Bull Lee skrev:
Tolerancen sniger sig ind på en, og hvis man ikke vejer af hver gang, kan det være svært at holde øje med det. Man kan hurtigt hfå en fornemmelse af, at "det var meget vildere i gamle dage", men mon ikke også det altid er de vildeste skæverter man husker?
14 dages hverdagsrygning giver mig en tolerance der er stor nok til, at jeg godt kan fungere blandt folk, uden at få noia. Herefter sniger tolerancen sig op på et niveau hvor hverdagsrygning bliver en vane på linie med smøger.
Jeg ryger nok 0,2 gram i en joint og bliver rigtig skæv af det. Hvis jeg VIRKELIG har røget igennem hver dag i flere uger (ferier osv.) kan jeg sagtens smide et halvt gram i en joint. Jeg ryger altid "god hash", dvs. det der på staden ville koste 100-120 kr, eller skunk/pot (og så varierer blandingsforholdet, men det er jo ligegyldigt, trådens emne taget i betragtning).
Personligt er jeg opmærksom på hvor meget jeg ryger, ved at holde øje med mit stash. Det der med at tælle joints er en uskik. Man laver jo bare stærkere og stærkere joints. Og så er det en god regel, at man skal blive så skæv, at man føler man ikke kan ignorere det. Der er utrolige mange rygere der vil bruge meget energi på at opdrive "super-røg" så de kan tackle tolerancen, hvor blot et par dages pause ville have gjort underværker.
Det lyder skam ganske fornuftigt.
Jeg kan udemærket ignorere min skævert når jeg puffer aftenjoint.
Jeg er HELT stoppet med at købe hash på Bornholm nu her, jeg er ved at spare penge sammen til jeg skal på staden lørdag. jeg er simpelthen så træt af at ryge "bornholmer standart" for det er noget værre dirtweed.
Alt hash jeg er stødt på her på øen har hidtil været stenhård møghash med underlig smag og svag duft med underlige ikke hash lignende nuancer, der umuligt kan være 50-60 kr. værd pr. gram. en 80'er fra staden er simpelthen det rene g-13 sammenlignet med denne bornholmske hash. J
eg har ikke røget i 4 dage og ryger ikke før jeg skal over til staden, finde en god pusher og købe en god klump sort marok til 55 grammet, istedet for svensker hash til 60 grammet.
Jeg vil fraråde alle her på sitet nogensinde at købe hash på bornholm! det bliver kaldt semi og ryger, men jeg vil nærmere betegne det som standart.
Jeg vil for fremtiden kun købe gode portioner med hjem fra staden og dyrke selv, har lige gravet et meeega bed med plads til en kæmpe gang hjemmegro, plus tonsvis af kasser og spande til at plante i rundt om. Det skal nok løse både mine pusher problemer (den dårlige hash der er til rådighed) og mine tolerance problemer, som sikkert er ikke eksisterende hvis jeg får noget rigtig hash. Tak for svarene alle sammen

//Hey, ingen navngivne købsteder tak! Det er ikke tomater og agurker de sælger! Mvh. Xpert