Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 02 aug 2025 19:02

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 59 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Farveladeland
Hey!

Der er på min skole blevet sendt en advarsel rundt, fra rektors side.
Jeg syntes lige i skal se den.

Ved godt det ikke er stoffer i "medierne". Men det er stadigvæk relevant.

Here it goes:

Unge eksperimenterer med Hestemedicin.

Dette brev sendes ud som advarsel, fordi vi i SSP-netværket har fået kendskab til at flere og flere unge er begyndt at eksperimentere med bedøvelsesmidlet Ketamin, som blandt andet bruges til heste, og vi vil på det kraftigste advare mod brugen af dette stof, som indtil februar 2008 ikke var ulovligt, men altså blev ulovligt til alt andet end lægemiddelbrug sidste år.

Det omtales blandt de unge som blandt andet "Special K", "KitKat", "Vitamin K" eller bare "K".

Politiassistent i Specialpatruljen, Station City Kbh., Kenneth Markussen:

"Dem der tager Ketamin kommer virkelig langt væk fra virkeligheden - de er praktisk talt umulige at komme i kontakt med"

Overlæge Peter Skaaning, Bispebjerg Hospital:

"Ketamin kan give alvorlige psykoser. Stoffet giver en ud-af-kroppen oplevelse og hallucinationer, der betyder, at man går i koma og får påvirket sine indre organer og sit kredsløb, således at man ender på intensiv afdeling. I værste fald medfører indtag af ketamin døden.

Leder af det misbrugsforebyggende arbejde i SSP Esbjerg, Steen Bach:

"Stoffet bruges, når de unge skal fyre den af, og der skal være gang i den. Der er rigtig mange af de unge, der eksperimenter med at blande forskellige stoffer, og det kan få fatale konsekvenser for dem - i værste fald kan de dø"

Det er altså et meget alvorligt stof at stifte bekendtskab med. Den nyeste viden tyder på, at man selv med et meget lille forbrug af stoffet steriliserer sig selv, og dermed aldrig bliver i stand til at få børn.

I følge tal fra Sundhedsstyrelsen blev der sidste år beslaglagt dobbelt så meget Ketamin som i 2007.

Vi opfordrer til, at unge er meget opmærksomme på stoffet, når de færdes i nattelivet, og at de siger konsekvent siger nej til det. Vi ved, at stoffet blandt mange unge ikke betragtes som "et rigtigt stof", fordi det er medicin. Men vi må slå fast, at stoffet er akkurat lige så farligt som de øvrige stoffer, som f.eks. LSD og ecstasy.

På SSP-netværket i Ikast-Brande Kommunes vegne

Navn fjernet
Børne- og ungekonsulent
Tlf.: Fjernet
Mail: malar@ikast-brande.dk

Hvad har i at sige til den? ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Syntes personligt at det er en elendig "artikel".

Vil gerne høre om det med sterilitet er noget der har noget på sig, eller om det bare er medie-lort?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: NørrebronX
De elsker simpelthen at sige at det bliver brugt til heste, det for det til at virke så voldsomt for Hr. og fru Danmark.
Jeg vil dog give dem, at de er gode til at skræmme folk væk fra stoffer. Personligt vil jeg ikke tage Ketamin før jeg 100 procent sikker på, at den med "sterilisation" er en røver.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg håber det er en røver, ellers tror jeg vi er mange der er fucked! :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt væk
Citat:
Stoffet giver en ud-af-kroppen oplevelse og hallucinationer, der betyder, at man går i koma og får påvirket sine indre organer og sit kredsløb, således at man ender på intensiv afdeling. I værste fald medfører indtag af ketamin døden.

LoL, man kan åbenbart ikke tage ketamin uden at ende på intensiv afdeling :D

Desuden hader jeg de der "i værste fald medfører det døden". Den sætning passer på alt:
"Badning er farligt, i værste fald medfører det døden"
"C-vitamin er farligt, i værste fald medfører det døden"
"Tyngdekraften er farlig, i væreste fald medfører den døden"
Livet er farligt, i alle tilfælde medfører det døden.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fælledparken :P
Xtreme skrev:
"Badning er farligt, i værste fald medfører det døden"
"C-vitamin er farligt, i værste fald medfører det døden"
"Tyngdekraften er farlig, i væreste fald medfører den døden"
Livet er farligt, i alle tilfælde medfører det døden.

LOL!

Læg mærke til at der står, at de i februar 2008 har ulovliggjort stoffet. Og der ifølge tal fra sundhedsstyrelsen er blevet beslaglagt DOBBELT så meget som året før, hvor stoffet var lovligt....

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Typisk SSP.. Du kan jo evt. sende en mail til dem, og spørge om de kan dokumentere deres udsagn.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: kbHoe
Der er så mange ting galt med det skrift at jeg ikke gider begynde at hive dem frem. Men ja, send dem en mail og bed om noget dokumentation, det kunne da kun være interessant.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
det burde være ulovligt det der..

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2009/01/21/052721.htm <- De har vidst redigeret lidt i den tekst, og så sendt lortet ud.

Smukt arbejde af ssp.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hvis de giver det til menneske, så er det næppe sandt man bliver steril ved meget små doser. Men ellers fed artikel :lol:

Edit: Dans på bedøvelse - det er det de unge vil have.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt væk
Hvorfor dukker der egentlig altid underlige slang op i sådan nogle artikler? Har fx aldrig nogensinde hørt kit-kat, vitamin-k eller super-k ? Og hvorfor satan har de ikke skrevet keta, hest eller krikke som nok er de mest brugte slang for ketamin?

Tror sgu de bruger deres fantasi mere end de undersøger sagen, og dette er ikke kun i henhold til slang :wink:

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Det er nok youtube-baseret research :P

Medlem

Geografisk sted: ja
Hallo, jeg vil gerne prøve de hallucinationer som medfører koma og organsvigt!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Right behind you...
OH NO... Jeg kan ikke få børn, jeg er hjerneskadet og resten af mit liv er fucket... hehe... elsker de her artikler...

Medlem

Geografisk sted: ja
Man skal ikke glemme at ketamin KAN være farligt. Men ja, artiklen er lidt halv dum. Den er i hvertfald skrevet på mindre end 5 minutter.

Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Xtreme skrev:
Hvorfor dukker der egentlig altid underlige slang op i sådan nogle artikler? Har fx aldrig nogensinde hørt kit-kat, vitamin-k eller super-k ? Og hvorfor satan har de ikke skrevet keta, hest eller krikke som nok er de mest brugte slang for ketamin?

Naturligvis fordi journalisten ikke aner en kæft om det han beskriver, men bare har fundet nogle slang navne på en tilfældig side, med google.

Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Cooker skrev:
Vi ved, at stoffet blandt mange unge ikke betragtes som "et rigtigt stof", fordi det er medicin. Men vi må slå fast, at stoffet er akkurat lige så farligt som de øvrige stoffer, som f.eks. LSD og ecstasy.

Ja, det siger da næsten sig selv, at selv om det er ufarligt og gavnligt, når det bruges som medicin, så bliver det helt automatisk til sindsygt farlig dræbernarko, når det bruges rekreativt.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Cooker skrev:
Det er altså et meget alvorligt stof at stifte bekendtskab med. Den nyeste viden tyder på, at man selv med et meget lille forbrug af stoffet steriliserer sig selv, og dermed aldrig bliver i stand til at få børn.

Wh00t?!? Skaf lige lidt dokumentation på den - jeg kender en del neurokirurger som bruger ketamin i heftige doser som primær anæstesi under operationer, og de fortjener da at vide hvis de steriliserer deres patienter undervejs - jeg kan sige så meget som at det ikke står opgivet som bivirkning i indlægssedlen - hvis det havde den bivirkning,ville det nok også have en kende svært ved at blive godkendt som anæstesimiddel til mennesker.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
Jeg var ellers lige ved at tænke at det var en perfekt løsning. Altså jeg planlægger alligevel ikke at få børn, så det ville da være en god anledning til at fortsætte et "stabilt" forbrug, hvis jeg kunne garantere at jeg skød med blanke skud på den konto!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Det ændre ikke ved at ketamin kan gi alvorlig organ svigt, og det tror jeg ikke at der er nogen der ønsker.

Citat:
Jeg har i 6 måneder rendt og pisset hvert 15. minut. Når jeg har pisset går der ca 5 minutter hvor jeg har fred. De næste ti minutter stiger smerten så voldsom fra blæren og banditten, at jeg vil kalde det 6 måneder i helvede. Der er mindst to andre her fra boardet der har haft det samme fænomen i 2-3 måneder, men for mit vedkommende står det stadig på. Jeg har været til alle mulige undersøgelser, bla. en hvor jeg fik stukket en kikkert op igennem urinrøret til blæren. Det som lægen kunne se i den, var at blæren er stærkt formindsket, jeg pisser kun 50-80 ml ad gangen. Derfor de uudholdelige smerter

http://www.psychedelia.dk/forum/viewto ... =4&t=25321

Jeg synes I alle samme skal tag den advarsel alvorligt, lige meget hvor mange dumme ting der står i den, og lade være med negligerer

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 59 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]