunne sluges i en kritisk situation.
Jeg har en del flere eksempler på hvorfor man ikke bør "smugle" knark med ind i Sverige - også selvom man kun er transitrejsende! Men det er nok overflødigt at nævne flere eksempler for forståelsens skyld
Til påske ankommer jeg i en ny og temmelig "anonym" bil. Her har jeg aldrig hørt om folk, som er blevet snuppet. Men derfor skal jeg alligevel ikke nyde noget!
De obligatoriske rygere til fisketurene i påsken, finder vej til øen på en anden måde, som vist nok heller aldrig , mig bekendt, er blevet opdaget!
Den letteste måde at overkomme dit problem er simpelthen at holde op med at ryge, eller køb større mængder standard og træk gas-nol på det. Det har jeg før gjort med stort held, i mangel af bedre på øen. En "go" standard, selvom det er næsten ikke eksisterende, indeholder kun plantemateriale, deriblandt en lille smule nol. Hvis du ekstraherer 2-3-4 g nol på 10g standard er det ikke kun "plantenol" du har ekstraheret, men man kan få et superprodukt hvis man finder en "perfekt" standard