Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 07 aug 2025 20:12

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Bornholm
denne tråd er slettet

Senest rettet af TheRagingPussy 25 okt 2010 18:52, rettet i alt 1 gang.

Medlem

I den periode hvor jeg virkelig gav den gas røg jeg gerne 4-5 joints om dagen. Der Kunne det godt blive kedeligt i længden. Nu ryger jeg måske hver anden dag, 1-2 joints. Skæverten jeg får er ikke noget specielt eller trippet mere, men skæv bliver jeg da. rigtig skæv. Hvis man virkelig vil ryge så overdrevet, så er tricket at blive hooked på små joints. Synes det holder tolerancen nede i lang tid, og hvis det bliver for kedeligt kan man altid smide en smule mere i :) Engang røg jeg også ussel bong hver dag, der kunne jeg til gengæld ryge joints som smøger.

Holdte en måneds pause for noget tid siden. Den længste pause jeg nogensinde har holdt. Den første joint jeg røg blev jeg nødt til at slukke halvvejs, da jeg var mere optaget af at snakke med mig selv og grine helt overdrevet af det :) Kan kun anbefale dig at holde små pauser på 2-3 uger, selvom det godt kan være utrolig svært hvis det er blevet en lidt for god vane :) Når jeg holder pauser fylder jeg tiden ud med at være meget sammen med min kæreste, træne og drikke mig i hegnet i weekenderne. det er det eneste der hjælper her :)

en anden mulighed hvis din tolerance er sky høj, er selvfølgelig guldkakao :)

Citat:
Hvor meget hash bruger i til jeres joints, hvor god en ryger og hvor mange mennesker er i til at ryge den? og hvor skæve bliver i?

måler ikke rigtigt, men ca 0,4-0,5g i en joint. Er glad for sort ryger, men en almindelig marok (du ved, det der bliver kaldt "80er" osv de fleste steder på staden) kan jeg også godt li :) 1-2 mennesker. ved ik lige hvordan jeg skal forklare hvor skæv jeg bliver.. :)

Senest rettet af BryGs 11 mar 2009 21:56, rettet i alt 1 gang.

Junior medlem
Brugeravatar

det er så enkelt - lad vær med at ryg i et stykke tid og din tolerance forsvinder. det er utroligt simpelt. at begynde at overveje mængden, hvilken slags osv. for at kunne blive lige så skæv så ofte som muligt er bare at komme udenom - hold en lang pause, så får du det ud af kroppen og så er din tolerance væk. :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: På bunden af havet
syntes imo at tolerensen falder rigtig hurtigt hvis jeg ikke ryger sidst jeg holdt 2 ugers pause og røg en joint med 4 venner på ca 0,7-0,8g måtte jeg lægge mig ned for så skæv var jeg men. på samme måde stiger den næsten lige så hurtigt selvom jeg kun ryger en joint om dagen på 0,8-1g 100krs og bliver da også skæv men syntes at allerede efter en halv time er det så godt som væk :(

Junior medlem
Brugeravatar

Tollerancen er i hvert fald ikke en myte. Når jeg er på bongen, er joints direkte spildt på mig.

Jeg mener næsten at man som ansvarlig hashryger SKAL holde pauser jævnligt for at slippe af med tollerancen, samt alle de andre ting som en pause gør godt for.

Mine erfaringer fortæller mig at ethvert dagligt forbrug, ligegyldigt om det er bong eller joint, opbygger en tollerance i kroppen - så hvis man er derude så er pauser altså et must.

De kammerater jeg har, som har røget siden de gik i folkeskole, er vildt dårlige til at holde pause og generelt ikke særligt opmærksomme på deres kroppe og hashens negative indvirkning - de har brugt så lang tid væk fra "baselinen" at de har svært ved at mærke når symptomerne forsvinder. Bare se "Super high me" - ALLE undtagen ham selv kunne mærke, se og høre forskel på hans færden da han holdt pause.

Junior medlem
Brugeravatar

Min personlige erfaring siger at en pause med daglig træning og en sund livstil, fjerner tolerancen hurtigere. End en pause uden motion.
og så er det jo også godt for kroppen. Så vil du af med tolerancen, så foreslår jeg at du prøver at være sund.

Medlem

Proletar skrev:
Min personlige erfaring siger at en pause med daglig træning og en sund livstil, fjerner tolerancen hurtigere. End en pause uden motion.
og så er det jo også godt for kroppen. Så vil du af med tolerancen, så foreslår jeg at du prøver at være sund.

Du siger faktisk noget. Jeg synes virkelig ikke jeg havde nogle problemer med tolerance da jeg styrketrænede 1-1,5 time dagligt. Man bliver simpelthen bare skævere når man dyrker motion, måske noget med at kroppen renser ud imens man sveder og sådan. Nogle der har en videnskabelig forklaring på dette? Desværre har jeg været stoppet med træningen i en måned pga. en håndledsskade, som stadig genere af og til. Virkelig pres, da jeg elskede at knokle med vægte dagen lang og det var en sund hobby, der også kunne give en nogle sundere tanker end dem der drejer sig om hash.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: bag hampen
joint/tubang det vil jeg ikke sige man bliver helt vild skæv af, men hvis du nu fatter en bong og suger igennem tro mig du bliver så utrolig basket. (: har røget bong i et år tror jeg. For stadig den samme vilde skævert med griner og snakker for vildt, prøv det hvis du self gider er jo ikke sikkert (:

God ryger (:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Astralt plan
Tolerancen sniger sig ind på en, og hvis man ikke vejer af hver gang, kan det være svært at holde øje med det. Man kan hurtigt hfå en fornemmelse af, at "det var meget vildere i gamle dage", men mon ikke også det altid er de vildeste skæverter man husker?

14 dages hverdagsrygning giver mig en tolerance der er stor nok til, at jeg godt kan fungere blandt folk, uden at få noia. Herefter sniger tolerancen sig op på et niveau hvor hverdagsrygning bliver en vane på linie med smøger.

Jeg ryger nok 0,2 gram i en joint og bliver rigtig skæv af det. Hvis jeg VIRKELIG har røget igennem hver dag i flere uger (ferier osv.) kan jeg sagtens smide et halvt gram i en joint. Jeg ryger altid "god hash", dvs. det der på staden ville koste 100-120 kr, eller skunk/pot (og så varierer blandingsforholdet, men det er jo ligegyldigt, trådens emne taget i betragtning).

Personligt er jeg opmærksom på hvor meget jeg ryger, ved at holde øje med mit stash. Det der med at tælle joints er en uskik. Man laver jo bare stærkere og stærkere joints. Og så er det en god regel, at man skal blive så skæv, at man føler man ikke kan ignorere det. Der er utrolige mange rygere der vil bruge meget energi på at opdrive "super-røg" så de kan tackle tolerancen, hvor blot et par dages pause ville have gjort underværker.

Medlem

Bull Lee skrev:
Tolerancen sniger sig ind på en, og hvis man ikke vejer af hver gang, kan det være svært at holde øje med det. Man kan hurtigt hfå en fornemmelse af, at "det var meget vildere i gamle dage", men mon ikke også det altid er de vildeste skæverter man husker?

14 dages hverdagsrygning giver mig en tolerance der er stor nok til, at jeg godt kan fungere blandt folk, uden at få noia. Herefter sniger tolerancen sig op på et niveau hvor hverdagsrygning bliver en vane på linie med smøger.

Jeg ryger nok 0,2 gram i en joint og bliver rigtig skæv af det. Hvis jeg VIRKELIG har røget igennem hver dag i flere uger (ferier osv.) kan jeg sagtens smide et halvt gram i en joint. Jeg ryger altid "god hash", dvs. det der på staden ville koste 100-120 kr, eller skunk/pot (og så varierer blandingsforholdet, men det er jo ligegyldigt, trådens emne taget i betragtning).

Personligt er jeg opmærksom på hvor meget jeg ryger, ved at holde øje med mit stash. Det der med at tælle joints er en uskik. Man laver jo bare stærkere og stærkere joints. Og så er det en god regel, at man skal blive så skæv, at man føler man ikke kan ignorere det. Der er utrolige mange rygere der vil bruge meget energi på at opdrive "super-røg" så de kan tackle tolerancen, hvor blot et par dages pause ville have gjort underværker.

Det lyder skam ganske fornuftigt.

Jeg kan udemærket ignorere min skævert når jeg puffer aftenjoint.

Jeg er HELT stoppet med at købe hash på Bornholm nu her, jeg er ved at spare penge sammen til jeg skal på staden lørdag. jeg er simpelthen så træt af at ryge "bornholmer standart" for det er noget værre dirtweed.

Alt hash jeg er stødt på her på øen har hidtil været stenhård møghash med underlig smag og svag duft med underlige ikke hash lignende nuancer, der umuligt kan være 50-60 kr. værd pr. gram. en 80'er fra staden er simpelthen det rene g-13 sammenlignet med denne bornholmske hash. J

eg har ikke røget i 4 dage og ryger ikke før jeg skal over til staden, finde en god pusher og købe en god klump sort marok til 55 grammet, istedet for svensker hash til 60 grammet.

Jeg vil fraråde alle her på sitet nogensinde at købe hash på bornholm! det bliver kaldt semi og ryger, men jeg vil nærmere betegne det som standart.

Jeg vil for fremtiden kun købe gode portioner med hjem fra staden og dyrke selv, har lige gravet et meeega bed med plads til en kæmpe gang hjemmegro, plus tonsvis af kasser og spande til at plante i rundt om. Det skal nok løse både mine pusher problemer (den dårlige hash der er til rådighed) og mine tolerance problemer, som sikkert er ikke eksisterende hvis jeg får noget rigtig hash. Tak for svarene alle sammen :D

//Hey, ingen navngivne købsteder tak! Det er ikke tomater og agurker de sælger! Mvh. Xpert

Junior medlem

Jeg har nu igennem det sidste år røget bong stort set hver eneste dag, og jeg kan tydelig mærke en stor tolerance overfor thc.
Det har som regelt været det samme røg jeg har røget og hvor jeg i starten kunne klare mig med et gram standard kræver det ihvertfald tre gram idag.
Jeg har specielt mærket en stigning i tolerencen for et par måneder siden hvor jeg lige havde lidt for mange penge ;) Røg med det samme jeg kom hjem om eftermiddagen og så bare resten af dagen i en måneds tid.

Jeg ryger som regelt aldrig andet end bong da jeg ikke rigtig føler jeg får nogen effekt ud af andre former.
Førhen da jeg startede med at ryge røg jeg også joints engang imellem, dengang kunne jeg blive helt blæst af en enkelt joint. Idag føjer jeg ikke det mindste når jeg ryger joints. Det kræver minimum en 6-7 store joints for mig nu før jeg bliver det mindste skæv. hvilket er grunden til jeg ikke ryger joints :)
Jeg kan da engang imellem ryge en joint med nogle kammarater eller på en gåtur hjem fra et eller andet sted, men det er sådan mere for hyggens skyld.

Mvh Andeh :D

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
andeh skrev:
Jeg har nu igennem det sidste år røget bong stort set hver eneste dag, og jeg kan tydelig mærke en stor tolerance overfor thc.
Det har som regelt været det samme røg jeg har røget og hvor jeg i starten kunne klare mig med et gram standard kræver det ihvertfald tre gram idag.
Jeg har specielt mærket en stigning i tolerencen for et par måneder siden hvor jeg lige havde lidt for mange penge ;) Røg med det samme jeg kom hjem om eftermiddagen og så bare resten af dagen i en måneds tid.

Jeg ryger som regelt aldrig andet end bong da jeg ikke rigtig føler jeg får nogen effekt ud af andre former.
Førhen da jeg startede med at ryge røg jeg også joints engang imellem, dengang kunne jeg blive helt blæst af en enkelt joint. Idag føjer jeg ikke det mindste når jeg ryger joints. Det kræver minimum en 6-7 store joints for mig nu før jeg bliver det mindste skæv. hvilket er grunden til jeg ikke ryger joints :)
Jeg kan da engang imellem ryge en joint med nogle kammarater eller på en gåtur hjem fra et eller andet sted, men det er sådan mere for hyggens skyld.

Mvh Andeh :D

Tror de fleste som har røget på rygeinstrumenter over en længere periode, kan nikke genkendende til den manglede effekt af joints. Men men, i dit tilfælde tror jeg sgu egentlig bare du ryger noget rigtig dårlig havhash? Standard? Det er da klart at det ikke er til at mærke overhovedet i joints. (Godt råd - sorter alt fra der hedder standard og semi) :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Jeg skal ikke kunne svare på om det er tilvæning, men kender fra mig selv af, at jeg normalt kun kan blive skæv til et vis punkt.. så er det lige meget om det er på bong eller joints, for bliver ikke mere skæv når jeg har ramt det punkt for det meste.. Det sker jo self engang imellem at jeg bliver sådan ordenlig mega skæv som jeg gjorde dengang at jeg begyndte at ryge tjald, men slet ikke i nærheden af lige så ofte som dengang, som regel kan jeg bare ryge mig skæv til et vis punkt.. og så kan jeg bare ikke blive skævere... Jeg går også stærkt ind for pauser, da man ellers ofte kan komme til og fordybe sig i sin eget lille hashtåger.. Jeg tvivler på at jeg ville kunne gennemføre min uddannelse hvis ikke jeg samtidig holder de her pauser, på ihvertfald 7-14 dage.. Ved ikke om der er hold i det her, men er det ikke noget med at hvis man holder røgen længere inde i lungerne så røgen jo også er i længere kontakt med kapillærerne i lungerne og på den måde optager kroppen vel også mere af den THC man inhalerer? Bare et lille sparetrick hvis muligt :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Albuquerque, New Mexico
Jeg synes ikke jeg har opbygget en tolerance, selv efter at have røget hver dag i snart 2 år.

Måske er det fordi jeg aldrig ryger andet end joints, og altid putter den samme mængde i dem, og rusen varer som regel 2-3 timer.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 2750
Jeg plejede at blive pisse skæv af at dele en joint med et halv gram standard med min ven. Nu hvor jeg efterhånden har røget hver dag i årevis er det ikke det samme. Nu virker det mere afslappende at ryge i stedet for tripagtigt. Jeg skal dog bare holde en pause i en dag, så bliver jeg dobbelt så skæv som jeg plejer. Hvis jeg ikke har røget i flere dage er det overdrevet så skæv jeg bliver.
venlig hilsen
Martin

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 2750
theragingpussy-> THC ophobes i fedtvævet, og når det forbrændes kommer det tilbage i blodet. Jeg har prøvet at blive skæv nok til at kunne mærke det når jeg har trænet imens jeg hóldt pause.
venlig hilsen
Martin

Moderator
Brugeravatar

@Fråder, arh kan det virkelig passe? Lyder mærkeligt i mine øre, er det ikke ineffektivt allerede før det oplageres i fedtvævet? Og selvom det ikke er, forstår jeg ikke du kan brænde en stor nok fedtmængde af til at få en effekt af det. Koncentrationen af cannaboider må da være abnorm høj, før det kan lade sig gøre.

Venlig hilsen
En undrende Bismann

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]