Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 13:24

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: sorø
har længe gået med tanken om at indtage svampe til en større fest. altså bare et enkelt gram eller to for at kunne holde styr på sagerne. samtidig vil jeg også gerne drikke mig i hegnet for ikke at rulle med øjnene af alle de fulde dumme mennesker. og så slog det mig om det mon var en god idé at blande disse to stoffer, altså alkohol og svampe eller om det er en kombo man skal holde sig fra ?

både erfaringer og facts er meget velkomne!

ps. søger hurtige svar da det er imorgen

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Efter hvad jeg har læst/hørt, er det ikke en god idé at blande svampe og alkohol. Og specielt ikke hvis du ikke har prøvet svampe før. Man bør altid prøve de forskellige stoffer hver for sig, før man blander, for at kende trippet.

Men .... Husk altid at have læst en masse omkring stoffet, før du kaster dig ud i det. Hvis du søger på svampe, her på siden, skulle der gerne komme en masse information omkring det. evt. læse nogle trip rapporter også :)

Insane psychedelia user!

Svampe i små mængder + alkohol kan være ret sjovt og fjollet. Svampe i tripmængder sammen med alkohol lyder meget kaotisk og forvirrende. Såfremt vi taler Psilocybe cubensis vil jeg bestemt sige at 2 g er en tripmængde, ½ g vil være mere passende.

Junior medlem

Geografisk sted: sorø
jeg har 4 gange før taget svampe,og har også eraring med andre psychedeliske stoffer. hvis det var første gang havde jeg heller ikke engang overvejet at gøre det med det set og setting. bare rolig :)

det jeg havde forestillet mig var først at drikke. den mængde man nu gør når man skal ud og more sig, og så indtage et enkelt gram eller to tørede thai svampe som jeg har liggende. hvordan lyder det ?

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Som Phibes siger ville jeg også holde det til omkring ½ max 1 gram, afhængigt af hvor meget du har i maven. Med maven fuld synes jeg godt 1 helt gram kan forsvares; husk det skal være mad i maven, ikke øl ;)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fælledparken :P
Har forsøgt mig med svampe og alkohol på en bytur, jeg syntes ikke godt om det og har efterfølgende ikke gentaget eksperimentet. Jeg blev alt for selvbevidst og aversiv overfor den forplumrede og løsslupne jargon der herskede... Alt for analytisk. Jeg ville meget hellere sidde og filosofere med folk, men da jeg var alene om mit ninjatrip (havde ikke fortalt det til nogen) var der ikke nogen der havde forståelse for min tilstand, men det ku jeg have sagt mig selv :)

Junior medlem

jeg ville ikke selv blande svampe og alkohol, især ikke hvis det er første gang du tager svampe.
i det hele taget kan det give en ubehagelig oplevelse at blande dem.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Son of Mr.SOMA skrev:
jeg ville ikke selv blande svampe og alkohol, især ikke hvis det er første gang du tager svampe.
i det hele taget kan det give en ubehagelig oplevelse at blande dem.

Læs hvad han har skrevet.. han har taget svampe før og også andre psykedeliske stoffer ;)

Jeg har får prøvet mig med 5 gram mexi og alkohol, og nu ved jeg ikke om det bare er min ømme mave, men jeg fik den reaktion, at hver eneste gang at jeg prøvede og gå fik jeg de sygeste mavekramper plus jeg gik og lavede brækøvelser hvor der ikke kom noget op.

Men tror da helt sikkert også at ~ 1 gram ville være fin dose til og blande med den lækre drik ;)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Jeg kan slet ikke huske sidste gang jeg spiste svampe uden at drikke øl samtidigt. For mig passer de to substanser som fod i hose, hånd i handske og nøgle i lås. Jeg tror slet ikke jeg kunne spise svampe uden at drikke nogen øl ved siden af.

Men alkohol ligge faktisk en dæmper på trippet, så hvis det er fullon virkning man er ude efter er det ikke en god idé.

Citat:
Jeg har får prøvet mig med 5 gram mexi og alkohol, og nu ved jeg ikke om det bare er min ømme mave, men jeg fik den reaktion, at hver eneste gang at jeg prøvede og gå fik jeg de sygeste mavekramper plus jeg gik og lavede brækøvelser hvor der ikke kom noget op.

Hvis du har spist 5 gram på en gang, kan jeg godt forstå dine mave brokkede sig, det får jeg nemt bare ved 2-3 gram.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Nej nej eedeolla.. :)
Spiste de 5 gram over en halv til en hel times tid - så vidt jeg husker ;)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Skou skrev:
Nej nej eedeolla.. :)
Spiste de 5 gram over en halv til en hel times tid - så vidt jeg husker ;)

Det kommer jo an på det samme. Hvis du havde spist dem over lad os sige 6 timer, kunne det være din mave ikke havde brokket sig så meget.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Farveladeland
Jeg er ihvertfald blevet ret vild med at tage til fest(Psy-fest), på psykedeliske stoffer. Der er dog ikke tale om svampe, men om 2c-b.
Det syntes jeg fungerer ganske fint.. Jeg har også alle gangene indtaget alkohol, men ikke særlig meget, bare lige 6-8 genstande ca.

Men ved ikke om det er anderledes med svampe? Belær mig.... ;)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Nej det rigtigt nok, men efter den gang hvor min mave brokkede sig har jeg også spist svampe meget roligt.

Men det skal siges at jeg gennem de sidste 2 års tid har oplevet en masse maveproblemer, og har også været oppe ved lægen for at få piller mod mavesår - de hjælper så også efter et par dage

Medlem

De eneste svampe jeg har prøvet er copelandia cyanescens eller hawai som de vist også blev kaldt, og det er bestemt for fucked up at tage i byen på for mit vedkommende. Jeg har prøvet een gang hvor jeg i en solid brandert spiste 0,5-1 gram (eyeballed) og tog videre i byen, ganske uansvarligt! Alkoholen og det faktum at jeg ikke havde spist i mange timer gjorde trippet meget kraftigt og meget visuelt, og så er det ikke en god ide at cykle rundt i natten. Jeg kunne meget bedre forestille mig at tage til fest på et halvt mærke syre og 5-6 genstande, det giver en dejlig fjollet stemning - de svampe er det kraftigste psykedelikum jeg har prøvet, altså voldsommere end LSD og meskalin by far. Men de mexikanske kender jeg ikke til, og det lyder til at de er lidt mindre kradsbørstige. Pas på jer selv - balle

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det var satme en vild oplevelse du har haft på den mængde :shock:

Da du cyklede rundt, var det alene eller? For jeg oplever også at trippet ofte tager til i styrke hvis man bare er helt alene og hjernen bare kører der ud af, uden man får inputs fra venner mm.

Dedikeret medlem

Her er hvert fald en der retrospektivt mener at kombien vodka og svampe var en dårlig ide:

http://www.psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?f=31&t=8519

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hej FearAndLoathing. Jeg vil ikke anbefale dig at drikke mens du tager svampe. Eller jo, du kan da godt drikke 3-5 øl, men det med at drikke sig hammerfuld samtidig er en dårlig ide. Ihvertfald af hvad jeg har erfaret!

Det foregik således at mig og 3 mates en aften skulle trippe mexi'er da en af mine venner var alene hjemme. Det var skide hygge, vi røg en masse pibe og drak lidt mens vi ventede på at vores svampe skulle ankomme. Da svampene endelig kom, var en af mine kammerater blevet ret fuld. Han holdte dog ikke tilbage med at æde svampe af den grund, hvilket resulterede i at han blev meget psykotisk resten af natten. Den tilstand han var i, egner sig bestemt ikke til at tage i byen. Vi kunne ikke komme i kontakt med ham i mange timer. Han kunne hverken tale eller gå, han var bare blæst. Så mit råd til dig er; gem svampene til en anden gang. Det er alligevel federe at æde svampe derhjemme etc. mens man ryger noget tjald og ellers bare giver den gas. Jeg kan ærligt talt ikke se meningen med at skulle tage i byen på svampe, da det efter min mening bestemt ikke er noget 'party drug'

Beslutter du dig alligevel for at tage i byen på svampe, så hold dig helt sikkert til de 0,5-1,0 gram du nu har. Husk nu ikke at drikke alt for meget, hvis dette ikke er muligt, så vent i det mindste med at drikke dig lam til du allerede kan mærke svampene. Som sagt, det med at være fuld inden man æder svampe er ikke nogen god ide:)

Mvh. Shroom :D

//EDIT: Forresten, der er en tråd ved navnet 'dagens grinern trip rapport' (Eller noget i den dur) hvor der står skrevet en trip rapport om en der kommer ud for en mindre heldig oplevelse på kombien svampe + alkohol. Den burde du lige læse en tur 8)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
Magic Shroom skrev:

//EDIT: Forresten, der er en tråd ved navnet 'dagens grinern trip rapport' (Eller noget i den dur) hvor der står skrevet en trip rapport om en der kommer ud for en mindre heldig oplevelse på kombien svampe + alkohol. Den burde du lige læse en tur 8)

kig på posten op over din.

- Har ingen erfaringer med kombinationen. - Men imo lyder den ikke god ^^

Jeg tror man bliver for handlestærk på alkohol, hvilket umuligt er smart med svampe-ideer i hoved :)

Medlem

Jeg syntes det er utrolig fedt at først at drikke sig fuld og derefter spise 1-1½ gram mexi`er
har gjort det et par gange et fester og var i rigtig fed fest stemning samtidig med at jeg havde en masse visuals og farver, det kunne ikke blive meget bedre :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I geometriens hule, uha uha!
Hvorfor generaliserer I så meget? Jeg har fine erfaringer med svampe og øl - ikke stærkere alkohol. For mit vedkommende fungerer det klart bedst at drikke ~15 min efter indtagelsen af svampene, ikke før, da det resulterede i maveonde for mig. for mit vedkommende kan det tage en del af skarpheden ved svampene, dæmpe det forøgede sanseapperat. Jeg eksperimenterede hjemme, og har siden hen lavet en progression i form af LSD til en stor fest med virkelig tung druk oveni hatten, hvilket var rigtig sjovt. Selvfølgelig er krydsningen ikke helt liniær - man kan ikke sammenligne LSD og svampe, men der kan dog drages nogle paraleller i mine øjne.

Men prøv dig frem, men for guds skyld gør det ikke i byen - så er det dømt til at gå galt.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]