Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jul 2025 01:40

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 124 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Næste

Skal vi bruge den nuværende folder, eller lave en ny, og skal vi have politisk opbakning?
Brug den nuværende folder som den er, ingen politisk opbakning. 18%  18%  [ 5 ]
Brug ikke den nuværende folder, der mangler politik. 36%  36%  [ 10 ]
Brug ikke den nuværende folder, men stadig ingen politisk opbakning. 32%  32%  [ 9 ]
Andet (uddyb hvilket) 14%  14%  [ 4 ]
Afgivne stemmer : 28
Forfatter besked
Junior medlem

yeti skrev:
Remmo87 skrev:
jeg forstår ikke din sætning: "Desuden vil jeg mene at man ikke kan kvalitetskontrollere for noget som helst, man kan enten kvalitetskontrollere noget, eller kontrollere det for diverse ting"

Det er rent sprogligt. Det er ukorrekt at sige "kvalitetskontrollere for ditten og datten". Enten siger man "kvalitetskontrollere", eller også siger man "kontrollere for dette og hint".

Remmo87 skrev:
Er vi ikke enige om at i hash bliver det proppet alt muligt pis og lort i som udelukkende er for at få det til at fylde og veje mere + at få det til at se ud som god hash selvom det i virkeligheden er lortetjald. Feks som at få det til at bobble nemt osvosv.

Det kender jeg ikke noget til (jeg ryger ikke), men det lyder meget sandsynligt.

Aaah nu forstår jeg. Det skal rettes ja. igen tak :)
ok :)

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
Bandernes skyderier imod hinanden skyldes da at våben åbenbart er blevet lettere tilgængelige og billigere.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fælledparken :P
Så må vi hellere legalisere våben... :P

Junior medlem

Kaktus Klausen skrev:
Bandernes skyderier imod hinanden skyldes da at våben åbenbart er blevet lettere tilgængelige og billigere.

Ja delvist. Men også grundet at hash er ulovligt.
Hvis ikke hash var ulovligt ville de sikkert finde noget andet at skyde efter hinanden for.
Men det er ikke tilfældet. Ligenu skyder de efter hinanden pga. hash. Det må vi sætte en stopper for og så tage den derfra.

Creator skrev:
Så må vi hellere legalisere våben... :P

Jeg håber at du forstår at intet godt følges med våben. :D
Problemet er at Cannabis kun er et problem fordi det er ulovligt. (for de fleste af os ihvertfald. Der er misbrugere af alting) Det er bla bevist i amsterdam.
USA er eksemplet på at lovligørelsen af våben kun fører død med sig

Medlem
Brugeravatar

Jeg synes ikke at man kan sige "Våbnene er skyld i bandekrigen ... Den dårlige integration er skyld i bandekrigen .. Hashens ulovliggørelse er skyld i bandekrigen"
Så simpelt er det ikke. Jeg tror at der er mange forskellige faktorer som spiller ind når vi taler om denne undtagelsestilstand i KBH, og den eneste måde vi kan finde et facit er ved at prøve os frem med de forskellige løsninger (Undtaget legalisering af våben self:D)
Grunden til jeg mener at vi ikke skal inkludere noget om bandekrigene er simpelthen fordi at jeg tvivler meget på at vi kan fortælle folk noget som de ikke ved ang. dette emne, det står jo malet med neonskrift i enhver avis, leder, læserbrev, internetside osv osv osv.

Det vi kan tilbyde er til gengæld en "ny" indfaldsvinkel og kolde facts som den almene borger ikke er klar over.
Jeg mener personligt at bandekrigen er en af de mindst legitime grunde til at legalisere hashen, da der er så mange andre åbenlyse grunde til at urten burde være lovlig.

En af de mest almene argumenter jeg møder når jeg diskuterer dette med diverse mennesker er: "Der er jo nok en grund til at det er ulovligt" Derfor kunne det være fedt at fortælle noget om hvordan denne heksejagt på hash opstod; Her taler jeg om Harry Anslinger og hans politistyrke aka. "De utrolige" (Tror jeg filmen hedder, men er blot et skud i tågen) som der stod arbejdsløse efter alkoholforbuddet i USA blev ophævet.
Anslinger var netop manden som tog initiativet til at ulovliggøre hash.
I den kommision som vedtog hans forslag var der en som forvekslede hash med natskygger, der var en som ikke var klar over hvad hash er, der var ikke repræsenteret nogen fra sundhedsstyrelsen eller uddannelsesinstitutionerne der kunne fortælle at hash faktisk ikke var et problem i skolen og der var en bred enighed om at en konklusion ville være at foretrække hurtigt, så de kunne komme til frokost.

Junior medlem

Shperma skrev:
Jeg synes ikke at man kan sige "Våbnene er skyld i bandekrigen ... Den dårlige integration er skyld i bandekrigen .. Hashens ulovliggørelse er skyld i bandekrigen"
Så simpelt er det ikke. Jeg tror at der er mange forskellige faktorer som spiller ind når vi taler om denne undtagelsestilstand i KBH, og den eneste måde vi kan finde et facit er ved at prøve os frem med de forskellige løsninger (Undtaget legalisering af våben self:D)
Grunden til jeg mener at vi ikke skal inkludere noget om bandekrigene er simpelthen fordi at jeg tvivler meget på at vi kan fortælle folk noget som de ikke ved ang. dette emne, det står jo malet med neonskrift i enhver avis, leder, læserbrev, internetside osv osv osv.

Det vi kan tilbyde er til gengæld en "ny" indfaldsvinkel og kolde facts som den almene borger ikke er klar over.
Jeg mener personligt at bandekrigen er en af de mindst legitime grunde til at legalisere hashen, da der er så mange andre åbenlyse grunde til at urten burde være lovlig.

En af de mest almene argumenter jeg møder når jeg diskuterer dette med diverse mennesker er: "Der er jo nok en grund til at det er ulovligt" Derfor kunne det være fedt at fortælle noget om hvordan denne heksejagt på hash opstod; Her taler jeg om Harry Anslinger og hans politistyrke aka. "De utrolige" (Tror jeg filmen hedder, men er blot et skud i tågen) som der stod arbejdsløse efter alkoholforbuddet i USA blev ophævet.
Anslinger var netop manden som tog initiativet til at ulovliggøre hash.
I den kommision som vedtog hans forslag var der en som forvekslede hash med natskygger, der var en som ikke var klar over hvad hash er, der var ikke repræsenteret nogen fra sundhedsstyrelsen eller uddannelsesinstitutionerne der kunne fortælle at hash faktisk ikke var et problem i skolen og der var en bred enighed om at en konklusion ville være at foretrække hurtigt, så de kunne komme til frokost.

Du har ret. Men det med at forklare hvorfor det blev ulovligt er en langt større debat end at beskrive hvorfor det burde være lovligt.
Jeg ser heller ikke min flyer om ulovlig hash = bandekrig.
Men mere en helhed for hvorfor det burde være lovligt istedet for ulovligt.
Det med bandekrigen er bare en god måde at starte det på imo :)

En god ide ville evt være at lave en hjemmeside.... "www.hvorforerhashulovligt.dk" lol :D
og derinde kunne man fyrre den af. Det er alt for langt til en flyer.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Remmo87 skrev:
En god ide ville evt være at lave en hjemmeside.... "www.hvorforerhashulovligt.dk" lol :D

Rigtig god idé at samle det hele ét sted, fremfor de link med lange url's der er i din flyer. Med al respekt :D

Jeg har forresten kontaktet VU i Odense, da det lige er tættest på, en stor forening, og nok går hurtigere end direkte til hovedkontoret - tror I ikke?

Senest rettet af And 12 mar 2009 16:24, rettet i alt 1 gang.

Junior medlem

And skrev:
Remmo87 skrev:

Rigtig god idé at samle det hele ét sted, fremfor de link med lange url's der er i din flyer. Med al respekt :D

jaja men det er jo bare kildehenvisninger for at bevise at jeg ikke bare snakker fis ud af sækken :)
Det er beviser for hvad jeg skriver er sandt. De kan skam ikke undgås :)

Du må endelig ikke blande de 2 ting sammen.
En historie om hvorfor hash blev ulovligt og en simpel flyer hvor der står hvorfor det burde være lovligt er 2 helt forskelligt ting :D

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Nå ja, det er selvfølgelig rigtig nok! Opstillingen virker for mig bare mere som en "læs mere her" end en kildehenvisning.

Men jeg tænker bare, at vi måske bør nævne nogle af de store profiler der også ser det som en god idé, bl.a. Rindom og Rachlin. Nogle folk kender og stoler på! Selvfølgelig skal vi ikke stable det hele på phatos, men en blanding af retoriske strategier virker som regel bedst.

Junior medlem
Brugeravatar

Utroligt godt initiativ. Jeg står klar til at dele ud af denne flyer i Slagelse, vestsjælland.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ama'r
Hmm hvis jeg skal sige min mening frit her så er idéen jo super, men det med foldere skal nok laves på en ny måde. Dette begrunder jeg med, når i bevæger jer ude i det offentlige rum og modtager flyers eller foldere fra diverse virksomheder eller arrengemanter, hvor tit er det så lige man tager den folder og læser den? Mener f. eks at det bliver stadig taget useriøst hvis det ikke fanger folks interesse, og al den gode information er gemt væk i en ussel folder. Så skulle man hellere lave det til en stor kampagne med folk der støtter at tage et glas vin til maden, eller en joint til desserten. Lave foredrag diverse steder, osv. Lave sammenkomster for folk som vil informeres med réel viden. Tror at man skal gøre det større og mere rammende end bare en uskyldig folder, hvis der skal være mulighed for at nogen opdagede vores intiativ. Desuden har hash-rygerne aldrig været en del af handlings-folket, så det burde vi jo lave om på når vi godt kan....

8)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Blæste Nico, det er et af de få gode forslag jeg er stødt på fra din side ;)

Men for pokker, folkens, kom nu med nogle kommentarer, lad os i det mindste få lavet et eller andet?

Medlem
Brugeravatar

Remmo - Er det muligt at få tilsendt en masse af de flyers? Hvis ja, så send mig en pm :)
- Har nemlig ikke selv adgang til en printer, så ville være fedt hvis du evt. kunne sende nogen via posten (Jo flere desto bedre)
Mine venner og jeg skal nok sørge for at få delt dem ud, smidt ind ad brevsprækker, sætte i vinduesviskerne på bilruder og hvad er nu ellers kan lade sig gøre i indre og ydre Aalborg, samt en masse af provinserne i nærheden.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Shperma skrev:
Remmo - Er det muligt at få tilsendt en masse af de flyers? Hvis ja, så send mig en pm :)
- Har nemlig ikke selv adgang til en printer, så ville være fedt hvis du evt. kunne sende nogen via posten (Jo flere desto bedre)
Mine venner og jeg skal nok sørge for at få delt dem ud, smidt ind ad brevsprækker, sætte i vinduesviskerne på bilruder og hvad er nu ellers kan lade sig gøre i indre og ydre Aalborg, samt en masse af provinserne i nærheden.

Se nu hvad manden skriver:

Remmo87 skrev:
Inde på DCF har jeg samme Username og hvis i ønsker kopier af min folder kan i PM mig derinde eller her. Så skal jeg sørge for at i får nogle til omdeling så snart de er trykt. :)

Medlem
Brugeravatar

And skrev:
Blæste Nico, det er et af de få gode forslag jeg er stødt på fra din side ;)

Men for pokker, folkens, kom nu med nogle kommentarer, lad os i det mindste få lavet et eller andet?

Hmm jeg tror bare du har misforstået helheds konceptet i min nødvendige tilstedeværelse her i verden. Har da kommet med massere af andre gode råd som den gang jeg udtalte tag din søster hårdt, eller bank din kone når du kommer hjem fra arbejde osv. alle tingene kan være brugbare i den almindelige dagligdag :)
8)

Medlem

Jeg synes at, det er dumt at blande politiske organisationer ind i det her, alene af den årsag at, deres tilstedeværelse kan afskrække nogle mennesker allerede pga. fordomme over for visse politiske organisationer.

Synes i ikke at vi skulle prøve at holde projektet fri fra ideologierne? VU og SFU kan godt virke lidt rabiate for nogen.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Det er en fin folder du har lavet Remmo. Jeg ved heller ikke lige hvad vi kunne få ud af VU, SFU eller nogen af de andre ungdomspartier. Urt har en god pointe, og personligt har jeg ikke lyst til at lave frivilligt arbejde for nogen af dem, hvis du forstår :) Men vil da gerne se hvad de har at sige. Men umiddelbart synes jeg remmo har gjort et godt stykke arbejde, og hvorfor ikke bare komme ud og få prøvet det af?

Medlem
Brugeravatar

Urt skrev:
Jeg synes at, det er dumt at blande politiske organisationer ind i det her, alene af den årsag at, deres tilstedeværelse kan afskrække nogle mennesker allerede pga. fordomme over for visse politiske organisationer.

Synes i ikke at vi skulle prøve at holde projektet fri fra ideologierne? VU og SFU kan godt virke lidt rabiate for nogen.

Er helt klart enig vi må være så objektive som mulige i denne sag, da den skal baseres på ren fakta, så folk får at vide hvordan det virker, og hvilken risiko de løber ved at indtage stoffet. Der er ingen grund til at trække sammendrag mellem alkohol og cannabis som ellers er så ofte brugt. Vi må fremstille stoffet enkeltstående. Den eneste vej frem er ærlighed og godt humør... og lidt sjov :)

8)

Medlem

Blæste Nico skrev:
Urt skrev:

Er helt klart enig vi må være så objektive som mulige i denne sag, da den skal baseres på ren fakta, så folk får at vide hvordan det virker, og hvilken risiko de løber ved at indtage stoffet. Der er ingen grund til at trække sammendrag mellem alkohol og cannabis som ellers er så ofte brugt. Vi må fremstille stoffet enkeltstående. Den eneste vej frem er ærlighed og godt humør... og lidt sjov :)

8)

Jeg synes faktisk at sammenligningen med alkohol er ret fornuftig, for folk er vel ikke så dumme at, de vil forbyde alkohol :P ?

Men cannabis skal selvfølgelig stadig også fremstilles enkeltstående, for cannabis er ikke bare et eller andet alkoholalternativ :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nu er det blevet sagt, men jeg synes også det er en skidt idé, at blande nogle politiske organisationer ind i det.
Dels fordi, det alene kan skabe antipati, men i høj grad også fordi, man løber en stor risiko for, at de "politikerne" vil bruge det til at profilere sig selv og sin organisation på. Nogle få af medlemmerne ska da nok gå helhjertet ind for sagen, men hvis de gør det, synes jeg de sku organisere sig i organisationerne, der arbejde på tværs af politiske fløje.

Det vil helt klart være en hæmsko, hvis "folket" får et indtryk af, at den her sag er en bestemt (ungdoms)politisk organisations.
En bred, tværpolitisk, folkelig bevægelse er i mine øjne meget stærkere.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 124 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]