Jo forstår godt at gud ikke kan defineres som fx. tyngdekraften kan, men hvorfor betyder det at man ikke kan bevise gud?
Altså jeg ved at der findes en gud derfor er det da logisk at mene at han kan bevises.
Øhhh hvorfor er det lige at bevisførelse skal forgå inden for det sekulære, et bevis er et bevis, et sekulært bevis er et sekulært bevis. Jeg snakker om at bevise gud generelt ikke at bevise gud udfra sukulær bevisførelse.
Det er da ikke en præmis jeg har sat op på noget tidspunkt i min bevisførelse. Det jeg prøver at sige er bare at beviset ligger foran snuden på et hvert menneske det handler bare om at ville finde det. Beviset på gud ses alle steder du kigger for den der har været i kontakt med gud, noget jeg ønsker for alle mennesker!!
Må jeg spørge om hvilke præmisser du sætter op før noget kan blive klacificeret som eksisterende. Synes vi taler ekstremt meget forbi hinanden.
Nej man besvare ikke hvad der ligger bag den materielle form jorden, men man besvare om jorden er rund eller flad som også var hensigten????
Jeg har aldrig lært om Aristoteles i oldtidskundskab så jeg er ærlig talt ikke sat ind den måde han tænker på og de præmisser som du mener at fakta og sanhed skal bedømmes udfra.
Arpheus:
Nej ikke som jeg vil have den, men efter regler fastslået fra den største authoritet gud. De regler er blandt andet kærlighed for alt levende.
bevare arterne af egoistiske årsager? Det var da godt nok en uselvisk egoistisk beslutning hehe?
Jeg har respekt for alt liv her på jorden og mener ikke at mennesket er beretiget til at lave rovdrift på naturen for egen nydelses skyld at tage liv for nydelse er meget forkert, derfor mener jeg da ikke at jeg vil gøre den slags udfra egoistiske overvejelser, egoisme er for folk der lever i den materielle verden hehe. Økosystemer har lige så meget ret til at være her som vi har, det er åndsvag kristen tankegang at gud skabte jorden til vores fornøjelse.
Roden til vores ulykke er at vi ikke følger guds regler, vi respektere ikke naturen dette giver problemmer for os, vi dyrker vores ego istedet for gud dette giver også problemmer for os vi er ikke lykkelige osv.
Vil du ikke noget med verden vil du bare lade den passe sig selv eller hvad?
Citat:
Hvis du følger din egen tangegang så er alting grundlæggende som det altid har været og altid vil være. Det hele er som det skal være, også din utilfredshed med tingenes tilstand. Du mener gud er i dig og at du kan blive forenet med den guddommelige krop. Hvad forventer din gud? Har din gud forventninger?
Ligesom vi udvikler os gør jorden det også, sådan er det bestemt fra guds side. Faktisk er den ulykke vi påfører os selv endel af jordens cyklus/tidsaldre.
Vi er i kali-yuga PT. som 3105 før kristus begyndte var starten på den her tidsalder og tidsalderens kvaliteter er allerede forudset. Kali-yuga/demonens kali's tidsalder er den mørke tidsalder før alt bliver lyst igen. Men ganske som forudset har spiritualitet været i fritfald siden. desværre vare kali-yuga 432,000 år i følge forudsigelserne. Så ja alt er en del af verdens gang indtil universet sprænges of genfødes og vi starter på ny. ingen ting forgår men forsvinder blot midlertidigt. Dette betyder blot at man må gøre endnu mere for at beholde hvad der er af spirituelt verdensopfattelse og opførsel.
Ja gud forventer jeg forenes med ham, men det er op til en selv at finde ud af dette, det er ens egen skyld man er blevet født i den materielle verden. Som buddha prædikede, verden består udelukkende af smerte. Sygdom og død skal lære os dette liv efter liv indtil vi igen forstår guds natur og kan forenes..
Citat:
Jeg tror der er kræfter større end os og en mening der ikke kun handler om os selv og vores eget egotrip.
er total enig i at der er større kræfter end vores ego-trip som race! det er jo netop de kræfter jeg vil have at vi skal bevæge os i mod istedet for væk fra!